سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده پکس گلد؛ چه مسیری پیش روی توکن طلایی است؟

پکسوس گلد (PAXG)  استیبل کوینی با پشتوانه طلا است و باثبات بودن آن منجر به محبوبیتش شده‌است. شرکت پکسوس ادعا می‌کند که به‌ازای هر واحد از این رمزارز، همان مقدار طلا در بانک برنیک (Brink) ذخیره می‌شود و خریداران این ارز، مالک واقعی آن هستند.  هر توکن پکس گلد معادل یک اونس طلا مطابق استانداردهای شمش طلای لندن (حدود ۳۱.۵ گرم) است. ازآنجایی‌که ارزش این ارز دیجیتال به طور مستقیم باارزش طلا گره‌خورده است، قیمت آن به‌موازات قیمت لحظه‌ای طلا حرکت می‌کند. قبل از آنکه تصمیم به خرید پکس گلد بگیرید، باید درباره آینده پکس گلد بیشتر بدانید.

 پکسوس گلد چیست؟

همه چیز درباره پکس گلد

پکسوس گلد (Paxos Gold) در بلاکچین اتریوم به‌عنوان یک توکن ERC20 ایجاد شده است و هدف اصلی آن حل مشکلات اساسی طلای فیزیکی و بازارهای سنتی طلا است. مسئله مهمی که در مورد ارز پکس گلد وجود دارد، مربوط به سازگاری آن با بسترهایی است که به اتریوم ربط دارند.

این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ توسط گروهی از متخصصین باتجربه در حوزه‌های مختلف که متشکل از کارمندان سابق «وال‌استریت» و «سیلسکون‌ولی» هستند، به نام پکسوس (Paxos) معرفی و عرضه شده است. مدیرعامل فعلی و بنیان‌گذار پکسوس گلد «چارلز کاسکاریلا» (Charles Cascarilla) است. هر توکن پکس گلد پشتوانه‌ای به‌اندازه یک انس از شمش طلای ۴۰۰ انسی لندن دارد. از این شمش‌های طلا در خزانه‌ها نگه‌داری می‌شود. به دلیل نوسان بالای طلا در سال ۲۰۲۰، این توکن رشد چشم‌گیری را در بازار سرمایه داشته است و نظر سر فعالان بازار را به خود جلب کرد. همین‌ها آینده پکس گلد را روشن نشان می‌دهد.

اهداف پروژه پکس گلد

بسیاری از افراد برای حفظ ارزش دارایی خود از طلا به‌عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌کنند اما نگهداری این فلز گران‌بها به‌صورت فیزیکی برای برخی دشوار است. ازاین‌رو شرکت پکسوس برای پاسخ به این نیاز، دارایی با پشتوانه طلا معرفی کرد. هدف دیگر این پروژه، در اختیار داشتن ارزش طلا به‌عنوان یک وسیله برای ذخیره ارزش است. بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌خواهند نقدینگی خود را به‌صورت فلزات گران‌بها مانند طلا نگهداری کنند و همچنین از نوسانات قیمتی آن نیز سود کسب کنند، به همین جهت با بررسی آینده ارز دیجیتال پکس، این ارز را به سبد دارایی خود اضافه می‌کنند. البته قبل از شروع سرمایه‌گذاری باید نحوه خرید و فروش پکس گلد را یاد بگیرید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پکس گلد چگونه کار می‌کند؟

پکسوس برای توزیع، ذخیره‌سازی و مالکیت طلا از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند و به طور کامل توسط نهاد خدمات مالی ایالات نیویورک “NYSDFS” تنظیم می‌شود. تمام دارایی‌ها به‌وسیله طلای فیزیکی وثیقه‌گذاری می‌شود و ضمانت و اصالت آن‌ها با استاندارد “Good Delivery” لندن اندازه‌گیری می‌شود. به‌طورکلی هیچ طلای تخصیص نیافته‌ای در ذخایر “PAXG” وجود ندارد. بر خلاف طلایی که به‌صورت فیزیکی خریداری می‌شود که تا حد مشخصی قابلیت تقسیم شوندگی دارد، فناوری در سازوکار این توکن وجود دارد که امکان معامله ارز پکس گلد با ۱۸ رقم اعشار وجود دارد. امنیت و پشتوانه آن تاثیر مستقیمی روی آینده پکس گلد دارد.

مزایای ارز دیجیتال PAXG چیست؟

با خرید ارز دیجیتال پکس گلد شما به میزان خریدی که انجام می‌دهید مالک شمش طلا می‌شوید. از مزایای پکسوس گلد نسبت به سایر محصولات معاملات طلا می‌توان به بازخرید فیزیکی، پشتوانه فیزیکی اختصاصی، مالکیت جزئی، نداشتن هزینه نگه‌داری و تسویه‌حساب فوری اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها به رشد سرمایه این توکن کمک کرده و موجب شده سرمایه‌گذاران به آینده پکس گلد امیدوار باشند. توکن پکس گلد بر بستر اتریوم ساخته شده‌است و به همین جهت با سیستم‌ها و برنامه‌هایی که از توکن “ERC20” پشتیبانی می‌کنند، سازگار است.

نحوه خرید و بازخرید ارز پکس گلد

پکس گلد یک توکن ERC20 است می‌توانید آن را در بسیاری از صرافی‌های معتبر خریداری کنید. برخی از صرافی‌های پیشنهادی برای معامله این رمزارز، Binance، BitZ، FTX و Kraken هستند. این ارز دیجیتال توسط شمش‌های فیزیکی طلا پشتیبانی می‌شود و میزان ریسک سرمایه‌گذاری بدون تحلیل و پیش‌بینی قیمت پکسوس گلد اشتباه است. صرافی والکس نیز شما را دعوت می‌کند تا در آینده پکس گلد شریک باشید.

نحوه بازخرید پکس گلد به‌گونه‌ای است که هر توکن در هر جای دنیا قابل بازخرید با طلای فیزیکی است. این مسئله زمانی انجام می‌شود که حداقل مقدار آن به‌اندازه یک انس طلای تروا باشد. توکن پکس گلد به‌صورت متمرکز توسط پکسوس جمع‌آوری و ضبط می‌شود و در نهایت در بستر اتریوم سوزانده می‌شوند.

کیف پول پکس گلد

این توکن را می‌توانید در تمامی کیف پول‌هایی که با اتریوم سازگار هستند نگه‌داری کنید.  از پرکاربردترین و بهترین کیف پول‌های پکس گلد می‌توان به کوینومی (Coinomi Wallet)، متامسک (MetaMask) و تراست ولت (Trust Wallet) اشاره کرد. همچنین اگر میزان سرمایه‌گذاری شما در ارزهای دیجیتال زیاد است، بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و ترزور (Trezor) استفاده کنید.

تحلیل و بررسی آینده پکس گلد

ارز دیجیتال پکس گلد در بالاترین سطح خود تا محدوده ۲۱۰۰ دلار پیش‌روی داشته است، اما هنگام نگارش این مقاله (۲۸ می ۲۰۲۲) در محدوده ۱۸۵۹ دلار معامله می‌شود. در بازه زمانی روزانه ارز پکس گلد در حالت فشرده به سر می‌برد و کاملاً روندی رنج و یکنواختی را دارد. در این حالت یکنواختی می‌توانید انتظار یک پامپ یا دامپ را داشته باشید. آینده ارز دیجیتال پکس به این بستگی دارد که شکل‌گیری روند بازار به چه صورت انجام می‌شود. چنانچه این ارز بتواند مقاومت‌ ۱۹۳۵ دلار را پرقدرت بشکند یک‌روند صعودی شکل می‌گیرد. اما در صورت عدم قدرت در حفظ مقاومت ۱۸۴۰ دلار، می‌توانید انتظار یک ریزش قیمتی را داشته باشید و این افت قیمت تا ناحیه‌های حمایتی ۱۷۲۷ و ۱۶۹۴ دلار می‌تواند ادامه‌دار باشد.

پیش بینی و آینده قیمت ارز دیجیتال پکس گلد

در زمان نگارش این مطلب، توکن پکس گلد با قیمت ۱۸۵۹ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات روزانه آن بیش از ۲۰ میلیون دلار است. با یک نگاه به نمودار قیمت ارز دیجیتال پکس از زمان عرضه تاکنون می‌توانیم به صعودی بودن و آینده پکس گلد پی برد. در این میان برخی از پلتفرم‌های معتبر قیمت این ارز تا در آینده پیش‌بینی کرده‌اند.  

پیش بینی قیمت پکسوس گلد در سال ۲۰۲۲

پیش بینی قیمت پکس گلد 2022

در مورد آینده پکس گلد برای روزهای باقی‌مانده سال ۲۰۲۲، نظرات متفاوتی وجود دارد. WalletInvestor انتظار دارد قیمت ارز تا ۲۰۱۲ دلار رشد کند و PricePrediction.net تا پایان سال قیمت این رمزارز را ۲۳۳۷ دلار پیش‌بینی می‌کند. در مقابل این نظرات، TradingBeast نسبت به آینده پکس گلد کمی بدبین است و کاهش قیمت تا ۱۶۹۲ دلار را پیش‌بینی کرده است.

پیش آینده ارز دیجیتال پکس برای سال ۲۰۲۳

WalletInvestor قیمت این ارز را در دسامبر سال ۲۰۲۳ بالای ۲۴۸۳ دلار پیش‌بینی کرده است. همچنین PricePrediction.net انتظار رشد خیلی بیشتری از این ارز دارد و می‌گوید قیمت این ارز تا سال ۲۰۲۳ به ۳۴۶۲ دلار خواهد رسید. در مقابل TradingBeast کاهش قیمت این ارز را پیش‌بینی کرده است و قیمت پکس گلد را در سال ۱۷۶۵ دلار اعلام کرده است.

خرید پکس گلد در والکس

حال که با مزیت‌های این ارز دیجیتال آشنا شدیم و آینده درخشان آن را بررسی کردیم، به شما راهی برای خرید ارز دیجیتال پکس گلد معرفی می‌کنیم. صرافی والکس این امکان را به شما ارائه می‌دهد که به صورت ریالی ارز دیجیتال پکس گلد را معامله کنید. شما می‌توانید این ارز دیجیتال را همگام با بازارهای جهانی در والکس معامله کنید. در صورتی که قصد خرید و نگهداری طولانی مدت ارز پکس گلد را دارید، می‌توانید با اطمینان کامل آن را در کیف پول صرافی والکس ذخیره‌سازی کنید.

پکسوس گلد، استیبل کوینی با پشتوانه طلا

استیبل کوین‌ها و توکن‌های با پشتوانه، سابقه فعالیت طولانی در دنیای کریپتوکارنسی دارند. تتر نخستین رمزارز با پشتوانه حقیقی است که هم اکنون بیشترین ارزش بازار را در بین تمام استیبل کوین‌ها دارد. شرکت پکسوس نیز در نظر دارد تا گوی رقابت را با تنوع بخشیدن به محصولات خود از دیگر رقبا برباید.

در این مقاله از والکس، آینده پکس گلد را بررسی کردیم و دیدیم که پیش‌بینی‌های این ارز نسبتاً متناقض هستند. هیچ نظر نهایی در مورد تغییرات مثبت یا منفی قیمت پکسوس گلد در آینده وجود ندارد. در واقع همه چیز به رشد این رمزارز، پروژه‌های جدید پکس گلد، محیط کریپتو و موقعیت قانونی بستگی دارد. قبل از آنکه بخواهید در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید بهتر است درباره آن خوب تحقیق کنید و با بررسی تمام جوانب تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا