اخبار آلت کوین ها

آغاز به کار ارز دیجیتال BNB؛ والکس از بایننس کوین پشتیبانی می‌کند

ارز دیجیتال بایننس کوین از شهریور ماه سال  در بازار ارزهای دیجیتال والکس پشتیبانی می‌شود. این رمزارز در حال حاضر چهاردمین ارزی است که پلتفرم والکس در بازار خود از آن پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر بایننس کوین پنجمین رمزارز بزرگ دنیا بعد از کارادانو و تتر است و مارکت کپی به بزرگی ۵۶ میلیارد دلار دارد و در طی چهار سال گذشته نرخ بازگشت سرمایه بیش از ۲۹۰ هزار درصد را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است.

بایننس کوین چیست؟

رمزارز بایننس کوین با نام اختصاری BNB توکن اختصاصی صرافی بایننس بر بستر بلاکچین BinanceChain است. BNB ابتدا در سال ۲۰۱۷ با هدف پرداخت هزینه کارمزد معاملات در صرافی نوپای بایننس بر بستر بلاکچین ERC20 ایجاد شد. اما در سال ۲۰۱۹ به بلاکچین اختصاصی خود نقل مکان کرد. بایننس کوین در حال حاضر از محبوب ترین ارزهای دنیا است که در صرافی‌های معتبر مختلفی از جمله والکس پشتیبانی می‌شود.

تعداد کل توکن‌های بایننس کوین، ۲۰۰ میلیون عدد است که به شکل زیر تقسیم شده‌اند:

  • سرمایه‌گذاران فرشته: ۱۰ درصد (۲۰ میلیون BNB)
  • تیم سازنده: ۴۰ درصد (۸۰ میلیون BNB)
  • شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه: ۵۰ درصد (۱۰۰ میلیون BNB)

بایننس، بعد از اتمام عرضه اولیه توکن‌های BNB به ازای هر کدام ۱۵ سنت، معادل ۱۵ میلیون دلار بیت کوین و اتریوم دریافت کرد. از این مقدار، ۳۵درصد صرف توسعه پلتفرم بایننس، ۵۰ درصد صرف برندینگ و مارکتینگ و آموزش سرمایه‌گذاران جدید شد. ۱۵ درصد باقی‌مانده نیز به عنوان صندوق ذخیره برای موارد اورژانسی کنار گذاشته شد.

سوزاندن BNB

در وایت پیپر بایننس کوین آمده است که صرافی بایننس ۲۰ درصد از سود خود را صرف خرید دوباره توکن‌های BNB و سوزاندن آن می‌کند. طبق وایپ پیپر، بایننس ۵۰ درصد از عرضه کل BNB یعنی ۱۰۰ میلیون توکن را به صورت دوره‌ای خواهد سوزاند تا تا نسبت عرضه و تقاضا در بازار حفظ شده و ارزش BNB بیشتر شود. تاکنون ۲۶ دوره توکن سوزی BNB انجام شده است که هر بار تاثیر مثبتی در قیمت این ارز دیجیتال داشته است.

چرا بایننس کوین ارزشمند است؟

هر رمزارز با توجه به چند ویژگی ارزش گذاری می‌شود و بعد از آن با توجه به تقاضای بازار رشد می‌کند. بایننس کوین با داشتن چند ویژگی منحصر به فرد توانست در کمتر از ۴ سال جزء ۱۰ رمزارز برتر جهان شود:

  • تیم بنیان‌گذار قوی
  • محبوبیت بین کاربران
  • کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش‌ها
  • وایت پیپر دقیق و کامل
  • قابلیت تکامل و توسعه

سوالات رایج درباره ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)

تفاوت BNB اسمارت چین و BNB بایننس کوین چیست؟

هر دوی این رمزارزها، توکن‌های اختصاصی صرافی بایننس هستند و بازار مشترکی دارند. تفاوت اسمارت چین و بایننس کوین، بلاکچین آن‌ها است. شبکه‌ی BEP2 و شبکه بلاکچین اسمارت چین BEP20 است.

بلاکچین اسمارت چین نسخه تکامل یافته بایننس چین به صورت بهبود یافته در سرعت و کارمزد است. همچنین امکان اجرای قراردادهای هوشمند نیز بر بستر BEP20  وجود دارد.

بهترین کیف پول برای نگهداری بایننس کوین چیست؟

بایننس هنگام راه اندازی صرافی ارز دیجیتال خود در واقع یک مجموعه کامل بلاکچین، آکادمی، کیف پول و … را فعال کرد. کیف پول نرم افزاری تراست ولت نیز کیف پول این مجموعه و از همین نظر بهترین گزینه برای نگهداری بایننس کوین است. کیف پول‌های سخت افزاری تزور و لجر نیز از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

آیا می‌توان بایننس کوین را استک کرد؟

بله، شما می‌توانید حداقل یک عدد بایننس کوین را در تراست ولت استک کنید و سود دریافت کنید. برای این کار فقط:

  • لازم است کیف پول تراست ولت را نصب کنید.
  • بایننس کوین خود را به تراست ولت انتقال دهید.
  • به بخش فایننس بروید و ارز BNB را انتخاب کنید.
  • فرآیند استکینگ را با یک ولیدیتور معتبر آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش استیک BNB در تراست ولت

تاریخچه‌ی قیمت BNB از ابتدا تاکنون

ارز دیجیتال BNB فعالیت رسمی خود را در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۵ سنت آغاز کرد. از آن زمان تا ابتدای سال ۲۰۱۸ قیمت این ارز به حدود ۲۲ دلار رسید. از آن زمان تا ابتدای سال ۲۰۲۱ قیمت بایننس کوین به صورت مداوم اما کند تا ۳۶ دلار و بعد تا ۴۴ دلار رشد کرد.

در ابتدای سال ۲۰۲۱ بود که رشد شارپی قیمت BNB آغاز شد. در اولین موج صعودی قیمت این رمزارز از قیمت ۴۴ دلار تا ۱۳۶ دلار و بعد از آن تا ۳۳۲ دلار شکل گرفت. قله بعدی قیمتی BNB، در ماه می سال ۲۰۲۱ در قیمت ۵۹۸ دلار شکل گرفت و بعد از یک اصلاح کوتاه مدت، تا ۶۹۰ دلار نیز رشد کرد.

در حال حاضر قیمت BNB با حدود ۵۱ درصد اصلاح از پنج ماه گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۰) در محدوده‌ی قیمتی ۳۳۵ دلار در ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ قرار دارد.

خرید ارز دیجیتال بایننس کوین در والکس

همانطور که گفتیم، بایننس کوین امروز در صرافی‌های بزرگ دنیا مانند بایننس و کوین‌بیس معامله می‌شود. به دلیل مسائلی مانند تحریم، کار با صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی ساده نیست. والکس، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران، امکان معاملۀ بایننس کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما می‌توانید با عضویت در سایت والکس، از طریق پنل کاربری خود به مبادلۀ این ارز دیجیتال بپردازید.

توجه داشته باشید که برای واریز بایننس کوین به کیف پول والکس، حتماً تگ یا ممو را در کیف پول مبدا وارد کنید. وارد نکردن این تگ، باعث از بین رفتن دارایی شما خواهد شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
binance.
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا