متاورس

معرفی بازی Sorare و راهنمای کسب درآمد از بازی آنلاین فوتبال سوراره

Sorare یک بازی فوتبالی فانتزی مبتنی بر بلاکچین است که در آن بازیکنان می‌توانند با دیگر کاربران معامله کنند، در مسابقات شرکت کنند و برای دریافت جوایزی به ارزش هزاران پوند، هر هفته با یکدیگر رقابت کنند.

از زمانی که اولین بازی‌های ویدئویی ساخته شدند، به طور جدایی‌ناپذیری با صنعت ورزش گره خوردند. از ورزش‌هایی مانند تنیس گرفته تا فیفا، هر کدام طرفداران پروپاقرص خود را دارند. بااین‌حال، هیچ‌کدام به‌اندازه بازی‌های فانتزی، مخاطبان را مجذوب خود نکرده‌اند. جایی که کاپیتان‌های نوظهور می‌توانند سکان هدایت تیم موردعلاقه خود را در دست بگیرند و آنها را به شکوه ابدی هدایت کنند. اکنون با ظهور فناوری بلاکچین و دنیای متاورس، این بازی‌ها ارتقا یافته‌اند و با NFT و کریپتو گره خورده‌اند. بازی Sorare بستری است که فوتبال فانتزی و ارز دیجیتال را به هم می‌رساند. برای هواداران فوتبال، این پلتفرم جایی است که خارج از زمین به رقابت می‌پردازند. با والکس همراه شوید تا درباره بازی آنلاین فوتبال سوراره بیشتر بدانید و آموزش بازی sorare را باهم مرور کنیم.

معرفی بازی فوتبالی Sorare

Sorare یک بازی فوتبال آنلاین با پیچ و تاب دنیای کریپتوکارنسی است. بازیکنان از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) برای خرید، مالکیت و فروش مجدد کارت‌های دیجیتالی کلکسیونی استفاده می‌کنند. همانند فوتبال فانتزی سنتی، بازیکنان هر هفته ترکیب خود را می‌سازند. امتیازها در بازی بر اساس آمار ستاره‌های حرفه‌ای فوتبال در داخل زمین اعطا می‌شود. در این بازی هدف اصلی شکست‌دادن سایز بازیکنان در لیگ‌ها با کسب بیشترین امتیاز است.

NFTها بخش هیجان‌انگیز بازی Sorare هستند و می‌توانید آنها را خارج از بازی و در بازارهایی مانند “Opensea” و “Rarible” معامله کنید. بنابراین اگر برای کارت شما تقاضای زیادی وجود دارد، می‌توانید با قیمتی خوب می‌توانید آن را بفروشید.

بازیکنان می‌توانند از کارت‌های معاملاتی دیجیتالی شامل آث میلان (AC Milan)، یوونتوس (Juventus)، رئال مادرید (Real Madrid)، لیورپول (Liverpool FC)، پاری سن ژرمن (Paris Saint-Germain FC)، تیم‌های جی لیگ ژاپن (J.League teams)، لاگیا (La Liga) و لیگ برتر انتخاب کنند.

ورزش‌ فانتزی یک صنعت نوپا و بسیار پر طرفدار است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ ارزش این بازار به ۴۸.۶ میلیارد دلار می‎‌رسد. بازی‌های NFT مانند بازی آنلاین فوتبال سوراره به دلیل پیوندخوردن با لیگ‌های برتر فوتبال و مدل تجاری قدرتمند به‌سرعت محبوبیت پیدا می‌کنند. متاورس در چند سال گذشته نقش مهمی در این زمینه بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

بازی Sorare چگونه کار می کند؟

پلتفرم بازی سوراره

بازی آنلاین فوتبال سوراره تجربه متفاوتی را ارائه می‌دهد. کاربران به‌جای انتخاب نام بازیکنان از لیست، کارت‌های دیجیتالی توکنیزه در بلاکچین اتریوم را خریداری می‌کنند. بازی سوراره در سال ۲۰۱۸ بر بستر این شبکه توسعه یافت و تمامی کارت‌های دیجیتالی نیز بر روی این بلاکچین قرار دارند. کارت‌های NFT متعلق به بازیکنانی هستند که می‌توانند آن را به‌عنوان کلکسیون‌های رمزنگاری بفروشند. اغلب این کارت‌ها کمیاب و منحصربه‌فرد هستند.

در بازی Sorare کاربران می‌توانند در لیگ‌های مختلف مانند لیگ‌های تازه‌کار، زیر ۲۳ سال و لیگ‌های منطقه‌ای ثبت‌نام کنند. هر بازیکن می‌تواند با استفاده از کارت‌هایی که در حال حاضر در اختیار دارد، هر هفته یک ترکیب جدید را تنظیم کند. در پایان هفته، امتیازها بر اساس نحوه عملکرد بازیکنان واقعی فوتبال در زندگی واقعی محاسبه می‌شود. بازیکنان با بالاترین امتیاز واجد شرایط دریافت جوایز ویژه مانند کارت‌های کمیاب و توکن‌های اتریوم هستند.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟

چه چیزی بازی آنلاین فوتبال سوراره را منحصربه‌فرد می‌کند؟

در بازی سوراره، بازی‌های ورزشی فانتزی، فوتبال، ‌کلکسیون‌های ورزشی و توکن‌های غیرقابل‌تعویض با یکدیگر ترکیب شده‌اند. همین تجربه بی‌نظیری را خلق می‌کند! مجموعه “NBA Top Shot” محبوب‌ترین کلکسیون NFT این بازی است. در حال حاضر امکان بازی بسکتبال در سوراره وجود ندارد اما قرار است به زودی این رشته ورزشی به بازی افزوده شود.

در بازی Sorare رقابت و مزایای به‌صورت واقعی جریان دارد، همچنین کاربران می‌توانند با پرداخت پول بهترین تیم را برای خودشان بسازند. به‌علاوه این بازی دارای مجوزهای رسمی از چندین لیگ جهانی فوتبال است. همین امکان استفاده از نام‌های واقعی تیم‌ها، عکس‌های بازیکنان و کارت‌های هنری برخی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان را فراهم می‌کند. سوراره در حال حاضر تنها بازی فانتزی فوتبال دارای مجوز است که به آن مزیت رقابتی قابل‌توجهی را می‌دهد.

آموزش بازی sorare

آموزش بازی Sorare

تنها با انجام چند مرحله کوتاه، حتی افراد تازه‌کار نیز می‌توانند از بازی Sorareلذت ببرند.

ابتدا شما به یک حساب کاربری نیاز دارید. در سایت Sorare ثبت‌نام کنید و تیم خود را بسازید. همان اول ۱۰ کارت معمولی به شما تعلق می‌گیرد.

  1. با انتخاب ۵ کارت تیم اول خود را بسازید.
  2. باشگاه‌های موردعلاقه خود را انتخاب کنید. (بازیکنان رایگان به‌صورت تصادفی قرعه‌کشی می‌شوند.)
  3. تیمی که ساخته‌اید را وارد لیگ تازه‌کارها کنید. این لیگ مخصوص بازیکنان جدید است.
  4. ۴ هفته مداوم بازی کنید تا به سطح یک مربی جدید (New Manager) ارتقا پیدا کنید.
  5. تیم خود را با کارت‌هایی که برنده می‌شوید، بسازید یا کارت‌های خود را با بازیکنان دیگر مبادله کنید.

بازیکنانی را انتخاب کنید که به‌صورت منظم در لیگ خود بازی می‌کنند، از بازیکنانی که در ترکیب یا نیمکت نباشند، ‌نمی‌توانید امتیازی را در بازی دریافت کنید. همچنین می‌توانید به نمره متوسط بازیکنان نگاه کنید. این نمرات در سمت چپ کنار کارت بازیکنان قابل‌مشاهده است.

ترکیب بازیکن در بازی Sorare

انتخاب بازیکن در بازی

برای ورود به یک تورنمنت به ۵ بازیکن، یک دروازه‌بان، یک مدافع، یک مهاجم و یک بازیکن تعویضی نیاز دارید. کاپیتان تیم شما هر هفته ۲۰ درصد XP یا امتیاز اضافی دریافت می‌کند به همین دلیل کاپیتان خود را بادقت انتخاب کنید.

تیم خود را بسته به اینکه چه کسی می‌تواند گل‌زنی کند بچینید، بعد از بازی می‌توانید چینش بازیکنان را مجدد تغییر دهید. وقتی از ترکیب تیم خود راضی بودید روی دکمه “Confirm” کلیک کنید تا تیم شما ساخته شود. حالا که گروه خود را دارید، وقت آن است که بازی Sorare را شروع کنید.

امتیازگیری در بازی

بازیکنان شما بر اساس عملکردی که در طول یک هفته دارند می‌توانند امتیاز بگیرند. عوامل زیادی از جمله میزان دقایق بازی بازیکن، گل‌زدن، دادن پاس گل، گل‌نخوردن در بازی، دریافت کارت زرد و قرمز امتیاز دریافت می‌کنند.

به‌طورکلی هر چقدر بازیکنان شما در زندگی واقعی بهتر عمل کنند شما می‌توانید امتیاز بیشتری را دریافت کنید. میزان امتیازاتی که کارت دریافت می‌کند، بسته به مقدار XP موجود در آن تغییر می‌کند. کارت‌ها دارای مقادیر مختلف امتیاز هستند که بسته به دلایل مختلفی مانند سن کارت‌ها، میزان مصرف آنها و دقایقی که در بازی‌ها حضور دارند می‌توانند متفاوت باشند.

جوایز بازی Sorare

جوایز هفتگی بازی قسمت بزرگی از این پلتفرم فوتبالی را تشکیل می‌دهد. بازیکنان این فرصت را دارند که کارت و ارز اتریوم دریافت کنند. جوایزی که دریافت می‌کنید در هر تورنمنت متفاوت هستند.

ساخت تیم و خرید بازیکن در بازی آنلاین فوتبال سوراره

تا به اینجا به آموزش بازی sorare پرداختیم، حالا نوبت آن است که تیم خود را بسازید. برای انجام این کار به خرید اتریوم نیاز دارید. برای خرید بازیکن مقداری ارز اتر را به کیف پول خود اضافه کنید. این ارز به Sorare قدرت می‌بخشد و برای خریدوفروش کارت بازیکنان می‌توانید از آن استفاده کنید. برای واریز اتریوم به کیف پول Sorare به طور کلی ۲ راه وجود دارد:

  • استفاده از توکن Ramp: رمپ برای افراد مبتدی بسیار مناسب است، زیرا در عرض چند ثانیه می‌توانید وجه خود را با استفاده از کارت اعتباری با دبیت کارت منتقل کنید. میزان کارمزد این جابه‌جایی از وجه شما کسر می‌شود.
  • استفاده از کیف پول نرم‌افزاری مانند متامسک: بازیکنانی که با فضای این مارکت آشنایی دارند می‌توانند از کیف‌پول متامسک برای انتقال ارز اتریوم استفاده کنند. این گزینه برای کاربران ایرانی مناسب است.

برای خرید بازیکن در بازی Sorare به‌طورکلی ۳ روش مختلف وجود دارد:

  • بازیکن جدید: ‌قیمت این بازیکنان از حدود ۰.۰۰۳ اتر شروع می‌شود و در حراجی لیست شده‌اند. در این قسمت می‌توانید بازیکنان را مستقیماً از بازی خریداری کنید.
  • بازار نقل‌وانتقالات: در این بخش می‌توانید بازیکنان دیگر کاربران در بازی را خریداری کنید.
  • پیشنهاد مستقیم: آخرین روش خرید بازیکن در بازی آنلاین فوتبال سوراره، پیشنهاددادن به بازیکنان دیگر است. برای انجام این کار کافیست روی بازیکن کلیک کنید و پیشنهاد جدید خود را ایجاد کنید.

نحوه کسب درآمد در بازی Sorare

درآمد سوراره

حالا که با اصول بازی Sorare آشنا شدید، وقت آن است که نحوه کسب درآمد از این پلتفرم فوتبالی را یاد بگیرید. با توجه به این که بازی سوراره از نوع Play To Earn است، از روش‌های مختلفی می‌توانید کسب درآمد داشته باشید که عبارت‌اند از:

  • درآمد حاصل از جوایز هفتگی: یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد منفعل از بازی آنلاین فوتبال سوراره دریافت پاداش‌های هفتگی بازی است. این جوایز شامل ارز اتریوم و کارت بازیکن می‌شود. عواملی مانند گل‌زدن بازیکن، پاس گل دادن و میزان دقت بازیکن در دریافت جایزه هفتگی بازی نقش دارند.
  • درآمد حاصل از ترید بازیکنان: با توجه به اینکه ارزش بازیکنان هر هفته بازی تغییر می‌کند، می‌توانید آن را با دیگر کاربران پلتفرم معامله کنید. برای خرید بازیکن بهتر است عواملی مانند آغاز یا پایان فصل بازی‌ها، مصدومیت و میزان جوایز دریافتی آن را بررسی کنید.

چرا هواداران فوتبال باید بازی sorare را انجام دهند؟

این بازی چندین مزیت برای علاقه‌مندان به فوتبال معمولی و هاردکور (Hardcore) به همراه دارد. برای مثال، تورنمنت‌های مجازی راه بسیار خوبی برای درگیر ماندن با تیم‌های موردعلاقه خود هستند، حتی زمانی که یک بازی واقعی در جریان نیست. همچنین می‌توانید تیم‌های دیگر کاربران را دنبال کنید و عملکرد آنها نسبت به تیم خود را بررسی کنید.

بازی Sorare راهی برای کسب درآمد از طریق تجارت و فروش کارت در بازارهای مانند Opensea و Rarible ارائه می‌دهد. بنابراین اگر در تیم‌سازی مهارت دارید، می‌توانید از تجربه و سرگرمی خود سود ببرید.

در نهایت سوراره بستری عالی برای ملاقات و ارتباط با دیگر هواداران فوتبال در سراسر جهان است. این بازی یک جامعه فعال در شبکه اجتماعی دیسکورد و توییتر دارد.

آینده بازی Sorare چگونه است؟‌

در فهرست بازی سوراره، کارت‌های بازیکنان بیش از ۲۰۰ باشگاه مطرح جهان را مشاهده می‌کنید. از جمله این باشگاه‌ها می‌توان به یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن و لیورپول اشاره کرد. این بازی همچنین ۳۷ لیگ از جمله لیگ برتر، لالیگا و لیگ ۱ و لیگ قهرمانی اروپا را پوشش می‌دهد.

افراد مشهوری مانند آنتوان گریزمن (Antoine Griezmann) مهاجم فرانسویی و آندره شورله (André Schurrle) مهاجم آلمانی سابق به‌عنوان سرمایه‌گذار از بازی Sorare حمایت می‌کنند. همین موضوع موجب محبوبیت دوچندان این بازی شده است.

بنیان‌گذاران بازی Sorare اعلام کرده‌اند که قصد دارند به جز فوتبال، دیگر ورزش‌ها را هم پوشش دهند. آنها می‌خواهند به‌صورت مستمر بخش‌های متنوعی را به پلتفرم اضافه و هوادار بیشتری را مجذوب خود کنند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که آینده روشنی در انتظار Sorare باشد. اگر یکی از هواداران دو آتیشه فوتبال هستید، می‌توانید این پلتفرم را برای تعامل بیشتر زیر نظر داشته باشید.

بازی های بلاکچینی؛ فرصتی جذاب و هیجان انگیز

بازی Sorare یک بازی بلاکچینی فوتبالی است که از روی عملکرد بازیکنان در دنیای واقعی تقلید می‌کند. در این بازی می‌توانید ضمن سرگرم‌شدن به کسب درآمد نیز بپردازید. ورود به این بازی رایگان است و هیچ محدودیت جغرافیایی برای ورود به آن وجود ندارد. اما ازآنجایی‌که کشور ایران در لیست تحریم‌ها قرار دارد، بهتر است از همین ابتدا با استفاده از ابزارهای تغییر IP وارد بازی شوید.

اگر شما تجربه بازی در پلتفرم Sorare را دارید، تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا