مقالات ارز دیجیتال

شبکه Bep2 چیست؟ استاندارد BEP-2 بایننس چین

از اصلی‌ترین ویژگی‌ رمزارزها، بروزرسانی‌های مختلف بلاکچین است که به تعداد کاربران و محبوبیت بیشتر آنها منجر می‌شود. از زمان ظهور بیت کوین تاکنون توسعه‌دهندگان همواره در تلاش‌اند تا وضعیت بلاکچین‌ها را با ایجاد تغییر در شبکه انتقال رمزارز‌ها بهبود ببخشند که در این میان شبکه بایننس نیز به توسعه مداوم بلاکچین خود پرداخته است. یکی از این تغییرات در بلاکچین بایننس، ایجاد استاندارد فنی Bep2 است که برای صدور و پیاده‌سازی توکن‌ها در شبکه جامع BNB Chain استفاده می‌شود. این استاندارد مجموعه قوانینی را تعریف می‌کند که توکن‌ها برای فعالیت در اکوسیستم BNB Beacon Chain باید از آنها پیروی کنند. در این مقاله با این شبکه‌ محبوب حوزه بلاکچین یعنی شبکه بایننس چین (استاندارد bep2) بیشتر آشنا خواهیم شد.

مدتی قبل تیم توسعه دهنده BNB Chain طی اعلامیه از ادغام دو شبکه بایننس چین و اسمارت چین خبر داد. طی این تغییر پشتیبانی از استاندارد bep2 متوقف خواهد شد. این ادغام تا تاریخ آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) تکمیل می‌شود. بنابراین کاربران ملزم به تبدیل توکن bep2 به bep20 از طریق صرافی بایننس یا کیف پول بایننس چین هستند.

استاندارد bep2 در بلاکچین بایننس چین چیست؟

به جرات می‌توان گفت صرافی بایننس در خصوص ارایه خدمات در حوزه بلاکچین در میان برترین‌ها قرار دارد. به طوریکه نوآوری‌های انجام شده در این صرافی همه روزه شرایط متفاوتی را در حوزه کریپتوکارنسی به‌وجود می‌آورد.  bep2 مخفف عبارت Binance Chain Evolution Proposal 2، یکی از استانداردهای بلاکچین است که برای ایجاد و استفاده از توکن‌های جدید در بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) استفاده می‌شود. به طور خلاصه هدف آن، ایجاد یک سری قوانین مشخص برای عملکرد توکن‌ها در بستر بلاکچین بایننس است.

ویژگی توکن‌های با استاندارد bep 2

توکن های bep2

زنجیره بایننس دارای ویژگی‌های منحصر به فردی‌ است که آن ‌را از سایر بلاکچین‌ها مجزا می‌کند. در این بخش به برخی از این ویژگی‌های شبکه bep-2 اشاره می‌کنیم:

  • فرمت: توکن‌های bep2 از استاندارد توکن زنجیره بایننس پیروی می‌کنند که فرمت خاصی را برای آدرس‌های توکن و پیام‌های تراکنش مشخص می‌کند.
  • توکن سازی: این توکن‌ها نشان‌دهنده دارایی‌های دیجیتال یا ابزارهای موجود در اکوسیستم زنجیره بایننس هستند. آنها را می‌توان در زنجیره بایننس ایجاد، انتقال و مدیریت کرد.
  • قابلیت انتقال: توکن‌های شبکه bep-2 را می‌توان از یک آدرس به آدرس دیگر در زنجیره بایننس منتقل کرد. تراکنش‌های انتقال نیاز به امضای مناسب دارند و قوانین اجماع BNB Chain را رعایت می‌کنند.
  • پرداخت کارمزد: توکن‌های bep2 را می‌توان برای پرداخت هزینه تراکنش در زنجیره بایننس استفاده کرد. هنگام انتقال دارایی‌های bep-2، ممکن است مقدار کمی از توکن به عنوان کارمزد تراکنش کسر شود.
  • سادگی: برخلاف توکن‌های erc20 اتریوم، توکن‌های استاندارد bep 2 در زنجیره بایننس از عملکرد پیچیده قرارداد هوشمند پشتیبانی نمی‌کنند. آنها توکن‌های ساده‌ای هستند که می‌توانند ارسال، دریافت و در آدرس‌ها نگهداری شوند.

توکن‌های پشتیبانی شده در شبکه bep2

پشتیبانی از توکن ها در شبکه bep2

با توجه به سرعت بالای انتقال و کارمزد مناسب شبکه bep-2، بسیاری از توکن‌های محبوب در این شبکه امکان انجام تراکنش دارند. تقریباً تمامی رمزارز‌های معروف دنیا از جمله بیت کوین، اتریوم و حتی استیبل کوین تتر در این شبکه امکان نقل و انتقال دارند و باعث می‌شوند خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کارمزد کمتری انجام شود. این خود سندی بر مورد اعتماد بودن این شبکه در انجام تراکنش‌ها در حوزه کریپتوکارنسی است. از محبوب‌ترین آنها می‌توان به رمزارز کاردانو یا میم کوین شیبا اینو اشاره کرد. کاردانو علاوه بر بلاکچین مستقل خود، از طریق زنجیره بایننس هم قابل انتقال است. محبوب‌ترین توکن استاندارد bep 2، بایننس کوین (BNB) نام دارد که به عنوان کوین بومی صرافی بایننس از آن می‌توان برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس استفاده کرد.

مزیت bep2 برای توکن‌ها چیست؟  

امتیازاتی که استاندارد bep 2 دارد به حدی جذاب است که توجه ارز دیجیتال نخست بازار را به خود معطوف کرده است. اخیراً بیت‌ کوین، نسخه مبتنی بر bep2 خود را رونمایی کرده است. علاوه بر بیت‌ کوین، رمز ارزهای دیگری همچون «ترو یو اس دی» نیز به بلاکچین بایننس پیوسته‌اند.

جالب است بدانید که در حال حاضر استاندارد bep 2 از ۱۳۳ رمزارز پشتیبانی می‌کند.

از آنجا که برای انتقال توکن‌ها در بلاکچین‌های مختلف به زنجیره بایننس اسمارت چین باید از شبکه bep-2 استفاده کرد؛ بنابراین بسیاری از رمزارزها برای ارتباط با بایننس اسمات چین، نمونه‌های بپ ۲ از توکن‌های خود را ایجاد کرده‌اند.

یکی دیگر از مزیت‌های bep 2، استفاده از فرایندهای جایگزین بجای الگوریتم اثبات کار است. الگوریتم اثبات کار هزینه و انرژی زیادی را مصرف می‌کند؛ از جمله ارزهای دیجیتالی که از این روش پرهزینه استفاده می‌کنند می‌توان به بیت‌ کوین اشاره کرد. با این‌ وجود، استاندارد bep2 از طریق ترکیب دو الگوریتم DPos و pBFT عمل می‌کند.

تحلیلگران معتقدند که استفاده از روش جایگزینی که bep2 انتخاب کرده، مشکلات رایج در بلاکچین‌های اتریوم را بر طرف می‌کند؛ بنابراین در bep-2 برخی مشکلات مقیاس‌پذیری و سرعت کم تراکنش‌ها برطرف شده است.

واریز و برداشت در شبکه bep2

در حقیقت شباهت‌های زیادی بین شبکه bep-2 و erc-20 وجود دارد. یکی از این شباهت‌ها نحوه واریز و برداشت از طریق آن است. برای واریز و برداشت در bep 2 همانند شبکه erc 20 شما باید مقداری رمزارز BNB در کیف پول خود داشته باشید. دارایی بومی این شبکه، BNB است که برای پرداخت کارمزد استفاده می‌شود. شما می‌توانید توکن‌هایی را که توسط زنجیره بایننس پشتیبانی می‌شود را به راحتی از طریق bep2 انتقال دهید.

کیف پول‌های مناسب توکن‌های bep2

یکی از مهم‌ترین موارد در بازار ارز‌های دیجیتال، نگهداری از دارایی‌های دیجیتال است. برای نگهداری از توکن‌های مبتنی بر bep 2، کافی است که از کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده استفاده کنید. سپس می‌توانید این کیف پول را به صرافی یا پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز DEX متصل کرده و به خرید و فروش توکن‌ها اقدام کنید. از جمله کیف پول‌های توکن‌های bep2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراست ولت (Trust wallet)
  • لجر (Ledger)
  • ترزور (Trezor)
  • مگنوم ولت (magnum)
  • کوینومی (Coinomi)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)

تفاوت ERC20 و BEP2

عمده تفاوت این دو شبکه به نوع آدرس‌ها خلاصه می‌شود. آدرس‌های استفاده شده در شبکه ERC20 با پیش کلمه 0X شروع می‌شود اما در شبکه bep-2 با پیش کلمه bnb شروع می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌‌ها این است که برای واریز و برداشت در bep2 شما در کیف پول خود اغلب نیاز به وارد کردن تگ یا memo دارید، در صورتی که برای توکن‌های ERC20 تنها داشتن آدرس کیف پول مقصد کافی است.

تفاوت bep2 و bep20

مقایسه bep2 و bep20

اکنون پس از آشنایی با استانداردهای bep2 و bep20 این سؤال پیش می‌آید که دقیقاً تفاوت استاندارد bep 2 و bep 20 چیست؟ در این بخش به طور کامل به این سؤال پاسخ می‌دهیم. بایننس چین و بایننس اسمارت چین دو زنجیره از شبکه بلاکچین غیر متمرکز بایننس بودند که به‌صورت موازی با هم عمل می‌کردند. اما بعد از آپدیت بزرگ بایننس، این دو شبکه با هم ادغام شده و تحت نام بی‌ان‌بی چین به کار خود ادامه می‌دهند. در نهایت بایننس تصمیم به حذف استاندارد bep2 و ادغام قابلیت‌های آن در استاندارد bep20 را گرفته است. دو تفاوت عمده این دو استاندارد عبارت‌اند از:

  • استاندارد bep 2، به مقررات و مشخصات فنی توکن‌های مبتنی بر بلاکچین بایننس مربوط می‌شود؛ اما استاندارد bep 20، به زنجیره هوشمند بایننس و توکن‌های مبتنی بر آن مربوط است.
  • هر توکنی که بر اساس استاندارد bep 2 ایجاد می‌شود، هیچ‌گونه وابستگی به قراردادهای هوشمند ندارد. این در حالی است که توکن‌های مبتنی بر استاندارد bep 20، بر اساس قراردادهای هوشمند عمل می‌کنند.

یکی از نکات بسیار مهم در انتقال توکن‌های مختلف، نیاز به انتخاب شبکه موردنظر است؛ این یعنی هر کاربری اگر بخواهد توکنی را از یک صرافی یا حساب کاربری خود به صرافی دیگر انتقال دهد، باید استاندارد آن توکن را انتخاب کند. به همین منظور، لازم است که به تفاوت این استانداردها آگاه شوید.

دو شبکه معروف دنیای بلاکچین، بی‌ان‌بی چین و اتریوم هستند. استانداردهای این بلاکچین‌ها به ترتیب عبارت‌اند از استاندارد bep2 و bep20 که برای بی‌ان‌بی چین و استاندارد erc20 که برای اتریوم است.

برای مثال، برای انتقال دارایی ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه bep-2 باید توجه کنید که کیف پول یا صرافی که از آن برای استیک کردن ارز دیجیتال خود استفاده می‌کنید، از استاندارد bep 2 پشتیبانی کند. متأسفانه در برخی موارد، انتخاب اشتباه استاندارد منجر به از دست‌ رفتن دارایی می‌شود.

آیا شبکه bep2 برای شما مناسب است؟

انتخاب شبکه bep2 یا استانداردهای دیگر

برای نقل و انتقال دارایی‌های دیجیتال، شبکه‌‌های بسیاری با کارمزد‌ها و شرایط متفاوتی وجود دارند. اما اینکه کدام برای شما مناسب‌تر است به عواملی چون کیف پول شما و حتی صرافی که در آن معامله می‌کنید بستگی دارد. شبکه bep-2 در میان چندین شبکه نقل و انتقال از ویژگی‌های مناسبی برای تسهیل این امر برخوردار است و امروزه توکن‌های زیادی به دلیل معضل هزینه گس (gas) بلاکچین اتریوم، به زنجیره بایننس ورود کرده‌اند. در پایان باید متذکر شویم در هنگام انجام تراکنش‌های خود حتماً از همخوانی شبکه مبدا و مقصد اطمینان کسب کنید زیرا ارسال ارزی به آدرس یک شبکه اشتباه می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی شما گردد.

bep2 به چه معناست؟

bep2، استانداردی برای بایننس کوین (BNB) و تراکنش‌ها در صرافی ارز دیجیتال بایننس است. این استاندارد برای ایجاد و استفاده از توکن‌های جدید در بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) استفاده می‌شود.

روش تشخیص آدرس bep2 چیست؟

آدرس‌های شبکه bep-2 همیشه با عبارت bnb و در مقابل آدرس‌های شبکه erc20 و bep20 همیشه با 0X آغاز می‌شوند. 

تفاوت بین شبکه bep 2 و bep 20 چیست؟

bep 2 یک استاندارد توکن‌سازی در زنجیره بایننس و bep 20 یک استاندارد توکن‌سازی در زنجیره هوشمند بایننس با هدف پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۵

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
35 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا صالحی
رضا صالحی
21 روز قبل

سلام ببخشید من مقداری شیب در بستر bep20دارم یه سوالی داشتم آیا میشه ارز بایننسو بگیری و به بایننس اسمارت چین تبدیلش کرد؟

ر رواقی
ر رواقی
18 روز قبل
پاسخ به  رضا صالحی

سلام
بر اساس اطلاعیه بایننس به زودی استاندارد bep2 متوقف میشود و ممکن است در آینده برای تبدیل این توکن دچار مشکل شوید. پیشنهاد میکنیم در بستر bep20 خرید کنید.

بشری
بشری
1 ماه قبل

سلام مقداری ارز کاردانو بر پایه bep2 دارم چطور میتونم به صرافی انتقالش بدم ممنون میشم کمکم کنید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  بشری

سلام
در حال حاضر فقط صرافی بایننس از استاندارد شبکه BEP2 پشتیبانی میکند. اگر در این صرافی احراز هویت کرده اید شخصا این کار را انجام دهید و یا از فرد معتمد و مورد اطمینانی که در بایننس عضو است، کمک بگیرید.

رضایی
رضایی
1 ماه قبل

سلام در سایت BNB chain نقشه راهی برای ادغام شبکه BNB Beacon Chain با شبکه جدید بایننس BNB Smart Chain (BSC) وجود داره که گفته دارن روی راهی کار میکنن تا توکن هایی که روی شبکه قدیمی هستند (مثل توکن BTTB که روی شبکه BEP2 هست) به شبکه جدید منتقل بشن و دارایی کاربران منتقل بشن لطفا این متن رو ترجمه و در سایت قرار بدید تا بقیه کاربرها هم بدونن که سرمایه شون از دست نمیره و تا اون تاریخ گفته شده راهی ارائه خواهد شد.

یوسف ساری
یوسف ساری
1 ماه قبل
پاسخ به  رضایی

میشه راه تبدیلش ارسال کنید همون مقاله

رضا خبازی
رضا خبازی
2 ماه قبل

سلام من حدود هزار دلار matic و chz و btt دارم که همه بر پایه bep2 هست .و متاسفانه توی صرافی بایننس و کیف پول هم چک کردم قابلیت تغییر ندارند .اگر روش یا راهی هست ممنون میشم راهنمایی کنید.🙏🙏

مهسا فرهادی
مهسا فرهادی
2 ماه قبل

مقداری ارزی فانتوم و چیلیز بر پایه bep2 دارم نمیشه فروخت یا تغییر شبکه داد دیگه؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  مهسا فرهادی

سلام
متاسفانه درحال حاضر فقط صرافی بایننس از این شبکه پشتیبانی میکند. اگر امکان استفاده از بایننس را دارید، بهتر است هرچه سریعتر توکنهای خود را نقد یا شبکه آنها را تغییر دهید.

رضا یوسفی
رضا یوسفی
1 ماه قبل
پاسخ به  مهسا فرهادی

میشه فروختش

زکی زاده
زکی زاده
18 روز قبل
پاسخ به  مهسا فرهادی

سلام
تونستین چیلیزها رو بفرشین؟
چون منم مقداری چیلیز بر پایه bep2 دارم که هر کاری میکنم نمیتونم بفروشم
 کیف پولم تراست ولت هست
 دسترسی به شخصی که بایننس داشته باشه بتونم از طریق اون بفروشم هم ندارم
لطفا اگه فروختید من رو هم راهنمایی کنید که چطور بفروشم

Zeinab ansari
Zeinab ansari
2 ماه قبل

سلام من بایننس چین نصب کردم اما سواپ خاموش بود دیگه نمیشه bep2 رو به bep20 سواپ کرد؟؟؟؟

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  Zeinab ansari

سلام وقت بخیر
ممکنه به مشکل خورده باشه وگرنه میشه این تبدیل رو انجام داد. هر از گاهی تست کنید ببینید چه زمانی درست میشه.

محمدرضایی
محمدرضایی
2 ماه قبل
پاسخ به  آرن امیریان

سلام من ارزی بر بستر bep2دارم میگن باید تبدیلش کنی
که برای همیشه میخواد بسته بشه چیکار کنم واقعیت داره این

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  محمدرضایی

سلام
در حال حاضر استاندارد bep2 در اکثر صرافی ها پشتیبانی نمیشود و بایننس قصد دارد در آینده شبکه bep2 و bep20 را با یکدیگر ادغام کند. بنابراین توکنهای خود را در صرافی بایننس یا کیف پول بایننس چین، به bep20 تبدیل کنید.

مجید دانشمند
مجید دانشمند
5 ماه قبل

سلام بی‌زحمت راهنمایی کنید ارز فانتوم دارم داخل تراست ولت روی شبکه bep2 الان هیچ کدوم از صرافی های ایران دیگه نداره این شبکه رو چیکار باید کرد

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل

سلام
یکی از راه های تبدیل شبکه bep2 به bep20 استفاده از کیف پول Binance Chain است. توجه داشته باشید برای استفاده از این ولت باید از وی پی ان استفاده کنید.

علی زمانی
علی زمانی
2 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام
من بایننس ولت رو نصب کردم شبکه bep2 رو پشتیبانی نمی کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  علی زمانی
مهسا فرهادی
مهسا فرهادی
2 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

منظورتون خود صرافی بایننس هست؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  مهسا فرهادی

سلام
بله. البته با توجه به الزام احزاز هویت و عدم پشتیبانی بایننس به کاربران ایرانی، لطفا از فرد معتمدی که در این صرافی عضویت دارد، کمک بگیرید.

علی توکلی
علی توکلی
10 ماه قبل

سلام ببخشید درصرافی والکس ارز adaروی شبکه BEP2وجود دارد؟

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  علی توکلی

سلام و عرض ادب
خیر؛ در حال حاضر صرافی والکس از کاردانو در بستر شبکه اسمارت چین (bsc) پشتیبانی میکند.

میثم قاسمی
میثم قاسمی
11 ماه قبل

سلام.منم مقداری متیک دارم ولی نمیشه تبدیلش کردبه bep20 .هرکیف پولیم بگی تست کردم نشد.شماآدرس قراردادش بربسترbep2رومیتونیدبرام بفرستیدشایددرمتامسک بتونم تبدیلش کنن

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  میثم قاسمی

سلام
میثم جان برای تغییر شبکه توکن خود باید از یک صصرافی متمرکز که از توکن و شبکه های مورد نظر شما پشتیبانی میکند استفاده کنید.

رضا قربانی
رضا قربانی
11 ماه قبل

سلام من مقدار ارز روی شبکه bep2 دارم و نمیشه سواپ کرد ارز مورد نیاز برای کامزد هم دارمولی ارور میده لطفاً کمک کنید بگین چه جوری میتونم بفروشم

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  رضا قربانی

سلام و عرض ادب
کیف پول مبدا شما چه نام دارد؟ در صورت بروز مشکل برای سواپ رمزارز مورد نظر خود، پیشنهاد میکنیم از یک صرافی متمرکز که از توکن و شبکه مربوطه پشتیبانی میکند استفاده کنید.

سپاس از همراهی شما

علی شریفی
علی شریفی
1 سال قبل

با سلام خدمت شما
در تراست ولت یه مقدار ارز matic با شبکه bep2 دارم ولی برای برداشت ان با مشکل مواجه شدم چطور میتونم آن را برداشت کنم؟
با تشکر

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی شریفی

سلام
وقت شما به خیر
مشکل و خطای دریافتی شما چیست علی عزیز؟
توجه داشته باشید اگر توکن شما بر بستر bep2 است، برای پرداخت کارمزد شبکه به داشتن مقداری BNB (bep2) در کیف پول خود نیاز دارید.

سپاس از همراهی شما

علی شریفی
علی شریفی
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

بله BNB هم در کیف پول دارم ولی ظاهرا ماتیک با استاندارد BEP2 را پشتیبانی نمی کنن و برای تبدیل به سایر استاتداردها و یا چنج کردن باید از روشهای خاصی استفاده کرد.
ممنون میشم اگه بتونید راه حلی بهم ارائه بدین.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی شریفی

سلام و عرض ادب مجدد
علی عزیز همانطور که در کامنت قبلی هم خدمت شما عرض کردیم، برای ارسال تراکنش در هر شبکه ای، باید مقداری از کوین بومی همان شبکه را در ولت خود داشته باشید. متیک (Matic) علاوه بر شبکه اصلی خود (پالیگان)، در بستر bep2 و bep20 هم در تراست ولت پشتیبانی میشود. به دقت بررسی کنید که شبکه matic شما چیست و سپس مقداری از کوین همان شبکه را در کیف پول خود ذخیره کنید. در صورتی که با داشتن مبلغ کافی از کارمزد شبکه، کمان تراکنش انجام نشد، پیشنهاد میکنیم آن را با پشتیبانی تراست ولت در میان بگذارید.

https://support.trustwallet.com/support/home

سپاس از همراهی شما

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  علی شریفی

ظاهرا دیگه نمیشه توکن‌هایbep2رو به چیزی تبدیل swapکرد باید به صرافی انتقال بدی و بعد دوباره با شبکه bep20 یا چیز دیگه برگردونی به کیف تراست ولت

مجید دانشمند
مجید دانشمند
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام چطوری داخل تراست ولت شبکه رو عوض کنم بفرستم صرافی داخل ایران

حسین محبی افشار
حسین محبی افشار
1 سال قبل

چرا هزینه انتقال ارز در تراس والت در شبکه bep2 اینقد زیاد شده امروزه قبلا اینجوری نبود؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام وقت شما به خیر
این مساله مربوط به ترافیک شبکه و هزینه های گس (gas) دارد و تراست ولت هیچگونه کارمزدی را برای انجام تراکنش‌ها دریافت نمی‌کند.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا