مقالات ارز دیجیتال

پشتیبانی از تتر TRC20 در پلتفرم معاملاتی والکس

صرافی والکس با اضافه کردن تتر TRC20 (تتر بر بستر ترون) به فهرست رمزارزهای خود، گامی دیگر برای راحتی کاربران در انجام معاملات ارز دیجیتال برداشت.

بسیاری از کاربران ما تمایل دارند از بازار USDT برای انجام معاملات خود استفاده کنند و معاملات جفت ارز را راهکاری مناسب به منظور کنترل سرمایه‌ی خود و کسب سود بیشتر می‌دانند. تتر TRC20 در حال حاضر با‌ توجه به سرعت بالایی که برای انجام تراکنش‌ها ارائه می‌دهد و کارمزد کمی که برای تایید تراکنش‌ در نظر گرفته، گزینه‌ای مناسب برای معاملات جفت ارز است.

از این پس شما کاربران گرامی می‌توانید خرید تتر در شبکه ترون را در پنل والکس انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با این ارز، با ما همراه باشید.

مروری بر ارز تتر

و اما تتر چیست؟ تتر (Tether) یک ارز دیجیتال است که به خاطر ارزش ثابت آن به استیبل کوین یا کوین پایدار (ارزهای دیجیتالی دارای پشتوانه) معروف است. در پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، تتر با نماد USDT شناخته می‌شود. 

هر تتر ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد و هدف اصلی از تولید این رمزارز، مقابله با نوسانات بازار کریپتوکارنسی بوده است.

محبوبیت تتر میان تریدرها سبب شد انواع مختلفی از این ارز در سال‌‌های اخیر به دنیای کریپتوکارنسی معرفی شود و ارزش بازار آن به حدود ۶۱ میلیون دلار برسد. تتر در حال حاضر در رتبه‌ سوم فهرست رمزارزهای محبوب قرار دارد و حجم معاملات آن در حال رشد روزافزون است. در این میان، تتر بر روی بلاکچین‌ ترون و اتریوم، محبوبیت بیشتری نسبت به سایر بلاکچین‌ها دارد.

تتر چیست

چرا ارز دیجیتال تتر محبوب شد؟

شاید برای شما این پرسش مطرح شود که انجام معاملات ارز دیجیتال با تتر چه مزیتی داشته که تریدرها به این معاملات علاقه‌مند شدند.

نکته اول این‌که ثابت بودن قیمت تتر، تریدرها را از نوسانات شدید بازار در امان نگه می‌دارد. نکته بعدی، سرعت بالای انجام تراکنش‌ با این رمزارز است؛ تریدرها با استفاده از تتر می‌توانند از فرصت آربیتراژ (سود حاصل از تفاوت قیمت رمزارز در صرافی‌های مختلف، آربیتراژ نام دارد) استفاده کنند.

کارمزد تراکنش‌های تتر نیز پایین است. همچنین داشتن پشتوانه ارز فیات یک نکته مهم دیگر است که سبب محبوبیت این ارز دیجیتال شده است (پشتوانه USDT، دلار آمریکا است). 

تتر TRC20 چیست؟

در ادامه، به سراغ اصل مطلب یعنی همان تتر TRC20 که یک توکن بر پایه بلاکچین ترون است، می‌رویم.

در این‌جا باید اشاره کنیم که توکن یک ارز رمزپایه است که بر بستر بلاکچین یک رمزارز فعالیت می‌کند و بلاکچین اختصاصی ندارد.

TRC20 یک استاندارد ایجاد توکن در بلاکچین ترون است. توسعه‌دهنده اصلی این پروژه جاستین سان، که مدیر عامل پروژه ترون است؛ هنگام راه‌اندازی پروژه تتر خود تلاش بسیاری برای جذب کاربران شبکه اتریوم کرد. او سعی کرد با شبیه‌سازی توکن‌های ترون (TRC20) به توکن‌های اتریوم (ERC20)، طرفداران تتر بلاکچین اتریوم را جذب TRC20 کند.

جاستین سان حتی نام توکن‌های پروژه خود را نیز کاملاً مشابه توکن‌های پروژه اتریوم انتخاب کرد. این روش تا حدودی مؤثر واقع شد و توانست نام تتر بلاکچین ترون را میان فعالان حوزه کریپتوکارنسی مطرح کند. پس از مدتیt برتری‌های تتر TRC20 نسبت به تتر ERC20 سبب شد جایگاه این استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال تثبیت شود.

تتر ترون چه برتری‌هایی نسبت به تتر اتریوم داشت؟

روش اجماع در بلاکچین ترون بر اساس استیکینگ ارز دیجیتال صورت می‌گیرد. این در حالی است که اتریوم از روش ماینینگ یا استخراج رمزارز برای اجماع در شبکه استفاده می‌کند. در نتیجه تراکنش‌های TRC20 بسیار سریع‌تر از تراکنش‌های ERC20 تایید می‌شود. بلاکچین ترون قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی تراکنش را به‌صورت هم‌زمان دارد که سبب شده است کارمزد تراکنش TRC20 به نسبت تراکنش‌های ERC20 بسیار پایین‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر باشد.

همه‌ی این‌ها سبب شد که تتر TRC20 در مدت زمانی کوتاه تبدیل به یک تتر محبوب میان تریدرها شود و اکنون این تتر معروف به بازار والکس نیز اضافه شده است.

پاسخ به سوالات متداول 

۱. آیا بازار تترهای ERC20 و TRC20 متفاوت است؟

خیر، بازار این ۲ نوع تتر یکی است. فقط بلاکچین آن‌ها متفاوت است. تتر ERC20 تتر فعال بر روی شبکه اتریوم است و تتر TRC20 تتر فعال بر روی بلاکچین ترون است.

۲. چطور تتر ERC20 را به TRC20 تبدیل کنیم؟

اگر شما تتر ERC20 در کیف پول خود شخصی خود مانند تراست ولت دارید و می‌خواهید آن را به تتر TRC20 تبدیل کنید، می‌توانید ارز خود را به یک صرافی مانند والکس که از هر دو تتر پشتیبانی می‌کند بفرستید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

۱- ارز خود را مانند یک تراکنش معمولی از کیف پول به آدرس تتر ERC20 صرافی بفرستید. برای این کار باید کارمزد شبکه را با اتریوم بپردازید. برای این انتقال، ابتدا باید در پنل خود در صرافی روی گزینه “واریز” برای ارز تتر کلیک کنید.

تبدیل ERC20 به TRC20

۲. سپس شبکه ERC20 را از پنلی که برای شما باز خواهد شد، انتخاب کرده و آدرسی که به شما نمایش می‌دهد را در کیف پول شخصی خود وارد کنید.

واریز تتر

با گذراندن این مراحل می‌توانید تتر ERC20 خود را به صرافی والکس ارسال کنید (ارسال تتر TRC20 نیز مشابه همین روش است؛ هنگام انتخاب شبکه در مرحله ۲، گزینه TRC20 را انتخاب کنید).

اگر می‌خواهید تتر خود را در کیف پول شخصی به صورت تتر TRC20 نگهداری کنید، باید دوباره درخواست برداشت از صرافی را ثبت کنید. این بار آدرس تتر TRC20 کیف پول خود را به صرافی ارائه کنید و همین بستر را در صرافی برای انتقال انتخاب کنید.

۱. روی گزینه “برداشت” تتر کلیک کنید.

مرجله ابتدایی برداشت تتر در والکس

۲. شبکه موردنظر را انتخاب کنید.

مراجل برداشت تتر

۳. برای مثال، شبکه ترون را انتخاب کنید.

شبکه ترون برای برداشت تتر

۴. در صفحه زیر، میزان برداشت تتر و آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. دقت کنید که حتماً آدرس مقصد مربوط به تتر در شبکه ترون باشد. هر آدرس دیگری غیر از این  وارد کنید، باعث گم شدن ارز شما در شبکه می‌شود.

بعد از تکمیل اطلاعات، روی گزینه “ایجاد درخواست برداشت” کلیک کنید.

درخواست برداشت تتر ترون

اگر قصد دارید در صرافی والکس معاملات جفت ارز انجام دهید، تفاوتی ندارد که قبلاً تتر شما در کدام شبکه بوده است. شما می‌توانید با داشتن هر نوع ارز تتری بدون ایجاد تفاوت در معامله‌ها و کارمزد آن‌ها، خرید و فروش جفت ارز مدنظر خود را انجام دهید.

۳. چطور با تتر TRC20 معامله کنیم؟

برای انجام معاملات از طریق بازار تتر TRC20، کاربران نیازی به تبدیل رمزارز خود به ارز فیات مانند ریال ندارد. تنها کافی‌ است به صفحه معاملات یک صرافی مانند والکس مراجعه کنید؛ سپس با انتخاب بازار USDT،‌ در همین بازار تتر خود را تبدیل به رمزارز دیگری کنید. در این حالت مهم نیست ارز تتر شما قبلاً در کدام شبکه بوده است. می‌توانید معاملات جفت ارز خود را با تتر در پنل والکس انجام دهید.

برای خرید تتر در صرافی والکس نیز پس از ساخت حساب کاربری و انجام مراحل احراز هویت، می‌‌توانید با ورود به پنل کاربری خود اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنید. با شارژ ریالی حساب خود در صرافی والکس، می‌توانید با ریال تتر بخرید. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
48 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
غزل
غزل
3 ماه قبل

سلام شب شما بخیر
ببخشید خواستم بدونم سایت Btcwer معتبره؟
یا اینکه چطور حسابیه؟

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  غزل

سلام وقت بخیر
ما هرگز پیشنهادات سرمایه‌گذاری در سایت‌های خارجی را توصیه نمی‌کنیم. امروزه بسترهای زیادی با وعده های سود نجومی سعی در فریب کاربران تازه کار را دارند.
در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای بررسی صحت سایت‌های مختلف وجود دارد که ما در مقاله راهنمای شناسایی سایت های کلاهبردار، آنها را معرفی کرده ایم.
به عنوان مثال شما میتوانید آدرس یو آر ال سایت مورد نظر را در پلتفرم scamadviser.com وارد کرده تا امتیاز اعتبار آن به شما نمایش داده شود.

الناز محمدی
الناز محمدی
5 ماه قبل

با سلام. این که در قسمت واریز نوشته آدرس کیفهای پول به صورت دوره ای تغییر میکنه،یعنی آدرس یکبار مصرفه؟
یا اینکه هر چند وقت یکبار تغییر میکنه؟

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  الناز محمدی

سلام
هرچند وقت یکبار تغییر خواهد کرد.

سیدمصطفی حسینی کاجی
سیدمصطفی حسینی کاجی
8 ماه قبل

سلام عرض ادب
اینجانب در اکانت خود در سایت usd****uxa مبلغی حدود ۸۲۰ هزار تتر دارم ولی رمز تراکنش را ندارم، آیا شما کارشناسان محترم میتوانید راه حلی به من نشان دهید

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل

سلام
وقت به خیر
ما متاسفاننه اطلاعات موثقی در خصوص صحت و اعتبار این پلتفرم نداریم و همیشه به کاربران توصیه میکنیم به دلیل مشکلات مربوط به تحریم و رشد سایت های کلاهبرداری، از سرمایه گذاری در پلتفرمهای خارجی پرهیز کنند. به دلیل اینکه وبسایت نام برده شده یک پلتفرم متمرکز است، تنها راه برداشت موجودی و رفع این مشکل، ارتباط با شتیبانی آنهاست. امیدواری آنها همکاری لازم با شما را انجام دهند.

ساغر شریفی
ساغر شریفی
1 سال قبل

سلام .من زمانی که می خوام تتر در شبکه ترون را از تراس ولت به *** منتقل کنم .تا مرحله ترانسفر میره و فیلد میشه و جالب اینه با اینکه تتر را انتقال نداده کارمزد کم می کنه .تمام ترون هام خرج شد الکی

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  ساغر شریفی

سلام و عرض ادب
لطفا تا انتشار یک بروزرسانی جدید برای تراست ولت و رفع کامل این مشکل از انجام تراکنش در بستر ترون در تراست ولت اجتناب کنید.

سیاوش رحیمی
سیاوش رحیمی
1 سال قبل

سلام
چرا ارز تتر خارجی ۲۵ روز هستش ک باز نمیشه
می‌خوام بدونم ک این سایت رو ایران بسته و یا اینکه خود شرکت این سایت رو بسته است

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سیاوش رحیمی

سلام
وقت شما به خیر
اگر منظور شما دسترسی به وبسایت https://tether.to/ است، در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای در خصوص عدم دسترسی به این وبسایت منتشر نشده است. پیشنهاد میکنیم این مساله را با وی پی ان، مرورگر یا سرویس اینترنت دیگری امتحان کنید.

سپاس از همراهی شما

سیاوش رحیمی
سیاوش رحیمی
1 سال قبل

سلام
چرا ارز تتر حدود پنج روز میشه ک بسته شده است
میشه دلیلشو بگید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سیاوش رحیمی

سلام
وقت به خیر
سیاوش عزیز منظور شما از قطع شدن چیست؟
توجه داشته باشید که در یک ماه اخیر به دلیل اختلال در شبکه های اینترنتی برخی کیف پول ها برای انجام تراکنش و یا نمایش موجودی ممکن است دچار مشکل شوند.

سپاس از همراهی شما

سیاوش رحیمی
سیاوش رحیمی
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام ب شما
منظورم این است ک من توی تتر خرید انجام دادم اما الان سایت بسته شده و من دسترسی ب سایت رو ندارم کلا سایت بسته شده است

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سیاوش رحیمی

سلام
وقت شما به خیر
سیاوش عزیز در صورت عدم دسترسی به وبسایت والکس لطفا با همکاران ما در پنل پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

تلفن : ۹۱۰۰۶۵۵۵ – ۰۲۱ (هفت روز هفته و به صورت شبانه‌روزی)

سپاس از همراهی شما

ناصر اشتاب
ناصر اشتاب
1 سال قبل

کیف پول safepal خوبه یا نه ؟؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  ناصر اشتاب

سلام
وقت شما به خیر
بله؛ کیف پول Safepal جزء ولت های شناخته شده حوزه کریپتو است. دقت داشته باشید که آن را از منبع معتبر (گوگل پلی و اپ استور) دانلود کنید.

سپاس از همراهی شما

آرش
آرش
1 سال قبل

سلام.وقت شما بخیر.برای من یه یوزر و پسورد تتر توی واتساپ امده و یک نفر فرستاده…واردش میشم .۲ میلیون و خورده ای هم داخلش تتر داره.نمیدونم داستان چیه.چطور میتونم برداشتش بکنم و توی حساب ساخته شده ام توی این سایت بریزم؟؟کمکم کنید ، جبران میکنم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  آرش

سلام
وقت شما به خیر
منظور شما از یوزر و پسورد تتر چیست؟!!
به احتمال بسیار زیاد این یک پلتفرم جعلی، با موجودی تتر جعلی و صرفا برای کلاهبرداری از کاربران است. بنابراین بسیار هوشیار باشید و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و یا دادن عبارات بازیابی کیف پول خود به سایتهای مختلف “جدا” خودداری کنید. زیرا ممکن است منجر به از دست رفتن کل دارایی شما شود.

سپاس از همراهی شما

حامد رحیمی
حامد رحیمی
5 ماه قبل
پاسخ به  آرش

برای منم یه همینجور چیزی فرستادن تونستی بفهمی جریان چیه منم در جریان بزار ممنون

علیرضا هدایتخواه
علیرضا هدایتخواه
1 سال قبل

سلام خیلی ممنون از مطالبتون
به غیر از تراست ولت چه ولت های دیگه ای هستن که شبکه بر پایه ترون (trc20) رو پشتیبانی میکنن؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
در بین کیف پول های نرم افزاری، به جز تراست ولت گزینه های زیر هم از شبکه ترون و تتر trc20 پشتیبانی می‌کنند:
– کیف پویل ترون لینک (TronLink) که ولت رسمی ترون است
– کیف پول گواردا (Guarda)
– اکسودوس (Exodus)

سپاس از همراهی شما

راضیه کاسبی
راضیه کاسبی
1 سال قبل

سلام ببخشید من تو برنامه tmon پول گزاشته بودم خواستم برداشت کنم به روش انتخابمtrc20 بود رمز عبور هم زدم برداشت شد ولی نیومد حسابم الان کم شده ۱۵۰ دلار از کجا بدونم کجا رفته چجوری بیارم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  راضیه کاسبی

سلام
وقت شما به خیر
لطفا هش مربوط به این تراکنش را در ترکر ترون وارد و وضعیت تایید شدن آن را بررسی کنید. اگر تراکنش در شبکه تایید شده بود، این مساله را با پشتیبانی کیف پول مقصد خود در میات بگذارید.

سپاس از همراهی شما

Shivoli
Shivoli
1 سال قبل
پاسخ به  راضیه کاسبی

شرکت tmon یه کلاهبردار بود که متاسفانه پول خیلیا رو بالا کشید

رها
رها
1 سال قبل

سلام من میخواستم تتر بخرم بجای شبکه ترون، اتریوم یعنی erc20رو انتخاب کردم و توی trustام erc20نشسته و برای ۱۰۰داتر ۱۰دلار کارمزد کسر کرده الان می‌خوام انتقالش بدم اتریوم میخواد که مبلغش خیلی گرونه .الان برای ۹۰دلار باید چقدر اتریوم بگیرم ؟یا اگه راه دیگه ای هست که تبدیل به trc20کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بنده رو

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رها

سلام
وقت شما به خیر
نرخ کارمزد کسر شده بر اساس ترافیک شبکه اتریوم متغیر است و در حال حاضر چیزی حدود ۸ الی ۱۸ دلار است. شما همچنین قبل از تایید نهایی تراکنش، نرخ کارمزدی را در ولت خود مشاهده خواهید کرد.
اما در خصوص سوال دوم، از آنجا که تتر شما در بستر شبکه اتریوم است، برای تبدیل آن به تتر (TRC-20) باید مجددا آن را به صرافی والکس انتقال داده و بار دیگر آن را در شبکه ترون (TRC-20) برداشت کنید. بنابراین برای تبدیل شبکه آن به یک بار دیگر پرداخت کارمزد نیاز دارید.
توجه داشته باشید که کارمزدها در شبکه اتریوم نسبت به ترون و اسمارت چین بسیار بیشتر هستند و همیشه قبل از تراکنش خود این مساله را مدنظر قرار دهید.

سپاس از همراهی شما

رها
رها
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

با سلام و خسته نباشید ببخشید من اگه بخوام از تراست والتم تتر erc20رو به انتقال بدم به والکس که تبدیل کنم به trc20باید اتریوم داشته باشم توی تراستم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رها

سلام
وقت شما به خیر
بله؛ شما برای انتقال تتر erc20 نیاز به داشتن مقداری اتریوم جهت پرداخت کارمزد شبکه دارید. به طور کلی برای انجام تراکنش در هر شبکه‌ای، باید مبلغ کارمزد را توسط کوین بومی همان شبکه پرداخت کنید.

سپاس از همراهی شما

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام من تتر برداشت کردم وبه جای اینکه آدرس usdtدر کیف پولم واریز کنم به آدرس trx_usdtواریز کردم، آیا تتر میاد یا خیر،راستی من تو کیوجی پی ان آدرس تتربرروی شبکه اتریوم رو ثبت کردم. کیف پولم اتمیک والت هست

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
وقت شما به خیر
تتر شما در هنگام ارسال در بستر چه شبکه ای بوده است؟
توجه داشته باشید که شبکه ترون با شبکه اتریوم و اسمارت چین سازگار نیست و در صورت انجام تراکنش اشتباه بین این شبکه ها تتر از شبکه خارج نمیشود و کماکان در کیف پول مبدا باقی می‌ماند.
اما در صورتی که شبکه مبدا و مقصد این تراکنش شما ترون بوده، با فعال کردن کیف پول TRX-USDT خود موجودی آن قابل نمایش است. در عیر این صورت با پشتیبانی کیف پول اتمیک ارتباط برقرار کنید.
https://atomicwallet.io/support

سپاس از همراهی شما

خدایار مهرام
خدایار مهرام
1 سال قبل

آیا میتوان در ایران تتر خرید و در trust Wallet ریخت و در آمریکا آنرا به دلار تبدیل و برداشت کرد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
بله؛ این ویژگی اصلی رمزارزها است. شما می‌توانید بدون محدودیت‌های جغرافیایی و بانکی، ارز دیجیتال خود را در هر نقطه جهان به فروش برسانید.

سپاس از همراهی شما

حسین روستا
حسین روستا
1 سال قبل

سلام. میشه یه کیف پول معرفی کنید که tether trc20 رو ساپورت کنه معرفی کنید.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  حسین روستا

سلام
وقت شما بخیر
تتر trc20 در اکثر کیف پول‌های شناخنه شده بازار مانند تراست ولت، اتمیک ولت ،و… که در دسته ولت های نرم افزاری قرار میگرندف پشتیبانی میشود. خمچنین در بین کیف پول های سخت افزاری، لجر نانو اس و لجر نانو ایکس از جمله شناخته شده ترین کیف پولها هستند.

دکمه بازگشت به بالا