آموزش تریدسرمایه گذاری

سیگنال سرمایه گذاری چیست؟ آشنایی با مفهوم سیگنال معامله

اگر بخواهیم سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال را به یک غار تاریک و پر از گنج‌های ارزشمند تشبیه کنیم، سیگنال سرمایه گذاری، چیزی شبیه به یک چراغ قوه پرنور است. سیگنال‎‌های معاملاتی (Trading Signals) به معامله‌گران (تریدرها) غیرحرفه‌ای یا مبتدی کمک می‌کنند تا سرمایه‌گذاری سودمندی داشته باشند. سرمایه‌گذاران یا تریدرهای مبتدی معمولاً نمی‌توانند موقعیت‌های ورود و خروج بازار کریپتوکارنسی را به‌درستی شناسایی کنند و همه این‌ها به ضعف در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مربوط می‌شود. در بازارهای معاملاتی مثل کریپتوکارنسی که بی‌ثبات هستند، استفاده از ابزارهای کارآمد مثل سیگنال سرمایه گذاری می‌تواند بهترین روش برای کسب سود محسوب شود.

آشنایی با سیگنال سرمایه گذاری و مطالعه مطالب تخصصی مربوط به آن، هم برای معامله‌گران حرفه‌ای و هم تازه‌واردها ضروری و حیاتی است؛ چرا که این ابزار سرمایه‌گذاری به تریدرها کمک می‌کند تا در بازاری پرنوسان مثل ارزهای دیجیتال، به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. از آن‌دسته معامله‌گران حرفه‌ای و کاربلد هستید یا به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید؟ فرقی نمی‌کند؛ چون‌که قرار است در این مقاله از بلاگ والکس، تجربه بیشتری کسب کنید و به سود بالاتری برسید.

سیگنال سرمایه گذاری چیست و چه مفهومی دارد؟

سیگنال سرمایه گذاری در معاملات

اگر بخواهیم به تعریف تخصصی سیگنال‌های معاملاتی نگاهی بیندازیم، باید آن‌ها را به‌عنوان پیشنهادهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نظر بگیریم. به‌عبارت ساده‌تر، سیگنال‌های معاملاتی، پیشنهادها یا توصیه‌هایی برای ورود به یک معامله یا خرید و فروش یک ارز دیجیتال هستند که با تجریه‌وتحلیل داده‌ها خلق می‌شوند. هرکدام از انواع تحلیل‌های بازار ارزهای دیجیتال (اعم از تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال) می‌توانند باعث ایجاد سیگنال سرمایه گذاری شوند. با تمامی این اوصاف، سیگنال‌هایی که با استفاده از هر دو تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال شکل می‌گیرند، معمولاً  کارآمدتر هستند.

به یاد داشته باشید که هدف نهایی هر ابزاری در دنیای تحلیل‌های کریپتوکارنسی، تولید سیگنال‌هایی است که به سرمایه‌گذاران و تریدرها پیشنهادهای آگاهانه ارائه می‌دهند. این پیشنهادها، هم شامل خرید ارزهای دیجیتال و هم فروش آن‌ها می‌شوند و محدودیتی در معاملات ندارند. همه سیگنال‌های معاملاتی باید دارای سطوح ورودی دقیق، اندازه سود و همچنین ضرر باشند.

استفاده از سیگنال‌های معاملاتی در کریپتوکارنسی بیشتر برای سرمایه‌گذارانی مفید است که رویکردی فعال و پویا برای انجام حرکات سودآور دارند. مثلاً سرمایه‌گذاری که قصد شکست بازار را دارد، می‌تواند با استفاده از سیگنال‌های معامله، مهره‌های سرمایه‌گذاری خود را به‌نحوی بچیند که نهایتاً به سودآوری دست پیدا کند.

استفاده از سیگنال سرمایه گذاری فقط برای سرمایه‌گذاری فعال (Active Investment) مناسب است؛ چرا که سرمایه‌گذاران فعال با انجام حرکات سودآور و مداوم، سعی دارند که بازار را شکست دهند. اگر از آن‌دسته سرمایه‌گذارانی هستید که به نوسانات کوتاه‌مدت توجهی ندارید و اصطلاحاً در سرمایه‌گذاری غیر فعال (Passive Investment) حضور دارید، این مقاله کمک چندانی به شما نمی‌کند؛ سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص (index Investment) بهترین گزینه برایتان محسوب می‌شود.

سیگنا‌ل‌های معاملاتی کریپتوکارنسی چگونه تولید می‌شوند؟

بهترین سیگنال‌های سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی بر اساس تحلیل‌های فنی (تکنیکال) و فاندامنتال تولید می‌شوند. همچنین، با استفاده از اندیکاتورهای معاملاتی هم می‌توان به سیگنال‌های سرمایه‌گذاری رسید، اما روند این کار آنقدر حرفه‌ای است که به‌همین راحتی‌ها نمی‌توان به آن دست پیدا کرد. از آنجایی که بیش از ده‌ها شاخص برای تولید سیگنال‌های معامله وجود دارند، ترفندهایی مختلفی برای شناسایی آن‌ها طراحی شده‌اند.

یکی از این شاخص‌ها، استفاده از تجربه است که در اثر ترکیب تکینک‌های معاملاتی به‌دست می‌آید. بهترین روش برای به‌دست آوردن سیگنال‌های معامله، استفاده از نمودارهای فنی، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال و تکیه به اطلاعات جمع‌آوری‌شده از بازار است. اطلاعات بلااستفاده معمولاً از طریق منابع مختلف (مثل کانال‌های خبررسانی در شبکه‌های اجتماعی) به‌دست می‌آیند و نتیجه خوبی ندارند. در ادامه، به چند شاخص دیگر برای شناسایی سیگنال سرمایه گذاری اشاره می‌کنیم:

نمودار خط روند

نمودارهای خط روند (Trend Chart) را می‌توان در پلتفرم‌های بازار ارزهای دیجیتال مثل تریدینگ ویو (TradingView) به‌دست آورد. برای مثال، شما می‌توانید شاخصی را در این پلتفرم انتخاب کنید و برای آن یک الگو قرار دهید. این الگو می‌تواند مربوط به قیمت آن ارز دیجیتال در یک دوره زمانی مشخص باشد. در این پلتفرم، سرمایه‌گذار می‌تواند شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال مورد نظرش را برای به‌دست آوردن یک سیگنال معامله طراحی کند.

رمزگشایی از الگوهای قیمت

 وقتی که یک نمودار برای اندیکاتوری مشخص ایجاد می‌شود، الگوی مربوط به آن هم شکل می‌گیرد. رمزگشایی الگوهایی که پس از ایجاد نمودار خلق می‌شوند، می‌توانند فرد را برای تولید سیگنال‎‌های سرمایه‌گذاری مفید کمک کنند. برای مثال، می‌توان با بررسی و تحلیل دقیق مثل الگوی سر و شانه (Head & Shoulders Pattern)، حمایت و مقاومت (Support & Resistance)، کندال‌های متوالی، شناسایی بازارهای خرسی یا گاوی (Bullish/Bearish) و غیره به سیگنال‌های معاملاتی مفیدی رسید.

پیشبینی قیمت

 تجزیه‌وتحلیل سیگنال‌های معاملاتی رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال دارد. شاخص پیش بینی قیمت معمولاً در ساختار نمودار قرار می‌گیرد و در آن وجود دارد؛ مگر اینکه در وضعیتی که یک شکست (Breakout) در یک یا دو جهت قیمتی (نزولی یا صعودی) به‌واسطه آن الگو پیشبینی شود.

برای سیگنال‌گیری باید به چه مواردی توجه داشت؟

سیگنال‌گیری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سیگنال‌گیری باید به آن توجه کرد، عدم اعتماد به کانال‌ها و افراد مختلف (مخصوصاً آن‌هایی فقط محتوای تجاری و تبلیغاتی دارند) است. سرمایه‌گذار باید دائماً با ادامه دادن به تحقیقات و تجزیه‌وتحلیل‌های خودش، سیگنال سرمایه گذاری مناسبش را پیدا کند و از آن بهره‌مند شود. سیگنال سرمایه گذاری معمولاً سلیقه‌ای است و اگر نگاهی به سیگنال‌های مختلف بیندازید، متوجه می‌شوید که هر شخصی با تکیه بر تحلیل‌ها و استراتژی‌های خودش به آن رسیده است.

یک سیگنال سرمایه گذاری کارآمد، همانی است که خودتان با تحلیل‌ها و ارزیابی‌های شخصی به‌دست آورده‌اید. از طرفی، سیگنال سرمایه گذاری شما هم شخصی است و ممکن است که برای مخاطب مناسب نباشد. در ادامه، به تعدادی راهنمای برجسته برای سیگنال‌گیری اشاره می‌کنیم:

اندازه‌گیری نوسانات

 روش‌های بسیاری برای شناسایی و اندازه‌گیری نوسانات در بازارهای مالی وجود دارند. مثل بسیاری از شاخص‌های دیگر، بالاترین یا پایین‌ترین نوسان می‌تواند روی بازار (مثل بازار کریپتوکارنسی) تاثیر بگذارد.

کنترل احساسات

 تصمیماتی که از روی احساسات گرفته می‌شوند، استراتژی‌های ناقصی را به‌وجود می‌آورند. استراتژی‌های ناقص هم باعث تحلیل‌های ناردست می‌شوند و به‌همین نحو می‌توانند به ایجاد سیگنال‌های معاملاتی بی‌اثر منجر شوند.

ارزش‌گذاری (Valuation)

 ارزش‌گذاری بیش‌ازحد در مقایسه با معیارهای بازار یا قیمت یک ارز دیجیتال می‌تواند به ایجاد سیگنال‌های فروش (Sell Signals) ختم شود.

شاخص میانگین متحرک (Moving Average)

 اکثر سرمایه‌گذاران، فقط به میانگین‌های متحرک ۵۰ یا ۲۰۰ روزه توجه ویژه‌ای دارند؛ این در حالی است که انواع دیگر این شاخص هم رایج هستند. برای مثال، می‌توان زمانی که ۲ میانگین متحرک مختلف، روی نمودار با یکدیگر برخورد دارند، یک سیگنال سرمایه گذاری مناسب تولید کرد.

نرخ بهره (Interest Rate)

 تغییرات در نرخ‌های بهره می‌تواند بیانگر تغییرات مهم در بازارهای مالی مختلف باشند. در این میان می‌توان، با یک سیگنال‌گیری هوشمندانه، سرمایه‌گذاری سودآوری را شروع کرد.

معرفی بهترین ارائه‌دهندگان سیگنال‌های سرمایه‌گذاری

بهترین منابع سیگنال‌گیری

در این قسمت، لیستی از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین منابع سیگنال‌گیری برای بازار ارزهای دیجیتال آماده شده است؛ این موارد، عبارتند از:

  • MyCryptoParadise
  • eToro
  • CryptoSignals.org
  • Signals Blue
  • Trading Signal C4
  • CryptoAlarm
  • Learn2Trade
  • FatPigSignals
  • Crypto Signals Guru
  • ۲Moon
  • Zignaly
  • Universal Crypto Signals
  • Whaletank
  • MyCryptoParadise

مقایسه منابع سیگنال‌گیری بازار ارزهای دیجیتال

انتخاب سیگنال سرمایه گذاری

هرکدام از منابع مربوط به سیگنال سرمایه گذاری که در بالا ذکر شدند، مشخصات و تعرفه‌هایی برای خدمات سیگنال‌گیری ارائه کرده‌اند. ما هم دست‌به‌کار شده‌ایم و در یک جدول مقایسه‌ای کامل، بخشی از شرایط این منابع را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم. اگر قصد دارید تا از طریق این منابع، به سیگنال سرمایه گذاری دست پیدا کنید، به اطلاعات جدول زیر توجه کنید:

امتیازتعرفه ارائه خدماتمنبع سیگنال گیری
۵ از ۵پس از برقراری تماس با مشتری، اعلام می‌شودMyCryptoParadise
۵ از ۵۳۵ الی ۱۷۵ یوروCryptoSignals.org
۴.۷ از ۵حدود ۲۲۹.۹۹ یورو (نسخه ماهانه) حدود ۸۹۹.۹۹ یورو (نسخه Lifetime)Signals Blue
۴.۵ از ۵۵۹ یورو الی ۱۷۹ یورو به‌ازای هر ماه۴C Trading Signal
۴.۳ از ۵۲۴۹ یورو (نسخه ماهانه) ۹۴۹ یورو (نسخه سالانه)  1249 یورو (نسخه Lifetime)CryptoAlarm    

برای یک سیگنال‌گیری سودآور آماده‌اید؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران کم‌تجربه و تازه‌وارد، به ربات‌ها و یا کانال‌های سیگنال‌گیری اعتماد می‌کنند و تصمیم به سرمایه‌گذاری می‌گیرند؛ این برجسته‌ترین ویژگی یک بازار معاملاتی نوپا و پرخطر است. از طرفی، آن‌هایی که تجربه بیشتری دارند و بازارهای مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال را به‌خوبی می‌شناسند، منابع بهتری برای تولید سیگنال سرمایه گذاری دارند و موفق‌تر هم هستند. چه از یک ربات، یک ارائه‌دهنده سیگنال معامله و چه از خودتان، سیگنال سرمایه گذاری بسازید، باز هم به مشاوره‌های تخصصی و مطالعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید. ما در این بخش از بلاگ والکس تصمیم گرفتیم تا با بررسی موضوعات مربوط به سیگنال‌های سرمایه‌گذاری، به تصمیم‌های مهم شما کمک بیشتری کنیم.

شما می‌توانید با مطالعه مطالب تخصصی دنیای کریپتوکارنسی در والکس، دانش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را تقویت کنید. همچنین، ما امکاناتی را فراهم کرده‌ایم تا پس از تجزیه‌وتحلیل‌های مفید، برای سرمایه‌گذاری، مشکلی نداشته باشید.

نظر شما در مورد نحوه تولید سیگنال سرمایه گذاری چیست؟ آیا تجربه استفاده کارآمد و سودآور از سیگنال‌گیری‌های آنلاین را دارید؟ به‌نظر شما می‌توان روی اطلاعات کانال‌های سیگنال‌گیری در شبکه‌های اجتماعی تکیه کرد؟

گام قبلی (۲۰/۲۳) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۶ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
investopedia.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا