متاورس

شیباورس چیست؟ آشنایی با پروژه متاورسی Shibaverse

شاید همین چند سال پیش زمانی که برای اولین بار نام فناوری متاورس در بلاکچین مطرح شد، کسی فکرش را نمی‌کرد که با چه سرعتی قابلیت‌ها و محبوبیت آن افزایش خواهد یافت. در حال حاضر پروژه‌های متاورسی به یک موضوع داغ در حوزه فناوری تبدیل شده‌اند. یکی از این پروژه‌ها که در مقایسه با سایر هم‌نوعان خود بسیار آینده‌دار به نظر می‌رسد، شیباورس (Sibaverse) نام دارد. در این مقاله به صورت کامل به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و برنامه‌های آتی این پروژه خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست

شیباورس چیست؟

Sibaverse یک پروژه متاورسی بر بستر بلاک‌چین اتریوم که در سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد. اهداف اصلی این پروژه شامل موارد مرتبط با حوزه‌های سرگرمی و آموزشی است. کاربران Sibaverse می‌توانند با استفاده از این پلتفرم در جلسات و رویدادها شرکت کرده، در آکادمی شیبا (Shiba academy) در مورد فناوری‌های بلاکچین و متاورس آموزش دیده و حتی به بازی و سرگرمی‌هایی با قابلیت کسب درآمد (P2E) بپردازند. در کنار این موارد، امکان مشاهده فرصت‌های شغلی مرتبط با اکوسیستم شیبا (Shiba Inu) و اپلای آنها نیز در شیباورس وجود دارد.

در این پروژه از فناوری‌هایی نظیر واقعیت مجازی (VR) برای القای هرچه بیشتر حس زندگی در یک جهان واقعی بهره گرفته شده است. در حالت کلی می‌توان گفت که پلتفرم Sibaverse یک پروژه بی‌نظیر برای فعال نگه داشتن جامعه Shiba Inu است که چشم‌انداز بسیار روشنی برای کاربران نسل جوان به ارمغان می‌آورد.

ویژگی های شیباورس

برخی از کاربران، این پلتفرم را با متاورس شیبا (Shiba Metaverse) یکی می‌دانند؛ درحالی که این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست. شیباورس یک پروژه غیررسمی با فناوری متاورس است که توسط جامعه Shiba Inu هدایت می‌شود. تیم توسعه‌دهنده Shiba اعلام کرده که این پلتفرم با پروژه متاورس شیبا که در آینده به صورت رسمی ارائه خواهد شد، متفاوت است.

یک جهان مجازی با شهرهای مختلف

Shibaverse یک جهان کامل مجازی و شامل قسمت‌های مختلف است. پایتخت این جهان شیباسیتی (Shibacity) نام دارد. شیباسیتی یک منطقه ساحلی است و نسبت به سایر قسمت‌های این جهان، پیشرفته‌تر به شما می‌رود. علاوه بر شیباسیتی، دو قسمت دیگر به نام‌های شیباریوم (Shibarium) و شیباسواپ (Shibaswap) نیز در این جهان وجود دارند. قسمت‌های شهری پروژه شیباورس به شکل بلوک‌های سازمان‌یافته هستند. این مدل از طراحی باعث شده تا محیطی تعاملی و جذاب برای کاربران آن ایجاد شود.

در طراحی شیباورس بر خلاف سایر پروژه‌های متاورسی به هیچ وجه از عناصر تصادفی استفاده نشده است. در واقع این جهان از یک معماری مدرن شهری بهره می‌برد. ساختمان‌ها و محیط آن دقیقاً مشابه با یک شهر امروزی بوده و طراحی فوق‌العاده واقع‌گرایانه‌ای دارند. استفاده از رندرهای پاناروما باعث شده تا کاربران امکان ساخت خانه رویایی خود را داشته باشند.

پروژه Shibaverse چیست

در دنیای Shibaverse توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFTها نقش بسیار پررنگی دارند. به عبارت دیگر ساخته شدن این جهان باعث شده تا بازار توکن‌ها نیز رونق بیشتری بگیرد. در بخش بعدی با جزئیات بیشتری به این مسئله پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های شیباورس

پروژه shibaverse قابلیت‌های کلیدی بسیاری را به همراه دارد. برخی از این قابلیت‌ها که بسیار مورد توجه جامعه قرار گرفته‌اند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کسب درآمد با بازی: ویژگی P2E به عنوان یک ترند در دنیای بلاک چین، به صورت کامل بر روی این پروژه پیاده‌سازی شده است.
  • جزئیات کامل بصری: استفاده از فناوری VR یک شهر با جزئیات کامل و معماری واقع‌گرایانه را در برابر چشمان شما قرار خواهد داد.
  • اکوسیستم اقتصادی کامل: شیباورس دارای فروشگاه‌های مجازی، بازار خرید و فروش آیتم و البته فرصت‌های شغلی آزاد است. در این جهان مجازی، اقتصاد همیشه در جریان خواهد بود.
  • امکان آموزش و کسب مهارت: دوره‌های آموزشی که در shibaverse برگزار می‌شوند، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مفید و ارزشمند هستند.
  • بازار NFT 2.0: توکن‌های غیرقابل تعویض این پروژه به معنای واقعی کلمه خارق‌العاده هستند! در بخش بعدی با جزئیات بیشتری به نقش NFT در این جهان متاورسی پرداخته‌ایم.

NFTها در دنیای شیباورس

یکی از مهم‌ترین آیتم‌های موجود در دنیای شیباورس به NFT 2.0ها مربوط می‌شود. این توکن‌ها در قسمت‌های مختلف این جهان قابل استفاده هستند. حتی شما می‌توانید NFT اختصاصی خود را نیز تولید کنید. در این بخش از مقاله به بررسی کاربرد این توکن‌ها در پروژه Shibaverse می‌پردازیم.

دسترسی به امکانات دنیای شیباورس

در صورتی که یک NFT شیبا در اختیار داشته باشید، گزینه‌های بسیاری در Shibaverse پیش روی شما خواهد بود. با استفاده از این توکن‌ها می‌توانید در رویداد‌ها و چالش‌های هیجان‌انگیز این جهان شرکت کنید. همچنین این توکن‌ها برای شرکت در دوره‌های آکادمی شیبا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مورد به خصوص برای والدین، یک فرصت استثنایی برای رشد فرزندان خود به شمار می‌رود. در کنار همه این موارد، استفاده از NFT شیبا فرصتی برای توسعه جهان Shibaverse نیز فراهم می‌کند.

منحصربه‌فرد به معنای واقعی کلمه!

توکن‌های غیرقابل تعویض به منحصربه‌فرد بودن خود شناخته می‌شوند؛ اما NFTهای شیباورس این انحصاری بودن را وارد مرحله جدیدی کرده‌اند. هر توکن NFT در این جهان دارای ویژگی‌ها، نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود است. این توکن‌ها به خصوص در بازی‌های رقابتی، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. کاربران می‌توانند شیبای خود را آموزش و ارتقا داده و قدرت آن‌ها را افزایش دهند. هرچه شیبای شما قدرتمندتر باشد، از شانس بالاتری برای کسب جایزه نیز برخوردار می‌شوید.

 قابلیت تکثیر

توکن‌های شیبا قابلیت تکثیر و تولید مثل دارند! در صورتی که یک شیبای نر و یک شیبای ماده داشته باشید، با پرورش آن‌ها صاحب توله سگ‌های شیبا خواهید شد. این توله سگ‌ها (بخوانید NFTها) کاملاً منحصربه‌فرد بوده و به صورت تصادفی، برخی از ویژگی‌های والدین خود را به ارث می‌برند. به محض بزرگ و بالغ شدن امکان فروش آن‌ها به عنوان یک NFT انحصاری و کسب درآمد از این طریق را خواهید داشت.

واقعیت مجازی شیباورس

 اهداف Shibaverse

پروژه شیباورس دو هدف اصلی را دنبال می‌کند: سرگرمی و کسب درآمد برای کاربران جامعه Shiba Inu و ایجاد بستری برای آموزش و تعامل نسل جوان با فناوری بلاک چین. در ادامه این بخش، هر یک از این اهداف را با جزئیات بیشتری شرح داده‌ایم.

سرگرمی و کسب درآمد با شیباورس

Shibaverse در تلاش است تا سطح رضایت جامعه طرفداران خود را افزایش داده و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند. این پلتفرم با ارائه یک اکوسیستم کامل اقتصادی و فراهم کردن موقعیت‌های شغلی، در کنار کسب درآمد از طریق بازی و سرگرمی به خوبی در حال حرکت به سمت همین هدف است.

به نقل از تیم توسعه‌دهنده شیباورس، این پروژه در تلاش است تا یک جهان کامل برای کاربران خود ایجاد کند. افراد حاضر در این پروژه می‌توانند علایق، زندگی، کار و شخصیت منحصربه‌فرد خود را داشته باشند. همچنین اکوسیستم اقتصادی و امکان خرید املاک مجازی نیز باعث افزایش تعامل کاربران با این جهان می‌شود.

بستری آموزشی برای نسل جوان

اهداف شیباورس تنها به بازی و سرگرمی محدود نمی‌شود. این پروژه با بخش‌هایی نظیر آکادمی شیبا و استودیو شیبا (Shiba Studio)، توجه ویژه‌ای به مبحث آموزش به خصوص برای کودکان و نوجوانان دارد. اصلی‌ترین مباحث این آکادمی، تقویت مهارت‌های اقتصادی و همچنین مهارت‌های برنامه‌نویسی کودکان است. تیم توسعه‌دهنده پروژه اعلام کرده که قصد دارد با ارائه آموزش‌های باکیفیت، شانس کودکان برای رشد و شکوفایی در سراسر جهان و به‌ویژه کشورهای کمتر توسعه‌یافته را افزایش دهد.

دنیای سرگرمی شیباورس

توکن Verse، واحد پولی شیباورس

همانند هر کشوری، دنیای Shibaverse نیز واحد پولی خاص خود را دارد. برای خرید و فروش در این جهان، باید از توکن ورس (VERSE) استفاده کنید. ورس یک توکن کاربردی است که بر روی پروتکل ERC-20 شبکه اتریوم ایجاد شده است. تمامی موارد اقتصادی شیباورس نظیر جوایز بازی‌ها، پاداش‌ها، شرکت در رأی‌گیری‌ها و سایر موارد دیگر، نیازمند استفاده از این توکن هستند.

با توجه به وایت پیپر این پروژه، ۱۰۰ درصد از عرضه در گردش ورس به جامعه آن اختصاص داده شده است. از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که پیش از آغاز رسمی پروژه Shibaverse، این توکن هیچ پیش‌فروش یا عرضه اولیه‌ای نداشته است. در آخرین بروزرسانی توکن Verse در ۱۹ آگوست ۲۰۲۱، حدود ۸۰ درصد از آن در جریان بوده و ۲۰ درصد توکن‌ها در حالت رزرو قرار دارند.

چشم‌انداز Shibaverse

افزایش سریع محبوبیت فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین و متاورس به هیچ وجه قابل انکار نیست. از همین جهت، می‌توان امید زیادی به پروژه شیباورس و پلتفرم‌های مشابه آن داشت. این پروژه اهداف خود را به صورت واضح بیان کرده و تمام تلاش خود را برای دستیابی آن‌ها به کار گرفته است.

با این حال نباید فراموش کرد که پروژه متاورس شیبا به عنوان یک پروژه رسمی که توسط توسعه دهندگان شیبا ایجاد شده، به زودی وارد فاز نهایی خود خواهد شد. این موضوع می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در آینده شیباورس داشته باشد؛ اما تا زمان انتشار اطلاعات رسمی بیشتر، نمی‌توان به سادگی در مورد مثبت یا منفی بودن تأثیر متاورس شیبا بر روی این پلتفرم تصمیم گرفت.

البته پروژه متاورس شیبا به جای توکن Verse، تمرکز خود را بر روی ارز شیبا قرار داده است. همین موضوع باعث می‌شود تا احتمال حرکت موازی این دو با یکدیگر نیز مطرح شود.

متاورس شیباورس

حس زندگی در یک دنیای انتخابی

پروژه شیباورس در حال تلاش برای ایجاد یک جهان کامل بر بستر بلاک چین است. این پروژه با هدف ارائه یک محیط سرگرم‌کننده و آموزشی برای اعضای جامعه شیبا ایجاد شده و قابلیت کسب درآمد از طریق کار و حتی بازی را فراهم می‌کند. برای زندگی در این جهان، تنها نیاز به ایجاد یک حساب کاربری و خرید مقداری توکن Verse خواهید داشت.

به نظر شما پروژه Shibaverse پتانسیل ارائه چه ویژگی‌های ارزشمند دیگری را دارد؟ نظر خود در باره این پلتفرم و سایر پروژه‌های متاورسی با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا