مفاهیم تحلیلی

معرفی وب سایت کرانچ بیس؛ آموزش ساخت صفحه crunchbase

در عصر فعلی با وجود اینترنت و ارتباطات دیجیتال در ابعاد گسترده، جایگاه کسب‌وکارها و برندها در دنیای آنلاین اهمیت روزافزونی یافته است و می‌توان گفت که حضور موثر آن‌ها در اینترنت امری حیاتی به شمار می‌رود. در چنین شرایطی، پلتفرم‌هایی همچون کرانچ بیس بستری مطلوب را برای بیزینس‌ها جهت دیده شدن و کسب جایگاه در این فضا ارائه می‌دهند. اما خدمات پلتفرم کرانچ بیس چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ آیا تنها صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از آن بهره ببرند؟ در این مقاله از والکس به معرفی کرانچ بیس می‌پردازیم و به پرسش‌های احتمالی شما در این رابطه، پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی کرانچ بیس

در یک جمله می‌توان گفت که کرانچ بیس، پلتفرم معرفی و ارائه‌ی اطلاعات پیرامون کسب‌وکارها و شرکت‌ها است. در وب‌سایت Crunchbase می‌توانید اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری و تامین مالی، بنیان‌گذاران و سردمداران یک شرکت و اخبار مرتبط با ترندها و معاملات را مشاهده کنید. همچنین، فعالان در حرفه‌ها و حوزه‌های گوناگون از جمله دیفای می‌توانند از این بستر جهت کشف شرکت‌های خلاق و ارتباط با دست‌اندرکاران آن‌ها بهره ببرند و فرصت‌های جدیدی را دنبال کنند.

مطابق آمار منتشر شده در وب‌سایت رسمی این مجموعه، سالانه ۷۵ میلیون بازدید در این پلتفرم رقم می‌خورد. همچنین، بیش از ۲۰۰۰ مقاله‌ی خبری در رسانه‌های برتر درباره‌ی کرانچ بیس منتشر شده است. داده‌ها در این شبکه به‌طور روزانه به‌روز و بررسی می‌شوند تا از درستی اطلاعات اطمینان حاصل شود. علاوه بر آن، این مجموعه برندهای نامدار و برجسته‌ای از جمله هوندا (Honda)، سامسونگ (Samsung)، هواوی (Huawei)، پلید (Plaid) و… را به‌عنوان مشتریان خود معرفی کرده است.

کاربران حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند برای یافتن اطلاعاتی نظیر میزان جذب سرمایه پروژه‌های بلاکچینی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از کرانچ بیس استفاده کنند. برای این کار تنها کافی است در وب‌سایت Crunchbase  ثبت نام کنید و سپس نام پروژه مورد نظر خود را جستجو کنید تا این اطلاعات به شما نمایش داده شود. البته در نسخه رایگان، این اطلاعات برای برخی پروژه‌ها نمایش داده نمی‌شود و باید نسخه پریمیوم را تهیه کنید. در ادامه مقاله، نحوه ثبت نام در کرانچ بیس را آموزش خواهیم داد.

سرویس‌های کرانچ بیس

خدمات کرانچ بیس

شکل‌های مختلفی برای استفاده از این ابزار وجود دارند. این پلتفرم به‌طور پیش‌فرض رایگان است و هزینه‌ای برای کاربران ندارد، اما شما می‌توانید با توجه به نیازها و هدف خود یکی از سرویس‌های پولی در دسترس را انتخاب کنید؛ هرچند، امکان استفاده‌ی آزمایشی از آن‌ها به طور رایگان هم فراهم شده است. این سرویس‌ها بر اساس امکانات و اطلاعات ارائه شده با هم تفاوت دارند.

Crunchbase Starter (کرانچ بیس استارتر)

این سرویس نسبت به نسخه‌ی پایه و رایگان این ابزار امکانات بیشتری دارد که به کاربران در تصمیم‌گیری آگاهانه در زمینه‌ی کسب‌وکار کمک می‌کند. برای تهیه‌ی اشتراک این تعرفه باید ماهانه ۲۹ دلار بپردازید.

جستجوی پیشرفته و فیلترهای گوناگون

با استفاده از این تعرفه، محدودیتی در تعداد جستجو ندارید و می‌توانید با کمک گرفتن از فیلترهای بهینه و دقیق، شرکت مورد نظر را با ویژگی‌های مطلوب برای اهداف خود پیدا کنید. این سرویس شما را از سرچ دستی در سطح اینترنت بی‌نیاز می‌کند.

به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌های خودکار

در این سرویس می‌توانید لیست‌های شخصی‌سازی شده از کمپانی‌های مورد علاقه خود ایجاد کنید تا بر آن‌ها نظارت داشته باشید و از اتفاقات و تغییرات مرتبط با آن‌ها در اسرع وقت آگاه شوید. اعلان‌های خودکار برای این لیست‌ها، شما را از رویدادهایی مانند جذب سرمایه یا استخدام تیم مدیریتی جدید آگاه می‌کنند.

دسترسی به داده‌های کامل از شرکت‌ها

کاربران این سرویس با بررسی پروفایل شرکت‌ها به اطلاعات و آمار جامع و مهمی از آن‌ها در ارتباط با اخبار و فعالیت‌ها، اتفاقات کلیدی، جذب سرمایه، سیگنال‌ها، مشارکت‌ها و … دسترسی دارند. این داده‌ها به افراد در تصمیمات و فعالیت‌ها کمک می‌کنند.

Crunchbase Pro (کرانچ بیس پرو)

این سرویس علاوه بر ویژگی‌ها و امکانات طرح استارتر، برتری‌های دیگری هم دارد. به کمک ابزارهای هوشمند این تعرفه می‌توانید گزینه‌های مطلوب را با سرعت بیشتری پیدا کرده و معاملات را هرچه سریع‌تر ببندید. بنا به اعلام وب‌سایت رسمی Crunchbase، سرعت تایید حساب به کمک این سرویس تا سه برابر افزایش می‌یابد. همچنین، این طرح تعداد جلسات رزرو شده در میان کسب‌وکارها را تا ۴۰۰ درصد افزایش داده است. قیمت ثبت نام برای این اشتراک ماهانه ۴۹ دلار است.

دستیابی به شرکت‌های مشابه

در پروفایل کمپانی‌ها حساب‌های مشابه و رقبای احتمالی همراه با اطلاعات مکان، بزرگی و محدوده درآمد آن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. همچنین شما بر اساس لیست‌ها، فعالیت و موقعیت‌تان موارد پیشنهادی دریافت می‌کنید.

ارتباط با افراد در کمپانی‌ها

با استفاده از داده‌های تاییده شده‌ی مخاطبین و فیلترهای مناسب، می‌توانید اشخاص حقیقی در جایگاه مطلوب را پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن، امکان استخراج لیست مخاطبین و ارسال آن‌ها به پلتفرم‌های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) همچون Salesforce و Hubspot وجود دارد.

استفاده از قالب‌های پیشنهادی برای ایمیل

جهت برقراری تماس با تصمیم گیرندگان و اشخاص کلیدی در شرکت‌ها می‌توانید در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید و از قالب‌های ساخته شده با توجه به جایگاه و ویژگی‌های کمپانی، استفاده کنید.

لوگوی کرانچ بیس

Crunchbase Enterprise (کرانچ بیس انترپرایز)

این طرح تمام ویژگی‌های بررسی شده تا اینجای مقاله را دارا است. در حقیقت این سرویس تفاوت‌های فاحشی با سرویس‌های پیشین ندارد و تنها برای استفاده‌ی تیمی کاربرد دارد. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید به‌طور گروهی از این ابزار استفاده کنید، اشتراک انترپرایز مناسب شماست. در غیر این صورت می‌توان گفت که نیازی به این سرویس وجود ندارد. جهت دریافت اشتراک Enterprise باید با تیم فروش پلتفرم کرانچ بیس تماس بگیرید.

کاربرد کرانچ بیس برای سرمایه‌گذاران

در سرمایه‌گذاری توجه به اطلاعات، وضعیت مالی، درآمدها، عملکرد و … مرتبط با شرکت هدف جهت به حداقل رساندن ریسک ضرر و افزایش هرچه بیشتر احتمال کسب سود ضروری است. بنابراین، پلتفرم مورد بحث می‌تواند با ارائه‌ی داده‌های گسترده و مهم در این زمینه بسیار مفید واقع شود. سرمایه‌گذاران با تهیه‌ی سرویس‌های گوناگون Crunchbase می‌توانند به شکل‌های زیر از آن بهره ببرند:

  • جستجو و تحقیق پیرامون شرکت‌های هدف و دریافت دید وسیع‌تر نسبت به آن‌ها
  • بهره‌گیری از سیگنال‌های خرید جهت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از جمله عرضه اولیه کوین
  • ایجاد لیستی از کمپانی‌ها و دریافت اعلان در ارتباط با آن‌ها
  • کمک گرفتن از راه‌های ارتباطی با اشخاص کلیدی در شرکت‌ها

به‌طور خلاصه، در سه مرحله می‌توانید از این پلتفرم در راستای اهداف سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید:

  1. انجام جستجو جهت پیدا کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری
  2. ایجاد لیستی از گزینه‌های مناسب و مطلوب
  3. نظارت بر موارد انتخاب شده از طریق اعلان‌ها

ساخت صفحه Crunchbase

در این پلتفرم می‌توانید صفحه‌ی خود در انواع مختلف شرکت، شخص، مدرسه، سرمایه‌گذار، موسسه سرمایه‌گذاری و رویداد را ایجاد کنید. جهت ایجاد صفحه پروفایل، باید در این وب‌سایت حساب داشته باشید. جهت ساخت حساب، مراحل زیر را طی کنید:

۱. وارد وب‌سایت رسمی شوید.

۲. در گوشه سمت راست بالای صفحه، بر دکمه‌ی Log in کلیک کنید.

وب‌سایت کرانچ بیس

۳. سربرگ REGISTER را انتخاب کنید.

بخش ثبت نام کرانچ بیس

۴. در این صفحه مشخصات خود را وارد کنید. گذرواژه‌ی انتخابی باید دارای حداقل ۸ کاراکتر شامل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد باشد. سپس، بر روی دکمه‌ی REGISTER در پایین صفحه کلیک کنید.

پس از ساخت اکانت، در گام اول باید از میان حساب‌های خود در توییتر، متا (فیس بوک سابق)، لینکدین یا گوگل حداقل یکی از آن‌ها را به حساب Crunchbase لینک کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اکنون در صفحه‌ی اصلی به جای دکمه‌ی Log in، گزینه‌ی Account را مشاهده می‌کنید. بر روی آن کلیک کنید و از منوی باز شده، گزینه‌ی Account Settings را انتخاب کنید.

وب‌سایت Crunchbase

۲. در صفحه‌ی باز شده در بخش Social Authentication، یکی از پلتفرم‌ها را انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی CONNECT کلیک کنید.

بخش Social Authentication

۳. پس از انجام مراحل و لینک کردن اکانت خود، به صفحه‌ی اول وب‌سایت بازگردید.

۴. در بخش سمت چپ صفحه، بر روی گزینه‌ی Create Profile کلیک کنید.

بخش My Crunchbase

۵. در صفحه‌ی بعدی نوع پروفایل خود را مشخص کنید.

۶. در این مرحله، باید جزئیات مشخص شده را وارد کنید.

۷. در نهایت بر روی دکمه‌ی SAVE ALL EDITS در بالای صفحه کلیک کنید.

صفحه‌ی شما در این پلتفرم آماده است.

تیم مدیران ارشد کرانچ بیس

سردمداران این مجموعه شامل افرادی از مناطق گوناگون از سراسر جهان هستند. جگر مک‌کانل (Jager McConnell) به‌عنوان مدیرعامل Crunchbase فعالیت می‌کند. در جدول زیر می‌توانید نام بقیه‌ی مدیران ارشد این پلتفرم را مشاهده کنید:

نام شخصسمت مدیریتی
رابرت کانراد (Robert Conrad)مدیر ارشد تکنولوژی
مگ گاتام (Megh Gautam)مدیر ارشد محصول
مارکوس لو (Marcus Lo)مدیر ارشد مالی
نیل پاتل (Neal Patel)مدیر ارشد درآمد
کلی شیب (Kelly Scheib)مدیر ارشد منابع انسانی

کرانچ بیس؛ شبکه اجتماعی برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها

روش‌های زیادی برای ارتباط میان شرکت‌ها با شرکت‌های دیگر یا با اشخاص وجود دارد. شاید یکی از پلتفرم‌های شاخص در این زمینه را بتوان لینکدین برشمرد، اما کرانچ بیس با ارائه‌ی ابزارهای مناسب گزینه‌ای مطلوب برای شناسایی کسب‌وکارها در ارتباط با امور سرمایه‌گذاری و مالی به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از جستجوی پیشرفته در این شبکه و مطالعه‌ی داده‌های گسترده از شرکت‌ها به فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطلوب خود دست یابید. همچنین، نظارت بر کمپانی‌های هدف با ایجاد لیست هم ممکن است.

اگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار به دنبال افزایش احتمال کسب سود خود هستید، Crunchbase گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب می‌شود. اگر هم صاحب کسب‌وکاری هستید می‌توانید از ویژگی‌های این ابزار در جهت منافع خود و کارتان بهره ببرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا