کیف پول

بررسی، مقایسه، شباهت و تفاوت تراست ولت و متامسک

یکی از دغدغه‌هایی که زمان انجام فعالیت‌های ارزی در دنیای کریپتوکارنسی ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید، انتخاب یک کیف پول مناسب است. انتخاب ولت ارز دیجیتال یکی از امور مهمی است که جزو ملزومات انجام معاملات ارزی نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل است که شما به عنوان یک تریدر باید با انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا باشید و ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها را بدانید. مقایسه تراست ولت و متامسک به شما کمک می‌کند تا تصمیم نهایی خود را آسان‌تر بگیرید.

تراست ولت (Trust Wallet) و متامسک (metamask) دو مورد از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال موجود هستند که طرفداران زیادی در بین تریدرها دارند. افراد بسیاری هستند که برای خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال خود از فضای امن این دو کیف پول استفاده می‌کنند. امنیت بالا، کاربری آسان، دریافت کارمزد کم و غیره جزو ویژگی‌های مشترک این دو کیف پول است که محبوبیت آن‌ها بین معامله‌گران را توضیح می‌دهد. ما در ادامه به مقایسه تراست ولت و متامسک خواهیم پرداخت.

معرفی کیف پول متامسک

برای شروع مقایسه تراست ولت و متامسک بهتر است ابتدا به معرفی هر کدام از این کیف پول‌ها به تنهایی بپردازیم. کیف پول متامسک یکی از ولت‌های محبوب ارز دیجیتال بین تریدرها است که توسط فردی به نام آرون دیویس (Aaron Davis) طراحی شده است. ضمن اینکه شرکت بلاکچین “ConsenSys” این کیف پول را مدیریت می‌کند.

متامسک، کیف پولی برای دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز

نکته مهمی که درباره ولت متامسک وجود دارد این است که به شکل پلاگین یا افزونه ارائه شده است و برای مرورگرهای مختلفی مثل فایرفاکس، بریو، کروم، مایکروسافت Edge و غیره در دسترس است. البته از تاریخ سپتامبر ۲۰۲۰ نسخه IOS و اندروید آن بری گوشی‌های مختلف نیز منتشر شد.

برای مقایسه تراست ولت و متامسک خوب است بدانید که این کیف پول در راستای ایجاد دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. در واقع بهتر است این گونه توضیح دهیم که به بلاکچین اتریوم وصل می‌شود و به کاربران خود اجازه تعامل با اکوسیستم اتریوم را می‌دهد. از آنجایی که اتریوم میزبان دنیای گسترده‌ای از پلتفرم‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز است، شما با داشتن کیف پول متامسک می‌توانید به تمام پلتفرم‌های بازی، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و بسیاری از برنامه‌های دیگر دسترسی آسانی داشته باشید.

امنیت بالای کیف پول متامسک یکی از مواردی است که در مقایسه تراست ولت و متامسک باید مورد بررسی قرار گیرد. یک شرکت امنیتی به نام “Least Authority” و نظارت آن بر این کیف پول باعث شده تا ویژگی‌ها و عملکردهای امنیتی خاصی در این ولت وجود داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها، فناوری رمزنگاری خاص آن است که طبق آن کلیدهای خصوصی هر کاربر به شکلی کاملا امن در دستگاه شخصی او ذخیره می‌شود.

دسترسی به بازیهای بلاکچینی با کیف پول متامسک

معرفی کیف پول تراست ولت

برای مقایسه تراست ولت و متامسک، باید با مفهوم کلی کیف پول تراست ولت نیز آشنایی داشته باشید. امنیت و شهرت این کیف پول تا حد زیادی به پشتیبانی صرافی بایننس از آن بستگی دارد. در واقع از سال ۲۰۱۸ کیف پول تراست ولت به مالکیت صرافی بایننس درآمد اما برای اولین بار فردی به نام  ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) این ولت را به بازار رمز ارزها معرفی کرد.

کیف پول تراست ولت از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و شما به عنوان تریدر می‌توانید معاملات و تراکنش‌های مختلفی انجام دهید. ضمن اینکه تمام کلیدهای عمومی و خصوصی شما در مالکیت تمام خودتان قرار دارد. کلید عمومی همان آدرسی است که برای دریافت ارز دیجیتال از دیگران برای آن‌ها ارسال می‌کنید و حکم شماره حساب را دارد. کلید خصوصی نیز مالکیت صد در صد کیف پول را به خودتان می‌دهد.

نکته جالبی که در راستای مقایسه تراست ولت و متامسک می‌توان گفت این است که کیف پول تراست والت هم قابلیت دسترسی به پلتفرم‌های DApp و DeFi را دارد. در واقع شما به کمک این کیف پول می‌توانید به دنیای برنامه‌های غیرمتمرکز نفوذ کنید، به انواع بازی‌های بلاکچینی دسترسی داشته باشید و به جمع آوری NFT بپردازید. ضمن اینکه شما به کمک این ولت می‌توانید به بسیاری از توکن‌های ERC دسترسی داشته باشید و با آن‌ها معاملات ارزی مختلف انجام دهید.

جمع آوری NFT با کیف پول تراست ولت

حال که بحث مقایسه تراست ولت و متامسک داغ است، خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری است. به همین دلیل است که برای ایمن کردن و محافظت از دارایی‌های خود می‌توانید از قابلیت “Face ID”، “Touch ID” یا رمز عبورهای معمولی آن استفاده کنید. اما در کنار این نرم افزارها، تراست ولت یک مرورگر وب ۳ داخلی نیز دارد که به کمک آن می‌توانید به راحتی به برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشید.

مقایسه تراست ولت و متامسک

یکی از ملزومات معاملات ارزی، داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال خوب است. به همین دلیل است که باید تمام ولت‌های ارزی خوب را بشناسید. علاوه بر کیف پول‌های خارجی مثل تراست ولت، متامسک و… نمونه‌های ایرانی آن مثل کیف پول والکس نیز وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. اما در نهایت هنگام تصمیم گیری باید نگاهی کامل به تمام گزینه‌های موجود داشته باشید. مقایسه تراست ولت و متامسک به افزایش شناخت شما نسبت به کیف پول‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

مقایسه تراست ولت و متامسک

با معرفی هر کدام از این کیف پول‌ها در قسمت‌های قبل، احتمالا تا حد زیادی با شباهت‌های آن‌ها آشنا شده‌اید. در مقایسه تراست ولت و متامسک می‌توان اینگونه گفت که هر دوی آن‌ها نسخه‌ای مخصوص گوشی‌های موبایل اندروید و IOS ارائه داده‌اند. همچنین از هر دوی آن‌ها می‌توان برای ذخیره NFT ها استفاده کرد با این تفاوت که در کیف پول تراست ولت امکان خرید، دریافت و ارسال آن هم فراهم خواهد بود.

همچنین در ادامه مقایسه تراست ولت و متامسک می‌توان گفت هر دوی آن‌ها در تلاش‌اند تا سریع‌ترین دسترسی به دارایی‌ها را برای کاربران خود فراهم کنند. ضمن اینکه کلیدهای خصوصی و کنترل کامل دارایی‌های خود در هر دوی این کیف پول‌ها مشاهده می‌شود که همین عامل باعث امنیت بالای آن‌ها نیز شده است.

رابط کاربری برنامه و تجربه انتقال در مقایسه تراست ولت و متامسک

در مقایسه تراست ولت و متامسک، رابط کاربری کیف پول تراست ولت نسبت به متامسک مدرن‌تر و آسان‌تر است. اگر دقت کنید می‌بینید که تراست ولت توکن‌های موجود را به شکل فهرست و یکی پس از دیگری نشان می‌دهد و به همین دلیل است که منظم‌تر از متامسک به نظر می‌رسد. ضمن اینکه قابلیت اعلان در کیف پول تراست ولت به این صورت است که پس از دریافت هر توکن به شما اطلاع می‌دهد.

رابط کاربری در مقایسه تراست ولت و متامسک

بررسی روش انتقال وجه ارزی نیز یکی از مواردی است که در مقایسه تراست ولت و متامسک باید به آن توجه کرد. هر دو کیف پول نام برده با ارائه یک کد QR به شما امکان اسکن و پرداخت را خواهند داد. علاوه بر این می‌توانید به صورت دستی نیز آدرس مورد نظر خود را وارد کنید. نکته جالب مقایسه تراست ولت و متامسک در این زمینه اینجا است که در متامسک به کمک دکمه سفارش می‌توانید توکن اضافه کنید. اما در تراست ولت باید در قسمت جستجو توکن مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس اضافه کنید.

تفاوت‌های کلیدی در مقایسه تراست ولت و متامسک

در مقایسه تراست ولت و متامسک اشاره به این چند نکته نیز خالی از لطف نیست. تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری مخصوص تلفن همراه است در صورتی که متامسک، علاوه بر نسخه گوشی موبایل، نسخه تحت وب آن نیز ارائه شده است. با این حال جذابیت موضوع اینجا مشخص می‌شود که تراست ولت به عنوان یک کیف پول تلفن همراه، رابط کاربری آسان‌تری نسبت به نسخه موبایل متامسک دارد و برای استفاده از آن نیازی به نام کاربری یا ایمیل نخواهید داشت.

متامسک، یک ولت متن باز

یکی دیگر از موضوعاتی که در مقایسه تراست ولت و متامسک باعث ایجاد تفاوت بین آن‌ها می‌شود، قابلیت تراست ولت در خرید ارز فیات است. به همین دلیل است که کاربران این کیف پول می‌توانند به تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال مثل ریپل، بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و… دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه تراست ولت کیف پولی است که امکان اتصال به کیف پول‌های دیگر را نیز دارد.

در راستای مقایسه تراست ولت و متامسک خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که کیف پول متامسک یک ولت منبع باز است و تیم پشتیبانی خوبی دارد. این موضوع و توانایی تعامل آن با پروژه‌های دیفای، مخصوصا قراردادهای هوشمند جزو ویژگی‌هایی است که متامسک را از تراست ولت متمایز می‌کند.

آخرین نکته‌ای که در مقایسه تراست ولت و متامسک باید به عنوان یک تفاوت بیان شود، زبان آن‌ها است. کیف پول متامسک خدمات خود را فقط به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. در صورتی که کیف پول تراست ولت خدمات خود را به زبان‌های مختلفی مثل برزیلی، آلمانی، پرتغالی، اسپانیایی، روسی، کره‌ای، ژاپنی، ترکی، چینی و… نیز ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از زبان های مختلف در مقابسه تراست ولت و متامسک

تراست ولت یا متامسک؟

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال به موارد مختلفی مثل نیاز شما به عنوان یک تریدر، هدفتان از معامله، میزان سرمایه شما، شرایط بازار و … بستگی دارد. در مقایسه تراست ولت و متامسک برنده‌ای وجود ندارد و هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای افراد مختلفی مناسب باشند.

با کیف پول تراست ولت می‌توانید به بازی‌های بلاکچینی و پلتفرم‌های دیفای و DApps دسترسی داشته باشید و همچنین ارزهای دیجیتال مختلف و NFT ها را جمع آوری کنید. با کیف پول متامسک نیز می‌توانید به مدیریت تراکنش‌ها، کلیدهای خصوصی و انجام معاملات ارزی با توکن‌های مبتنی بر اتریوم بپردازید و به برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشید.

سؤالات متداول

تراست ولت و متامسک چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

تراست ولت فقط مخصوص گوشی همراه است در صورتی که متامسک علاوه بر اپلیکیشن موبایل، نسخه تحت وب نیز دارد. تراست ولت کاربری آسان‌تری نسبت به متامسک دارد و خدمات خود را به زبان‌های متنوع‌تری نسبت به متامسک ارائه می‌دهد. همچنین تراست ولت هیچ هزینه‌ای از کاربران خود برای انجام تراکنش دریافت نمی‌کند.

تراست ولت و متامسک چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؟

هر دو کیف پول نام برده قابلیت ذخیره NFT، قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال، سهولت استفاده از نسخه موبایل، قابلیت دسترسی سریع و آسان به دارایی‌ها و قابلیت نگهداری توکن‌های کلکسیونی را دارند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا