مقالات ارز دیجیتال

تیم سازنده تتر از چه کسانی شکل گرفت؟

تتر یک استیبل کوین مثل رمز ارز دای hlh به صورت متمرکز است که با قیمت ثابت (معادل ۱ دلار آمریکا) جایگاه چشمگیری بین رمز ارزهای دنیای کریپتوکارنسی دارد. تتر یکی از رمز ارزهای مهم برای توسعه بلاکچین است! این رمز ارز اغلب با علامت اختصاری USDT (یکی از انواع تترهای معروف با پشتوانه دلار) با هدف نقل و انتقالات دارایی‌ها توسط یک شرکت هنگ کنگی ایجاد شد. هر معامله‌گر حرفه‌ای یا مبتدی برای انجام معاملات در دیگر رمز ارزها به تتر نیاز دارد. این استیبل کوین با دیگر رمز ارزهای کریپتوکارنسی متفاوت است و با ارزش یکتا و معادل با ارزهای فیات معامله می‌شود. تیم سازنده تتر در ابتدا نام این رمز ارز را Realcoin گذاشتند اما مدتی بعد آن را به tether تغییر دادند. همراه ما باشید تا با شرکت تتر و کشور سازنده تتر بیشتر آشنا شوید.

نگاهی به رمز ارز تتر

یکی از مهمترین ویژگی‌های تتر در بین انواع رمز ارز دیجیتالی، نداشتن نوسانات شدید است. این استیبل کوین به منظور حفظ پایداری قیمت در کریپتوکارنسی استفاده می‌شود. چیزی که تتر را خاص می‌کند، محفوظ بودن از هر نوع نوسان و بهره‌مندی از ویژگی‌های یک ارز دیجیتالی است. پشتوانه تتر ارزهای فیات مثل دلار، یورو و … هستند، ارزهای فیات نیز نوسانات شدیدی ندارند، به همین دلیل تتر هم نوسان زیادی تجربه نمی‌کند و همواره ارز آن برابر با ارزش ارزهای فیات است. برخی از معامله‌گران از تتر به عنوان دلاری که در دنیای ارز دیجیتال نقش دارد یاد می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله ارز تتر چیست را مطالعه کنید.

تاریخچه و تیم سازنده تتر

در زمان ظهور تتر، فقط دو توکن توسط تیم سازندگان آن به دنیای کریپتوکارنسی راه پیدا کردند که توکن‌های USDT و EURT هستند. شرکت iFinex که مدیریت رمز ارز تتر را بر عهده دارد، علاوه بر این توکن، توکن دیگری با پشتوانه طلا راه‌اندازی کرد که به نام اختصاری XAUT شناخته می‌شود. این توکن مثل توکن‌های USDT یا EURT چندان معروف نیست، اما یکی از انواع تتر به شمار می‌رود.

تاریخچه تتر

در آن زمان تتر فقط روی شبکه بلاکچین بیت کوین کاربرد داشت اما بعد‌ها در شبکه بلاک چین ارزهای دیگری مثل لایت کوین، دش و … قرار گرفت. اکنون تتر کاربرد وسیعی دارد و در بسیاری از شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌شود. تیم سازنده تتر استارتاپ ریل کوین (Realcoin) و صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) هستند. آن‌ها ایده‌ای با نام به اجرا درآوردن ارزهای دیگر روی شبکه بلاکچین بیت کوین را اجرایی کردند و تتر نتیجه همکاری آن‌ها با هم است.

تیم سازنده تتر از پلتفرم Omni Layer کمک گرفتند تا تتر را روی شبکه بلاکچین پیاده‌سازی کنند. مدتی بعد نیز، سازندگان این ارز را به خاطر پایین آمدن نرخ کارمزد نقل و انتقال دارایی‌ها روی بلاکچین‌های ارزهای دیگر قرار دادند. این ارزها به شرح زیر هستند:

  • ایاس (EOS)
  • اتریوم (Ethereum)
  • الگوراند (Algorand)

تیم سازنده تتر

Paradise Papers Leak هویت کسانی که در صرافی ارز دیجیتال بیت فینیکس به عنوان تیم ساخت ارز دیجیتال تتر فعالیت می‌کنند را فاش کرد. این افراد Philip Potter و Giancarlo Devasini هستند و به عنوان مهر‌ه‌های اصلی شرکت تتر شناسایی می‌شوند. افرادی دیگر در این تیم همکاری می‌کنند که می‌توانید آنها را در تصویر زیر ببینید:

تیم تتر

آنها در معرفی خود می‌‌گویند:

«تتر توسط گروهی از علاقه مندان به بیت کوین و پذیرندگان اولیه که مشتاق تسهیل استفاده از ارزهای فیات به روش دیجیتال بودند، تأسیس شد.

در سال ۲۰۱۴، این شرکت Tether.to را راه‌اندازی کرد، یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین با هدف ایجاد تغییر در سیستم مالی مرسوم با رویکرد مدرن‌تر پول.»

«Tether به عنوان اولین پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای تسهیل استفاده دیجیتالی از ارزهای سنتی – یک واحد حسابداری آشنا و پایدار – یک سازوکار انقلابی ایجاد کرده است که شرکت‌های سراسر جهان می‌توانند از آن برای ارائه خدمات مالی فرامرزی دموکراتیک استفاده کنند.

با توکن‌های تتر، مشتریان می‌توانند بدون نوسانات و پیچیدگی‌هایی که معمولاً با یک ارز دیجیتال مرتبط است، با استفاده از بلاک چین به‌عنوان لایه‌های انتقال، با خیال راحت با ارزهای سنتی معامله کنند.»

«Tether توسط یک تیم مدیریت ارشد با تجربه گسترده در خدمات مالی، فناوری و انطباق رهبری و مدیریت می‌شود. با تکیه بر تخصص یک تیم متنوع و پویا که در سراسر جهان منعکس شده است، توکن‌های تتر از اولین به بزرگترین استیبل کوین از نظر حجم تبدیل شده‌اند.»

تیم تتر درباره خود چه می‌گوید؟

چشم انداز ما:

چشم انداز شرکت تتر این است که یک محصول انقلابی و رمزنگاری امن بسازد که به قوانین و مقررات امنیتی سختگیرانه و دولتی جهانی پایبند باشد.

با تیم متخصص و پرشوری که در شرکت تتر که داریم به راحتی می‌توانیم در هموارسازی این راه موفق باشیم.

ماموریت ما:

ماموریت شرکت تتر این است که به شما امکان ذخیره، ارسال و دریافت توکن‌های دیجیتال را به صورت شخصی به فرد، در سطح جهانی، آنی و با کسری از هزینه جایگزین‌ها دهیم.

ما می‌خواهیم توکن‌های تتر را در همه جاهایی که می‌توانید از این رمزارز استفاده کنید و در بسیاری از مکان‌هایی که ارزهای دیجیتال در حال حاضر پذیرفته نمی‌شوند قابل استفاده کنیم.

جهانی، سریع و امن:

تتر برای تغییر سیستم مالی متعارف از طریق رویکرد مدرن‌تر به پول کار می‌کند.

با دادن توانایی به مشتریان برای تراکنش با ارزهای سنتی با استفاده از بلاک چین به عنوان لایه‌های حمل و نقل، بدون نوسانات و پیچیدگی‌هایی که معمولاً با یک ارز دیجیتال همراه است، پیشرفت کرده است.

تیم ما:

شرکت تتر شامل بسیاری از افراد مشتاق، متخصصان رمزارز و انواع کارآفرینی با ذهنیت مالکیت است. شما می‌توانید با جاه طلبی خود تغییر را رهبری کنید. ما الهام می‌گیریم، حمایت می‌کنیم، سخت کار می‌کنیم، اختراع می‌کنیم، پیشرفت می‌کنیم، بر مشکلات غلبه می‌کنیم و به عنوان یک تیم قوی کار می‌کنیم تا کسب‌وکارها – از جمله صرافی‌ها، کیف پول‌ها، پردازنده‌های پرداخت، خدمات مالی، دستگاه‌های خودپرداز و افراد – به راحتی از ارزهای فیات در بلاک چین استفاده کنند.

با مطالعه مقاله چند نوع تتر (Tether) وجود دارد؟ با دستاوردهای شرکت تتر بیشتر آشنا می‌شوید.

آنچه که تتر پشت سر گذاشت

از زمان تولد تتر تا به امروز این رمز ارز فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد. در زیر به اتفاقاتی که در سال‌های متمادی برای این ارز افتاد اشاره می‌کنیم:

  • سال ۲۰۱۵: آغاز معاملات تتر
  • سال ۲۰۱۷: هک شدن شبکه تتر و به سرقت رفتن دارایی‌ها به ارزش ۳۱ میلیون دلار
  • سال ۲۰۱۸: ارسال احضاریه از طرف قانون‌گذارها برای ابراز نگرانی به خاطر حمایت نکردن شرکت از تترهای متولد شده با ذخایر کافی
  • سال ۲۰۱۹: متهم شدن تیم سازنده تتر به خاطر پنهان کاری ضرر و زیان‌هایی معادل با ۸۵۰ میلیون دلار

طی فراز و نشیب‌هایی که تتر پشت سر گذاشت، حساسیت‌های قانونی آن هم بیشتر شد. مثلا قانون‌گذاران نسبت به اینکه چنانچه معادل با تترهای متولد شده ذخیره دلاری انجام نشود، ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد جهانی و بازار ارز دیجیتال وارد می‌شود، نگران هستند.

ویژگی‌ها و مزایای تتر

تنها مزیت تتر نقل و انتقالات دارایی‌ها نیست! شرکت تتر، این رمز ارز را برای اهداف بزرگتری ساختند و تا حد زیادی هم در رسیدن به اهداف خود موفق شدند. به همین دلیل است که تتر در حال حاضر جایگاه بسیار خوبی را در بازار به خود اختصاص داده است و افراد زیادی بخش مهمی از سرمایه خود را به تتر اختصاص داده‌اند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای تتر عبارتند از:

افزایش سرعت تراکنش‌ها

چنانچه تراکنشی در سیستم بانکی بین‌المللی انجام شود، برای ثبت و تایید به چند روز زمان نیاز دارید. این در حالی است که تتر سرعت بالاتری در انجام تراکنش‌ها دارد.

ثبات قیمت

رمز ارزهای متداول دنیای کریپتو کارنسی، دائما نوسانات قیمتی دارند و ارزش‌شان برخی مواقع کاهش و برخی مواقع افزایش دارد. این در صورتی است که ارزش تتر به صورت یکتا و ثابت است و تغییر چندانی نمی‌کند.

کارمزد کم

کارمزد انجام تراکنش‌ها به وسیله تتر مقدار ناچیزی است که حتی می‌توان آن را معادل با صفر دانست. یکی از دلایل محبوبیت تتر نیز کارمزدهای کم برای انجام تراکنش‌ها است که معامله‌گران بسیاری را مشتاق به استفاده از انواع آن می‌کند.

پشتوانه تتر: دلار

این در حالی است که در شبکه سوییفت برای انجام تراکنش‌ها نیاز به پرداخت کارمزدهای زیادی دارد. یعنی برای هر تراکنش چیزی حدودا ۲۰ تا ۳۰ دلار باید پرداخت کنید. به واسطه تتر حتی نیازی برای مراجعه به سیستم بانکی یا صرافی‌ها ندارید، کافیست مبلغی ناچیز بابت کارمزد شبکه بلاکچین بپردازید و نقل و انتقالات‌تان را در زیر چند دقیقه انجام دهید.

کارایی بیشتر نسبت به ارزهای فیات

برای انجام معاملات با ارزهای فیات دردسرهای زیادی وجود دارد. مثلا دسترسی به آن‌ها برای همه امکان‌پذیر نیست. همچنین هر ارز فیات ماهیت دولتی مخصوص به خود را دارد که در روند کار صرافی‌ها مشکل به وجود می‌آورد. اما با انواع استیبل کوین مثل تتر این مشکل برطرف می‌شود.

حفظ سرمایه

به واسطه تتر می‌توانید سرمایه‌تان را از خطر نوسانات شدید بازار حفظ کنید. مثلا شاید قصد خرید رمز ارز خاصی را دارید اما نزدیک به خط مقاومت است! در اینجا می‌توانید سرمایه را تبدیل به تتر کنید و منتظر بمانید تا ارز مورد نظر به خط حمایت برسد. در این زمان تتر از سرمایه شما محافظت می‌کند تا زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری فرا برسد.

حفظ سود معاملات

فرض کنید مقداری بیت کوین دارید و قرار است بیت کوین‌های خود را در رمز ارز دیگری برای افزایش سود سرمایه‌گذاری کنید. شما سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهید و سود هم می‌کنید. ولی حالا اگر قصد فروش بیت کوین‌ها را دارید، با مشکلی روبرو هستید به نام کاهش ارزش دلاری. بازار ارزهای دیجیتال پر نوسان است و ممکن است در هنگام عرضه بیت کوین و تبدیل آن به دلار، با کاهش ارز دلاری مواجه شوید. در این حالت نه تنها سود نمی‌کنید بلکه در اکثر مواقع ضررهای زیادی هم دامن‌گیرتان می‌شوند.

تصور کنید می‌خواهید با تتر معاملات را انجام دهید. شما به وسیله تتر مقداری رمز ارز می‌خرید، چنانچه سود کردید، تترهایتان بیشتر می‌شود و سرمایه شما افزایش می‌یابد. این افزایش سرمایه دوام دارد چرا که مقدار تتر یکسان و کم نوسان است.

تتر، استیبل کوینی با فراز و نشیب‌های بسیار

در طول این مطلب در مورد شرکت تتر و تیم سازنده آن صحبت کردیم. تتر یکی از رمزارزهای محبوب بازار برای سرمایه‌گذاری است. اما توجه داشته باشید که بازار کریپتو همواره دستخوش هیجانات و تلاطم‌های بزرگ است، به همین دلیل قبل از هرگونه اقدام برای سرمایه‌گذاری روی تتر وضعیت بازار را به خوبی بررسی کنید و از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال کمک بگیرید تا بتوانید نسبت به آینده این رمزارز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متحمل ضررهای مالی سنگین نشوید.

موارد استفاده از تتر چیست؟

این رمز ارز از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتالی در امان است و با کاهش یا حذف کارمزد معاملات و سرعت بخشیدن به انجام آنها، به شما در سرمایه‌گذاری هایتان کمک می‌کند.

چطور تتر بخریم؟

برای خرید تتر می‌توانید به صرافی‌هایی که این رمز ارز در آن‌ها لیست می‌شود مراجعه کنید. هم‌اکنون این ارز در صرافی‌هایی مانند Binanace، BitFinex، Kraken و والکس عرضه می‌شود.

آیا تتر یک استیبل کوین است؟

بله تتر اولین و یکی از پرکاربردترین انواع استیبل کوین‌ها در بازار ارز دیجیتال است.

تیم سازنده تتر چه کسانی هستند؟

تتر توسط شرکتی به نام iFinex تولید و در صرافی BitFinex عرضه شد. Paradise Papers Leak نیز موفق شد هویت کسانی که خالقین تتر در پشت پرده صرافی BitFinex هستند را رو کند. این افراد Philip Potter و Giancarlo Devasini هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
tether
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا