معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال BSW چیست؟ آشنایی با رمزارز Biswap و پروژه آن

پلتفرم بایسواپ (Biswap) یک صرافی غیرمتمرکز بر بستر بایننس اسمارت چین برای مبادله ارزهای دیجیتال با استاندارد BEP-20 است. علاوه بر امکان مبادله ارزهای دیجیتال، این پلتفرم خدمات دیگری نیز از جمله استخرهای نقدینگی، مارکت پلیس، امکان کسب درآمد از NFT و … را ارائه می‌دهد.

توکن BSW نیز توکن بومی همین پلتفرم است که به صورت پاداش در اختیار تامین کنندگان نقدینگی قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله به پاسخ پرسش BSW چیست؟ می‌پردازیم و ارز BSW را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با پلتفرم Biswap

پلتفرم بایسواپ (Biswap) در واقع، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که به شما امکان مبادله ارزهای دیجیتال با استاندارد BEP-20 را می‌دهد. از آنجایی که بایسواپ در بستر بلاک چین بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) راه‌اندازی شده، از توکن‌هایی با این استاندارد پشتیبانی می‌کند. از اهداف اصلی این پلتفرم، می‌توان به افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های آنها اشاره کرد که تا حدود زیادی، برای رسیدن به هدف موفق شده است.

البته، صرافی غیرمتمرکز بایسواپ، تنها برای مبادله ارز دیجیتال استفاده نمی‌شود و قابلیت‌های دیگری هم دارد. برخی دیگر از قابلیت‌های بایسواپ، مارکت پلیس NFT (NFT Market Place)، بستری برای برگزاری عرضه اولیه صرافی (IDO) کسب درآمد از استخرهای نقدینگی و ییلد فارمینگ (Yield Farming) است.

صرافی غیرمتمرکز بایسواپ

کارمزد تراکنش و مبادله در صرافی بایسواپ، ۰٫۱ درصد از مبلغ کل معامله است که ۰٫۰۵ درصد آن به‌صورت پاداش به تامین کنندگان نقدینگی تعلق می‌گیرد و ۰٫۵ درصد آن نیز برای سوزاندن توکن صرف می‌شود. در مقایسه با دیگر رقبای بایسواپ یعنی پنکیک سواپ، پاندا سواپ و … کارمزد تراکنش بسیار کمتری دریافت می‌کند که خود یک ویژگی مهم در بایسواپ است.

 تاریخچه مختصری از BSW

صرافی غیرمتمرکز بایسواپ برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. در سایت مربوط به بایسواپ، توضیحات مختصری از تیم توسعه‌دهنده آن داده شده است. برخی از اعضای مهم تیم توسعه‌دهنده بایسواپ عبارت‌اند از:

  • مدیر اجرایی پروژه با نام EK که ۷ سال تجربه کار در زمینه ارزهای دیجیتال دارد.
  • مدیر محصول پروژه با نام Kevin که ۱۱ سال تجربه کار به‌عنوان توسعه‌دهنده محصول و ۷ سال تجربه کار در زمینه ارزهای دیجیتال دارد.
  • توسعه‌دهنده پروژه با نام Nick که ۶ سال تجربه کار به‌عنوان توسعه‌دهنده و ۴ سال به‌عنوان برنامه‌نویس فعالیت کرده است.

دیگر نکات مهم در تاریخچه BSW چیست؟ تجربه همکاری و شرکای کاری بایسواپ است که نقش بسیار مهمی در تاریخچه آن دارد. یکی از این همکاری‌ها به بیفی فایننس (Beefy Finance) برمی‌گردد. در واقع بیفی فایننس یک پلتفرم چند زنجیره‌ای است که به‌منظور بهینه‌سازی سود مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین، با استفاده از این پلتفرم، شما امکان دریافت سود مرکب از ارزهای دیجیتال را نیز به دست می‌آورید. بیفی فایننس در همکاری‌اش با بایسواپ، صندوق‌های ییلد فارمینگی را ایجاد کردند که سالانه ۳۰۰ درصد سود بدهد.

همکاری با بیفی فایننس

یکی دیگر از همکاری‌های مهم قابل توجه بایسواپ با اوپن لوریج (OpenLeverage) است. اوپن لوریج یک پروتکل مارجین و وام‌دهی به معامله گران ارز دیجیتال است. این پروتکل به معامله گران اجازه می‌دهد تا برای جفت ارزهای خودشان، پوزیشن‌های لانگ و شورت در صرافی‌های غیرمتمرکز ایجاد کنند. طی این همکاری، استخرهایی با موجودی جفت ارزهای BSW/WBNB و BSW/USDT ایجاد شد. زمانی که کاربران می‌خواهند که WBNB وام بگیرند، مقداری ارز BSW را به‌عنوان وثیقه در استخر سپرده‌گذاری می‌کنند.

ارز دیجیتال BSW چیست؟

توکن بایسواپ با نماد BSW، توکن بومی پلتفرم بایسواپ است که پس از خرید باید در کیف پول‌های BSW نگهداری شود. رمز ارز ارز BSW با استاندارد BEP-20 و در بستر بایننس اسمارت چین ساخته شده است. این توکن به‌صورت ماهانه برای جلوگیری از تورم، سوزانده می‌شود. حداکثر عرضه توکن بایسواپ ۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون توکن است که ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ آن به بازاریابی و نقدینگی اولیه اختصاص داده شده است. ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون توکن باقی‌مانده بایسواپ نیز به شرح زیر، مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای آشنایی با رمزارز Biswap به آنها می‌پردازیم.

  • ●    ۳۰  میلیون استخراج نقدینگی
  • ●    ۷۰ میلیون، برنامه‌های NFT، شرکای مهم و PlaytoEarn
  • ●    ۵ درصد به‌ازای هر بلاک برای صندوق سرمایه‌گذاری
  • ●    ۹ درصد به‌ازای هر بلاک برای تیم
  • ●    ۱ درصد به‌ازای هر بلاک برای SAFU (صندوق دارایی ایمن) کاربران
  • ●    ۴٫۳ درصد به‌ازای هر بلاک برای برنامه رفرال
  • ●    ۷۰ درصد به‌ازای هر بلاک برای فارم و لانچ پول
توکن BSW

برنامه توکن سوزی بایسواپ برای جلوگیری از تورم در آینده BSW نیز به شرح زیر است.

  • ●    ۱۵ درصد از درآمد عرضه اولیه صرافی (IDO)
  • ●    ۵۰ درصد کارمزد تراکنش‌ها، برای خرید BSW و سوزاندن آنها
  • ●    ۱۳ درصد از تمام بلیط‌های بخت‌آزمایی و لاتاری
  • ●    ۱۰ درصد از توکن‌های به‌دست‌آمده از فروش NFT
  • ●    ۱۰ درصد از مینت کردن NFT
  • ●    ۱ درصد از فروش کلکسیون Squid NFT
  • ●    ۱۰ درصد از کارمزد برداشت زودهنگام موجودی در بازی

البته موارد دیگری هم در برنامه توکن سوزی بایسواپ وجود دارد که توضیح و بررسی آنها در این مقاله نمی‌گنجد. توکن BSW در حال حاضر به قیمت ۰٫۲۰ دلار معامله می‌شود.

خدمات BSW چیست؟

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، تنها خدمات ارائه شده توسط بایسواپ، صرافی غیرمتمرکز آن نیست. در ادامه به‌تمامی امکانات و سرویس‌های ارائه شده در پلتفرم بایسواپ می‌پردازیم.

فارم (Farm)

فارم‌ها در بایسواپ فرصت‌های خوبی را برای کسب سود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما از طریق استیک کردن توکن‌های مختلف در این فارم‌ها، می‌توانید توکن بایسواپ دریافت کنید. علاوه بر فارم‌ها، خرید و فروش ارز دیجیتال BSW در صرافی‌ها نیز ممکن است.

لانچ پول (Launchpool)

لانچ پول نیز یک روش ساده‌تر برای استخراج ارزهای دیجیتال است. به زبان ساده، شما توکن‌های خود را در لانچ پول قفل می‌کنید، به‌جای آن، توکن‌های دیگری پاداش می‌گیرید.

لاتاری

لاتاری بایسواپ یکی دیگر از خدمات بایسواپ است. در این فرایند، کاربران به‌صورت شانسی قرعه می‌اندازند و با توجه به آن، توکن بایسواپ دریافت می‌کنند.

مارکت پلیس (Market Place)

مارکت پلیس بایسواپ فضایی برای خرید NFTهای لیست شده در پلتفرم است. شما می‌توانید از طریق توکن‌هایی مانند BSW، USDT، WBNB و BUSD آنها را خریداری کنید.

مارکت پلیس در بایسواپ

استخر نقدینگی (Liquidity Pool)

استخرهای نقدینگی بایسواپ توسط تامین کنندگان نقدینگی پر می‌شوند. اگر کاربری از طریق استخر نقدینگی شما، مبادله انجام دهد، ۰٫۰۵ درصد از کارمزد آن معامله به شما تعلق می‌گیرد.

لانچ پد عرضه اولیه صرافی (IDO)

پروژه‌هایی که قصد برگزاری عرضه اولیه صرافی برای توکن‌های خود را دارند، می‌توانند از این لانچ پد بایسواپ استفاده کنند.

استیکینگ ثابت

استیکینگ ثابت (Fixed Staking) یا سپرده‌گذاری با نرخ سود ثابت در بایسواپ یک ویژگی است که از طریق آن، کاربران مزایایی از جمله استیک و دریافت توکن‌های برتر، جوایز روزانه، عدم ضرر ناپایدار (Impermanent Loss) استفاده کنند.

کسب درآمد از NFT

بایسواپ برخی ویژگی‌ها از جمله لانچ پد (LaunchPad)، تقویت NFT و استخر استیکینگ (Staking Pool) را به‌منظور دریافت NFT راه‌اندازی کرده تا کاربران بتوانند از طریق آنها کسب درآمد داشته باشند.

کسب درآمد از بازی

بایسواپ در بایننس اسمارت چین، یک بازی به نام “Squid NFT World” راه‌اندازی کرده که دارایی‌های این بازی “NFT Buses” و “NFT Players” هستند. پس از دریافت این دارایی‌های از بازی، می‌توانید آنها را در مارکت پلیس بایسواپ معامله کنید.

بررسی نحوه عملکرد BSW

همان‌طور که در معرفی پلتفرم بایسواپ اشاره کردیم، این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادله ارزهای دیجیتال با استاندارد BEP-20 است. این صرافی از پروتکل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. مانند بسیاری دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز، بایسواپ نیز نقدینگی خود را از طریق تامین کنندگان نقدینگی به دست می‌آورد. این افراد، توکن‌های BEP-20 را در استخرهای نقدینگی بایسواپ، استیک (سپرده‌گذاری) می‌کنند. در نتیجه، به این شکل نقدینگی بایسواپ نیز تامین می‌شود.

عملکرد بایسواپ

از طرف دیگر، تامین کنندگان نقدینگی نیز از سوی بایسواپ، پاداشی دریافت می‌کنند. زمانی که سرمایه خود را استخرهای نقدینگی استیک می‌کنند، توکن‌های تامین نقدینگی دریافت می‌کنند که استیک مجدد آنها در فارم‌های بایسواپ، برای آن توکن BSW به همراه دارد.

روش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال BSW چیست؟

ارز دیجیتال بایسواپ را نیز مانند هر ارز دیجیتال دیگری می‌توانید از صرافی‌های از دیجیتال خریداری کنید. برخی از صرافی‌هایی که از بایسواپ پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی “LBank”
  • صرافی “Hotcoin Global”
  • صرافی “Bybit”
  • صرافی “Bitget”
  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی “CoinEx”

این لیست تنها بخش کوچکی از صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از توکن BSW است که ما سعی کردیم، چند نمونه از صرافی‌های بیشتر شناخته شده را برای شما لیست کنیم. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، استفاده از صرافی‌های خارجی در داخل ایران، محدود شده و به دلیل تحریم‌ها، صرافی‌ها حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند. به همین دلیل، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر در استفاده از این صرافی‌های تجربه کافی ندارید، از صرافی‌های داخلی استفاده کنید.

یکی از همین صرافی‌های داخلی، صرافی والکس است که به شما امکان خرید مستقیم ارز دیجیتال با تومان را می‌دهد. یعنی شما با واریز مبلغ مشخصی تومان به‌حساب کاربری خود در والکس، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. ولی در استفاده از صرافی‌های خارجی، ابتدا باید تومان خود را در یک صرافی داخلی به تتر یا هر استیبل کوینی تبدیل کنید و سپس، با آن در صرافی خارجی، ارز دیجیتال بخرید. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال BSW در والکس آسان و امن است.

صرافی‌های پشتیبانی کننده از توکن بایسواپ

کیف پول‌های رمزارز BSW

اهمیت شناخت برترین کیف پول های BSW چیست؟ در واقع، شما پس از خرید هر ارز دیجیتالی، باید آن را به کیف پول ارز دیجیتال خود منتقل کنید. چرا که امنیت نسبتاً بالاتری دارد و خیال شما بابت محل نگهداری آن راحت‌تر است. برخی از کیف پول‌هایی که از توکن BSW پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • کیف پول متامسک (MetaMask)
  • کیف پول بایننس اسمارت چین (Binance SmartChain Wallet)
  • تراست ولت (Trust Wallet)

این دو کیف پول از توکن بایسواپ پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید پس از خرید توکن، آن را به یکی از این کیف پول‌ها منتقل کنید. از طریق متامسک نیز امکان دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را دارید که امکان مبادله توکن بایسواپ به دیگر توکن‌ها را می‌دهد.

پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال BSW

در حال حاضر، ارز دیجیتال BSW به قیمت ۰٫۲۰ دلار معامله می‌شود و در کل بازار کریپتو، رتبه ۳۰۳ را دارد. به‌طورکلی، آینده BSW به عملکرد کل بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. برای سرمایه‌گذاران نیز باید بگوییم که اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارید، بایسواپ گزینه خوبی است. ولی برای معاملات کوتاه‌مدت، ممکن است نه‌تنها سود بلکه ضرر هم بدهد. فعلاً بایسواپ عملکرد بسیار خوبی در صرافی‌اش نشان داده و هرچقدر ویژگی‌های خوب این صرافی افزایش یابد، تقاضا نیز بیشتر شده و افزایش قیمت بایسواپ را به همراه خواهد داشت. پیش‌بینی شما از آینده BSW چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
binance
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا