افراد مشهورمقالات ارز دیجیتال

مسیح بیت کوین کیست؟ آشنایی با راجر ور شگفت انگیز

راجر ور (Roger Ver) نام مستعار خود را به دلیل حمایت جنجالی خود از بیت کوین به دست آورد. در دنیای ارزهای دیجیتال، به ندرت می‌توان بازیگر اصلی را پیدا کرد که بحث برانگیز نباشد. راجر ور دقیقاً از این نوع افراد است. در این مقاله قصد داریم تا با مسیح بیت کوین بیشتر آشنا شویم. او به‌عنوان یکی از اولین و سرسخت‌ترین طرفداران و سرمایه‌گذاران استارت‌آپ‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و فروش بیت کوین، لقب مسیح بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

با توجه به معروفیت مسیح بیت کوین به دلیل حمایتش از بیت کویت، با این حال در چند سال گذشته، نظرات و سرمایه‌گذاری‌های ور در مورد ارزهای رمزپایه، مانند داستان شخصی او، بحث برانگیز‌‌ شده است. تا انتهای این مقاله از بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس همراه ما باشید.

مسیح بیت کوین کیست؟

در جواب باید بگوییم راجر ور مسیح بیت کوین نامیده می‌شود. زیرا او یکی از سرمایه‌‌گذاران اولیه در ارز دیجیتال بود. او نه تنها این ارز را برای مبادلات شرکت‌هایش پذیرفت، بلکه به طور خستگی‌ناپذیری از آن حمایت کرد. با این حال، در حدود سال ۲۰۱۸، ور علاقه خود را به یک رمز ارز دیگر به نام بیت کوین کش (BCH) تغییر داد. امروزه او ادعا می‌کند که این ارز با ایده‌آل‌های اصلی بیت کوین مطابقت بیشتری دارد.

زندگی‌نامه مسیح بیت کوین (راجر ور)

آشنایی با راجر ور

راجر ور (Roger Ver) در سال ۱۹۷۹ متولد و در سن خوزه کالیفرنیا به مدرسه و تحصیل پرداخت. او از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ در کالج De Anza، یک کالج محلی در کوپرتینو در رشته اقتصاد، ریاضیات و نجوم تحصیل کرد. او همچنین در سال ۱۹۹۸ در دانشگاه استنفورد در رشته فیزیک مشغول به تحصیل شد.

زمانی که در کالج بود، شرکتی به نام Memorydealers را راه‌اندازی کرد که حافظه، تجهیزات شبکه، فرستنده‌ها و لوازم جانبی مربوط به سیسکو را به فروش می‌رساند. او تحصیل را رها کرد تا کسب‌و‌کار خود را اداره کند و بیش از یک دهه به عنوان مدیرعامل تمام وقت آن مشغول بود. وی در سال ۲۰۱۸ مالکیت و مدیر عاملی آن شرکت را واگذار کرد. 

از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸، راجر Agilestar.com را تأسیس و راه اندازی کرد. این شرکت در زمینه فیبر نوری به اغلب کشور‌های دنیا خدمت‌رسانی می‌کرد.

با این حال، از سال ۲۰۱۱، راجر ور به طور معمول با تنوع رو ‌به‌ رشدی از پروژه‌های مربوط به بیت کوین و رمزنگاری مرتبط شده است.

سابقه کاری و علاقه اولیه راجر به بیت کوین 

راجر ور ادعا می‌کند که بیت کوین را در اوایل سال ۲۰۱۱ کشف کرده است و آن را یکی از مهم‌ترین اختراعات تاریخ بشریت می‌داند. نام او در کنار افراد بزرگی همچون ساتوشی ناکاموتو می‌درخشد.

او که اولین ارز دیجیتال را پذیرفته بود، پرداخت‌های بیت کوین را در Memorydealers.com ادغام کرد و به مشتریان این امکان را داد تا با بیت کوین پرداخت‌های خود را انجام دهند. راجر ور شروع به جمع آوری بیت کوین کرد. در آن زمان ارزش بیت کوین کمتر از ۱ دلار بود. اما توانست مجموعاً بیش از ۴۰۰۰۰۰ بیت کوین جمع آوری کند. 

حمایت مالی ور به تعدادی از پروژه‌های محبوب بیت کوین و استارت آپ‌ها کمک کرد. ور یکی از سرمایه گذاران اولیه در BitInstant بود. شرکتی که توسط میلیونر بیت کوین و چارلی شرم تأسیس شده بود. اما این شرکت دیگر وجود ندارد. 

مسیح بیت کوین همچنین سرمایه‌گذار اولیه در تعدادی از پروژه‌های بلاک چین مرتبط، از جمله Kraken، purse.io، Blockchain.com و Ripple بود. در سال ۲۰۱۲، bitcoinstore.com را راه‌اندازی و به هزاران نفر که می‌خواستند کسب درآمد از بیت کوین داشته باشند کمک زیادی کرد.

در سال ۲۰۱۵، راجر ور که به مسیح بیت کوین معروف بود شروع به مدیریت Bitcoin.com کرد. یک پرتال وب که خدمات مختلفی را برای بیت کوین و مبادلاتش ارائه می‌دهد. ور تا آگوست ۲۰۱۹ به عنوان مدیر عامل و رئیس اجرایی Bitcoin.com فعالیت می‌کرد. 

در سال‌های اخیر، ور یا همان مسیح بیت کوین همچنان با پروژه‌های بیت کوین درگیر است. به عنوان یکی از بنیانگذاران بنیاد بیت کوین در سال ۲۰۱۲، یک سازمان غیرانتفاعی که هدف آن تلاش برای بازگرداندن شهرت کریپتو بود را راه اندازی کرد.

حاشیه‌های زندگی راجر ور 

در سال ۲۰۰۲، به دلیل فروش مواد منفجره از طریق eBay و ارسال آنها بدون مجوز، به ۱۰ ماه زندان محکوم شد. منتقدان او برای آنکه چهره راجر را منفی نشان دهند همواره به این مساله اشاره می‌کنند. 

در ادامه نگاهی به تفاوت‌های بیت کوین و بیت کش داریم تا ببینیم راجر چرا نظرش را تغییر داد.

مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش

از زمان پیدایش بیت کوین همیشه این سوال مطرح بوده است که آیا می‌تواند در مقیاس‌های بسیار بالا موثر عمل کند؟ تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال بیت‌کوین در یک دفتر کل دیجیتال به نام بلاک چین پردازش، تأیید و ذخیره می‌شوند. 

بلاک چین یک فناوری انقلابی در ثبت اسناد بود. این کار دستکاری دفاتر را بسیار دشوارتر می‌کرد زیرا واقعیت آنچه رخ داده است توسط قانون اکثریت تأیید می‌شود، نه به وسیله یک فرد. علاوه بر این، بلاک چین شبکه غیرمتمرکز است به همین دلیل روی کامپیوترهای سرتاسر دنیا وجود دارد.

مشکلی که بیت کوین درون فناوری بلاک چین دارد کند بودن آن است. به خصوص در مقایسه با بانک‌هایی که با تراکنش‌های کارت اعتباری سروکار دارند. به عنوان مثال، شرکت کارت اعتباری محبوب Visa Inc به طور متوسط روزانه ۵۶۴ میلیون تراکنش را پردازش می‌کند که حدود ۶۵۲۷ تراکنش در ثانیه دارد. 

اما شبکه بیت کوین در هر ثانیه چند تراکنش را می‌تواند پردازش کند؟ از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲، نرخ ۴.۴۳ تراکنش در ثانیه برای بیت کوین ثبت شده است. 

پردازش تراکنش‌ها ممکن است چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد. با رشد شبکه کاربران بیت کوین، زمان انتظار طولانی تر شده زیرا تراکنش‌های بیشتر برای پردازش وجود دارد. کندی تراکنش‌ها به دلیل تغییر ندادن در فناوری اساسی بود که در ابتدا برای بیت کوین در نظر گرفته شده بودند. 

بحث‌های جاری پیرامون فناوری بیت‌کوین به این مشکل اصلی مقیاس‌سازی و افزایش سرعت فرآیند تأیید تراکنش مربوط می‌شود. 

راه‌های بر‌طرف کردن مشکلات تراکنش‌های بیت کوین 

بهبود شبکه بیت کوین

توسعه دهندگان و استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال دو راه‌ حل عمده برای این مشکل ارائه کرده‌اند:

اولین مورد شامل کوچکتر کردن حجم داده‌هایی است که باید در هر بلوک تأیید شود. بنابراین تراکنش‌هایی سریع‌تر و ارزان‌تر ایجاد می‌شوند.

مورد دوم مستلزم بزرگ‌تر کردن بلوک‌های داده است تا بتوان اطلاعات بیشتری را در یک زمان پردازش کرد.

نکته مهم: بیت کوین کش از این راه حل‌های توسعه یافته است. بیت کوین کش تمام این مشکلات را برطرف کرده است. 

تغییر بیت کوین به بیت کوین کش

در طول فرآیند حمایت از بیت‌کوین و پروژه‌های مرتبط، راجر ور نام مسیح بیت کوین را به خود اختصاص داد. زیرا بسیاری او را به‌عنوان یک بشارت‌دهنده از طرف این ارز دیجیتال می‌دانستند. با این حال، در سال‌های بعد، به نظر می‌رسید که او در حال مخالفت با آن است یا حداقل، دیدگاهی را در پیش گرفت که برخی آن را عقب‌نگر می‌دانستند.

به عنوان مثال، در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۷، ور توضیح داد که «واقعاً، واقعاً نگران آینده» این ارز دیجیتال است. از علاقه بیش از حد برای ماندگاری بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال، ابراز تاسف کرد و ادعا کرد که توسعه دهندگان، این ارز را نابود کرده اند. 

درعوض، ور نظرات خود را با اقلیت توسعه دهندگان کریپتو هماهنگ کرد. او تغییری اساسی در پروتکل شبکه که بلوک‌ها و تراکنش‌های نامعتبر قبلی را معتبر و یا نامعتبر می‌کرد داد. همچنین او توضیح داد: «واقعیت این است که بیت کوین آسیب دیده است». 

او برای افزایش بیش از اندازه بلوک، که باعث می‌شد مشتریان برای کالاها و خدمات بیت کوین پرداخت کنند و در عین حال کارمزدها را کاهش دهند، فشار‌هایی وارد کرد و آن را به بیت کوین کش تبدیل کرد. مخالفان بر این باورند که چنین مرحله ای می‌تواند تمرکز‌ زدایی بیت کوین را مختل کند و بر رویه‌های پردازش تراکنش تأثیر منفی بگذارد.

افراد موافق با راجر ور امکان ایجاد نسخه‌های جدید یک ارز دیجیتال را فراهم کردند. در واقع، اکنون به نظر می‌رسد ور بیشتر به یک مدافع بیت کوین کش تبدیل شده است که در آگوست ۲۰۱۷ ایجاد شد. ور که به مسیح بیت کوین معروف است همچنین تا آنجا پیش رفته که پیشنهاد می‌کند تجارت داخلی بیت کوین کش در Coinbase انجام شود.

ثروت و بشردوستی مسیح بیت کوین

راجر ور یا مسیح بیت کوین مرتباً جزو ثروتمندترین افراد در ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد. اگرچه ارزیابی ارزش خالص دارایی او دشوار است اما می‌توان با توجه به نوسانات ارز‌های دیجیتال حدود ۴۳۰ میلیون دلار آن را تخمین زد. 

در اواخر سال ۲۰۱۳ ور، بیش از ۱ میلیون دلار بیت کوین به بنیاد آموزش اقتصادی، یک اندیشکده آزادی‌خواه اهدا کرد. در سال ۲۰۲۱، ور ۲ میلیون دلار بیت کوین کش اضافی را به سازمانی اهدا کرد. وی با توجه بر درآمد بالایی که دارد آن را صرف کار‌های بشر دوستانه و خیرخواهانه می‌کند.

مسیح بیت کوین کیست؟

راجر ور ادعا می‌کند که بیت کوین را در اوایل سال ۲۰۱۱ کشف کرده است و آن را یکی از مهم ترین اختراعات تاریخ بشریت می‌داند. بسیاری او را به‌عنوان یک بشارت‌دهنده از طرف این ارز دیجیتال می‌دانند.

پدر بیت کوین کیست؟

ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین پدر بیت کوین شناخته میشود.

راجر ور چقدر بیت کوین دارد؟

گزارش‌هایی وجود دارد که ور حدود ۴۰۰۰۰۰ بیت کوین جمع‌آوری کرده است، که امروز ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد. ور همچنین در بسیاری از زیرساخت‌های اساسی برای کریپتو، از جمله Bitpay، Zcash، Kraken ، Blockchain.info  و در حال حاضر Blockchain.com سرمایه‌گذاری کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
investopedia
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا