آموزش استخراجاستخراج

استخراج ابری (Cloud Mining) چیست؟

استخراج ابری یا کلود ماینینگ یکی از مباحث بازار ارزهای دیجیتال است. شیوه‌ای برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین که با استفاده از قدرت رایانش ابری اجاره‌ای انجام می‌شود. به عبارت دیگر، برای ماین به تهیه سخت افزار و یا نرم افزار خاصی نیاز ندارید، بلکه فقط با اجاره قدرت محاسباتی می‌توانید ارز دیجیتال بدست آورید. به همین راحتی!

برای شروع کافی است که حسابی در یکی از شرکت‌های کلود ماینینگ باز کنید و از راه دور در فرآیند ماین ارز دیجیتال شرکت کنید.

روند کسب درآمد ماینینگ به این صورت است که متناسب با قدرت محاسباتی که فرد در این فرآیند سرمایه‌گذاری می‌کند، سود بدست می‌آورد. در این مقاله به معرفی استخراج ابری، انواع مدل‌های آن و به طور خاص استخراج بیت کوین می‌پردازیم. پس اگر به دنبال کسب در آمد در این بازار پرسود هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

استخراج ابری چیست؟ 

کلود ماینینگ از محاسبات ابری برای ماین ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کند. این فرایند از دو سرویس رایانش ابری و Mining استفاده می‌کند که در زیر شرح داده‌ایم.

  • رایانش ابری: سرویس محاسباتی است که می‌توانید با استفاده از آن قدرت محاسباتی، ظرفیت سرور، خدمات مربوط به دیتابیس، نرم‌افزار و ذخیره‌سازی فایل را از طریق سیستم ابری اجاره کنید. شرکت‌هایی که خدمات ابری را ارائه می‌دهند بر اساس میزان مصرف شما از این خدمات، هزینه دریافت می‌کنند. 
  • ماینینگ: فرآیندی است که بیت کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر برای عرضه کوین جدید و تأیید تراکنش‌های جدید شبکه استفاده می‌کنند. در واقع در این فرایند شبکه‌های گسترده و غیرمتمرکزی از رایانه‌ها در سراسر جهان وظیفه حفظ امنیت بلاک چین و تایید تراکنش‌ها را برعهده دارند. ماینینگ از مهم‌ترین اصول وایت‌پیپیر برخی رمز ارزها محسوب می‌شود. 

استخراج ابری با ترکیب رایانش ابری و ماینینگ امکان ماین رمز ارز برای هر فردی در هر جایی از کره زمین را فراهم کرده است. به عبارت دیگر، کلود ماینینگ با برون سپاری کار محاسباتی، فرایند استخراج را انجام می‌دهد. یعنی به جای خرید رایانه‌های گران قیمت و تجهیزات پیچیده برای ماینینگ کوین‌هایی مثل بیت کوین، از قدرت محاسباتی یک ماینر تخصصی در هر نقطه از دنیا برای حل مسئله و ثبت بلاک استفاده می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این روند و همچنین درک مفهوم سختی شبکه پیشنهاد می‌کنیم مقاله سختی شبکه بیت کوین (Difficulty) را بخوانید.

مقایسه ماینینگ ابری و ماینینگ سخت افزاری

بررسی تفاوت ماینینگ سخت‌افزاری و ماینینگ ابری

Cloud Mining نیازمند اجاره بخشی از سخت افزار و نرم افزار یکی از شرکت‌های Mining دارد. این روش مناسب افرادی است که امکان سرمایه‌گذاری کمی دارند و مایل به ورود به حوزه استخراج هستند. کلود ماینینگ با ثبت نام در یک پلتفرم که خدمات آن را ارائه می‌دهد امکان پذیر است. پس از ثبت نام در یکی از این پلتفرم‌ها می توانید شروع به فعالیت کنید و تا زمانی که به حداقل سرمایه‌ای که ارائه‎دهنده خدمات برای اولین برداشت خود تعیین کرده است نرسیده باشد امکان برداشت ندارید. 

استخراج سخت افزاری سطح بالاتری است که باید تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری، تهویه مطبوع با خدمات برق پایدار داشت. علاوه بر این، سخت افزار باید برای فرآیند ماین مناسب باشد و سرعت و استحکام کافی برخوردار باشد. علاوه بر این، باید به متخصصین نگهداری تجهیزات نیز دسترسی داشته باشید تا بتوانید از عملکرد صحیح و مستمر آن مطمئن شوید. 

از نمونه دستگاه‌های ماینینگ سخت افزاری که در ایران محبوب است ریگ ماینینگ است که برای شروع فعالیت نیاز به اخذ مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت دارید. توجه داشته باشید که برای شروع فعالیت در این حوزه باید با قوانین استخراج ارز دیجیتال در ایران آشنا باشید. 

مدل‌های استخراج ابری

دو نوع استخراج ابری وجود دارد که در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • استخراج ابری میزبانی شده:

در این مدل که محبوب‌تر است ، ماینرها سکوهای ماینینگ را در مزارع Mining می‌خرند یا اجاره می‌کنند و هزینه راه‌اندازی و نگهداری آن‌ها را می‌پردازند. این کار هزینه‌های مرتبط با برق را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، از آنجایی که ماینرها کنترل بیشتری بر ریگ‌ها دارند، می‌توانند قدرت هش بیشتری را به سمت استخرهای ماینینگ هدایت کنند. علاوه بر این، ماینرها کنترل کاملی بر پاداش‌های خود دارند.

  • قدرت هش اجاره‌ای:

در این مدل قدرت هش که همان قدرت محاسباتی است، از مزرعه ماینینگ اجاره داده می‌شود. ماینرها به میزانی که در مزرعه سهم دارند، سود دریافت می‌کنند. در این شیوه ماینرها نیازی به پرداخت هزینه راه‌اندازی یا تعمیر و نگهداری ندارند. بر اساس گزارش‌ها، قدرت هش اجاره‌ای یک شکل محبوب ماینینگ برای بازار آلت‌کوین‌ها (یعنی ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین) است. با قدرت هش اجاره‌ای باید شخص، حسابی در یکی از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات کلود ماینینگ ثبت کند و با انتخاب قدرت محاسباتی مورد نظر خود شروع به فعالیت کند.

مزایای استخراج ابری

مزایای استخراج ابری

تا اینجا با استخراج، کلود ماینینگ و تفاوت‌های آن با مدل‌های دیگر آشنا شدیم؛ استخراج ابری مزایای خاصی دارد که عبارتند از:

  • نیازی به نظارت بر تجهیزات و پیکربندی آن ندارید. علاوه بر این، این روش ماینینگ تاثیری بر میزان برق مصرفی شما ندارد. به علاوه، مجبور نیستید صدای کامپیوترهایی که در حال انجام محاسبات هستند را تحمل کنید.
  • درآمدهای Cloud Mining بسیار بالاست. می‌توانید میزان سرمایه خود را در یک سال چندین برابر کنید. 
  • قدرت مرکز داده بسیار بیشتر خواهد بود، بنابراین کاربر بیشتر از زمانی که مزرعه خود را به تنهایی بسازد، سود خواهد کرد.
  • می توانید با استفاده از یک سرویس، ارزهای دیجیتال مختلف را ماین کنید.
  • این خدمات اغلب دارای برنامه‌های ارجاع هستند و می‌توانید درصدی از سود فردی که معرفی کردید را دریافت کنید.

معایب استخراج ابری 

با وجود اینکه کلود ماینینگ مزیت‌هایی مثل نیاز به سرمایه کمتر برای خرید تجهیزات سخت افزاری دارد و هزینه نگهداری آن نیز خیلی کم است، اما معایبی نیز دارد. به عنوان مثال، با افزایش محبوبیت کریپتوکارنسی‌ها کلاهبرداری‌ها نیز در این حوزه به سرعت افزایش یافته است. البته باتوجه ‌به سودی که این بازار دارد می‌توان ریسک آن را قبول کرد. به عنوان مثال آلت کوین‌ها در برابر تقاضا آسیب پذیر هستند و با کاهش قدرت هش سود کمتری نیز خواهند داشت. 

استخرهای ماینینگ چگونه کار می‌کنند؟

همه شرکت‌کنندگان در یک استخر ماین، منابع محاسباتی خود را به اشتراک می‌گذارند تا احتمال ایجاد بلوک در بلاک چین ارز دیجیتال را افزایش دهند. ایجاد بلوک جدید در بلاک چین نیازمند حل پازل‌های رمزنگاری پیچیده است. اگر شرکت‌کنندگان در استخر موفق به ثبت و ایجاد بلوک شوند، پاداشی دریافت می‌کنند. این پاداش معمولاً به شکل ارز دیجیتالی است که ماین کرده‌اند. به عبارت دیگر، مقدار دریافتی آن‌ها بستگی به قدرت پردازشی دارد که با آن در استخر شرکت کرده‌اند.

تعیین پاداش استخر ماینینگ 

هر استخر ماینینگ سطحی از سختی دارد. این درجه سختی بین یک تا سطح دشواری ماین ارز دیجیتال ارزیابی می‌شود. هر ماینر براساس تعداد سهمی که دارد از استخر پاداش دریافت می‌کند.

البته ممکن است  برخی از مجموعه‌ها از مدل پاداش دیگری استفاده کنند. به‌عنوان مثال ماکزیمم میزان پرداخت اشتراکی را  به عنوان یک سهم در نظر بگیرند.

سود دهی کلود ماینینگ

این شیوه از استخراج سود چشمگیری دارد، البته هزینه‌های اولیه مانند اجاره ماینرها و استخرهای ماینینگ سود شما را کاهش می‌دهند. اما به‌صورت این روش درآمدی سودآور است. با این وجود برخی از تحلیلگران بر این باورند که بهتر است به جای ماینینگ ارز دیجیتال، ترید کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله ترید یا استخراج ارز دیجیتال مراجعه کنید و به بررسی تفاوت‌های آنها بپردازید.

سود شما به قدرت ماینرهای استفاده شده توسط استخرها و وضعیت بازار بستگی دارد. منظور از وضعیت بازار این است که به عنوان مثال، اگر بخواهید بیت کوین خود را به جای فروش، با پول فیات مانند دلار آمریکا ذخیره کنید، در معرض نوسانات قیمت بیت کوین خواهید بود. 

در نهایت، تمامی کوین‌ها در بازار نوسان دارند. بنابراین اگر بتوان با گذشت زمان، قدرت هش اجاره‌ای را افزایش داد از این نوسانات به دور خواهید بود.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

بیت کوین به عنوان یکی از بهترین ارزها برای استخراج توسط کامپیوترهای پرقدرتی انجام می‌شود که مسائل پیچیده ریاضی محاسباتی را حل می‌کنند. در فرایند ماینینگ پس از اضافه شدن بلوک جدیدی از تراکنش‌ها به بلاک چین، باید ماینرها صحت این تراکنش‌ها را نیز تأیید کنند. به عبارت دیگر، استخراج‌کنندگان بیت کوین باید بررسی کنند که تراکنش تکراری نباشد. این بررسی با کمک ویژگی منحصر به فرد ارزهای دیجیتال به نام «خرج مضاعف» یا double spend انجام می‌شود.

استخراج بیت کوین به فرآیندی می‌گویند که بیت کوین جدید وارد چرخه می‌شود. همچنین روشی است که شبکه تراکنش‌های جدید را تأیید می‌کند و جزء حیاتی نگهداری و توسعه دفتر کل بلاک چین است. در فرایند استخراج، اولین رایانه‌ای که راه حل مسئله را پیدا می‌کند، بلوک بعدی بیت کوین را ثبت می‌کند و پاداش را دریافت می‌کند و همین فرایند دوباره تکرار می‌شود.

پاداشی استخراج‌کنندگان دریافت می‌کنند انگیزه‌ای است که افراد را تشویق می‌کند تا به هدف اصلی Cloud Mining کمک کنند؛ یعنی  قانونی کردن و نظارت بر تراکنش‌های بیت کوین و اطمینان از اعتبار آن‌ها. 

استخراج ابری، مسیری آسان برای مشارکت و دریافت پاداش

در این مطلب درباره Cloud Mining، روش کار آن، مزایا و معایبش صحبت کردیم. همچنان دانستیم چرا ماینینگ رکن مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال است و اهمیت آن در شبکه بیت کوین چیست.

با پیشرفت تکنولوژی باید هر روز منتظر دستاوردهای جدیدتری باشیم که ارتباط ما را با جهان کریپتوکارنسی آسان‌تر می‌کند. شما تجربه استفاده از سرویس‌های کلود ماینینگ را دارید؟ به‌نظر شما بهترین مسیر برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده چیست؟

آیا می توان با استخراج ابری درآمد کسب کرد؟

بله. همانند استخراج سخت افزاری می‌توان با خرید قدرت محاسباتی از شرکت‌های ارائه دهنده فضای محاسباتی ابری، شروع به ماینینگ ارزهای دیجیتال کرد. با اشتراک‌گذاری قدرت محاسباتی در استخر استخراج می‌توان در سود آن شریک شد.

آیا استخراج ابری رایگان است؟

فری کلود ماینینگ به مردم این امکان را می دهد که بدون نیاز به سرمایه گذاری اولیه، وارد دنیای استخراج ارزهای دیجیتال شوند.

آیا استخراج ابری در ایران قانونی است؟ 

بله استخراج ابری رمز ارز در ایران قانونی است با رعایت قوانین استخراج ارز دیجیتال در ایران می‌توان شروع به فعالیت در این حوزه کنید.

دستگاه ریگ ماینینگ برای استخراج ابری استفاده می‌شود؟ 

خیر. دستگاه ریگ برای ماینینگ سخت افزاری استفاده می‌شود. این دستگاه یکی از ماینرهای معروف است که با ثبت شماره سریال آن در وزارت صنعت معدن و تجارت می‌توانید به صورت قانونی فعالیت پرسود خود را آغاز کنید. 

گام قبلی (۱۶/۱۸) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۸

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
28 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
عباس احمدی
عباس احمدی
2 ماه قبل

در چه صورت میتوانیم ماین با سرعت بالاتری انجام دهیم

رمضانی
رمضانی
2 ماه قبل

همشون کلاه بردار هستند
سایت nabz و payday miner من تو هر دوشون سرمایه گذاشتم،پی دی ماینر اولش سود داد تا بعد دیگه نداد و گفت آدرس کیف پول بده برمیگردونیم….که هنوز هیچ
نبض هم کماکان داره تبلیغ می‌کنه ولی ۱ ریال نتونستم ازش برداشت کنم…

سایه داوری
سایه داوری
8 ماه قبل

سلام .من قصدخریداز طریق کلود ماینینگ هستم ولی نمیدونم چه پلتفرمی روانتخاب کنم که کلاهبرداری نباشه لطفا اگه ممکن کمک کنید

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  سایه داوری

سلام و عرض ادب
با توجه به مشکلات زیادی که برای کاربران ایرانی درخصوص سرمایه گذاری در پلتفرمهای خارجی رخ میدهد و رشد سایتهای کلاهبرداری، ما از هرگونه پیشنهاد در این باره معذوریم. به طور کلی با توجه به مشکلات تحریم، سرمایه گذاری در چنین بسترهایی برای کاربران ایرانی دارای ریسک زیادی است.

سجاد نژادحمزه
سجاد نژادحمزه
10 ماه قبل

سرمایه گذاری در استخراج ابری چیزی جز پول ریختن تو حلق چندتا کلاهبردار بیشتر نیست ، ۴میلیون پول من تو یک هفته به از دست رفت و پشتیبانیشم گفت ۳۰۰تتر پول بریز تا آزاد کنم. یکی از دوستام پول و فرستاد ولی پولشو بالا کشیدن …

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل

سلام
ابتدا از اتفاق پیش آمده برای شما واقعا متاسفیم. همانطور که قطعا میدانید در حوزه کریپتو پلتفرمهای کلاهبرداری زیادی فعالیت میکنند و ما همواره در خصوص فعالیت در سایتهای خارجی و احتمال کلاهبرداری بودن آنها و یا مشکلاتی که درخصوص تحریم کاربران ایرانی رخ میدهد، هشدار میدهیم. بسیار ممنونیم از اینکه تجربه خود را با ما درمیان گذاشتید.

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام
وقتتون بخیر
در کلود ماینینگ مثلا در سایت جنسیس ماینینگ ما فقط بخشی از هشریت یا یک دستگاه ماینینگ از مزرعه ای رو اجاره می کنیم و نیازی به آن لاین بودن کامپیوتر یا گوشی خودمون نیست؟ یا فقط زمانی که در سایت آنلاین باشیم یا سیستممون روشن باشه عملیات استخراج با دستگاهی که در سایت اجاره کردیم برامون انجام میشه؟
ممنون میشم این رو جواب بدین

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محسن

سلام و عرض ادب
خیر در کلود ماینینگ نیازی به روشن بود سیستم و آنلاین شدن شما نیست. در حقیقت شما نرخ هش یک سیستم را اجاره میکنید و فقط ملزم به پرداخت حق اجاره هستید.

سپاس از همراهی شما

سوسن
سوسن
1 سال قبل

سلام،چطور متوجه بشم که یک کلود ماینینگ معتبر هست و جز سایت های کلاهبرداری نیست؟
درخصوص *** هم بهم بگید لطفا؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سوسن

سلام
وقت شما به خیر
ما به دلیل سوء استفاده هایی که در فضای رمزارزها میشود از نام بردن و معرفی هر سایت، رمزارز یا سرویسی جهت استفاده و سرمایه گذاری معذوریم.
شما همیشه باید باتوجه به حجم سرمایه و میزان ریسک پذیری خود اقدا به سرمایه گذاری در یک پلتفرم خارجی کنید. همیشه سابقه و پیشینه سایت را با وسواس زیاد بررسی کنید. (قسمت info و about us). علاوه بر این نام وبسایت را در گوگل سرچ کنید و نظرات و اخبار پیرامون آن را مطالعه کنید. همچنین ازتباط با افرادی که قبلا از آن سرویس کلود ماینیگ استفاده کرده‌اند و جویا شدن نظر آنها بسیار مثمرثمر است.

سپاس از همراهی شما

نیما عباس زاده
نیما عباس زاده
1 سال قبل

سلام کدوم یک از این شرکتها الان بهتر هست برای سرمایه گذاری؟
چه از نظر سود دهی چه از نظر پشتیبانی و اینکه خوب ما تحریم هستیم مشکل کمتر و ریسک کمتری رو شامل بشه؟
و ایا تو ایران هم این سیستم ارائه میشه یعنی شرکت ایرانی هست یا شرکتی که به ایران خدمات بده؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
نیمای عزیز؛ همانطو ر که در این مقاله هم به آن اشاره شده با وجود اینکه کلود ماینینگ مزیت‌هایی مثل نیاز عدم نیاز به سرمایه‌گذاری برای خرید تجهیزات سخت افزاری را دارد، اما معایبی هم دارد. مهمترین عیب یا شاید مهمترین ریسک آن افزایش وبسایت‌های کلاهبرداری‌ در این حوزه است که به صورت قارچی در حال زیاد شدن هستند. همچنین به این مساله، معضل تحریم کاربران ایرانی و احتمال عدم سرویس دهی یا بلاکه کردن پول افراد هم اضافه کنید. بنابراین در یک جمله “هرچند استفاده از کلود ماینینگ نیاز به سرمایه اولیه کمتری دارد، اما دارای ریسک سرمایه گذاری بیشتری است”.
توصیه می‌کنیم حداقل تا زمانی که این این سرویس از سوی پلتفرمهای معتبر دارخلی ارائه نشده از آن استفاده نکنید. و یا حداقل برای شروع از مبالغ بسیار اندک آغاز کنید. متاسفانه ما از ذکر نام شرکت به خصوصی در این زمین و توصیه استفاده از آن معذوریم.

سپاس از همراهی شما

امیر آجرلو
امیر آجرلو
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

برای خارج شدن از بحث تحریم و محدودیت ها میتونیم در طرح های کلود ماینیننگی شرکت کنیم که در غالب اسمارت کانترکت هستند و نیازی به احراز هویت نداریم.ریسک هم طبیعتا داره که با مدیریت سرمایه میشه منطقی تر عمل کرد…

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  امیر آجرلو

سلام
وقت بخیر
امیر عزیز بسیار ممنونیم از اینکه تجربه و اطلاعات خود را در خصوص استخراج ابری (Cloud Mining) با ما در میان گذاشتید.

سپاس از همراهی شما

سوسن
سوسن
1 سال قبل
پاسخ به  امیر آجرلو

اقای اجرلو امکانش هست که یک کلود ماینینگ رو در این غالب معرفی کنید

بهنام غمخوار
بهنام غمخوار
2 ماه قبل
پاسخ به  سوسن

اسمارت بایننس عالیه

محمدرضا طبایی
محمدرضا طبایی
1 سال قبل

سلام سایت IQMining برای ایران تحریم است؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت به خیر
متاسفانه بله. کاربران ایرانی باید وی پی ان جهت دسترسی به این پلتفرم استفاده کنند.

سپاس از همراهی شما

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام یعنی برای ورد به سایت باید هزینه بپردازیم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
وقت شما به خیر
سلام
وقت به خیر
شما برای “اجاره نرخ هش” از هر پلتفرم باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که این هزینه یا سپرده اولیه، در حقیقت مبلغیست که هر پلتفرم جهت اجاره دادن “هش” خود از کاربر دریافت می‌کند. توجه داشته باشید شما در استخراج ابری در حقیقت توان سخت افزاری یک ماینر واقعی را اجاره می‌کنید. بنابراین برای بهره‌مندی از نرخ هش بالاتر و درآمد بیشتر، باید مبلغ بیشتری را هم در این پلتفرمها سپرده‌گذاری کنید.

سپاس از همراهی شما

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
سوال ۱. همه این سایت‌‌های استخراج ابری برای رمز ارز اتریم میشه استخراج کرد
سوال ۲.موضوع این سپرده وحداقل قیمت چیه
ممنون از جوابتون

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  امیرحسین

سلام
وقت به خیر
پاسخ ۱: بله تقریبا تمامی سرویس‌های کلود ماینینگ از تمامی رمزارزهای مطرح بازار مانند بیت کوین و اتر پشتبانی می‌کنند. لیست ارزهای پشتیبانی شده را میتوانید در هر سایت جستجو و یا از پشتیبانی آنها پیگیری کنید.
پاسخ ۲: سپرده یا همان حداقل قیمت، در حقیقت حداقل سرمایه‌ای است که هر پلتفرم جهت اجاره دادن “هش” خود از کاربر دریافت می‌کند. توجه داشته باشید شما در استخراج ابری در حقیقت توان سخت افزاری یک ماینر واقعی را اجاره م‌یکنید. بنابر این بر اساس قوانین هر پلتفرم، شما مجبور به اجاره یک مقدار اولیه نرخ هش هستید.

سپاس از همراهی شما

قاسمعلی سلیمانی
قاسمعلی سلیمانی
1 سال قبل

سلام ایا والکس هم استخراج ابری دارد تشکر

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت به خیر
در حال حال استخراج ابری در صرافی ارز دیجیتال والکس پشتیبانی نمی‌شود و شما برای اینکار می‌توانید از پلتفرم‌هایی که در این مقاله معرفی شده‌اند استفاده کنید.

سپاس از همراهی شما

رضا شکویی
رضا شکویی
1 سال قبل

شرکت کلود ماینینگ پرو من سرمایه گذاشتم میتونید راهنمایی کنید من رو مرسی
******** شماره تماسم هست مرسی

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رضا شکویی

سلام
وقت شما به خیر
متاسفانه از نمایش شماره تلفن شما معذوریم. لطفا در صورت امکان پرسش خود در زمینه استخراج ابری را همینجا با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما کاربر عزیز باشیم.

سپاس از همراهی شما

سعید
سعید
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام و عرص ادب
میشه لطف بفرمایید همین پرسش را جواب بدید که آیا میشه به کلود ماین پرو اعتماد کرد و سرمایه گذاری انجام داد؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

سلام
وقت شما به خیر
سعید عزیز این یک پرسش کلی است. مثال ایا میتوانیم بگوییم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سودده است؟ قطعا جواب مشخصی وجود ندارد. امروزه سرویس‌های زیادی برای ارایه خدمات استخراج ابری وجود دارد که در بین آنها گزینه‌های کلاهبرداری هم به چشم میخورد. اینکه شما بتوانید از یک سرویس استخراج ابری معتبر استفاده کنید، کاملا به تحقیقات، بررسی‌ها و جویا شدن نظرات کاربران آن بستگی دارد. ضمن اینکه به دلیل مشکلات تحریم برای کشور ایران، برخی سرویس‌های کلود ماینینگ ممکن است سود شما را پرداخت نکنند و یا اکانت شما را به حالت تعلیق در بیاورند. بنابراین شما با جمع بندی تمام این موارد به یک عدد ریسک مشخصی میرسد که باید ببینید حاضر به پذیرش آن هستید یا خیر.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا