NFT

معرفی پلتفرم SuperRare؛ نحوه معامله NFT در بازار SuperRare

شاید تا به حال با NFTها آشنایی پیدا کرده باشید و بدانید که یکی از بهترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو به شمار می‌رود. حال برای این که فضایی برای خرید و فروش NFTها به وجود آمده باشد، توسعه‌دهندگان دست به ساخت بازارها و پلتفرم‌هایی زده‌اند تا کار معامله‌گران را راحت‌تر کرده باشند.

امروزه بازارهای زیادی برای NFTها در اختیار مردم قرار دارد و تعداد آن‌ها به نسبت گذشته در حال بیشتر شدن است. یکی از بهترین سایت های خرید و فروش NFT را باید SuperRare به شمار آورد که امکانات و خدمات گوناگونی را در آن شاهد هستیم. از این رو، در این مقاله می‌خواهیم در مورد بازار SuperRare صحبت کنیم و ببینیم که در آینده چه شرایطی خواهد داشت. ضمن این که شیوه خرید و فروش NFT در آن را اعلام خواهیم کرد. بنابراین اگر شما نیز از دوست‌داران سرمایه‌گذاری در دنیای NFTها هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

پلتفرم SuperRare چیست؟

در راستای معرفی پلتفرم SuperRare و همان‌طور که در بالا هم گفته شد، پلتفرم و بازار SuperRare آمده است تا شما بتوانید در محیطی امن و بسیار جذاب به خرید و فروش  NFTها مشغول شوید. تعداد این بازارها این روزها افزایش پیدا کرده است و اگر مقایسه‌ای میان SuperRare با دیگر بازارهای این حوزه داشته باشید، متوجه پیشرفت‌ها و امکانات جالب آن خواهید شد. البته که این بازار فعلا مشکلاتی هم در خود دارد که توسعه‌دهندگان وعده برطرف‌سازی آن‌ها را در آینده داده‌اند. با این حال، معامله‌گران از این ایرادات چشم‌پوشی کرده و صرفا از سودهایی که از این طریق و در این بازار به دست می‌آورند، لذت می‌برند.

شما جدا از این که می‌توانید در بازار SuperRare نسبت به خرید و فروش NFTها اقدام کنید، می‌توانید امور دیگری را هم برای خود در نظر داشته باشید. به طور مثال اگر از خالقان و طراحان NFTها باشید، امکاناتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که به وسیله آن‌ها قادر به ایجاد این طرح‌ها خواهید بود. در نهایت نیز می‌توانید اثر خود را در این سایت قرار داده و به فروش برسانید.

بازار SuperRare

توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFTها از مدت‌ها قبل در دسترس مردم بودند، اما همه چیز برای آن‌ها از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شد و به یک باره شهرت فراوانی پیدا کردند. حال پلتفرم NFT سوپر ریر آمده است تا شما با امکانات بیشتری برای خرید و فروش این توکن‌ها مواجه شوید. این بازار بر بلاک‌چین اتریوم استوار است و از این رو می‌توان به امکانات جذاب و نیز امنیت بالایش پی برد.

بدیهی است که شما با خرید و فروش این آثار و یا نگه‌داری آن‌ها برای مدتی طولانی می‌توانید به ارزش آن اضافه کرده و سودهای خوبی را تجربه نمایید. یکی از مزایای این سایت که در ادامه نیز بیشتر به آن می‌پردازیم، سرعت بالا در معاملات است؛ بنابراین معامله‌گران می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاه، اقدامات خود را در پلتفرم SuperRare به سرانجام برسانند.

امکاناتی که SuperRare به خریداران و فروشندگان می‌دهد

شما با استفاده از بازار SuperRare، قادر هستید تا لیستی از امکانات موجود بر روی این پلتفرم را شاهد بوده و اتفاقات ویژه‌ای را برای خود رقم بزنید. در ادامه به برخی از این امکانات اشاره خواهیم داشت که البته تمام آن‌ها را شامل نمی‌شود.

امکان جمع‌آوری کلکسیون

برخی از افراد با سرمایه‌های بالا هستند که می‌توانند این آثار هنری یا همان توکن NFT را خریداری کرده و کلکسیونی را بر روی این پلتفرم برای خودشان به وجود آورند. آن‌ها در ادامه می‌توانند با استراتژی‌های معاملاتی مختلف بر روی NFTها که در گذشته در سایتمان توضیح داده بودیم، این NFTها را به فروش رسانده و به سود خوبی نیز برسند. خبر خوب این است که با پیاده کردن این استراتژی‌ها و معامله بر روی این توکن‌ها به روشی معقول، شما نیز در آینده می‌توانید چنین معاملات عظیمی را تجربه کنید.

امکان مشاهده کلکسیونرها

به افرادی که این کلکسیون‌ها را برای خود جمع‌آوری می‌کنند اصطلاحا کلکسیونر (Collector) گفته می‌شود. یکی از قابلیت‌هایی که بازار SuperRare برای ما به ارمغان آورده، امکان مشاهده این دسته از افراد خواهد بود. شما می‌توانید ببینید هر یک از این افرادی چه کلکسیون‌هایی را برای خود جمع‌آوری کرده و هر یک به چه قیمتی به فروش می‌روند.

ساخت NFTها

با توجه به مطالب گفته شده، متوجه شدیم افراد خالق NFT این فرصت را دارند که با استفاده‌ از ابزارهای ارائه شده در بازار SuperRare، نسبت به ساخت آن‌ها اقدام نمایند. سپس امکان فروش و یا ذخیره‌سازی هر یک از این NFTها در این بازار برای شما وجود خواهد داشت.

کاربردهای بازار SuperRare

خرید و فروش MFT در بستری امن

مهم‌ترین قابلیتی که بازار SuperRare در اختیار ما قرار داده، خرید و فروش NFT در بستری امن و قابل اعتماد است. با ورود به این سایت و در صفحات اول آن می‌توانید لیستی از NFTهای گوناگون با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت را شاهد باشید و در مورد خرید و یا بعدا فروش آن تصمیم‌گیری کنید.

مجموعه‌های قابل خرید در بازار SuperRare

همان‌گونه که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، در بازار SuperRare شما می‌توانید به مجموعه گسترده‌ای از توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT دسترسی داشته باشید. تیم سازنده این بازار برای توکن‌های خود دسته‌بندی‌های مختلف ایجاد کرده است و با توجه به بودجه و سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها را برای خود در نظر داشته باشید. هنگام فروش این NFTها نیز باید به دسته‌بندی‌ها توجه داشته باشید و آن‌ها را در جای درستی از این بازار قرار دهید تا زودتر به فروش برسند.

با توجه به اینکه سلیقه سازندگان این NFTها نیز متفاوت است، باید گفت که هر یک آثار هنری مختلفی را هم در قالب NFT به دست خریداران می‌رسانند. این خود می‌تواند این بازار را جذاب‌تر از قبل کند. حال اگر بخواهیم مروری کلی بر چیستی NFTها داشته باشیم، باید گفت که توکن‌های نگه‌داری شده در بلاکچین هستند که امنیت زیادی برای آن‌ها به وجود آمده است.

این یعنی ساختار آن‌ها به گونه‌ای است که امکان تقلب، هک و یا کپی کردنشان وجود نداشته باشد. نسخه‌های فیزیکی یا دیجیتالی از این NFTها هم‌اکنون موجود است و به سادگی و با بودجه‌های مختلف می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. NFTها معمولا بر بستر بلاکچین اتریوم در دسترس قرار می‌گیرند، اما بلاکچین‌های سولانا، وکس و موارد دیگر نیز در این زمینه سهیم هستند.

آمار کاربران و گردش مالی SuperRare

حال برای این که سازندگان بازار SuperRare بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند، هر چند وقت یک بار آماری را در مورد استفاده‌کنندگان آن در دسترس قرار می‌دهند؛ آماری که اکنون نشان می‌دهد همه چیز در این بازار رو به پیشرفت است و می‌توان آینده ایده‌آلی را برای آن متصور بود. ابتدا باید گفت که شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ دنیا مشغول سرمایه‌گذاری در این بازار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به گوچی (Gucci) اشاره داشت. این شرکت چه در زمان راه‌اندازی و چه در ادامه همراه بازار SuperRare بوده است.

سوپر رر چیست

هم‌اکنون ۲۶ هنرمند در این بازار مشغول به فعالیت هستند و هر چند وقت یک بار، آثار هنری گفته شده را به دست مردم می‌رسانند. این ۲۶ نفر در گذشته نیز سابقه طراحی در سطح پیشرفته‌ای را داشته‌اند و حضور آن‌ها در SuperRare سبب شده است تا مردم اعتماد بیشتری به آن داشته باشند.

همچنین طبق آماری که در سال ۲۰۲۱ به دست مردم رسید، حدود ۳۷۹۶ کلکسیونر در این بازار دیده می‌شوند و افراد می‌توانند آثار خریداری شده و قیمت هر یک توسط آن‌ها را مشاهده کنند. اکنون قطعا این تعداد بیشتر شده است و یکی از دلایل آن را باید محبوبیت بیشتر NFTها به نسبت سال قبل عنوان کرد. انتظار می‌رود که تیم سازنده این بازار طی چند وقت آینده، آمار تازه‌ای را در مورد کاربران آن منتشر کند.

روش خرید آثار از SuperRare

بعد از انجام مراحل مربوط به ثبت‌نام در بازار SuperRare، نیاز دارید تا مراحل دیگری را به منظور خرید NFT انجام دهید. در این جا این مراحل را یکی بعد از دیگری به شما خواهیم گفت:

اتصال با کیف پول

در وهله اول نیاز است تا کیف پول رمزنگاری شده خود را به SuperRare متصل کنید. این بازار از شما می‌خواهد آدرس کیف خود را وارد کنید که به محض خرید توکن‌ها بتوانید آن‌ها را در کیف پولتان نگهداری کنید.

مراجعه به بخش خرید

شما باید به بخش خرید NFT در سایت SuperRare مراجعه کنید و اطلاعاتی را پیرامون هر یک از آن‌ها به دست آورید. با توجه به استراتژی‌هایی که در خصوص خرید این توکن‌ها می‌دانید، هر موردی که فکر می‌کنید به صلاحتان است را انتخاب کنید تا به مرحله بعد بروید.

تهیه NFT در SuperRare

اقدامات پایانی برای خرید

گزینه‌ای تحت عنوان Buy Now را مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن به صفحه دیگری می‌روید. در انتها هم داده‌ها و اطلاعاتی را در مورد آن اثر هنری مشاهده می‌کنید و باید تصمیم نهایی خود را پیرامون خرید آن بگیرید. در نهایت نیز با کلیک بر روی تایید (Confirm) می‌توانید آن NFT را از آن خود کنید.

نحوه فروش آثار در بازار SuperRare

عکس این قضیه نیز برای فروش NFTهای شما رخ می‌دهد که در ادامه با این روند نیز آشنا خواهید شد.

وارد کردن اطلاعات NFT

وارد سایت SuperRare شده و اگر خالق NFT هستید، کار خود به همراه توضیحات مربوط به آن را آپلود کنید. در غیر این صورت باید به بخش فروش توکن‌ها رفته و مجددا اطلاعاتی را در مورد قیمت و دیگر موارد توکن خود وارد نمایید.

موافقت با شرایط و ضوابط بازار

حال باید روی گزینه Issue Token کلیک کرده و با شرایط و ضوابط بازار SuperRare موافقت کنید. بعد از آن، مراحل فروش NFT توسط شما خیلی زود به پایان می‌رسد و باید منتظر باشید و ببینید که چه کسی آن را خریداری می‌کند.

SuperRare؛ دنیای سرمایه‌گذاری مدرن

در این مقاله سعی داشتیم تا با بازار SuperRare آشنا شوید و ببینید که این دنیای سرمایه‌گذاری مدرن به چه صورت عمل می‌کند. آگاه شدیم که این بازار به نسبت بسیاری از بازارهای هم‌حوزه امکانات و سرعت بیشتری را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است و نباید از این فرصت غافل شد. شما تجربه استفاده از این پلتفرم را به‌عنوان خریدار یا فروشنده دارید؟ اگر نکته خاصی درباره آن وجود دارد حتما برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا