متاورس

بهترین پروژه های متاورس در سال ۲۰۲۲؛ بهترین ارزها برای خرید و سرمایه گذاری

برای یک لحظه جهانی را تصور کنید که در آن از وقایع فیزیکی روزمره زندگی خود به دور هستید. در این دنیای جدید، شما می‌توانید علاوه بر تعاملات اقتصادی خود مانند خرید ارز دیجیتال، به کار، بازی و استراحت پرداخته و با مردم هر نقطه از کره زمین ارتباط برقرار کنید. شگفت‌انگیز است! اما باید بگوییم این یک رویای دست نیافتنی نیست و کلید ورود به این جهان «متاورس» نام دارد. در این مقاله ما به معرفی بهترین متاورس ها که احتمالاً نام برخی از آنها را در سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهید شنید، می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

متاورس چیست؟

هرچند فناوری متاورس اخیراً بر سر زبان‌ها افتاده، اما مفهوم این دنیای دیجیتال ریشه در گذشته ما دارد. رویا پردازان و نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی از مدت‌ها قبل روی مفهوم متاورس کار کرده‌اند و رویایی را برای حرکتی فراتر از محدودیت‌های فیزیکی جهان و کشف افق‌های جدید پرورانده‌اند.

ایده اصلی متاورس زاییده تخیل نیل استفنسون (Neal Stephenson) نویسنده رمان‌های علمی تخیلی است. او در سال ۱۹۹۲ در رمانی به نام «سقوط برف» به توصیف مفهوم متاورس پرداخت. استفنسون در این کتاب یک فضای دیجیتالی را توصیف کرد که مردم با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی به آن دسترسی دارند. جهان متاورس او شامل نسخه‌های مجازی از فضای زندگی واقعی، از پارک‌ها و ساختمان‌ها گرفته تا بناهای خارق‌العاده و عجیب و غریب است که دیگر محدود به قوانین و دست و پا گیر دنیای فیزیکی نیست. 

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درخصوص فناوری متاورس اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله متاورس چیست؟ را مطالعه کنید.

بهترین پروژه‌های متاورس

بهترین متاورس

با اعلام مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) که متاورس را فصل جدیدی از اینترنت توصیف کرد، علاقه عمومی به این حوزه افزایش یافت. اما این پایان کار نبود و این غول رسانه اجتماعی که عشق اول و آخر بسیاری از ما محسوب می‌شود (یا حداقل در گذشته محسوب می‌شد)، در اقدامی انقلابی نام خود را به متا «META» تغییر داد. این حرکت باعث گشایشی جدید در روند پذیرش این فناوری شد و شرکت‌های بزرگ دیگر از جمله مایکروسافت هم قسمتی از برنامه توسعه خود را به این حوزه اختصاص داده‌اند. 

پس احتمالاً تا اینجا متوجه شدید که داستان متاورس بسیار جدیدی‌تر از آن است که بخواهیم از آن به عنوان یک هیاهوی زودگذر یاد کنیم. در حال حاضر برندهای بزرگی مشغول بررسی برای ورود به حوزه متاورس هستند. برخی شرکت‌ها هم پذیرش آن را پیش از این آغاز کرده و نمی‌خواهند در این رقابت از قافله عقب بمانند. همانطور که بازار متاورس در حال گسترش است، ما هم شاهد رشد پروژه‌های بزرگی در این فضای دیجیتال هستیم. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین پروژه‌های متاورس‌ که احتمالا توجهات بیشتری را در سال ۲۰۲۲ به خود جلب می‌کنند.

بلاک توپیا (Bloktopia)

متاورس بلاک توپیا

احتمالاً جایگاه اول لیست بهترین متاورس‌ ها، برای خیلی‌ها جای تعجب ندارد و به یکی از بهترین عرضه‌های اولیه دیفای (IDO) در تمام دوران‌ها می‌رسد. بلاک توپیا یک پروژه متاورس عظیم و همه جانبه است که در آن یک آسمان خراش مجازی ۲۱ طبقه طراحی شده است. تعداد طبقات این آسمان خراش به احترام ۲۱ میلیون کوین پادشاه ارزهای دیجیتال جهان، بیت کوین، بیست و یک طبقه درنظر گرفته شده است. این پروژه بر بستر بلاکچین پالی‌گان فعالیت دارد و کاربران می‌توانند توسط آواتارهای اختصاصی خود با سایرین معاشرت کرده، زمین مجازی بخرند و از طریق تبلیغات گسترده و فرصت‌های خرده‌فروشی، کسب درآمد کنند. به عبارت دیگر در بلاک توپیا می‌توان «آموزش دید، به کسب درآمد پرداخت و بازی کرد».

تراکنش‌های درون این پلتفرم از طریق توکن BLOK انجام می‌شود. بهای این توکن پس از یک کمپین تخصیص سرمایه موفق، بیش از ۷۵۰ برابر از زمان عرضه اولیه خود افزایش یافت. برخی از ویژگی‌های برتر بلاک توپیا عبارتند از: کیف پول چند زنجیره‌ای بومی REBLOK (مختص املاک و مستغلات)، ADBLOK (مختص درآمد حاصل از تبلیغات) و همچنین زمین بازی و پنت‌هاوس در طبقه بیست و یکم.

ویژگی‌های اصلی بلاک توپیا:

  • فرصت‌های کسب درآمد مختلف
  • استراتژی بازاریابی بسیار موثر
  • بازار بومی برای خرید و فروش NFT
  • امکان یادگیری از طریق  اینفلوئنسر‌های مطرح حوزه دیفای (KOL) در داخل متاورس
  • کیف پول چند زنجیره‌ای بومی

استار اطلس (Star Atlas)

متاورس استار اطلس

استار اطلس، یک بازی متاورس مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در شبکه سولانا است که جایگاه دوم را در لیست ما دارد. گیم پلی بازی نشان دهنده رویدادهایی در سال ۲۶۲۰ است، جایی که شهروندان استار اطلس برای خرید، تسخیر زمین و یا جمع‌آوری منابع و توسعه خود، تصمیم‌گیری می‌کنند. کاربران با انجام این بازی، جوایزی را در قالب توکن به دست خواهند آورد. 

در این بازی ۳ جناح اصلی که هر یک منعکس‌کننده یک فلسفه ژئوپلیتیک است، برای به دست آوردن منابع و سلطه سیاسی با یکدیگر رقابت می‌کنند. استار اطلس با اتکا به موتور بازی سازی Unreal Engine 5 و گرافیک چشم‌نواز خود، یک محیط واقعی را با ترکیبی از گیم پلی پویا و اقتصاد بلاکچینی به کاربر القا می‌کند. گرافیک سینمایی این بازی، آن را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

توکن رسمی استار اطلس، ATLAS  نام دارد که از آن می‌توانیم در مواردی چون خرید اقلام درون بازی، اعضای خدمه و تجهیزات سفینه استفاده کنیم. علاوه بر این، استار اطلس از توکن دیگری به نام POLIS که آن هم توکن حکمیتی بازی است، بهره می‌برد.

ویژگی‌های اصلی استار اطلس:

  • تراکنش‌های کم هزینه در بازی
  • حق حکمیت و تصمیمگیری برای دارندگان توکن بازی
  • اقتصاد و جامعه مجازی همه‌جانبه
  • کسب فرصت‌های اقتصادی از طریق تسخیر سرزمین‌ها و اکتشافات

سندباکس (Sandbox)

متاورس سندباکس

سندباکس یکی از بازی‌های ترند سال ۲۰۲۱ است که ساختار و گیم پلی آن شباهت زیادی به بازی‌های معروف ماین‌کرافت (Minecraft) و فکتوریو (Factorio) دارد. اما آنچه سندباکس را از سایر پروژه‌ها متمایز کرده، قابلیت Play To Earn (کسب درآمد در حین بازی) است که با این کار توانسته قلب بازیکنان زیادی را تسخیر کند.

این بازی یک پروژه متاورس مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و کاربران با خرید و فروش زمین‌های آن، در قالب توکن‌های NFT، قادر به کسب درآمد هستند. قابلیت‌های یکپارچه مدل‌های DAO (سازمان خودگردان غیرمتمرکز) و NFT، سندباکس را به یک پلتفرم غیرمتمرکز واقعی برای جامعه گیمرها تبدیل کرده است.

هدف طراحان سندباکس، انقلابی در ساختار سنتی پلتفرم‌های بازی است که در آن توسعه‌دهندگان مالک همه چیز هستند، محتوای کاربر را کنترل می‌کنند و چیزی جز بازی به کاربران ارایه نمی‌دهند.

از این رو در سندباکس کاربران صاحبان اصلی بازی محسوب می‌شوند. این پلتفرم مصمم است یک مدل سخاوتمندانه بازی برای کسب درآمد ارایه کند. توکن بومی سندباکس SAND نام دارد و پایه و اساس تراکنش‌های انجام شده در این پلتفرم محسوب می‌شود. هم اکنون SAND در صرافی‌های مطرح خارجی چون  Binance ،Kucoin ،Huobi و ایرانی  مانند والکس در دسترس سرمایه‌گذاران است.

ویژگی‌های اصلی سندباکس:

  • به حداقل رساندن تعاملات و هزینه تراکنش‌های بلاکچین از طریق استاندارد EIP-712 
  • تراکنش‌های متا بومی
  • اقتصاد سخاوتمندانه بازی برای کسب درآمد (P2E) 

دیویژن نتورک (Dvision Network)

متاورس دیویژن نتورک

شبکه دیویژن یک متاورس مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم است که اخیراً با  پلتفرم انجین (Enjin) وارد همکاری شده است. به این ترتیب دیویژن به اولین متاورسی بدل خواهد شد که بر روی پنج بلاکچین اجرا می‌شود:

  • اتریوم
  • اسمارت چین
  • افینیتی
  • پولکادات
  • جامپ نت

پلتفرم انجین به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های غیرقابل تعویض را برای آواتارها و ابزارهایی که می‌توانند با متاورس ادغام شوند، صدور و این NFT‌ها را به طور یکپارچه در سراسر بلاکچین استفاده کنند.

بنابراین دیویژن را در وهله اول می‌توانیم به عنوان یک دنیای مجازی درنظر بگیریم که برای کاربران امکان ساخت توکن‌های NFT شخصی بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی را فراهم می‌کند. این متاورس از سه بخش زیر تشکیل شده است (منبع):

  1. متا سیتی (Meta-City): دنیای مجازی و همگانی که کاربران با یکدیگر در رویدادها و فعالیت‌های مختلف تعامل دارند.
  2. متا اسپیس (Meta-Space) : فضایی که کاربران زمین شخصی خود را خریداری و آن سفارش‌سازی می‌کنند. 
  3. بازار NFT: بستری که کاربران در آن می‌توانند توکن‌های NFT ایجاد کرده و به معامله با سایرین بپردازند.

توکن اختصاصی دیویژن، DVI نام دارد که یک توکن ابزاری و حکمیتی در شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس محسوب می‌شود. کاربران با در اختیار داشتن این توکن می‌توانند به خرید اقلام درون برنامه‌ای، شرکت در تصمیمات حکمیتی و استیکینگ پردازند.

ویژگی‌های اصلی دیویژن نتورک:

  • اولین بستر برای ساخت NFT  املاک 
  • انجام بازی‌های رو در رو برای تبادل آیتم‌ها
  • یک نسخه مبتنی بر متاورس شبیه ماین کرافت

دیسنترالند (Decentraland)

متاورس دیسنترالند

هنگامی که صحبت از اعطای مالکیت کامل دارایی‌های مجازی به کاربران به میان است، قطعا نام پلتفرم دیسنترالند به ذهن می‌رسد. این پروژه یک متاورس مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که به عنوان «دنیای اجتماعی مجازی» شناخته می‌شود. به عبارت دیگر، دیسنترالند یک محیط دیجیتالی مشابه دنیای واقعی است که کاربران در آن می‌توانند با یکدیگر معاشرت کرده، بازی‌های آنلاین انجام دهند، آثار دیجیتال خود را معامله کنند، در رویدادهای آنلاین شرکت کنند و سایر موارد.

توکن رسمی این پلتفرم مانا (MANA) نام دارد که توسط شبکه‌های اتریوم و دای (DAI) پشتیبانی می‌شود و در بزرگ‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز  (DEX) و متمرکز (CEX) در دسترس معامله‌گران است.

سازمان خودگردان غیرمتمرکز مستقل (DAO) دیسنترالند، به دارندگان توکن خود این امکان را می‌دهد تا به‌طور مستقیم در مورد سیاست‌های درون بازی و سازمانی رأی دهند. این سازوکار بر همه چیز از انواع اقلام مجاز گرفته تا سرمایه‌گذاری برای خزانه دیسنترالند تاثیرگذار است.

ویژگی‌های اصلی دیسنترالند:

  • مالکیت کامل دارایی‌ها از طریق توکن‌های NFT
  • امکان درآمدزایی از طریق تبلیغات
  • تعامل و معاشرت کاربران با یکدیگر

الین ورلدز (Alien Worlds)

متاورس الین ورلدز

الین ورلدز یک متاورس بازی محور غیرمتمرکز بر مبنای توکن‌های NFT است که رقابت و همکاری‌های اقتصادی بین بازیکنان را در این بازی شبیه‌سازی کرده است. این موضوع به واسطه ترغیب بازیکنان برای کسب تریلیوم یا همان توکن TLM محقق شده است. بازیکنان با استفاده از این توکن می‌توانند سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز را کنترل و به سایر امکانات بازی دسترسی پیدا کنند. 

این بازی به شکل یک دنیای مجازی گسترده طراحی شده که بازیکنان در آن می‌توانند به اکتشافات و جابه‌جایی بین سیاره‌های مختلف پرداخته و با سایر کاوشگرها مبارزه کنند. علاوه بر این کاربران با خرید یا اجاره سیاره‌ها، از امکان استخراج توکن TLM برخوردار می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند به یک درآمد ثابت دست یابند.

همانطور که اشاره شد توکن بومی و ابزاری این پلتفرم تریلیوم نام دارد که در بستر شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) فعالیت می‌کند. 

ویژگی‌های اصلی الین ورلدز:

  • هسته ای متشکل از شش سیاره رقیب یا DAO
  • کسب توکن از طریق ماینینگ، نبرد و انجام ماموریت‌های ویژه
  • پشتیبانی بیش از ۲.۵ میلیون کاربر در سراسر جهان

رادیو کاکا (Radio Caca)

متاورس رادیو کاکا

رادیو کاکا یک دنیای مجازی سه بعدی است که در آن کاربران می‌توانند زمین‌هایی را خریداری و مالک آن شوند، فروشگاه و گالری هنری دیجیتال بسازند و بازی کنند. این پلتفرم تحت یک مدل سازمان خودگردان غیرمتمرکز عمل می کند و به این ترتیب، توسط افراد همفکر در سراسر جهان اداره می شود.

این پلتفرم با مشارکت یک شرکت بزرگ در زمینه NFT به نام‌ Maye Musk Mystery (با مدیریت مادر ایلان ماسک) و شبکه متاورس جهانی USM نتورک ساخته شده است. از آنجایی که این پلتفرم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده، سرویس‌های متنوعی را هم به کاربران خود ارایه می‌دهد:

  • استیکینگ
  • اعطای نقدینگی
  • بازی Metamon
  • بازار NFT

RACA نام توکن بومی پلتفرم رادیو کاکا است که در شبکه اتریوم (ERC-20) و زنجیره هوشمند بایننس (BEP-20) فعالیت می‌کند. از RACA برای خرید انواع توکن‌های NFT و اقلام بازی‌های رادیو کاکا استفاده می‌شود. 

ویژگی‌های اصلی رادیو کاکا:

  • مشارکت با متاورس USM
  • مدیریت انحصاری توکن‌های غیرقابل تعویض Maye Musk Mystery Box 
  • مشارکت با هوش مصنوعی گوگل، مایکروسافت و اسپیس ایکس برای بهره‌مندی از یک متاورس پیشرفته
  • کسب پاداش‌های عالی از بازی‌های کوچک

 ناکاورس (Nakaverse)

ناکاورس

گزینه بعدی در لیست بهترین متاورس ها در سال ۲۰۲۲ متعلق به یکی از کهنه کارهای این صنعت است. ناکاموتو گیم، یکی از اولین پروژه‌های متاورس بود که محصولات خود را بر اساس اقتصاد درون بازی عرضه کرد. با تغییر نام فیسبوک به متا، ناکاموتو گیم هم، نام پروژه متاورس خود را به ناکاورس تغییر داد.

ناکاورس به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمین و کالا بخرند، ساختمان بسازند و از این راه سطح اقتصادی خود را درون بازی ارتقا ببخشید. توکن بومی این پلتفرم NAKA نام دارد و ارز اصلی برای تراکنش‌های درون برنامه‌ای خواهد بود. در حال حاضر NAKA حدود ۴ دلار قیمت دارد، اما با توسعه ناکاورس، انتظار می‌رود که بهای آن در آینده رشد چشمگیری داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال پروژه‌های متاورس مناسب برای سرمایه‌گذاری هستید، ناکاورس، گزینه‌ای قابل تامل است. 

ویژگی‌های اصلی  ناکاورس:

  • بعد دیگری از تعامل برای گیمرها
  • بازار بومی برای NFTها
  • بهره‌مندی از پلتفرمی کاربر پسند

استار لینک (Starlink)

متاورس استار لینک

استار لینک یک پروژه متاورس غیرمتمرکز در شبکه اتریوم است که هدف آن ترکیب مفاهیم دیجیتال با اقتصاد کریپتویی است. این متاورس مانند استار اطلس که در بالاتر به آن اشاره کردیم، یک بازی بلاکچینی با تم فضایی است. سفرهای فضایی برای قرن‌ها آرزوی بشر بوده و با وجود اینکه دهه‌ها از اولین سفر انسان به فضا می‌گذرد، همچنان انگیزه و شوق به کشف آن سوی آسمان‌ها برای بسیاری از مردم همچون یک رویاست. توسعه‌دهندگان استار لینک معتقدند متاورس می‌تواند این رویا را تحقق بخشد. 

اما در متاورس استار لینک چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

  • خرید و فروش املاک مجازی و ماهواره‌های فضایی
  • ساخت، خرید و فروش توکن‌های NFT 
  • شخصی‌سازی آواتار
  • تعامل با افراد واقعی در دنیای مجازی
  • کاوش در فضای متاورس
  • انجام جلسات آموزشی یا مشارکت در رویدادهای مختلف

استارلینک قرار است اولین پروژه رمزارزی باشد که با تیم گیمینگ Tier 1+ (با ۲۰ سال سابقه در زمینه تولید بازی)، همکاری می‌کند. اعضای تیم استار لینک تجربه کار برای برندهای بزرگی چون دیزنی، لاینزگیت انترتینمنت، پیکسار، لگو و پلی استیشن را دارند. توکن بومی استار لینک با نماد STARL شناخته می‌شود و یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم است. کاربران با در اختیار داشتن این توکن می‌توانند اقلام درون بازی را خریداری و به معامله NFTهای خود در بازار استار لینک بپردازند.

ویژگی‌های اصلی استار لینک:

  • صد درصد متعلق به جامعه
  • اقتصاد جذاب مبتنی بر بلاکچین
  • همکاری با تیم طراحی و توسعه بازی Tier 1+

متاهیرو (Metahero)

متا هیرو

آخرین گزینه از لیست بهترین متاورس ها، یک پروژه غیرمتمرکز با فناوری اسکن سه بعدی منحصر به فرد به نام متا هیرو است که اشیاء واقعی (از جمله انسان) را به آواتارهای اولترا اچ دی تبدیل می‌کند. شاید بتوان گفت متا هیرو با الهام از فیلم تحسین شده استیون اسپیلبرگ به نام «بازیکن شماره ۱؛ آماده» می‌خواهد به کاربران خود امکان تجربه عناصر جهان واقعی را در دنیای متاورس القا کند. به عبارت دیگر، متا هیرو قصد دارد اشیاء فیزیکی را به واقعیت مجازی تبدیل کند. این فناوری همچنین امکان خلق NFT از آثار هنری و کلکسیونی دنیای واقعی را دارد.

اخیراً متا هیرو با رهبر حوزه اسکن سه بعدی، یعنی Wolf Studio دست به همکاری زده است. فناوری پیشرفته Wolf Studio همراه با تخصص متا هیرو، احتمالاً این پروژه را به یکی از بهترین گزینه‌های متاورس در سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد کرد.

هرچند این پروژه کاملاً نوپا محسوب می‌شود، اما در حال حاضر موفق شده بیش از ۹۵ هزار عضو را به تنهایی در شبکه تلگرام خود گردآوری کند. کاربران برای استفاده از امکانات این پلتفرم نیاز به پرداخت‌های درون برنامه‌ای دارند. توکن اصلی متا هیرو، HERO نام دارد که یک ارز دیجیتال تحت استاندارد BEP-20 است. در حال حاضر HERO را می‌توان در صرافی‌های رمزارز مطرحی مانند KuCoin، PancakeSwap و Gate.io معامله کرد.

ویژگی‌های اصلی متاهیرو:

  • نسل جدید فناوری اسکن سه بعدی
  • روش‌های مختلف درآمدزایی
  • ایجاد، خرید و فروش NFT
  • ساخت آواتارهای سه بعدی

صحبت پایانی

بدون شک ایده متاورس و استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی برای تجربه جدیدی از تعاملات اجتماعی بسیار جذاب است. خصوصاً در شرایط فعلی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا، ما زمان زیادی از زندگی خود را در فضای مجازی سپری می‌کنیم.

علاوه بر این، مالکیت و کم یابی، به عنوان دو محرکه کلیدی که در گذشته به بسیاری از پروژه‌های رمزارزی کمک کرده‌اند،‌  در حال ورود به صنعت بازی هستند. در حال حاضر وقتی بازیکنان از یک بازی به بازی دیگری می‌روند، تمام پیشرفت‌ها و دستاوردهای آنها در همان بازی اول رها می‌شود و گیمر قادر به انتقال دستاوردهای خود به سایر بازی‌ها نیست. شاید حداقل داشتن گزینه‌ای برای کسب درآمد با فروش دارایی‌های درون بازی، برای بازیکنان و همچنین توسعه دهندگان جذاب باشد. با این حال متاورس هنوز یک بخش بسیار جدید است و قطعاً با ورود سرمایه زیاد شاهد رشد بیشتری طی سال‌های آینده خواهد بود.

ما در این مقاله سعی کردیم به بهترین پروژه‌های متاورس که اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند، بپردازیم. شاید الان صحبت کردن از آینده درخشان تمامی این پروژه‌ها بسیار رویاپردازانه باشد. اما از نظر من برخی از این نام‌ها در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. نظر شما چیست؟ کدام یک از این پروژه‌ها در سال‌های آتی به تیتر اول حوزه متاورس بدل می‌شوند؟ منتظر شنیدن دیدگاه شما عزیزان هستیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۵

کارشناس ارشد الکترونیک، علاقه‌مند به مباحث حوزه تکنولوژی، ارز دیجیتال و عاشق نوشتن هستم. اینجا قصد دارم اطلاعاتی که در حوزه بلاکچین و رمزارزها کسب کرده‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
16 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
jasmin
jasmin
6 ماه قبل

ممنون از مقاله خوبتون هر کس بسته به نیاز از پلتفرم های مختلفی میتونه استفاده کنه. به شخصه توی التراورس سیتی فعالیت دارم به علت اینکه با استیبل کوین میشه خرید کرد و دوم بخاطر بخش معاملات املاک برای کسانی که بیشتر درامدزایی براشون اهمیت داره

فتاح
فتاح
7 ماه قبل

سلام .دوستان شرکت اوربیت کلاهبرداری هست مراقب باشید شما را گول نزنن

نجابت
نجابت
3 ماه قبل
پاسخ به  فتاح

سلام چه مدرکی دال بر کلاهبرداری این پلتفرم دارید ؟

محمد احمدیان
محمد احمدیان
7 ماه قبل

باسلام من چندین ساله تو حوضه مناورس شهر آلتراوس فعالیت دارم و با کمپانی اربیت نتورک کار میکنم و بسیار راضی هستم مخصوصا الان ک رفته تو متاورس و آینده ی درخشانی داره

لیلا
لیلا
8 ماه قبل

سلام .من یکسالی در پروژه آلتراورس سیتی زمین خریدم تا الان خیلی رشد داشته و خیلی راضیم .کمپانی اربیت عالی هست

معصومه جهانی
معصومه جهانی
1 سال قبل

من میخوام در زمینه متاورس تحقیق کنمم در مورد پرژه هایی ک الان وجود داره و میتونم روش کار انجام بدم لطفا راهنماییم کنین از کجا شروع کنم و از چه سایت هایی استفاده کنم با تشکر فراوان از شما

مرتضی حسینی احمد فداله
مرتضی حسینی احمد فداله
1 سال قبل

با سلام و احترام دوستان بنده توسط یکی از دوستان تو شرکت اوربیت سرمایه گزاری کردن و بهم گفتن ک بابت پولت ی زمین متاورسی بهت میدن و من ب این موضوع شک دارم
اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم
البته کسانی ک تو شرکت سرمایه گزاری کردن پاسخ بدن
قبل از راهنمایی شما تشکرات ویژه دارم

سامان
سامان
1 سال قبل

در مورد ابر پروژه آلتراورس سیتی چیزی نگفتین یا اطلاعی در این مورد ندارین ؟

محمد
محمد
1 سال قبل

منظور از kol چیه توی اون قسمت؟ مخفف عبارت خاصی هست؟

سینا عابد
سینا عابد
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

من تبلیغات آلتراورس سیتی رو دیدم وتحقیقاتمو کاما انجام دادم وازکشور هند تونستم چند قطعه زمین بخرم.کاملا یه شهر مجازی فوق العاده هست که رشد قابل قبولی تا الان داشته وآینده بسیار روشنی داره.

دانیال
دانیال
1 سال قبل

راجب التراورس سیتی چیزی میدونید؟!

دکمه بازگشت به بالا