معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست؟ معرفی رمزارز KNC

شبکه کایبر در واقع یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. این شبکه امکان تامین نقدینگی و تبادل توکن‌ها بدون واسطه را برای کاربرانش فراهم می‌کند. شبکه کایبر امکان ادغام با دیفای و کیف پول‌های ارز دیجیتال را دارد.

همچنین، این شبکه دارای یک توکن بومی با استاندارد “ERC-20” با نام کایبر نتورک کریستال و نماد “KNC” است. در ادامه این مقاله از بلاگ والکس، قصد داریم به پاسخ دقیق پرسش ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست؟ بپردازیم.

معرفی پروژه کایبر نتورک

پروژه کایبر نتورک چیست؟ کایبر نتورک یا شبکه کایبر درواقع یکی از شبکه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر روی بلاک چین اتریوم است. این شبکه مانند یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال عمل می‌کند. کاربران در این شبکه می‌توانند ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرند یا بفروشند. اگر بخواهیم در یک جمله کوتاه خلاصه کنیم، کابیر نتورک یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که باعث می‌شود شما به راحتی توکن‌های مورد نظر خود مبادله کنید و نقدینگی به دست آورید.

تیم توسعه دهنده شبکه کایبر برای رسیدن به یک شبکه تبادل غیرمتمرکز، سه ابزار را طراحی کردند. ابزار اول، رابط برنامه نویسی کاربردی است که باعث تبادل دارایی‌ها با یکدیگر می‌شود. ابزار دوم، یک پروتکل مناسب برای انجام تبادل‌های غیرمتمرکز و ابزار سوم، توکن کایبر نتورک با نماد “KNC” است که عملکرد کاربران در شبکه را کنترل می‌کند. در نهایت، تمامی این ابزار و دانش‌ها به راه اندازی کایبر سواپ (KyberSwap) کمک کرد. این صرافی غیرمتمرکز به کاربرانش کمک می‌کند تا توکن‌های خود را بدون نیاز به اوردر بوک (Order Book) مبادله کنند.

بررسی شبکه کایبر

ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست؟

حالا ممکن است برای شما سوالی مطرح شود که نقش توکن کایبر نتورک چیست؟ چه اهمیتی در شبکه کایبر دارد؟ برای معرفی رمزارز knc، باید بگویم که این توکن با نماد “KNC” توکن بومی شبکه کایبر است. کاربرانی که این توکن را دارند، می‌توانند به کمک “KyberDAO” در شبکه مشارکت کنند. همچنین، دارندگان توکن کایبر نتورک از تخفیف‌هایی بر روی کارمزد تراکنش‌هایشان برخوردار هستند.

از آن جایی که شبکه کایبر بر بستر بلاک چین اتریوم راه اندازی شده، این توکن نیز دارای استاندارد “ERC-20” است. البته، توسعه دهندگان این شبکه می‌گویند که در آینده نزدیک، کایبر نتورک بر روی دیگر شبکه‌ها نیز پیاده سازی خواهد شد. برای نگه داری این توکن نیز می‌توانید از بهترین کیف پول‌های ارز کایبر نتورک (KNC) که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

تاریخچه مختصری از کایبر نتورک و تیم توسعه دهنده آن

شبکه کایبر نتورک برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ راه اندازی و تیم توسعه آن مشغول به کار بر روی این پروژه شدند. دفتر مرکزی این شبکه در سنگاپور قرار دارد و در حال حاضر، بیش از ۵۰ کارمند در این دفتر مشغول به کار هستند. اعضای تیم توسعه دهنده شبکه کایبر، “Loi Luu”، “Yaron Velner” و “Victor Tran” هستند.

تیم توسعه دهنده کایبر نتورک
  • Loi Luu: او یک محقق در زمینه بلاک چین است و نقش مشاور در پروژه‌های مختلف بلاک چین را ایفا می‌کند. او اولین تحلیلگر امنیتی متن باز برای قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم به نام “Oyente” را توسعه داد. همچنین، یک پروژه غیرمتمرکز به نام “SmartPool” را راه اندازی کرد.
  • Yaron Velner: در حال حاضر، او مدیرعامل “B.Protocol” است که یک پروتکل غیرمتمرکز نقدینگی به صورت پشتیبان محسوب می‌شود. همچنین، او محقق فوق دکترا است. در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، ولنر از سمت “CTO” از تیم توسعه دهنده کایبر کنار رفت و به عنوان یک مشاور تغییر جایگاه داد.
  • Victor Tran: او مهندس ارشد، مدیر سیستم لینوکس، مدیر ارشد فناوری “Clixy” و “Digital Group” است و توسعه چندین پروژه دیگر در ویتنام را نیز به عهده دارد.

اعضای تیم کایبر نتورک، هیئت مشاوره بسیار فعالی دارند که یکی از اعضای برجسته آن، ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) است. در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ که شبکه کایبر به عرضه نسخه بتای آزمایشی شبکه خود رسید، اعلام کرد تا سه ماه آینده، محصولات مربوط به کایبر نتورک را نیز عرضه می‌کند. این محصولات، امکان معاملات بین اتریوم و توکن‌هایی با استاندارد “ERC-20” را به وجود می‌آورد. شبکه کایبر نتورک با شبکه‌های دیگری از جمله ریکوئست (Request)، استورم (Storm) و وکس (Wax) همکاری دارد.

رقبای کایبر نتورک

بزرگ‌ترین رقیب شبکه کایبر، پروژه بلاک چین ۰X است. هر دو این شبکه‌ها به گونه‌ای صرافی غیرمتمرکز هستند و قصد ورود به بازار تبادلات غیر متمرکز را دارند. البته، تفاوت‌هایی هم در عملکرد این شبکه وجود دارد. تفاوت‌های میان پروژه 0X و کایبر نتورک چیست؟ به عنوان مثال، تبادلات در شبکه کایبر به صورت “On-Chain” انجام می‌شود ولی هماهنگ سازی و دفتر سفارشات در شبکه 0X، به صورت “Off-Chain” یا خارج از زنجیره نگه داری می‌شوند.

رقیب های کایبر نتورک

از دیگر رقبای اصلی کایبر نتورک، می‌توان به پلتفرم شیپ شیفت (ShapeShift) به نام پریزم (Prism) اشاره کرد. کمپانی شیپ شیفت برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد. این کمپانی یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است و می‌توان به یکی از هزاران محصولات مهم آن، پلتفرم شیپ شیفت اشاره کرد. این پلتفرم خدمات متنوعی از جمله خرید و فروش ارز دیجیتال، مبادله یا سواپ، ترید، ارسال و دریافت آنها دارد.

در واقع، بسیاری از شبکه‌های صرافی غیرمتمرکز که خدماتی مشابه به کایبر نتورک را ارائه می‌دهند، می‌توانند رقبای اصلی این شبکه باشند. ولی پروژه 0X و پلتفرم شیپ شیفت از اصلی‌ترین این نمونه‌ها هستند که تفاوت‌های بسیار کوچکی با شبکه کایبر دارند.

عملکرد کایبر نتورک

حالا که به سوال ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست پاسخ دادیم و با آن آشنا شده‌اید، باید به پاسخ سوال، روش فعالیت کایبر نتورک چیست؟ بپردازیم.

در واقع شبکه کایبر از یک مجموعه قراردادهای هوشمند تشکیل شده است. از آن جایی که این شبکه بر بستر بلاک چین اتریوم راه اندازی شده، فعلا، تنها قراردادهای هوشمند این شبکه بر روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی می‌شود. شبکه کایبر یک صرافی غیرمتمرکز است، از این رو، پروتکل نقدینگی آن، همه ذخایر از جمله توکن‌های کاربران و سازندگان را بازار را در استخر نقدینگی جمع آوری می‌کند.

نحوه کارکرد شبکه کایبر

در بررسی عملکرد کایبر نتورک، اجزای آن یعنی قراردادهای هوشمند مهم هستند که برای معامله توکن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده هر چه بیشتر از این شبکه، باید آن به “DApps”، پلتفرم‌های “DeFi” یا کیف پول‌های ارز دیجیتال متصل کنید. حالا می‌توانید از ویژگی‌های بیشتر آن استفاده کنید. مثلا، یک DApp کاربرانی را قبول می‌کند که توکن بومی خودش را نداشته باشند. در این شرایط، شما باید شبکه کایبر را به آن برنامه غیرمتمرکز متصل کرده و توکن‌های خود را به توکن‌های مورد نیاز تبدیل کنید.

ویژگی‌های کایبر نتورک چیست؟

شبکه کایبر دارای ویژگی‌های مهمی است که آن را بسیار منحصر به فرد جلوه می‌دهد. همان‌طور که اشاره کردیم، این شبکه در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار بر بستر بلاک چین اتریوم تاسیس شد و توکن بومی آن نیز دارای استاندارد “ERC-20” است. با بررسی ویژگی‌های این شبکه می‌توان به پرسش، آینده ارز کایبر نتورک (KNC) چیست؟ پاسخ داد.

صرافی غیرمتمرکز

کایبر نتورک یک ابزار برای انجام مبادلات و معاملات بدون شخص ثالث است. در واقع، این شبکه نقش یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز را بازی می‌کند که سرعت بسیار بالایی در مبادلات دارایی دیجیتال دارد. این شبکه دارای قابلیت ادغام با بسیاری از پروتکل‌ها و برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین است که بسیار در توسعه آن نقش مهمی دارد.

ویژگی‌های شبکه کایبر

توکن “KNC”

توکن بومی شبکه کایبر با نماد “KNC” دارای استاندارد “ERC-20” است. این توکن به نوعی برای پاداش دادن به کاربران این شبکه استفاده می‌شود. همچنین، کاربرانی که این توکن را در حساب خود دارند، می‌توانند در تصمیم گیری‌های شبکه مشارکت کرده و بر روی کارمزد تراکنش‌های خود، تخفیف بگیرند. اگر قصد خرید این توکن را دارید، در ادامه، راهنمای کامل خرید و فروش ارز کایبر نتورک (KNC) را نیز مطالعه کنید.

نیاز نقدینگی

همان‌طور که اشاره کردیم، شبکه کایبر قابلیت ادغام با بسیاری از پروتکل‌ها را دارد. از این رو، کایبر نتورک می‌تواند تمامی نیازهای نقدینگی دیفای را برطرف کند. چرا که دیفای امکانات بالایی دارد و پروتکل‌های نقدینگی قادر به پاسخگویی نیاز نقدینگی آن نیستند. ولی کایبر نتورک می‌تواند در مواقع نیاز با دیگر پروتکل‌ها ادغام شده و نیاز نقدینگی دیفای را برطرف کند.

روش‌های خرید و فروش کایبر نتورک

بهترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست؟ با توجه به تحریم‌های موجود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران، ممکن است استفاده از صرافی‌های خارجی برای بسیاری از افراد سخت باشد. به همین دلیل، می‌توانید از صرافی‌های داخلی مانند صرافی والکس برای انجام مبادلات خود استفاده کنید. البته، قبل از ثبت نام و احراز هویت در هر یکی از صرافی‌های داخلی، نسبت به اعتبار آن مطمئن شوید. زیرا بسیاری از آنها کلاهبرداری هستند و تنها از اطلاعات شما سوءاستفاده می‌کنند.

معامله رمزارز KNC

برای خرید ارز دیجیتال کایبر نتورک یا هر ارز دیجیتال دیگری، نیاز است که مقدار تومان خود را در یکی از صرافی‌های داخلی، به یک استیبل کوین (StableCoin) مانند تتر (Tether)، تبدیل کنید. زیرا صرافی‌های خارجی از تومان پشتیبانی نمی‌کنند.

روش دیگر برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست؟ روش دیگر، استفاده از صرافی‌های خارجی است که از این توکن پشتیبانی می‌کنند. برخی از این صرافی‌ها عبارت‌اند از صرافی بایننس (Binance)، صرافی کوین بیس (CoinBase)، صرافی کراکن (Kraken)، صرافی کوکوین (Kucoin)، صرافی بیترکس (Bittrex) و ….

برای اطلاع از لیست کامل صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال کایبر نتورک پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید به سایت “CoinMarketCap” مراجعه کرده و تمامی اطلاعات مربوط به این ارز دیجیتال را مشاهده کنید. پس از ورود به یکی از صرافی‌های معرفی شده، باید در آنها ثبت نام کنید و یک حساب کاربری بسازید. حالا، استیبل کوین خود را در صرافی مورد نظر، به کایبر نتورک تبدیل کنید.

فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک نیز به همین شکل انجام می‌شود. اگر قصد تبدیل آن به یکی دیگر از ارزهای دیجیتال را دارید، در همان صرافی‌های خارجی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. ولی برای تبدیل آن به تومان، باید از صرافی‌های داخلی کمک بگیرید.

ارز دیجیتال کایبر نتورک

آینده رمز ارز کایبر نتورک

تا به اینجا دانستیم ارز دیجیتال کایبر نتورک چیست. تمامی پیش بینی‌های انجام شده در زمینه آینده ارز دیجیتال کایبر نتورک، به عملکرد شبکه کایبر در سال‌های آینده بستگی دارد. چرا که هر چه این شبکه صرافی غیرمتمرکز، نیاز نقدینگی دیفای را بیشتر تامین کند، شانس بیشتری برای رشد ارز دیجیتالش خواهد داشت. در حال حاضر، این ارز دیجیتال قیمتی معادل با ۱٫۲ دلار دارد.

برای سال آینده یعنی ۲۰۲۳، پیش بینی می‌شود که ارز دیجیتال کایبر نتورک روند کاهش قیمت خود را به روند افزایشی تبدیل کند و به قیمت ۶٫۵ دلار برسد. اگر این روند ادامه پیدا کند و شبکه کایبر چندین ارتقا مهم در خود به وجود آورد، ممکن است سرمایه گذاران زیادی به سمت این رمز ارز جذب شوند. پس، پیش بینی برای سال ۲۰۲۴، به ۸٫۶ دلار برسد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا