بازی‌های بلاکچینی

آموزش کامل بازی Yescoin و کسب درآمد از آن

در سال ۲۰۲۴ مینی اپ‌های تلگرام با قابلیت استخراج توکن‌های درون بازی، تبدیل به یکی از بحث‌های داغ و ترندهای صنعت ارز دیجیتال شدند. در کنار نات کوین و همستر، بازی یس کوین (Yescoin) یکی از محبوب‌ترین این اپ‌هاست. این مینی‌گیم، روی بلاکچین TON ساخته شده که مشابه رقبایش بر رابط کاربری ساده از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام و درآمدزایی تمرکز دارد. یس کوین به سرعت محبوب شد و طی مدت کمتر از یک ماه توانست ۱۸ میلیون کاربر را به خود جذب کند. به‌نظر می‌رسد که احتمال لیست شدن توکن این بازی در صرافی‌های ارز دیجیتال یا ایردراپ‌های احتمالی‌اش، از جمله دلایل این استقبال گسترده باشند.

قیمت نات کوین
نات کوین NOTCOIN (NOT)
۴۳۰.۰۰ تومان
$ ۰.۰۰۷ -۷.۰۹%

خرید و فروش امن، سریع و آسان نات کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید نات کوین

در این مقاله، ابتدا به معرفی بازی یس کوین و ماهیت آن پرداخته و سپس مراحل ورود به آن، روش انجام بازی و بخش‌های مختلف‌اش را آموزش می‌دهیم. در ادامه نیز به مقایسه Yescoin با دو مینی اپ دیگر معروف تلگرام، یعنی نات کوین و همستر کامبت می‌پردازیم. با ما همراه شده و با یکی از جدیدترین و ساده‌ترین گیم‌های محصول تلگرام آشنا شوید.

معرفی بازی یس کوین

معرفی بازی yescoin

Yescoin یک بازی سوایپ تو ارن (Swipe-to-Earn) است. این بازی توسط تلگرام روی بلاکچین TON، ناشر ارز دیجیتال تون کوین ساخته شده و از طریق همین اپلیکیشن نیز در دسترس قرار گرفته است. کاربران Yescoin با کشیدن انگشتان خود روی صفحه به جمع‌آوری امتیازات (Points) یا سکه‌های طلایی در حال سقوط به نام YES می‌پردازند.

سازندگان بازی یس کوین به‌نوعی از بازی محبوب و قدیمی فروت نینجا (Fruit Ninja) الهام گرفته‌اند. کاربران این مینی‌گیم نیز باید میوه‌های در حال سقوط را با کشیدن انگشتان‌شان به نقاط مختلف صفحه، برش دهند؛ بنابراین در Yescoin هم سرعت دست، هماهنگی چشم‌ها، به‌کارگیری تکنیک‌های استفاده از انگشتان و غیره اهمیت پیدا می‌کند. کاربران با این کار در حقیقت به استخراج یس کوین، توکن بومی این بازی می‌پردازند.

بازی یس کوین شامل لیگ‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینی و در نهایت الماسی است. ارزش و حجم امتیازات این لیگ‌ها به‌ترتیب افزایش می‌یابد. لیگ‌های پیشرفته‌تر شامل پاداش‌های ویژه بیشتر و رویدادهای انحصاری ارزشمندتری می‌شود. در نهایت از امتیازات جمع‌آوری شده می‌توان برای مشارکت در رویدادهای جامعه یا مصارف دیگر درون بازی مانند خرید دارایی‌ها و ارتقاء سطح لیگ استفاده کرد. در کنار این‌ها، جامعه یس کوین به ضرب شدن این توکن و لیست شدن آن در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز امیدوار هستند.

آموزش بازی یس کوین

مهم‌ترین ویژگی مینی اپ‌هایی مانند Yescoin و نات کوین، سادگی رابط کاربری و دسترسی آسان به آن‌هاست. برای انجام بازی یس کوین نیز پس از دانلود تلگرام، ساختن حساب کاربری و ورود به آن، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ربات Yescoin را با جستجوی همین کلمه یا عبارت TheYescoin_bot پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. به حروف کوچک و بزرگ در این عبارات و نیز لوگوی بازی یس کوین به‌منظور پیش‌گیری از ورود به ربات‌های تقلبی دقت کنید.

آموزش بازی یس کوین

۲ – روی گزینه Start کلیک کنید.

شروع بازی یس کوین

۳- در صفحه ظاهر شده با کلیک روی هریک از حساب‌های یس کوین در شبکه‌های اجتماعی و دنبال کردن آن‌ها، پاداش به دست می‌آورید. اما برای ورود به محیط بازی باید روی گزینه Play for Airdrop‌ کلیک کنید. وجود همین گزینه، امید کاربران به برگزاری ایردراپ برای یس کوین را افزایش می‌دهد.

ورود به بازی yescoin

۴- در صفحه جدید روی کادر وسط تصویر شامل عبارت Swipe Your Finger to Get Yescoin کلیک کنید.

استخراج یس کوین

۵- پس از آن، مجددا صفحه جوایز پیوستن به حساب‌های بازی یس کوین در شبکه‌های اجتماعی را می‌بینید. با کلیک روی گزینه ضربدر، این صفحه بسته می‌شود.

بخش های مختلف بازی yescoin

۶- صفحه زیر، محیط اصلی بازی یس کوین است که در آن با سوایپ کردن قادر به استخراج یس کوین خواهید بود. در قسمت بالای سمت چپ، میزان امتیازات و سطح لیگ را مشاهده می‌کنید.

کسب درآمد از یس کوین

۷- نوار پایینی صفحه نیز انرژی کاربر را نشان می‌دهد که با تمام شدن‌اش، سقوط سکه‌ها متوقف شده و باید منتظر پر شدن دوباره آن برای سقوط مجدد سکه‌ها باشید.

بخش‌های مختلف یس کوین

مطابق تصویر زیر با کلیک روی گزینه Build در صفحه اصلی بازی Yescoin به بخش‌های گنجینه (Chest) و بوسترها شامل Multivalue، Fillrate، ربات YesPack و Coinlimit دسترسی خواهید داشت. هدف اصلی این بخش‌ها، جبران انرژی و افزایش توان استخراج یس کوین است. برای استفاده از این ابزارها باید سکه‌هایی که قبلا به دست آورده‌اید را خرج کنید. در ادامه این بخش‌ها را شرح می‌دهیم.

بوسترهای بازی یس کوین

صندوق‌های گنج بازی یس کوین

با صعود به مراحل بالاتر بازی یس کوین و کسب سکه‌های YES‌ بیشتر، امکانات بیشتری نیز برای کاربر نمایان می‌شود. به‌عنوان مثال، کاربر می‌تواند به صندوقچه‌های گنج (Treasure Chests) دسترسی پیدا کند. در این گنجینه‌ها، Yescoin‌های بیشتر، ابزارهای موسوم به Power-ups و حتی توکن‌های NFT وجود دارند. 

پک جوایز یس کوین

با کلیک روی بخش Build‌ در نیمه بالای صفحه اصلی بازی یس کوین، کادری با عبارت Claim Bonus Pack دیده می‌شود. این گزینه حاوی جوایز روزانه مانند سکه‌ها یا انواع دیگری از پاداش‌های رایگان است. البته در حال حاضر استفاده از آن، برای کاربران با شماره ایرانی ممکن نیست.

ربات یس پک

با خرج کردن کوین‌های یس خود می‌توانید یک ربات دستیار به نام YesPac استخدام کنید. وظیفه این ربات در حقیقت انجام بازی از سوی شما در پس‌زمینه است. به‌این‌ترتیب حتی در مواقعی که بازی نمی‌کنید نیز می‌توانید به استخراج یس کوین بپردازید.

مولتی ولیو

قابلیت مولتی ولیو (Multivalue) یک ویژگی سرمایه‌گذاری در بازی یس کوین است. با فعال کردن این گزینه و در حقیقت خرج کردن بخشی از YES‌ های خود، ارزش سکه‌های بعدی که به دست می‌آورید بیشتر می‌شود. 

کوین لیمیت و فیل ریت

گزینه Coin Limit در بخش Boosters بازی یس کوین، ماکسیمم تعداد سکه‌هایی که می‌توانید قبل از اتمام انرژی‌تان کسب کنید را افزایش می‌دهد. گزینه Fillrate نیز کارکرد نسبتا مشابهی داشته و سرعت ریزش سکه‌ها را بالا می‌برد. به این ترتیب با سرعت بیشتری قادر به استخراج یس کوین خواهید بود.

دعوت از دوستان و کوئست‌های یس کوین

گیمرهای بازی یس کوین با دعوت از دوستان خود نیز جوایزی با سکه‌های YES دریافت می‌کنند. این جایزه به شخص دعوت شده نیز تعلق گرفته و همچنین شانس شما را در ایردراپ احتمالی این توکن افزایش می‌دهد. مراحل دعوت از دوستان در این مینی‌گیم نیز به شرح زیر است:

۱- در قسمت پایین صفحه اصلی بازی Yescoin روی گزینه Frens کلیک کنید.

دعوت از دوستان یس کوین

۲- انواع روش‌های دعوت به بازی یس کوین و جوایز آن‌ها را بررسی کرده و در نهایت روی گزینه Send to Invite‌ کلیک کنید. در این صورت، کد دعوت برای مخاطبان شما در تلگرام ارسال خواهد شد.

امتیازات بازی یس کوین

دیگر روش استخراج یس کوین نیز مشارکت در رویدادهای اجتماعی بازی، موسوم به کوئست‌های آن است. این رویدادها معمولا از نظر زمانی محدود بوده و شامل ماموریت‌های مشخصی می‌شوند. بیشتر این ماموریت‌ها باید با مشارکت دیگر گیمرها به انجام برسند. برای دسترسی به آنها نیز مراحل زیر را دنبال نمایید: 

۱- در صفحه اصلی بازی یس کوین روی گزینه Join Squad کلیک کنید.

ماموریت های یس کوین

۲- در صفحه جدید روی گزینه Create or Join a Custom Squad کلیک کنید. در این صورت، قادر به ساختن رویداد خاص خود یا عضویت در رویدادهای ساخته شده توسط دیگر کاربران می‌شوید.

اسکوادهای یس کوین

کیف پول‌های بازی یس کوین

مانند دیگر مینی اپ‌های تلگرام مبتنی بر بلاکچین تون، توکن‌های درون بازی یس کوین را نیز باید در یک کیف پول ارز دیجیتال سازگار با بلاکچین تون نگهداری کنید. کیف پول تون کیپر (Tonkeeper) در کنار گزینه‌های دیگری مانند مای تون والت (MyTonWallet) و تون پی (TONPAY) برای این منظور انتخاب مناسبی است. در زمان نگارش این مطلب با کانکت کردن والت خود ۵۰۰ هزار یس کوین جایزه دریافت خواهید کرد. مراحل آن نیز به شرح زیر است:

۱. یک والت سازگار با شبکه تون را دانلود و نصب کرده و مراحل ساخت حساب در آن را کامل کنید.

۲. در صفحه اصلی بازی یس کوین روی گزینه Earn کلیک کنید.

اتصال کیف پول یس کوین

۳- در صفحه جدید روی Connect Ton Wallet کلیک کنید. 

اتصال والت به بازی یس کوین

۴- کیف پول خود را از بین گزینه‌های موجود پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

اتصال تون کیپر به یس کوین

۴- به‌عنوان مثال با کلیک روی TonKeeper صفحه کیف پول شما به‌طور خودکار باز شده و لازم است روی گزینه Connect کلیک کنید.

کانکت کردن کیف پول به بازی یس کوین

۵- با ورود به صفحه Earn آدرس کیف پول خود را در بالای تصویر مشاهده می‌کنید.

مقایسه بازی یس کوین با نات کوین و همستر

بازی Yescoin

به‌طور‌کلی، همه مینی‌گیم‌های تلگرام بر روی بلاکچین تون ساخته شده‌اند و از مزایای آن مانند سرعت بالای تراکنش‌ها و امنیت پیشرفته بهره می‌برند. کیف پول‌ها و اساس سازوکار آنها نیز عمدتا مشابه است. اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها روش انجام‌شان است. NotCoin و Hamster Kombat بازی‌های تپ تو ارن محسوب می‌شوند. به این معنی که کاربر باید برای کسب امتیاز یا استخراج ارز دیجیتال روی صفحه تلفن همراه خود ضربه بزند. اما روش سوایپی یا اسلایدی انجام بازی یس کوین آن را در دسته گیم‌های سوایپ تو ارن قرار می‌دهد.

روش‌های افزایش توان استخراج یس کوین نیز با دو بازی دیگر تفاوت‌هایی دارد. به‌عنوان مثال در همستر کامبت، آپدیت کردن کارت‌های مختلف می‌توانند پاداش‌های شما را افزایش دهند. در نات کوین نیز با فعال‌سازی ویژگی‌هایی مانند حالت Turbo می‌توانید شانس خود را برای استخراج بیشتر و سریع‌تر توکن NOT بالا ببرید. از نظر رابط کاربری نیز همستر کامبت در مقایسه با Yescoin و NotCoin کمی پیچیده‌تر است. این ویژگی، نتیجه طبیعی ماهیت پیچیده‌تر محیط این گیم، یعنی مدیریت صرافی‌های ارز دیجیتال درون بازی است.

در نهایت و برخلاف دو مینی‌گیم دیگر، توکن درون بازی یس کوین، یعنی YES هنوز ضرب یا مینت نشده است. تیم تلگرام نیز هنوز اطلاعیه‌ای در مورد ایردراپ، توکنومیکس یا لیست شدن این دارایی در صرافی‌های ارز دیجیتال منتشر نکرده است.

بازی Yescoin؛ ترند جدید بازی‌های تلگرامی

به‌نظر می‌رسد با همکاری تلگرام و بلاکچین تون، بازی‌های Play-to-Earn رقبایی جدی پیدا کرده‌اند. این گیم‌های کوچک که تحت عنوان Tap_Swipe_Earn دسته‌بندی می‌شوند، استخراج ارز دیجیتال را بسیار ساده‌تر از قبل کرده‌اند. بازی یس کوین نیز یکی از آن‌هاست. این اپ داخلی تلگرام، توانسته از زمان راه‌اندازی‌اش در ماه می‌ ۲۰۲۴، بیش از ۱۸ میلیون کاربر را از سراسر جهان به خود جذب کند. Yescoin همچنین روش‌هایی برای تبلیغات و بازاریابی تحت عناوین Summer Carnivals یا Yescoin Ambassador دارد. هدف این برنامه‌ها جذب اینفلوئنسرهای دنیای کریپتو است.

به گزارش learn.bybit تیم توسعه بازی یس کوین تایید کرده که توکن‌های این مینی‌گیم را با نام احتمالی YES را روی بلاکچین تون ضرب خواهد کرد. با این حال تاریخ و جزئیات آن هنوز مشخص نیست. در پایان این مقاله شما را به انجام تحقیقات بیشتر و نیز مدیریت ریسک، پیش از سرمایه‌گذاری روی این بازی و مشارکت در رویدادها و فعالیت‌های آن دعوت می‌کنیم. نظر شما درباره مینی‌اپ‌های تلگرام چیست؟ لیست شدن یس کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال را چقدر محتمل می‌دانید؟

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا