مقالات ارز دیجیتال

بیت کوین رایگان؟! سراب سرمایه گذاران یا دام کاهبرداران

خرید بیت کوین رایگان یک وعدۀ جذاب برای ثروتمند شدن است. اما آیا به دست آوردن بیت کوین رایگان آسان و شدنی است؟ اکنون، بیت کوین مرز قیمتی ۴۰ هزار دلار را شکسته است. این یعنی پیدا کردن یک سایت یا منبع درآمدی که بیت کوین را به صورت رایگان به کاربران بدهد، کار چندان آسانی نیست. در این مقاله، توضیح می‌دهیم آیا بیت کوین رایگان وجود دارد و اگر باشد، چطور می‌شود آن را به دست آورد.

بیشتربخوانید: بیت کوین چیست؟

مسیر به دست آوردن بیت کوین رایگان در گذشته

تا حدود ۸ سال پیش هنوز می‌شد با استخراج بیت کوین با کامپیوترهای خانگی بیت کوین رایگان کسب کرد. در آن زمان سختی شبکۀ بیت کوین بسیار پایین بود و هنوز پردازنده‌های رایانه‌های شخصی توان پردازش بلاکچین بیت کوین را داشتند. در آن زمان تنها راه به دست آوردن بیت کوین استخراج بود. اما اکنون با گذشت ۱۱ سال از ظهور بیت کوین استخراج هزینه‌های قابل توجهی دارد و دیگر از لیست راه‌های کسب بیت کوین رایگان خط خورده است.

بیت کوین رایگان

۵ روش کسب بیت کوین رایگان

تا امروز چند بار با تبلیغات مختلفی مواجه شدید که به شما وعده «کسب بیت کوین رایگان» می‌دهد؟ آیا مسیر پیشنهادی این تبلیغات را دنبال کرده‌اید؟ نکته‌ی مهم این تبلیغات این است که بدانید هیچ ثروت کاملاً رایگانی وجود ندارد. اگر برای کسب بیت کوین کاری انجام ندهید یا پولی پرداخت نکنید، بیت کوینی هم دریافت نخواهید کرد. سایت‌های تبلیغاتی با این وعده حداقل چیزی که از شما طلب می‌کنند، وقت، پهنای باند اینترنت و قدرت پردازش دستگاه شما است.

بیت کوین رایگان

اگر با دقت بیشتری به این موضوع نگاه کنید، برای خود شما هم روشن می‌شود که چرا «بیت کوین رایگان» وجود ندارد. در لحظۀ نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین به ۳۴۰۰۰ دلار رسیده است. به نظر شما کسی حاضر است دارایی خود با این ارزش بالا را به شکل رایگان به کسی بدهد؟ پس داستان پشت پردۀ همۀ این تبلیغات چیست؟ سایت‌ها با وعده بیت کوین رایگان دقیقاً چه کار می‌کنند؟ در ادامه چند روش کسب بیت کوین رایگان را با مزایا و معایب آنها به شما معرفی می‌کنیم.

۱- سایت‌های فاست

سایت های Faucet بیت کوین، نوعی روش قدیمی برای کسب بیت کوین رایگان است. در اوائل شروع به کار بیت کوین، علاقمندان به این رمزارز یک روش برای جلب توجه کاربران به بیت کوین نیاز داشتند. سایت‌های فاست (Faucet) ایده‌ای برای جذب کاربر به شبکۀ بیت کوین بود. معنی کلمۀ Faucet، شیر آبی است که چکه می‌کند. درآمد قطره‌ای نام مناسبی برای این روش کسب درآمد از بیت کوین است.

بیت کوین رایگان

اما در حال حاضر این سایت‌ها به محلی گیج‌کننده برای کاربران تبدیل شده‌اند. روش کار یک فاست تقریباً به این شکل است:

  1. با کلیک کردن روی یک دکمه در فواصل زمانی مشخص بیت کوین رایگان بگیرید.
  2. زمانی که میزان بیت کوین شما به حد مجاز برداشت رسید، بیت کوین را دریافت کنید.

مشکل سایت‌های فاست کجاست؟

ایده فاست بسیار ساده و جذاب است. اما مشکل از میزان و روش پرداخت سایت شروع می‌شود. معمولاً به ازای هر کلیک به شما مبلغی حدود ۰.۰۰۰۱ بیت کوین تعلق می‌گیرد. این مقدار در سایت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. این میزان بیت کوین حدوداً برابر با ۳.۵ دلار است. اما برداشت سایت حداقل ۲۰ یا ۵۰ دلار است. این یعنی، برای رسیدن به حداقل میزان برداشت باید یک روز یا بیشتر صبر کنید. اما چه کسی تضمین می‌کند وقتی به حد مجاز رسیدید، بیت کوین دریافت می‌کنید؟

بیت کوین رایگان

منظور ما این نیست که هیچ سایت صد در صد صادقی وجود ندارد. اما باید قبل از این که وقت و انرژی خود را صرف یک مسیر کسب درآمد کنید، به خوبی آن را بشناسید. در حال حاضر، سایت‌های Cointiply ،BonusBitcoin و Nexto در زمینه فاست فعال هستند و فعلاً می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. البته نکستو، خدمات خود را برای ایرانیان محدود کرده است.

۲- دعوت کاربران دیگر به یک سایت معتبر در ازای بیت کوین

یک روش کسب بیت کوین رایگان، دعوت از دیگران برای عضویت در یک سایت معتبر با کد معرف شماست. حتماً با این روش برای گرفتن کد تخفیف در سایت‌های دیگر آشنا هستید. برای این کار کافی است یک سایت معتبر پیدا کنید که به ازای عضویت هر کاربر با کد معرف شما، به شما بیت کوین هدیه بدهد.

نکتۀ مهم در این روش هم مانند روش قبلی است. بهتر است قبل از شروع کار، از اعتبار سایت و خوش‌قولی آن مطمئن شوید. سایت‌های بسیاری وجود دارند که هنگام تسویه حساب دلایل زیادی می‌تراشند تا پول شما را پرداخت نکنند. سایت‌های مطمئن و تست شده، بهترین گزینه برای دعوت دیگران است.

بیت کوین رایگان

سایت بایننس، بیتمکس و کوین سوییچ از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که به ازای هر کاربر جدید با کد دعوت شما، بیت کوین یا دلار کارمزد می‌دهند. می‌توانید برای به دست آوردن بیت کوین رایگان در این صرافی‌ها عضو شوید و دیگران را تشویق به عضویت کنید. بسیاری از کاربران، از پلتفرم‌هایی مانند ردیت برای تبلیغ کد ریفرال خود استفاده می‌کنند.

۳- تبلیغات بنری با هزینۀ بیت کوین

یک وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل دارید که تعداد کاربرانش قابل توجه است؟ اگر بله، این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌هایی که برای تبلیغات بنر در سایت‌ها اجاره می‌کنند، یک یا چند بنر بگیرید و آن را در وب‌سایت خود بگذارید. به ازای هر بار مشاهده یا کلیک منحصربه‌فرد روی بنر، آن پلتفرم به شما بیت کوین می‌دهد.

یک روش دیگر کسب بیت کوین رایگان، کلیک کردن روی تبلیغات بنری است. در این روش شما نیاز به سایت یا اپلیکیشن ندارید. فقط کافی است که یک پلتفرم پیدا کنید که تبلیغات بنری به شما نمایش می‌دهد و شما روی آن‌ها کلیک کنید.

۴- استخراج بیت کوین با موبایل یا مرورگر

نرم‌افزارهای مختلفی برای سیستم‌عامل کامپیوترها و موبایل‌ها وجود دارد که کار استخراج بیت کوین انجام می‌دهند. یک روش دریافت بیت کوین رایگان نصب این اپلیکیشن‌ها است. اپلیکیشن CryptoTab Browser یکی از گزینه‌های معروف برای این کار است.

کار این اپلیکیشن‌ها معمولاً به این شکل است: از بخشی از توان پردازش دستگاه شما استفاده می‌شود تا بیت کوین استخراج شود. از این بیت کوین، بخشی را خود اپلیکیشن به عنوان کارمزد دریافت می‌کند و بخش دیگر به شما پرداخت خواهد شد. شرط سوددهی این روش استفاده مرتب از اپلیکیشن و دعوت از دوستان برای کار با این اپلیکیشن با کد معرف شماست.

بیت کوین رایگان

با تمام این کارها، نهایتاً نتیجه چندان قابل توجه نیست. برای مثال، اگر شما نتوانید حداقل ۱۰ کاربر به اپلیکیشن معرفی کنید و هر کدام از آن‌ها هم همین کار را بکنند، احتمال این که شما در طی مدتی کمتر از یک سال به ۰.۰۰۱ بیت کوین برسید، خیلی کم است. در این یک سال فقط به قدرت پردازشگر دستگاه خود آسیب زده‌اید.

۵- بازی‌ کردن با جایزۀ بیت کوین رایگان

بازی کردن برای دریافت جایزۀ بیت کوین رایگان یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین روش‌ها است. هرچند در این روش هم مانند روش‌های قبلی پیدا کردن یک سایت که واقعاً جایزه را پرداخت کند، کار آسانی نیست. بازی‌ با جایزۀ بیت کوین هم یکی از روش‌های قدیمی کسب رایگان بیت کوین است؛ اما در حال حاضر هم میزان جایزه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و هم اطمینان کردن به یک بازی سخت شده است.

بیت کوین رایگان

بازی‌های Bitcoin Alien Run ،Spark Profit و Spells of Genesis در حال حاضر از بهترین بازی‌هایی هستند که جایزۀ بیت کوین دارند. اگر می‌توانید چند ساعت در روز وقت بگذارید و برای جایزۀ‌های کوچک بازی کنید تا بعد از مدتی میزان بیت کوین شما به حد قابل قبولی برسد، این روش برای شما مناسب خواهد بود.

یک سوال رایج: آیا بیت کوین رایگان در کریپتوفری واقعی است؟

کریپتوفری (Cryptofree) یک سایت با شعار «بیت کوین رایگان در ساعت» است. در این سایت با انجام بازی، شرط بندی یا صرفاً یک کلیک ساده به شما بیت کوین رایگان داده می‌شود. اما آیا این بیت کوین واقعی هم هست؟

کریپتوفری رتبۀ الکسای بالایی دارد، محیط سایت بسیار کاربرپسند است و اعتماد کاربران را جلب می‌کند. اما چرا نباید به این سایت اعتماد کرد؟ ما ۳ دلیل مهم برای اعتماد نکردن به این سایت داریم:

  1. ما چه در همین مقاله و چه در مقالۀ‌های چگونگی کسب درآمد از بیت کوین، دربارۀ راه‌های به دست آوردن بیت کوین رایگان حرف زده‌ایم. بسیار مهم است که بدانید هیچ بیت کوین واقعاً رایگانی وجود ندارد. حداقل چیزی که کریپتوفری از شما می‌خواهد، وقت شماست. اما آیا در ازای آن چیزی به شما پرداخت خواهد کرد؟
  2. هیچ نشانه‌ای از صاحبان سایت کریپتوفری وجود ندارد. نه در قسمت دربارۀ ما و نه در سوالات رایج، به هویت گردانندگان سایت اشاره نشده است. در هیچ بخشی از سایت کریپتوفری در مورد انگیزه، منبع درآمد و هدف گردانندگان سایت صحبت نشده است. یکی از مهم‌ترین عوامل برای اطمینان به یک سایت، خصوصاً در بازار ارزهای دیجیتال، شناخت گردانندگان سایت است؛ چیزی که در کریپتوفری خبری از آن نیست.
  3. سایت کریپتوفری هیچ منبع درآمد خاصی ندارد. نه تبلیغات می‌گیرد و نه از شما حق اشتراک درخواست می‌کند. یک پلتفرم است که شما با گذراندن وقت در آن بیت کوین کسب می‌کنید. تنها روش سایت کریپتوفری برای افزایش تعداد کاربران، تشویق کاربران فعلی به شبکه‌سازی است. اگر حتی یک بار از این سایت توانستید برداشت کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید دوباره این کار را انجام بدهید. هر لحظه ممکن است سایت به اندازه کافی سود کرده باشد یا به هدف خود برای جمع‌آوری اطلاعات رسیده باشد و برای همیشه ناپدید شود.
بیت کوین رایگان

در دام کلاهبرداران نیفتیم

هنگامی که به دنبال روش‌های دریافت بیت کوین رایگان می‌گردید، از خود یک سوال مهم بپرسید: چرا این سایت یا این بازی در دادن بیت کوین سخاوتمند است؟ آیا انتظار سود متقابل دارد یا از این بازی یا سایت درآمدی کسب می‌کند؟ بعد از پاسخ به این سوالات، به سراغ نظرات و تجربه‌های کاربران مختلف از سایت مدنظر خود بروید. اگر همه چیز به نظر درست می‌رسید، آن زمان برای صرف وقت در سایت یا مجموعۀ مدنظر برنامه‌ریزی کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که هیچ کس آنقدر ثروتمند نیست که بدون دلیل بیت کوین رایگان تقسیم کند. در مسیر استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف مراقب حریم خصوصی، زمان و قدرت پردازش دستگاه خود باشید.

اگر شما مسیری برای به دست آوردن بیت کوین رایگان می‌شناسید که ما در این مقاله به آن اشاره نکرده‌ایم، آن را به ما معرفی کنید و از تجربۀ خود در این مسیر هم بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مینا
مینا
1 سال قبل

عال بود بله کاملا درسته.مراقب باشید در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید که حداقل چیزی که از شما می گیرند وقت باارزشتان است

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مینا

سلام
وقت شما به خیر
دقیقا ما هم با نظر شما موافقیم. ضرب‌المثل معروفی هست که میگه “پنیر رایگان در تله موش است”. سعی ما در بلاگ والکس این است که کاربران و سرمایه‌گذاران کم تجربه را از خطرات و سوءاستفاده هایی که در بازار کریپتو با وعده بیت کوین رایگان است، مطلع کنیم.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا