Defi

معرفی پلتفرم زریون؛ دنیای دیفای در دستان شماست

دنیای امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) علی‌رغم فراهم کردن شرایط بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری، پیچیدگی‌های بسیاری دارد. خوشبختانه افزایش محبوبیت سرمایه‌گذاری در این حوزه باعث شده تا ابزارهای متنوعی برای علاقه‌مندان به آن نیز ایجاد شود؛ اما بررسی تک تک امکانات و امنیت این ابزارها، کار دشواری خواهد بود! از همین رو در این مقاله، به معرفی و بررسی پلتفرم زریون (Zerion) به عنوان یکی از ابزارهای محبوب مدیریت ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

اگر به دنبال آشنایی با یک پروژه جامع و ایمن برای تسهیل مدیریت دارایی در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پلتفرم زریون چیست؟

به طور خلاصه، پلتفرم Zerion یک ابزار همه‌کاره برای مدیریت سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم با ارائه امکاناتی نظیر مدیریت دارایی، کیف پول دیجیتال، اعطا و دریافت وام و ایجاد پورتفولیو، در تلاش است تا تمام نیازهای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را به صورت یکپارچه ارائه کند. این پلتفرم راه ورود به دنیای دیفای و استفاده از مزایای آن را برای تمام سرمایه‌گذاران مبتدی و حرفه‌ای، ساده‌تر کرده است.

هرچند که یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای بدون استفاده از یک پلتفرم جامع، پس از صرف مدت زمان بسیاری موفق به درک پیچیدگی‌های یک پروتکل DeFi شود؛ اما زمانی که همین شخص قصد آشنایی با یک پروتکل دیگر را داشته باشد، باید تمام این مسیر را از ابتدا طی کند. اما رابط کاربری ساده و مدرن پلتفرم زریون، این چالش کاربران در استفاده از پروژه های دیفای را برطرف کرده و اکنون کاربران با هر سطحی می‌توانند وارد این دنیای بزرگ و هیجان‌انگیز شوند.

پروژه Zerion در تلاش است با ارائه یک داشبورد ساده، در حد امکان پیچیدگی‌های سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را ساده‌تر کند. ظاهر رابط کاربری این پلتفرم بسیار شبیه به داشبوردهای وب ۲ بوده و کاربران حس آشنایی نسبت به آن دارند. همچنین اتصال هم‌زمان این پلتفرم به محبوب‌ترین پروتکل‌های DeFi باعث شده تا کاربران نگران مشکلات مربوط به جابه‌جایی و سوئیچ بین آن‌ها نباشند. تمام هدف پروژه زریون این است که سرمایه‌گذاران به ساده‌ترین شکل ممکن، از امکانات دیفای بهره‌مند شوند. برای درک بهتر قابلیت‌های پلتفرم زریون، در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای آن پرداخته‌ایم.

پروژه Zerion چیست

مزایای پلتفرم زریون

پروژه Zerion قابلیت‌های کوچک و بزرگ فراوانی را فراهم کرده که در ادامه، مهم‌ترین موارد آن را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشترین امکانات در یک رابط کاربری ساده

رابط کاربری ساده و مینیمال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زریون است که در همان نگاه اول، توجه شما را به سمت خود جلب می‌کند. در این رابط مدرن، به راحتی می‌توانید تمام امکانات مورد نظر خود را به سرعت پیدا کنید. این پلتفرم به صورت مرتب و دسته‌بندی شده، تمام قسمت‌های مورد نیاز یک سرمایه‌گذار نظیر کل توکن‌ها و ارزهای دیجیتال و وام‌های دریافتی را در یک پنجره واحد نمایش می‌دهد.

این پلتفرم بیش از ۶۰ پروتکل دیفای را تحت پوشش خود قرار داده است. در نتیجه شما قادر خواهید بود بدون نیاز به جابه‌جایی در میان پروتکل‌ها، اقداماتی نظیر خرید دارایی جدید، استیکینگ، دریافت یا اعطای وام، ایجاد یک vault جدید یا هر مورد دلخواه دیگری را انجام دهید. در کنار این، داشبورد جامع Zerion می‌تواند نمودار عملکرد سبد سرمایه‌گذاری شما را به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون نیاز به هیچ‌گونه محاسباتی نمایش دهد.

در نهایت اگر در حال حاضر هیچ ارز دیجیتال یا توکنی در سبد خود نداشته باشید، با استفاده از یک کارت اعتباری بین‌المللی می‌توانید به صورت مستقیم توکن اتر (ETH) را خریداری و با آن به معامله بپردازید. همه این موارد در کنار یکدیگر، باعث شده تا پلتفرم زریون در دل ظاهر ساده خود، کاربردهای فراوانی را جای دهد.

مزایای کیف پول پلتفرم زریون

کاملاً غیرمتمرکز

شاید در نگاه اول، زریون را یک پلتفرم متمرکز در نظر بگیرید که تمام آدرس ارزهای دیجیتال خریداری شده را در قسمت معینی از سرورهای خود ذخیره می‌کند؛ اما این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست!

هرچند که رابط کاربری پلتفرم زریون بسیار شبیه به یک پلتفرم وب ۲ است؛ اما این پلتفرم به هیچ وجه در مورد امنیت کاربران شوخی ندارد! زریون در کنار ارائه یک بستر کاملاً غیرمتمرکز، به طور کامل غیرانتفاعی یا non-custodial بوده و قوانین سفت و سختی را در خصوص امنیت کاربرانش به کار گرفته است. همچنین در صورت عدم تمایل به استفاده از کیف پول زریون، می‌توانید یک کیف پول نرم‌افزاری یا حتی سخت‌افزاری دلخواه خود را به آن متصل کنید. در این حالت در کنار آسودگی خیال خود از بابت امنیت کلید خصوصی و دارایی‌ها، ویژگی‌های جذاب زریون نیز در اختیار شما قرار خواهند داشت.

امکان مقایسه نرخ ها

وقتی صحبت از مسائل اقتصادی به میان بیاید، بحث مقایسه نرخ همیشه مهم خواهد بود. پلتفرم زریون امکان مقایسه نرخ‌های متفاوت برای استیکینگ، اعطا یا دریافت وام و موارد مشابه دیگر را بر روی تمام پروتکل‌های دیفای فراهم می‌کند. به لطف این قابلیت، دیگر احتیاجی به مقایسه مجزا به هر یک از پروتکل‌ها و مقایسه دو به دوی نرخ آن‌ها نخواهید داشت.

برای درک بهتر این ویژگی، فرض کنید که قصد مبادله توکن اتر با DAI را دارید. در این حالت تنها کافی است با مراجعه به صرافی داخل همین پلتفرم، مقدار اتر مورد نظر خود برای سواپ را تعیین کنید. پس از این کار، Zerion به صورت خودکار میزان کارمزد تراکنش و مقدار DAI دریافتی پس از اتمام معامله را نمایش می‌دهد.

همچنین با کلیک بر روی گزینه «Zerion» و سپس «Offered by»، یک پنجره کشویی با تمام نرخ‌های موجود نشان داده خواهند شد. در این قسمت شما می‌توانید سودآورترین حالت ممکن را انتخاب نموده و با پرداخت کارمزد کمتر، توکن بیشتری به دست آورید.

ویژگی های پلتفرم zerion

دسته‌بندی پوزیشن‌های سرمایه‌گذاری

برای یافتن ساده بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دیفای، پروژه زریون دسته‌بندی‌های مجزایی را ارائه می‌کند. هنگامی که به بخش Invest این پلتفرم مراجعه کنید، چهار گزینه مختلف: بیشترین افزایش (Top Gainers)، بیشترین کاهش (Top Loosers)، سهم بازار (Market) و همچنین استخرهای استخراج (Pools) قابل مشاهده خواهند بود.

علاوه بر این با اسکرول به قسمت‌های پایین‌تر صفحه، می‌توانید برخی از محبوب‌ترین شاخص‌های دیفای در کنار توکن‌ها و ارزهای دیجیتال برتر را مشاهده کنید.

معایب پلتفرم زریون

هرچند که نقاط قوت پروژه Zerion‌ به اندازه کافی برای هر سرمایه‌گذاری متقاعدکننده است؛ اما توجه به برخی نقاط ضعف آن نیز باعث ایجاد یک دید منطقی برای استفاده یا عدم استفاده از این کیف می‌شود. اصلی‌ترین نقطه قوت این پلتفرم، عدم ارائه خدمات آن برای کاربران ایرانی است. اگر بدون استفاده از ابزارهای عبور از تحریم به وب‌سایت Zerion مراجعه کنید، با پیغام عدم امکان دسترسی مواجه خواهید شد.

علاوه بر این، کیف پول زریون به هیچ وجه نمی‌تواند به اندازه یک کیف پول سخت‌افزاری ایمن باشد. در نتیجه اگر میزان سرمایه‌گذاری شما به اندازه قابل توجهی بالا است، توصیه می‌کنیم برای حفظ کلیدهای خصوصی خود از یک کیف پول سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) استفاده کرده و سپس کیف خود را به این پلتفرم متصل کنید.

آموزش استفاده از پلتفرم زریون

در صورتی که قصد استفاده از خدمات متنوع پروژه زریون و ورود به دنیای دیفای را دارید، روند ساده و مشخصی پیش روی خود خواهید داشت. در ادامه نحوه استفاده هر یک از بخش‌های اصلی این پلتفرم را به شما آموزش می‌دهیم.

۱. ثبت‌نام و ایجاد حساب

برای ثبت‌نام، ابتدا وارد وب‌سایت زریون شده و سپس با انتخاب گزینه Zerion Web App، به صفحه ایجاد حساب کاربری بروید. در این صفحه می‌توانید کیف پول مورد نظر خود برای اتصال به پلتفرم را انتخاب نمایید. همچنین در بخش پایین صفحه، قسمتی برای وارد کردن مستقیم آدرس کیف پول نیز وجود دارد. در صورت تمایل به استفاده از کیف پول داخلی این پلتفرم، گزینه Zerion Wallet را انتخاب کنید. پس از انجام مراحل، می‌توانید از امکانات متنوع زریون استفاده کنید.

ثبت نام در پلتفرم زریون

در ادامه به طور خلاصه به معرفی هر یک از قسمت‌های این پلتفرم پرداخته‌ایم.

۲. بخش Overview

صفحه Overview، در یک نگاه وضعیت سرمایه‌گذاری شما را نمایش می‌دهد. تعداد ارزهای دیجیتال و NFTهای موجود در کیف پول، ارزش دارایی به دلار، تاریخچه ارسال و دریافت دارایی، نمودار تغییر قیمت و همچنین قسمت مخصوص خرید اتر، همگی در این صفحه در دسترس شما قرار دارند. البته قسمت خرید اتر در زریون نیازمند یک کارت اعتباری بین‌المللی است و برای کاربران ایرانی، کاربردی ندارد.

آموزش کار با پلتفرم زریون

۳. بخش Explore

قسمت اکسپلور زریون در واقع همان بخشی است که انواع سرمایه‌گذاری‌ها را دسته‌بندی می‌کند. این بخش علاوه بر چهار قسمت ذکر شده، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز با استفاده از دسته‌بندی و تگ‌های مربوط به آن‌ها را در اختیار کاربران قرار داده است.

۴. بخش‌های Favorites، Send، Swap و Bridge

در زیر قسمت Explore در منو، قسمت‌های Favorites ،Send ،Swap و Bridge  قابل مشاهده خواهند بود. کاربرد این قسمت‌ها عبارت‌اند از:

  • Favorites: پلتفرم زریون امکان نشان‌دار کردن یک ارز و دنبال کردن آن را فراهم می‌کند. توکن‌های منتخب شما در این قسمت نمایش داده می‌شوند.
  • Send: این بخش برای ارسال ارز دیجیتال و توکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این منظور تنها کافی است نوع توکن، مقدار آن و آدرس دریافت‌کننده را وارد کنید.
ارسال ارز دیجیتال با zerion
  • Swap: بخش سواپ برای مبادله توکن و ارزهای دیجیتال با یکدیگر ایجاد شده است. در صورت نیاز می‌توانید ارزهای مورد نظر خود برای تغییر را انتخاب کرده و با تایید تراکنش، مبادله را نهایی کنید.
  • Bridge: بریج امکان مبادله توکن‌های یک شبکه بلاک چین با شبکه دیگر را فراهم می‌کند. پلتفرم زریون با پوشش چندین شبکه بلاک‌چین مختلف، دست شما برای مبادله را کاملاً باز خواهد گذاشت.
آموزش مبادله ارز دیجیتال در زریون

۴. سایر بخش‌های پلتفرم zerion

با کلیک بر روی گزینه سه‌نقطه در انتهای منو، سه بخش Save ،Barrow و تنظیمات (Setting) قابل مشاهده خواهند بود.

  • Save: این بخش برای اعطای وام ارز دیجیتال و کسب درآمد تعبیه شده است. در قسمت Save می‌توانید مقدار دارایی مورد نظر خود برای اعطای وام را در پروتکل Compound قرار دهید. سایر کاربران از این دارایی به عنوان وام استفاده کرده و سود حاصل از آن به شما خواهد رسید.
  • Barrow: در این بخش می‌توانید با ارائه وثیقه، وام دریافت کنید. البته نسبت وثیقه به وام دریافتی و نرخ بهره وام، دو پارامتری است که پیش از نهایی کردن معامله خود باید به آن توجه نمایید.
دریافت وام با زریون
  • Setting: این بخش ارتباط مستقیمی با ویژگی‌های کاربردی زریون نداشته و صرفاً امکان شخصی‌سازی بیشتر این پلتفرم را برای هر کاربر فراهم می‌کند.

با زریون دنیای دیفای زیر پای شماست!

در این مقاله به معرفی و بررسی پلتفرم زریون پرداختیم. زریون با ارائه امکاناتی نظیر رابط کاربری ساده، ایجاد اتصال بین شبکه‌های بلاک‌چین، پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف دیفای، امکان مقایسه نرخ‌های مختلف و همچنین یک بستر ایمن غیرمتمرکز، ورود به دنیای DeFi را برای هر کاربری ممکن ساخته است. به نظر شما بهترین ویژگی‌های پروژه zerion برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و مبتدی چیست؟ نظر خود در رابطه با این پلتفرم را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا