Defi

پلتفرم زپر چیست؟ آموزش کار و کسب درآمد از پلتفرم Zapper

وب‌سایت Zapper یک پلتفرم جامع مدیریت دارایی دیفای (Defi) است که با داغ شدن بحث پروژه های دیفای توانسته امکانات جدیدی به کاربران خود ارائه دهد. با توجه به سختی‌هایی که در فارمینگ وجود دارد، بهتر است از زپر به‌عنوان داشبوردی برای مدیریت پورتفولیو خود استفاده کنید. این پلتفرم امکانات ویژه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد و استخرهای نقدینگی شما را مدیریت می‌کند.

همچنین به‌تازگی وب‌سایت زپر بخش جدیدی را ایجاد کرده که با انجام تسک‌های تعریف شده می‌توانید امتیازهای خود را افزایش داده و در نهایت پاداش کسب کنید. جهت آموزش پلتفرم zapper و نحوه کسب درآمد از آن، با این مقاله همراه باشید.

معرفی پلتفرم زپر

مدیریت دیفای در پلتفرم زپر

پلتفرم زپر یک داشبورد دیفایی است که به‌صورت یکپارچه  (All-in-one) عمل می‌کند. در واقع، خدمات مختلفی را در انواع شبکه‌های بلاکچینی در یک پلتفرم واحد انجام می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های zapper می‌توان به انتخاب خودکار بهترین پلتفرم برای انجام تراکنش‌ها اشاره کرد. در حال حاضر، بخش دیفای بیش از همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و Zapper Finance که با نام Zapper.fi شناخته می‌شود نتیجه ادغام دو پروژه DeFiZap و DeFiSnap است. این بدان معناست که شما می‌توانید از استخرهای نقدینگی استفاده کنید و درعین‌حال از بهترین ابزارهای تجزیه‌وتحلیل پورتفولیو در فضای کریپتو بهره ببرید. 

در حال حاضر این پلتفرم بیش از ۵۰ پروتکل دیفای را در بخش‌های مختلف مانند AMM ،lending و yield farming در شبکه‌های بلاکچینی مختلف نظیر اتریوم، ‌ پالیگان، سلو، بایننس اسمارت چین و آوالانچ پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم zapper چه امکاناتی دارد؟

پلتفرم زپر امکانات بسیار گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • با استفاده از گزینه Exchange می‌توانید برای سواپ حدود ۳۰۰۰ توکن  بر بستر شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان و آوالانچ استفاده کنید.
  • وجود استخر نقدینگی (Pool) در شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان و آوالانچ
  • استفاده از گزینه Farm برای کشت سود در شبکه‌های اتریوم، پالیگان و  اسمارت چین
  • تامین سرمایه مورد نیاز در بخش Savings بر روی شبکه‌های اتریوم و پالیگان
  • صندوق‌ها یا Vault در شبکه اتریوم و پالیگان
  • پل بین زنجیره‌ای (Bridge) برای تبدیل اتر و توکن‌های ERC-20 به شبکه پالیگان (به‌زودی شبکه آپتیمیسم (Optimism) به آن اضافه می‌شود).
  • بخش Address Book جهت انتخاب نام برای آدرس‌های کیف پول و راحتی در یافتن آدرس‌ها

نحوه استفاده از پلتفرم زپر

در این پلتفرم می‌توانید با استفاده از گزینه‌های متنوع در Defi سرمایه‌گذاری کرده و در زمان و هزینه گس خود به مقدار قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید. همچنین بدون آنکه نیاز باشد از وب‌سایت‌های زیادی بازدید کنید یا وارد صرافی ارز دیجیتال شوید، می‌توانید با پروتکل‌های دیفای پیشرو مانند یونی سوآپ، یرن فایننس، بالانسر و کرو فایننس کار کنید.

در ابتدای شروع به کار با پلتفرم زپر نیازی به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری ندارید.

آموزش کار با پلتفرم zapper

در مرحله اول به کیف پول خود متصل شوید. در صورت نیاز می‌توانید به یک یا چند کیف پول متصل گردید. برای انجام این کار روی گزینه Connect Wallet کلیک کنید.

انتخاب کیف پول در پلتفرم zapper

در این صفحه می‌توانید والت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی با یک پرسش‌نامه مواجه می‌شوید که در مورد روش و استراتژی مدنظر شما برای سرمایه‌گذاری در دیفای سوال می‌شود. این پرسش‌نامه به شما کمک می‌کند تا نوع سرمایه‌گذاری را متوجه شوید و اهداف و ریسک‌پذیری خود را محک بزنید.

پس از تایید استراتژی وارد یک Zaps می‌شوید. در تب Insert می‌توانید پروتکل‌های پشتیبانی شده را ببینید. همچنین می‌توانید نقدینگی را اضافه کنید، پاداش دریافت کنید و موارد دیگری مانند امتیازات رای‌دهی را در این بخش انجام دهید. پلتفرم زپر هیچ هزینه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند و هیچ‌گونه مراقبتی را در قبال دارایی‌های شما انجام نمی‌دهد. فقط در زمان Zap In و Zap Out باید هزینه گس اتریوم را بپردازید.

کسب درآمد از پلتفرم زپر برای کاربران ایرانی

در حال حاضر این پلتفرم هیچ محدودیتی را برای کاربران ایرانی تعیین نکرده و شما بدون تغییر آی‌پی می‌توانید از خدمات Zapper استفاده کنید.

برای کسب درآمد از پلتفرم zapper، نیاز به انجام تسک‌های تعیین شده دارید. با انجام هر کدام از آنها، می‌توانید امتیازات مربوط به آن بخش را دریافت کنید. امتیازها شامل ۲ بخش هستند:

XP: از این امتیازها برای افزایش سطح کاربری آدرس خودتان استفاده می‌شود. اگر به سطح پنجم برسید، می‌توانید آخرین تسک یعنی قرار دادن یکی از NFTهای پلتفرم زپر به‌عنوان عکس پروفایل کیف پول را انجام دهید و امتیاز آن را دریافت کنید.

Volt: این امتیاز با حرف لاتین «V» نمایش داده می‌شود. ولت‌ها برای ساخت کارت‌ها و توکن‌های NFT این پلتفرم به کار می‌روند. این توکن‌ها بی‌همتا برای افزایش امتیاز بسیار موثر هستند و می‌توانید آنها را در بازار OpenSea به فروش برسانید.

هر چقدر بتوانید امتیاز بیشتری را کسب کنید، جوایز بهتری را دریافت خواهید کرد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم این تسک‌ها را به‌صورت مستمر دنبال و آنها را انجام دهید.

  • تسک اول: روزانه به وب‌سایت اصلی زپر zapper.fi سر بزنید.
  • تسک دوم: به‌صورت هفتگی در استخرهای آن تامین نقدینگی‌ کنید و یا نقدینگی خود را از آنها خارج کنید.
  • تسک سوم: به‌صورت هفتگی از Exchange  و سواپ استفاده کنید.
  • تسک چهارم: هر هفته در بخش Save نقدینگی قرار دهید.
  • تسک پنجم: یکی از nftهای زپر را به‌عنوان عکس پروفایل کیف پول خود قرار دهید.

برای انجام هر کدام از این تسک‌ها باید کیف پول متامسک خود را به پلتفرم زپر متصل و تراکنش‌ها را تایید کنید. همچنین برای برداشت امتیازها باید تراکنش‌ها را در کیف پول امضا کنید. پلتفرم zapper از کیف پول‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند؛ اما متامسک به دلیل اینکه از چندین شبکه پشتیبانی می‌کند برای استفاده در زپر گزینه بهتری است.

کیف پول متامسک در پلتفرم زپر

نکته: بهتر است از شبکه‌ای غیر از اتریوم استفاده کنید. زیرا کارمزد تراکنش‌های این شبکه بسیار بالاست و چون این تسک‌ها باید هر هفته انجام شوند، بهتر است شبکه‌ای را انتخاب کنید که کارمزد کمتری داشته باشد.

مزایای پلتفرم zapper

این پلتفرم به شما امکان می‌دهد که موقعیت خود را در میان محبوب‌ترین پروتکل‌های دیفای مانند بالانسر، کرو، یونی سوآپ و سینتتیکس ردیابی کنید. همچنین می‌توانید دارایی خود را به تفکیک پلتفرم مشاهده و پول نقد را به پروتکل‌های پشتیبانی شده منتقل کنید. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از پلتفرم زپر، نحوه تسهیل روند مالی آن است.

در حالت عادی استخراج نقدینگی به‌صورت دستی به زمان زیادی نیاز دارد، اما با پلتفرم zapper این زمان کوتاه می‌شود چرا که نیاز به جستجو در چندین پروتکل نیست. دلیل این سرعت، یکجا قرارگرفتن وام، معاملات مارجین و تجمیع در Zaps است. شما می‌توانید با ترکیب بسیاری از معاملات در یک معامله با پلتفرم zapper در هزینه گس اتریوم صرفه‌جویی کنید.

معایب پلتفرم zapper

در هنگام استفاده از این پلتفرم همیشه باید دانش و تخصص خود را به کار ببرید. آدرس وبسایت پلتفرم زپر را در مرورگر خود ذخیره کنید و فقط از همین طریق وارد سایت شوید. شما نباید روی پیوند ایمیل‌های مشکوک، بدون توجه به مشروعیت آن کلیک کنید. این احتمال وجود دارد که این ایمیل یک طرح فیشینگ و کلاهبرداری باشد.

خطرات استفاده از قابلیت Invest مانند سایر انواع ریسک نقدینگی است. چنانچه از فرصت‌ ارائه‌دهنده نقدینگی در هر پلتفرم دیفای استفاده کنید، خود را در معرض نقص‌های احتمالی قرارداد هوشمند قرار می‌دهید. درصورتی‌که مقدار زیادی پول منتقل می‌کنید با خرید بیمه از شرکت‌هایی نظیر Nexus Mutual می‌توانید از پول خود مراقبت کنید. با این وجود تیم توسعه‌دهنده پلتفرم زپر در تلاش برای بررسی قراردادهای هوشمند است، اما شما باید مراقب ریسک‌های موجود در اکوسیستم باشید. به یاد داشته باشید در زمان انتقال توکن‌ها از استخرهای مختلف امکان ایجاد مشکل و خطر وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین خطراتی که در هنگام استفاده از پلتفرم zapper ممکن است رخ دهد، لغزش و خطای کاربر هنگام خرید و معاملات است. شما می‌توانید تحمل لغزش و حداکثر درصدی را که مایل به ازدست‌دادن هستید را انتخاب کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند از ورود به یک معامله با هزینه بالا جلوگیری کنید.

زپر؛ مدیریت دارایی در دنیای دیفای

zapper به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از برترین پلتفرم‌های مدیریت دیفای است. این پلتفرم بودجه خود را به طور کامل با حمایت قوی جامعه خود و انجام خواسته‌های فارمرها و ارائه‌دهندگان نقدینگی کسب می‌کند. همچنین برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیفای را به شما اطلاع می‌دهد. در بیشتر مواقع، dAppهای جدید در داشبورد پلتفرم زپر ظرف چند روز پس از انتشار قابل مشاهده هستند.

ما در این مقاله به آموزش zapper و معرفی مزایا و معایب آن پرداختیم. نظر شما در درباره این پلتفرم چیست؟ آیا می‌توانیم از آن کسب درآمد کنیم؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا