اخبار ارزهای دیجیتال

مسترکارت به کمک وب ۳.۰ هویت کاربران را تایید می‌کند

مسترکارت با راه‌اندازی راه‌حل جدید وب ۳.۰ خود که برای کاهش فعالیت‌های خرابکارانه در فضای دارایی‌های دیجیتال طراحی شده، گام بزرگی را در جهت تامین امنیت دارایی‌های دیجیتال برمی‌دارد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، شرکت خدمات مالی جهانی مسترکارت، با راه‌اندازی یک راه‌حل وب ۳.۰ جدید، بهبود استانداردهای تأیید هویت کاربران و «کاهش فعالیت‌های نامطلوب» در فضای دارایی‌های دیجیتال را هدف قرار داده است.

این راه‌حل که در تاریخ ۲۹ آوریل معرفی شد، با نام «Mastercard Crypto Credential» شناخته می‌شود.

در یک ویدیویی که مسترکارت در حساب توییتری خود به اشتراک گذاشته است، بیان می‌کند که «راه‌حل جدیدی برای کمک به ارائه‌دهندگان خدمات وب ۳.۰ و بلاکچین در راستای امن کردن تراکنش‌های بین کاربران، بر اساس استانداردهای تعیین شده توسط مسترکارت» در حال توسعه است.

تایید هویت کاربران در مسترکارت

در بخشی از این راه‌حل، برای کاربران یک «شناسه منحصر به فرد اعتبار رمزارزی» توسط مسترکارت صادر خواهد شد که روی کاغذ، به افراد اجازه می‌دهد به‌ شکلی سریع متوجه شوند آیا آدرسی که می‌خواهند به آن وجه ارسال کنند، توسط مسترکارت تأیید شده بوده و با استانداردهای این شرکت همخوانی دارد یا خیر. با ساده‌سازی فرآیند تأیید هویت، مسترکارت قصد دارد امنیت کاربران را افزایش، و خطر فعالیت‌های خرابکارانه را در اکوسیستم وب ۳.۰ کاهش دهد.

شرکت‌ها برای عملکرد صحیح در محدوده قوانین حوزه‌های مختلف، مجبوراند اطلاعات خاصی را که با نام متادیتا شناخته می‌شوند، جمع‌آوری و تبادل کنند. راه‌حل تأیید هویت وب ۳.۰ کاربران مسترکارت با فراهم کردن مکانیزمی برای تبادل این متادیتا بین طرفین درگیر در یک تراکنش، از رعایت این قوانین اطمینان حاصل می‌کند. این کار نه‌ تنها به اطمینان از جمع‌آوری و تبادل کامل اطلاعات کمک می‌کند، بلکه با تأیید هویت طرفین درگیر، باعث جلوگیری از فعالیت‌های نامطلوب نیز می‌شود. مسترکارت در ادامه افزود که این راه‌حل باید به «کاهش فرصت‌ها برای بازیگران بد و خطر از دست رفتن سرمایه‌ نیز کمک کند.»

بنابراین، اگر عوامل متقلب موفق به عبور از فرآیند تأیید هویت شده و شناسه منحصر به فرد یک کاربر را بدست آورند، مسترکارت در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قابلیت لغو تأییدیه آن‌ها را دارد.

این شرکت لیست بلندی را از شرکای خود که در زمینه این راه‌حل به آنها کمک کرده‌اند، منتشر کرده است. در بخش والت‌ها، مسترکارت با ارائه‌دهندگان کیف پول‌های رمزارزی از جمله Bit2Me ،Lirium ،Mercado Bitcoin و Uphold همکاری کرده است.

در بخش بلاکچین‌ها نیز این شرکت با Aptos ،Avalanche ،Polygon و Solana وارد همکاری شده است.

همچنین، مسترکارت از خدمات CipherTrace از جمله CipherTrace Traveler، برای تأیید آدرس‌ها و رعایت قانون انتقال اطلاعات (Travel Rule) برای تراکنش‌های بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

در چند سال اخیر، مسترکارت به صورت مداوم در حال افزایش حضور خود در حوزه رمزارزی بوده است. در هفته‌های گذشته نیز مسترکارت با همکاری Polygon، برنامه‌ای را با استفاده از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) برای موسیقی‌دانان راه‌اندازی کرده بود.

هولدرهای Music Pass NFT شرکت مسترکارت می‌توانند تا پایان ماه آوریل به سورس‌های این برنامه، ابزارهای اختصاصی هوش مصنوعی و سایر امکانات آن به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا