معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال OPUL چیست؟ معرفی کامل رمز ارز Opulous

همه فعالین حوزه کریپتو با صنعت دیفای آشنا هستند و معمولا این بخش از دنیای ارز دیجیتال را پیگیری می‌کنند. ایجاد تمرکز زدایی در صنعت بانکداری و اعطای وام‌های آسان در قالب توکن‌های کریپتو گوشه‌ای از امکاناتی است که دیفای در اختیار کاربران می‌گذارد.

حال پروژه‌های مختلف شروع به تلفیق صنایع مختلف با این حوزه از ارز دیجیتال کرده‌اند که یکی از همین پروژه‌ها ارز دیجیتال OPUL است که صنعت موسیقی را با دیفای ادغام کرده و به اعطای وام به کاربران در قالب توکن بومی خود می‌پردازد.

در این مقاله به معرفی رمز ارز Opulous می‌پردازیم و با اهداف و مزایای این پروژه کریپتویی آشنا می‌شویم. اما قبل از آن بهتر است با چالش‌ها و محدودیت‌های حوزه دیفای کمی آشنا شویم و بعد به ایده پروژه Opulous بپردازیم.

چالش‌های پیش روی دیفای

دیفای به خودی خود مفهومی غیرمتمرکز و عالی است. در واقع در پلتفرم‌های دیفای کاربران می‌توانند بصورت کاملا غیرمتمرکز و با ارائه وثیقه وام دریافت کنند و در موعد مقرر وام خود را تسویه کنند.

DeFi به هر وام گیرنده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به بررسی اعتبار و ممیزی که معمولاً توسط موسسات بانکی مرسوم استفاده می‌شود، به سرعت به وام‌ها دسترسی پیدا کند.

در حالی که مزایای DeFi واضح است، پلتفرم‌های فعلی هنوز با چالش‌هایی مواجه هستند و کاربران باید خطرات غیرقابل پیش‌بینی را بپذیرند. یکی از همین خطرات نوسان قیمت ارزهای دیجیتال است. وام گیرندگان برای اخذ وام باید توکن‌هایی را به عنوان وثیقه در اختیار پلتفرم‌های وام‌دهی قرار دهند. از طرفی نرخ سود دریافتی استخرهای وام‌دهی نیز بر اساس همین توکن‌های وثیقه‌گذاری شده تعیین می‌شود. بنابراین نوسان قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند در نرخ سودی که باید پس داده شود تاثیر مستقیم بگذارد. این چالش در بعضی مواقع به ضرر کاربران تمام می‌شود و در بعضی مواقع ممکن است باعث ورشکستگی پلتفرم‌های دیفای شود.

حال پروژه Opulous برای حل این معضل ایده‌ای را مطرح کرده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پلتفرم Opulous چیست؟

معرفی کامل پلتفرم opulous

پلتفرم Opulous یک شبکه غیر متمرکز همتا به همتا وام DeFi است که راه مستقیم و در دسترس‌تری را برای تامین بودجه در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد و در عین حال به همه فرصت سرمایه‌گذاری در یکی از سریع‌ترین و پرسودترین صنایع جهان یعنی موسیقی را می‌دهد.

وام‌های اعطایی این پروژه، با درآمدهای حق امتیاز موسیقی و حق کپی‌برداری پشتیبانی می‌شود. برخلاف ارزهای دیجیتال، این دارایی‌ها ارزش آتی قابل پیش بینی دارند و ریسک بالایی ندارند.

این پلتفرم، دارایی‌های موسیقیایی و دارای حق کپی‌‌ رایت وام گیرنده را تجزیه و تحلیل کرده تا مشخص کند مبلغ وام چه مقدار است. سپس یک برنامه بازپرداخت وام سفارشی بر اساس درآمدهای آتی پیش بینی شده آنها ایجاد می‌کند.

نوازندگان و خوانندگانی که در حال حاضر درآمد ثابتی از حق امتیاز کسب می‌کنند، واجد شرایط دریافت وام‌های اولیه برابر با ارزش درآمدی که در طی ۱۲ ماه ایجاد می‌کنند، می‌شوند. البته وام‌ها با پرداخت حداقل ۴ درصد نرخ بهره اعطا می‌شود.

در حال حاضر اکثر سرویس‌های DeFi روی اتریوم اجرا می‌شوند. با این حال، Opulous بر روی بلاک چین Algorand ساخته شده است.

Algorand یکی از پیشرفته‌ترین و پر سرعت‌ترین بلاکچین‌ها در جهان است که به دلیل امنیت، کارایی و مقیاس‌پذیری مشهور است. این بلاکچین می‌تواند ۸۴ میلیون تراکنش در روز را انجام دهد و تمام تراکنش‌ها را در کمتر از ۴.۵ ثانیه عملیاتی کند. آلگورند بستری عالی را برای راه‌اندازی Opulous مهیا کرده که به به این پلتفرم سرعت بیشتری می‌بخشد و افراد بیشتری می‌توانند از پتانسیل آن استفاده کنند.

خدمات ارائه شده توسط ارز دیجیتال OPUL

خدمات پلتفرم opulous و کاربردهای آن

پلتفرم‌های دیفای معمولا شامل محصولات متنوعی هستند که باعث برطرف نمودن نیاز کاربران می‌شود. رمز ارز Opulous نیز از این قاعده مستثنا نیست و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

لانچ‌پد NFT

این پلتفرم بستری را مهیا کرده که هنرمندان به واسطه آن می‌توانند قطعات موسیقی خود را در قالب توکن‌های NFT ارائه و به فروش برسانند یا به جذب سرمایه برای آثار هنری خود  بپردازند.

مارکت NFT

در مارکت NFT اختصاصی ارز دیجیتال OPUL کاربران می‌توانند حق امتیاز یا حق کپی‌رایت قطعات موسیقی مختلف را خریداری کنند و در سود آینده فروش این آثار هنری شریک شوند.

وام‌دهی دیفای

این وام‌های DeFi توسط حق امتیازهای آینده پشتیبانی می‌شوند و جایگزین معاملات ناعادلانه‌ای خواهند شد که به طور سنتی بر هنرمندان آینده‌دار تحمیل می‌شد.

به تازگی این پروژه همکاری خود با بایننس را آغاز کرده که به‌واسطه آن چند قطعه موسیقی انحصاری در قالب ان‌اف‌تی توسط هنرمندان بزرگ و مطرح را در مارکت NFT بایننس به فروش می‌رساند.

ارز دیجیتال OPUL و نقش آن در اکوسیستم Opulous

کاربردهای رمز ارز Opulous

توکن بومی این پلتفرم که با نماد OPUL شناخته می‌شود در بستر بلاکچین آلگورند و اتریوم راه‌اندازی شده است. تعداد کل توکن‌ها در نهایت ۵۰۰ میلیون عدد خواهد بود.

از کاربردهای این توکن می‌توان به انجام تراکنش‌ها و پرداخت کارمزد این فرایند و اعطای حق رای به دارندگان آن برای تصمیمات حاکمیتی پروتکل اشاره کرد.

این توکن در هفت مرحله در قیمت‌های ۰.۰۳ و ۰.۰۵ دلار به فروش گذاشته شده که خریداران این مراحل را عموماً سرمایه‌گذاران سازمانی و خطرپذیر تشکیل داده‌اند.

ارز دیجیتال OPUL را می‌توان برای دریافت تخفیف‌های ویژه در سراسر پلتفرم استفاده کرد و دارندگان توکن نیز دسترسی انحصاری به فروش‌های ویژه NFT خواهند داشت.

تیم توسعه دهنده رمز ارز OPUL

موسس و CEO این پروژه لی پارسون نام دارد که بنیانگذار شرکت موسیقی DITTO MUSIC با بیش از ۵۰۰ هزار هنرمند مستقل در سراسر جهان است.

سمت مدیر ارشد عملیاتی یا COO را مایلز کارول در اختیار دارد که سابقه فعالیت در شرکت سرمایه‌گذاری KOSMOS CAPITAL را دارد و همچنین موسس OMNYS بوده است.

از مشاوران سرشناس این پروژه می‌توان به نیک گتفیلد اشاره کرد که سابقا به عنوان مدیرعامل سونی موزیک فعالیت داشته است.

رود مپ پلتفرم Opulous

تیم توسعه دهنده این پروژه برای فعالیت‌های بازاریابی و فنی Opulous سه فاز در نظر گرفته‌اند که شامل موارد زیر است:

فاز ترکیب

در این فاز، پلتفرم Opulous تعدادی فروش انحصاری NFT را با هنرمندان بزرگ راه‌اندازی می‌کند. البته این مرحله، قبل از اینکه لانچ‌پد NFT برای همه هنرمندان در سراسر جهان در دسترس باشد، آغاز می‌شود.

فاز تولید

در مرحله تولید، آنها پرداخت‌های حق امتیاز و پاداش‌ها را به دارندگان NFT واگذار و همچنین توسعه بخش وام DeFi و تبادل NFT را تکمیل می‌کنند.

فاز رزونانس

در آخرین مرحله، Opulous از طریق شبکه گسترده شرکا و اینفلوئنسرها به هزاران هنرمند و کاربر بالقوه دیگر در سراسر جهان معرفی خواهد شد. Opulous همچنین به کاربران بالقوه در مورد پلتفرم، مزایا و فرآیندهای لازم برای تعامل با شبکه، آموزش می‌دهد.

 ارز دیجیتال OPUL را از کجا بخریم؟

صرافی های ارائه دهنده ارز دیجیتال opul

مطمئناً برای ارزش‌گذاری یک دارایی دیجیتال مهم‌ترین نکته صرافی‌هایی است که اقدام به لیست کردن آن دارایی کرده‌اند. در ادامه صرافی‌هایی که امکان خرید OPUL را فراهم می‌کنند نام می‌بریم.

از صرافی‌های متمرکزی که می‌توان توکن OPUL را خریداری کرد می‌توان به کوکوین، هیوبی، AscendEX، Gate.io، MEXC Global و والکس اشاره کرد و صرافی‌های غیرمتمرکزی که امکان خرید رمز ارز Opulous را فراهم می‌کند، پنکیک سوایپ و یونی سوایپ هستند.

البته توجه به این نکته مهم است که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از طرف این صرافی‌ها، امکان خرید ارز دیجیتال و معامله‌ی آن‌ها برای کاربران ایرانی فراهم نیست. در واقع برای استفاده از این صرافی‌ها باید از وی پی ان های آی پی ثابت بهره برد. البته با وجود استفاده از این ابزارها هنوز احتمال شناسایی آی پی و مسدود شدن حساب کاربری توسط این صرافی‌ها وجود دارد.

کیف پول مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال OPUL

همواره پیشنهاد می‌شود برای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های امن استفاده کنید تا دارایی‌های شما در امان بماند. در این بخش به معرفی کیف پول‌های مناسب نگهداری ارز دیجیتال OPUL می‌پردازیم:

  • تراست ولت
  • متامسک
  • کیف پول سخت افزاری Ledger
  • توکن پاکت

کیف پول‌هایی که در بالا عنوان شد، از امن‌ترین ولت‌های موجود برای نگهداری رمز ارز Opulous هستند.

آینده ارز دیجیتال Opul

پلتفرم Opulous پروژه‌ای در صنعت موسیقی است که هیچ رقیب مستقیمی ندارد و فقط تعداد کمی از پروژه‌ها در این فضا قرار می‌گیرند و به عنوان رقیب غیر مستقیم این پروژه شناخته می‌شوند. بنابراین می‌تواند نقش رهبر این بخش از مارکت کریپتو را بازی کند. برخلاف بسیاری از پروژه‌های بلاکچینی، Opulous مبتنی بر دارایی‌های موسیقی دنیای واقعی با ارزش پایدار و قابل پیش‌بینی است و همین موضوع بر ارزش ذاتی این پروژه می‌افزاید.

اعطای وام به واسطه ارزش دارایی‌های واقعی موسیقی نیز ایده جذابی است و می‌تواند ریسک پرداخت و دریافت وام در فضای دیفای را کاهش دهد. البته برای تصمیم گیری در مورد آینده اوپولوس باید تا زمان راه‌اندازی تمام خدمات این پلتفرم صبر کرد تا کاربردی بودن این ایده را در فضای پر ریسک کریپتو مشاهده کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منتشر شده توسط
cryptorank.io
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا