کیف پول

نحوه فعال سازی اپلیکیشن غیر متمرکز DApp در تراست ولت

فعال سازی دپ (Dapp) در تراست ولت به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دیگر انواع برنامه غیرمتمرکز DApp ارتباط برقرار کنند. وقتی که مرورگر DApp را روی سیستم‌عامل‌های اندروید یا iOS نصب می‌کنید، همه قابلیت‌های مربوط به اتصال کیف پول یا والت به‌آسانی در موبایل قابل انجام هستند. نکته مهم این است که وقتی سیستم‌عامل موبایلتان iOS باشد دسترسی به انواع مختلف برنامه غیرمتمرکز DApp به همین آسانی نیست.

شرکت اپل چندوقتی است که مرورگرهای مربوط به برنامه غیرمتمرکز DApp را در دستگاه‌های خود مسدود کرده است؛ این اتفاق باعث شده تا بسیاری از کاربران با مشکلات مختلف روبه‌رو شوند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که فعال سازی DApp در تراست ولت برایتان دغدغه شده، با ما همراه شوید.

مکانیزم تراست ولت (Trust Wallet)

اتصال برنامه غیرمتمرکز DApp‌ به تراست ولت

قبل از آنکه در مورد نحوه فعال سازی DApp در تراست ولت صحبت کنیم بهتر است که در مورد خود تراست ولت بیشتر بدانیم. تراست والت (Trust Wallet) از جمله کیف پول‌های مناسب برای بیت کوین و اتریوم و مشتقات آنهاست؛ این کیف پول امکان ذخیره و نگهداری توکن‌های ERC20، BEP2 و ERC72 را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با استفاده از قابلیت‌های این کیف پول می‌توان انواع دارایی‌های دیجیتالی اعم از ارزهای دیجیتال، NFTها و غیره را با امنیت کامل ذخیره کرد.

کاربران با اضافه کردن اپلیکیشن DApp در تراست ولت می‌توانند به قابلیت‌های اضافه‌تر مثل صرافی DEX در تراست ولت دسترسی داشته باشند. برای مثال، شما می‌توانید در محیط تراست ولت از انواع مختلف برنامه غیرمتمرکز DApp استفاده کنید و حتی برای سرگرمی، مشغول بازی‌های مبتنی بر بلاک چین شوید. نکته مهم این است که دسترسی به انواع مختلف برنامه غیرمتمرکز DApp در محیط تراست ولت، مهم و ضروری است.

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که چرا باید تراست ولت را برای سرمایه‌گذاری‌ها انتخاب کرد. پلتفرم تراست ولت از جمله مطمئن‌ترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها در دنیای کریپتوکارنسی است. از تراست ولت همواره به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های رسمی و کاربردی صرافی بایننس یاد می‌شود؛ این به معنای آن است که با استفاده از سیستم بلاک چین اتریوم می‌توان حساب کاربری خود را در Trust Wallet راه‌اندازی کرد.

کاربرد فعال سازی DApp در تراست ولت

مرورگر DApp یک مرورگر (Browser) از نوع Web3 است. دنیای وب ۳ (Web3) به اینترنت نسل سوم گفته می‌شود؛ در این دنیای پیشرفته و جدید تلاش بر این است که تمامی کاربران به اینترنت غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند. ترکیب فناوری وب ۳ با مرورگر برنامه غیرمتمرکز DApp باعث ایجاد یک ارتباط امن بین کاربران، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و اپلیکیشن‌های متعدد می‌شود.

فعال سازی DApp در تراست ولت این امکان را برآورده می‌کند تا به‌واسطه شبکه اتریوم به دنیای برنامه‌های DApp متصل شوید. همچنین، یک رابط کاربری یا UI فوق‌العاده جذاب هم برای آن طراحی شده است تا تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربر در حین کار با آن فراهم شود. در حال حاضر برای درک بهتر و کامل‌تر این برنامه غیر متمرکز در تراست والت لازم است که اصطلاح کاربردی غیرمتمرکز را توضیح دهیم. اصطلاح غیرمتمرکز (Decentralized) به طور ساده به این معنی است که برای مثال، سیستم بلاک چین اتریوم در اختیار و کنترل هیچ شخص یا ارگانی نیست؛ بلکه یک پلتفرم کاملاً آزاد و غیرمتمرکز محسوب می‌شود که در دسترس عموم قرار گرفته است. به‌واسطه همین غیرمتمرکز بودن است که می‌توان مرورگر DApp را به‌آسانی اجرا کرد.

مزایای فعال سازی DApp در تراست ولت

یکی از اپلیکیشن‌های توصیه‌شده و کاربردی در مرورگر DApp، صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap Exchange) است. این صرافی غیرمتمرکز (DEXe) به‌عنوان یک رابط برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS شناخته می‌شود.

برجسته‌ترین نقطه‌ضعف این اپلیکیشن، عدم پشتیبانی از پول فیات برای انجام معاملات است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که معامله‌گران از مرورگر برنامه غیرمتمرکز DApp در کیف پول تراست والت استفاده کنند تا دسترسی راحت و کامل فراهم شود.

اهمیت استفاده از مرورگر دپ در تراکنش‌های تراست ولت

جلوگیری از تاخیر با استفاده از مرورگر DApp

مهم‌ترین هدف ما از نگارش این مقاله، تأکید بر استفاده از یک سرور غیرمتمرکز برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است. با فعال سازی DApp در تراست ولت، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • تأخیر در تراکنش‌ها، اپلیکیشن‌ها و مرورگرهایی که در سرورهای متمرکز قرار دارند، همیشه محتمل است. مرورگر برنامه غیرمتمرکز DApp همه تاخیرهای احتمالی را از میان برمی‌دارد و مسیر را برای انجام تراکنش‌های سریع‌السیر باز می‌کند.
  • سیستم‌های مربوط به DApp به دلیل سرورهای غیرمتمرکز، بسیار قابل‌اعتمادتر از سرورهای متمرکز هستند.
  • برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال در مرورگر DApp نیازی به ارائه اطلاعات شخصی یا جزئیات مربوط به فعالیت‌های مالی نیست؛ محیط DApp ایمن‌تر و خصوصی‌تر از هر محیط دیگری است.
  • مفیدترین ویژگی ارائه‌شده توسط DApp، رایگان بودن قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

مشکلات احتمالی فعال سازی DApp در تراست ولت

اگر از مرورگرهای DApp استفاده می‌کنید، شاید با چند مشکل عمده روبه‌رو شوید:

  • هک شدن تراست ولت همواره محتمل است؛ بنابراین اگر در محیط تراست ولت از مرورگر برنامه غیرمتمرکز DApp استفاده می‌کنید، دائماً نسبت به اتفاقات امنیتی آگاه باشید.
  • پلتفرم‌های مرتبط با DApp به دلیل کنترل و نظارت، به‌روزرسانی‌های متعدد و نامنظمی را دریافت می‌کنند. ممکن است که این به‌روزرسانی‌های پی‌درپی کمی اذیت‌کننده باشند.
  • اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) نیازمند مرورگر DApp هستند؛ بنابراین دسترسی به اپلیکیشن‌ها بدون این ابزار ناممکن است.

فعال سازی DApp در تراست ولت

نحوه فعال سازی مرورگر برنامه غیرمتمرکز DApp‌

بیایید با هم به مهم‌ترین بخش مقاله یعنی اتصال مرورگر DApp در تراست ولت برویم. ما در این بخش از مقاله در ابتدا به فعال‌سازی این مرورگر کاربردی در سیستم‌عامل iOS و سپس اندروید می‌پردازیم.

فعال سازی DApp در تراست ولت iOS

استفاده از مروگر DApp‌ در آیفون

برای استفاده از مرورگر DApp در iOS سه روش رایج وجود دارد:

استفاده از صرافی پنکیک سواپ: مرورگر Safari را در دستگاه آیفون خود نصب کنید و از طریق آن برای اتصال به اپلیکیشن پنکیک سواپ بهره بگیرید. پس از ورود به صرافی پنکیک سواپ، روی گزینه Connect در گوشه سمت راست وب‎سایت کلیک کنید. پس از کسب اطمینان از اینکه در تب مربوط به Mobile هستید، وارد بخش Trust شوید. پس از این مراحل، یک پاپ‌آپ با عنوان “PancakeSwap wants to connect to your wallet” ظاهر می‌شود؛ حالا روی گزینه Connect کلیک کنید تا از مرورگر برنامه غیرمتمرکز DApp لذت ببرید.

استفاده از پلتفرم یونی‌سواپ (UniSwap Interface): با انجام دستورات بالا، از مرورگر Safari استفاده کنید و این‌بار وارد وب‌سایت UniSwap شوید. در ادامه روی گزینه Connect Wallet کلیک و از لیست بازشده، گزینه Wallet Connect و سپس Trust را انتخاب کنید. با ظاهر شدن پاپ‌آپ در صفحه موبایل، روی گزینه Open و سپس Connect کلیک کنید. در ادامه کیف پول و رابط UniSwap را به یکدیگر متصل کنید و از مرورگر برنامه غیرمتمرکز DApp بهره‌مند شوید.

استفاده از URL در مرورگر Safari: این روش، ساده‌تر از دو روش قبلی است. در مرورگر Safari دستور trust://browser_enable را اجرا کنید. این روش برای اتصال به مرورگرهای DApp در سیستم‌عامل اندروید هم کارآمد است.

فعال سازی DApp در تراست ولت اندروید

برای بهره‌مندی از اپلیکیشن DApp در تراست ولت در فضای اندروید، اپلیکیشن تراست والت را نصب کنید و وارد تنظیمات آن شوید؛ گزینه (setting) در گوشه سمت راست و در پایین صفحه اصلی اپلیکیشن قرار دارد. در ادامه وارد گزینه Preferences شوید و زمانی که صفحه جدید باز شد، گزینه مرورگر DApp را انتخاب کنید. در نهایت به صفحه اصلی اپلیکیشن تراست والت برگردید و مرورگر DApp را از گزینه‌های موجود در نوار پایینی صفحه انتخاب کنید.

سرمایه‌گذاری لذت‌بخش با مرورگر DApp در تراست والت

محیط قابل اعتماد DApp‌ برای سرمایه‌گذاری

تراست والت بیشتر از این که یک پلتفرم برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال باشد، یک محیط امن برای سرمایه‌گذاری است. به دلیل ویژگی‌های خاصی که این ولت برای کاربران خود فراهم می‌کند هر روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محیط، امکان مدیریت همه‌جانبه دارایی‌های دیجیتالی مثل NFT از طریق فعال سازی DApp در تراست ولت است؛ چون همه آنها را می‌توان در یک سیستم بلاک چین ایمن و قدرتمند ذخیره کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
sh@
sh@
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید ما از طریق DAPP به شبکه مایننگ اتریوم ۲ درص وصل شدیم از طریق این سایت ***** یا این سایت میتواند کلاهبرداری باشد یا سایت معتبری است ممنون میشوم راهنمایی کنید.

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  sh@

سلام
در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای بررسی صحت سایت‌های مختلف وجود دارد که ما در مقاله راهنمای شناسایی سایت های کلاهبردار، آنها را معرفی کرده ایم.
به عنوان مثال شما میتوانید آدرس یو آر ال سایت مورد نظر را در پلتفرم scamadviser.com وارد کرده تا امتیاز اعتبار آن به شما نمایش داده شود.

پرویز حسینیان
پرویز حسینیان
1 سال قبل

سلام آیا Dapp هایی را که وصل میکنیم به تراست ولت و دسترسی آنها را به کیفمون تایید میکنیم، میتوانند از کیفمون برداشت کنند بدون داشتن رمز ورودمون؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
استفاده از آنها خالی از ریسک نیست و در زمانی که آنها به ولت شما وصل هستند و مشغول معامله یا کار با آنها هستید، اگر یک Dapp جعلی یا بدافزار باشند، میتوانند منجر به سرقت دارایی یا هک شدن کیف پول گردند.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا