مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز دیجیتال تزوس؛ پیش بینی قیمت رمزارز xtz

بررسی تاریخچه قیمتی تزوس به ما می‌گوید قیمت رمز ارز Tezos) XTZ) تا به امروز تقریباً ۶۹٪ نسبت به گذشته کاهش یافته است. این کاهش، ۸۵٪ بیشتر از رکورد این توکن در اکتبر ۲۰۲۱ بوده است.  در نگاه کلی باید گفت کاهش قیمت توکن در نتیجه نوسانات و عدم اطمینان ایجاد شده در بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل مجموعه‌ای از عوامل  موثر بر اقتصاد کلان است.

چرا چنین چالشی ایجاد شد؟ جنگ مداوم روسیه و اوکراین، تورم بی‌سابقه به‌دلیل افزایش قیمت‌های سوخت و مواد غذایی و سیاست پولی فدرال آمریکا برای مهار تورم، در ایجاد نوسانات جهانی مؤثر بوده است.

قبل از هر چیز لازم است بدانیم تزوس چیست؟‌ و چه روزهایی پیش‌روی این رمز ارز است. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به شبکه تزوس، رقبا، رودمپ و آینده ارز دیجیتال تزوس از دید صاحب‌نظران این حوزه می‌پردازیم.

معرفی شبکه ارزدیجیتال تزوس

Tezos یک شبکه بلاک چین با الگوریتم اثبات سهام (PoS) منبع باز است که تراکنش‌های همتا به همتا (P2P) را از طریق ارز دیجیتال XTZ  به نام Tezzie ارائه می‌کند. این شبکه غیرمتمرکز و بر پایه قراردادهای هوشمند راه‌اندازی شده است.

بلاک چین تزوس همچنین ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را تسهیل می‌کند و به عنوان یک رقیب بالقوه برای اتریوم شناخته می‌شود. تزوس بزرگترین عرضه اولیه کوین (ICO) داشت؛ یعنی توانست ۲۳۲ میلیون دلار جمع‌آوری کند. با این وجود پس از راه‌اندازی با مشکلات و تاخیرهای قابل توجهی روبرو شد.

پروژه تزوس توسط آرتور بریتمن (Arthur Breitman) با نام مستعار “L.M. Goodman” در سال ۲۰۱۴ با هدف ارائه راه‌حل‌های جدید برای مشکل توسعه پروتکل که امروزه اکثر پلتفرم‌های بلاک چین با آن مواجه هستند، راه اندازی شد.

این پروژه چهار مشکل اصلی در شبکه‌های محبوب مانند بیت کوین را برطرف کرده است که عبارتند از:

  • مشکلات فورک پروتکل ناشی از ناتوانی یک شبکه خاص برای انطباق با تغییرات بلاک چین
  • هزینه‌های متحمل شده و همچنین مشکلات تمرکز ناشی از استفاده از مکانیسم‌های اجماع اثبات کار (PoW)
  • محدودیت زبان برنامه نویسی بیت کوین که باعث ایجاد مشکل در اجرای قراردادهای هوشمند می‌شود
  • نگرانی‌های امنیتی در مورد پذیرش دارایی‌های دیجیتال

برای آشنایی با نحوه «خرید تزوس» به بلاگ والکس مراجعه کنید.

بررسی رودمپ تزوس

مسیر تزوس از گذشته تاکنون

هیچ نقشه راه رسمی برای تزوس در دسترس نیست، اما توسعه‌دهندگانی دارد که به طور مداوم با جامعه تزوس برای به‌روزرسانی‌ها موردنیاز شبکه همکاری دارند. این آپدیت‌ها روی آینده ارز دیجیتال تزوس تاثیر مستقیم دارد؛

آتن (Athens)

آتن پیشنهاد ارتقایی بود که توسط گروه توسعه‌دهنده Nomic Labs ارائه شد. گروه تحقیقاتی دو پیشنهاد برای مرحله ارسال ارائه کرد: آتن A، که محدودیت گس را افزایش داد و اندازه رول را به ۸۰۰۰ XTZ کاهش می‌داد و آتن B، که بازهم محدودیت گس را افزایش می‌داد اما اندازه رول را در اندازه ۱۰،۰۰۰ XTZ نگه می‌داشت. در مرحله پروپوزال، پروپوزال آتن ۷۰% آرای ارائه شده را دریافت کرد.

در مرحله نهایی، تقریباً ۱۰۰٪ از شرکت‌کنندگان به اجرای آتن A رای مثبت دادند. بیش از ۸۴٪ از توکن‌های واجد شرایط در رای‌گیری شرکت کردند. این ارتقا مدت کوتاهی پس از پایان رای‌گیری در ۲۹ مه ۲۰۱۹ فعال شد.

بابیلون (Babylon)

سیستم مدیریت چین‌های تزوس به پیشنهاد بابیلون رأی مثبت داد، و به طور خودکار پس از پایان دوره رأی‌گیری در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ فعال شد. ارتقاء جدید نسخه قوی‌تری از الگوریتم اجماع بلاک چین (Emmy+) را معرفی کرد که توسعه قرارداد هوشمند را ساده و فرآیند تفویض اختیار را اصلاح کرد.

کارتاژ (Carthage)

دارندگان تزوس با اکثریت قاطع به اجرای ارتقاء Carthage 2.0 رأی مثبت دادند. پیشنهاد Carthage یک تلاش مشترک توسط شرکت‌های تحقیقاتی کریپتو Nomadic Labs و Cryptium Labs برای کمک به بهینه‌سازی‌های کد و رفع چند مشکلات کوچک بود. به طور خاص، این ارتقا محدودیت گاز برای هر بلوک و عملیات را ۳۰٪ افزایش می‌دهد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های پیچیده‌تری را اجرا کنند. هدف کارتاژ همچنین بهبود دقت و امنیت محاسبه پاداش (به ویژه در مورد جوایز تأیید) است. از نظر امنیتی، طراحی قوی‌تر می‌تواند مانع از حملات شود؛ قبلاً یک محقق سابق هاروارد به عنوان یک عامل حمله احتمالی به Tezos  از آن یاد کرده بود.

آشنایی با کامیونیتی تزوس

Tezos یک پلتفرم اجماع توزیع شده با قابلیت فرا اجماع است. تزوس در مورد وضعیت دفتر کل خود، مانند بیت کوین یا اتریوم، به اجماع می‌رسد. همچنین در مورد چگونگی توافق برای ارتقاء و تطبیق پروتکل و گره‌ها تصمیم می‌گیرد.

کامیونیتی‌این پلتفرم در زیر آمده است:

  • وب سایت بنیاد تزوس.
  • Tezos subreddit که محلی مهم برای ارتباط اعضا کامونیتی تزوس است.
  • این کامیونیتی چندین کاوشگر بلوک دارد که عبارتند از:
  • https://tzstats.com
  • https://tzkt.io (کاوشگر متمرکز بیک)
  • https://arronax.io (کاوشگر مبتنی بر تجزیه و تحلیل)
  • https://mininax.io
  • https://baking-bad.org (ردیاب پاداش بیک)
  • https://better-call.dev (کاوشگر قراردادهای هوشمند)

چند وب سایت دیگری که توسط جامعه تزوس، مدیریت می‌شوند نیز عبارتند از:

  • https://www.tezos.help
  • https://tezoscommons.org/
  • https://tqtezos.com/

بررسی رقبای تزوس در دنیای کریپتو

هر شبکه بلاک چین پیشرو ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر شبکه‌ها متمایز می‌کند، اما ممکن برخی از موارد را لحاظ نکرده باشد که گاهی اوقات باعث می‌شود رقبا از او پیشی بگیرند. تزوس نیز از این اصل مستثنا نیست و رقبایی دارد که می‌توانند در آینده ارز دیجیتال تزوس نقش داشته باشند. در ادامه تعدادی از بزرگترین رقبای تزوس را آورده‌ایم.

مقایسه تزوس با کاردانو

کاردانو (Cardano) یکی از بزرگترین رقبای Tezos است. هر دو پلتفرم به دنبال ایجاد یک زنجیره غیرمتمرکز هستند که در آن ذی‌نفعان‌شان، تأثیر بیشتری بر نحوه اداره شبکه داشته باشند. هر دو نیز پلتفرم‌های قرارداد هوشمند و DApp هستند.

با این حال از نظر سازگاری زنجیره‌های آنها، به نظر می‌رسد تزوس گزینه بهتری باشد. بسیاری از به‌روز رسانی‌ها قبل از پیاده‌سازی در Cardano بسیار طول می‌کشد؛ زیرا Cardano نیز باید بررسی‌های دقیقی قبل از عرضه واقعی خود انجام دهد. بنابراین به همین دلیل ارتقاء شبکه در Cardano کمتر اتفاق می‌افتد.

از سوی دیگر ارتقاء در Tezos می‌تواند به طور منظم یا هر زمان که کامیونیتی لازم بداند، اتفاق بیفتد. به طوری که این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا هر زمان که بخواهند به روی ویژگی‌های بیشتر در بلاک چین برای Tezos کار کنند.

مقایسه تزوس با اتریوم

 تفاوت تزوس با اتریوم

می‌توان گفت اتریوم به دلیل پیشگام بودن برتری‌های بسیاری نسبت به تزوس دارد؛ به همین دلیل است که کامیونیتی بزرگتری نیز دارد. اما جایگاه کنونی اتریوم نشان می‌دهد که از نظر توان عملیاتی تراکنش از تزوس عقب‌تر است و با مشکلات زیادی در زمینه هزینه‌های گس و ازدحام شبکه مواجه شده است. به طوری که ۴۰ TPS تزوس بسیار سریعتر از ۱۵ TPS اتریوم است.

اما از نظر توسعه‌دهندگان، اتریوم به لطف بزرگی جامعه‌اش، مزیت بیشتری نسبت به Tezos دارد. با توجه به راه‌اندازی اتریوم ۲.۰، توسعه‌دهندگان انگیزه بسیار بیشتری برای ادامه کار بر روی زنجیره آن پیدا خواهند کرد؛ زیرا مشکلات قبلی سایر شبکه‌ها را ندارد.

قبل از آنکه وارد بخش بررسی و تحلیل تزوس شویم پیشنهاد می‌کنیم اگر به سرمایه‌گذاری روی این ارز علاقه دارید مقاله «نحوه خرید و فروش ارز تزوس» را مطالعه کنید.

قیمت آینده ارز دیجیتال تزوس

تاریخچه قیمت تزوس

درست مانند هر ارز دیجیتال دیگر، قیمت تزوس همواره در نوسان بوده است. در زمان عرضه، قیمت این کوین ۲.۹۴ دلار بود. در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰، زمانی که بالاترین قیمت تاریخ خود را تجربه می‌کرد، به ۴.۳۹ دلار رسید.

این ارز، حداقل قیمت خود را در ۷ دسامبر ۲۰۲۰ تجربه کرد که به ۰.۳۵ دلار کاهش یافت. اما اکنون قیمت XTZ از این حداقل قیمت بیشتر شده است.

از آنجایی که قیمت XTZ ثابت نیست، توصیه می‌شود هر بار از قیمت این کوین مطلع شوید تا بتوانید آگاهانه و به موقع تصمیم بگیرید.

در حال حاضر، ارزش توکن تزوس ۳ دلار آمریکاست. اما، قیمت XTZ می‌تواند در آینده قله‌های جدیدی ببیند. به همین دلیل است در ادامه مقاله به پیش‌بینی قیمت آینده ارز دیجیتال تزوس می‌پردازیم.

پیش بینی قیمت تزوس توسط کریپتوپلیتن (Cryptopolitan)

ما برای بررسی دقیق آینده تزوس به سراغ پلتفرم Cryptopolitan رفتیم و تحلیل‌های مطرح شده از سوی این سایت را مرور می‌کنیم:

 پیش‌بینی قیمت ارز تزوس در سال‌های 2022 و 2031

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۲

کریپتوپلیتن آینده ارز دیجیتال تزوس برای سال ۲۰۲۲، این‌گونه پیش‌بینی می‌کند که به حداکثر ۱.۶۳ دلار، حداقل ارزش قیمت ۱.۴۵ دلار و میانگین ۱.۵۲ دلار برسد.

با نگاهی به آپدیت جاکارتا، می‌توان گفت که منجر به افزایش توان عملیاتی، هزینه‌های کمتر و راهی برای افزایش مقیاس‌پذیری بلندمدت می‌شود.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۳

 آینده ارز دیجیتال تزوس این‌گونه پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳ به حداقل ارزش قیمت ۲.۱۵ دلار با میانگین ۲.۲۲ دلار خواهد رسید و تا پایان سال به حداکثر قیمت ۲.۵۹ دلار در بازار ارز دیجیتال برسد.

ارتقاء کاتماندو به Tezos فضای ذخیره‌سازی پولی با قرارداد هوشمند را اضافه کرده است.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۴

انتظار می‌رود که قیمت تزوس افزایش یابد و به حداکثر قیمت ۳.۷۷ دلار با میانگین قیمت ۳.۳۱ دلار و حداقل ۳.۲۳ دلار برسد.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۵

محدوده قیمت XTZ در سال ۲۰۲۵ به حداکثر قیمت پایه ۵.۶۱ دلار خواهد رسید. این منبع انتظار دارد این کوین دیجیتال به روند صعودی خود نسبت به سال قبل ادامه دهد و در عین حال حداقل و میانگین قیمت را به ترتیب در قیمت‌های ۴.۷۸ دلار و ۴.۹۱ دلار حفظ کند.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۶

ارزش آینده ارز دیجیتال تزوس طبق پیش‌بینی کریپتوپولیتن در سال ۲۰۲۶ به میانگین قیمت بازار ۷.۴۲ دلار، حداقل قیمت تعیین شده ۷.۲۲ دلار و حداکثر قیمت ۸.۳۶ دلار می‌رسد. توسعه‌دهندگان می‌توانند سطوح پذیرش شبکه را افزایش دهند که این خود دلیلی بر  افزایش قیمت‌های بازار در سال‌های آینده خواهد بود.

شبکه Tezos برای ارائه امنیت و صحت کدهای مورد نیاز برای دارایی‌ها و کاربردهای با ارزش دیگر ساخته شده است. تزوس از زبان‌های برنامه نویسی OCaml و Michelson استفاده می‌کند که آینده تمرکززدایی را تضمین می‌کند.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۷

 آینده ارز دیجیتال تزوس در سال ۲۰۲۷

کریپتوپلیتن برای سال ۲۰۲۷ انتظار رشد بیشتر قیمت را دارد؛ به طوری که به حداکثر قیمت ۱۲.۷۳ دلار می‌رسد. این منبع میانگین قیمت ۱۰.۷۲ دلار و حداقل ۱۱.۰۹ دلار را برای تزوس پیش‌بینی می‌کند.

Tezos کاملا غیرمتمرکز است و به دلیل ماهیت منبع باز آن اجازه توسعه به کامیونیتی‌اش را می‌دهد. در نتیجه، جامعه تزوس، مسئول نظارت بر توسعه پلتفرم در طولانی مدت را برعهده دارد.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۸

آینده ارز دیجیتال تزوس برای سال ۲۰۲۸ بر اساس گفته‌های کریپتوپلیتن می‌تواند به اوج قیمت ۱۸.۴۱ دلار در سال ۲۰۲۸ برسد. انتظار می‌رود که این کوین دیجیتال میانگین قیمت ۱۵.۹۶ دلار و حداقل ۱۵.۴۱ دلار را حفظ کند.

فضای کریپتو در حال توسعه است و انتظار می‌رود که سطح پذیرش در طول سال‌ها به شدت افزایش یابد. اگر از تزوس تا سال ۲۰۲۸ بیشتر استقبال شود، ارزش XTZ می‌تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

الگوریتم Proof-of-Stake که توسط تزوس به کار گرفته می‌شود، یک پلتفرم جایگزین عالی برای توسعه برنامه‌های بلاک چین سبز است؛ زیرا با انرژی و هزینه بسیار کمتری کار می‌کند.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۲۹

طبق پیش‌بینی قیمت Tezos توسط کریپتوپلیتن برای سال ۲۰۲۹، ارزش آن به حداکثر ۲۶.۹۷ دلار می‌رسد. می‌توان انتظار داشت که قیمت XTZ به طور متوسط ​​در حدود ۲۴.۱۱ دلار و در همان سال کمترین قیمت ۲۳.۴۸ دلار را داشته باشد.

با توجه به نوسانات بالای پیش‌بینی شده در سال قبل، شاهد ادامه روند صعودی این توکن خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران بیشتری با ادامه روند صعودی این کوین، جذب آن شوند.

افزایش تقاضا برای توکن، حجم معاملات روزانه کوین XTZ را افزایش می‌دهد و تضمین می‌کند که روند صعودی، سطوح حمایت جدیدی ایجاد کند که باعث افزایش قیمت می‌شود.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۳۰

قیمت تزوس برای سال ۲۰۳۰ حداکثر ۴۰.۸۸ دلار است. در سال ۲۰۳۰ انتظار افزایش نوسان می‌رود. این توکن با افت شدید قیمت مواجه خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد که گاوها در سال ۲۰۳۰ از خرس‌ها بسیار قوی‌تر خواهند بود و حرکت صعودی حفظ می‌شود. ارز دیجیتال XTZ به افزایش بی‌سابقه قیمت ادامه می‌دهد که تا سال ۲۰۳۱ این روند ادامه خواهد داشت.

آینده ارز دیجیتال تزوس و قیمت آن در سال ۲۰۳۱

تحلیل آینده رمز ارز تزوس

طبق پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال تزوس برای سال ۲۰۳۱، قیمت این توکن را حداکثر ۵۹.۴۳ دلار پیش‌بینی می‌شود. می‌توان انتظار داشت که قیمت XTZ به طور متوسط ​​در حدود ۴۹.۹۳ دلار و پایین‌ترین قیمت ۴۸.۲۰ دلار را برای همان سال داشته باشد.

این روند خوشحال‌کننده برای افرادی که به صورت طولانی مدت روی این کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و کیف پول های تزوس آنها پر از این ارز است، ادامه خواهد داشت. به طوری‌که ارزش توکن XTZ در سال ۲۰۳۱ صعودی خواهد بود. حجم معاملات بالاتر، بهبود احساسات بازار، کاهش نوسانات بازار و افزایش پذیرش اکوسیستم تزوس، همگی در تضمین ادامه رشد ارزش XTZ نقش دارند.

پیش‌بینی قیمت xtz توسط والت اینوستور (Walletinvestor)

طبق پیش‌بینی انجام شده در مورد آینده ارز دیجیتال تزوس، XTZ برای سرمایه‌گذاری بلند مدت یک ساله، گزینه مناسبی نیست. در Walletinvestor.com ارزش آینده ارز دیجیتال تزوس را با تجزیه و تحلیل فنی پیش‌بینی کرده است.

از این تحلیل می‌توان نتیجه گرفت که اگر به دنبال ارزهای رمزنگاری شده با بازده خوب هستید، XTZ می‌تواند یک گزینه سرمایه‌گذاری یک ساله بد و پر ریسک باشد. چراکه قیمت تزوس در ۲۰۲۲/۱۰/۱۷، ۱.۳۶۶ دلار بوده که ممکن است در آینده رمزارز تزوس کاهش یابد.

پیش بینی قیمت تزوس توسط اینفلوئنسرهای صنعت

کریپتو والت، تحلیلگر کریپتو، اعلام کرده است که تزوس تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۷.۲۶ دلار و تا سال ۲۰۴۰ به ارزش ۷۴.۵۳ دلار خواهد رسید.

آیا آینده ارز دیجیتال تزوس سودآور خواهد بود؟

بی‌تردید در سال‌هایی نه چندان دور ارزهای دیجیتال دنیای مالی را کنترل خواهند کرد، زیرا اقتصادهای جهانی رگوله شده به سمت رکود می‌رود؛ این قضیه در دوران پاندمیک کرونا ثابت شده است.

تزوس بدون شک در این میان از برترین‌ها خواهد بود. Tezos می‌تواند بهترین انتخاب سرمایه‌گذاران برای خرید یا فروش باشد؛ چراکه سرمایه‌گذاران به امنیت آن پی برده‌اند. بنابراین می‌توان گفت این توکن به عنوان یک نیروی بسیار پویا و پرانرژی در حال ظهور و رشد است.

Tezos) XTZ) به طور غیرقابل انکاری پتانسیل عظیمی دارد و احتمالاً به دلیل امنیت و سرعت بالای تراکنش یکی از جذاب‌ترین ارزهای دیجیتال خواهد بود. دور از ذهن نیست اگر بگوییم تزوس (XTZ) به عنوان یک کاتالیزور برای اجرای قراردادهای هوشمند و نقل و انتقالات مالی عمل می‌کند. سرعت و هزینه‌ای که سریعا پیاده‌سازی می‌شود، با ارزش‌ترین جنبه‌هایی هستند که قیمت Tezos را افزایش می‌دهند.

بهترین پاسخ به این سوال که چه کسی می‌تواند تغییرات قیمت در طبقات دارایی‌های پرخطر را پیش‌بینی کند این است که هیچ‌کس نمی‌تواند دقیق این کار را انجام دهد. همیشه به سرمایه گذاران توصیه می‌شود که بررسی‌های لازم را انجام دهند و روند قیمت را بررسی کنند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
coinmarketcap
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا