سرمایه گذاری

کسب درآمد با بیت کوین، بهترین روش های کسب سود از بیت کوین

کسب درآمد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، یکی از جذاب‌ترین روش‌های درآمد زایی در عصر حاضر محسوب می‌شود. در کنار خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها، روش‌های دیگری برای کسب درآمد وجود دارند که در این مقاله به آنها پرداخته‌ایم.

معرفی روش‌های کسب درآمد بیت کوین

افراد از روش‌های گوناگون می‌توانند بیت کوین آنلاین به دست آورند. اما درست مثل زندگی واقعی، هیچ چیز رایگان به دست نمی‌آید. هر روشی که برای به دست آوردن بیت کوین در پیش بگیرید، باید چیزی در عوض آن پرداخت کنید، مانند: زمان، دانش و یا حتی قدرت پردازش کامپیوترتان.

برخی از روش‌های ذکر شده در این مقاله به تلاش کمی نیازمندند و به‌تبع آن دستاورد این روش‌ها هم قابل توجه نخواهد بود. روش‌های دیگر ممکن است پرسودتر باشند اما برای استفاده از این روش‌ها، لازم است سطح مشخصی از دانش و تجربه درباره صنعت و بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید.

بنابراین اگرچه این طور به نظر می‌رسد که بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال راه آسانی برای کسب درآمد هستند اما بدون تخصص تقریباً ناممکن است (داشتن دانش در هر حوزه‌ای کارگشا است). اگر مشتاق به دست آوردن آنلاین بیت کوین هستید، در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

استخراج بیت کوین

ماینینگ بیت کوین

تازه‌کاران صنعت بیت کوین مبالغ قابل توجهی از طریق استخراج بیت کوین آن به دست آورده‌اند. استخراج بیت کوین فرایندی است که طی آن کوین‌های جدید ساخته می‌شوند. استخراج با به‌کارگیری برنامه‌های کامپیوتری مشخص و با توجه به قدرت پردازشی کامپیوتر شخص استخراج کننده انجام می‌شود.

در ابتدا، استخراج بیت کوین بسیار آسان بود و استخراج کننده‌های اولیه با مخارج کم، هزاران هزار بیت کوین استخراج می‌کردند! اما هم اکنون استخراج بیت کوین بسیار سخت‌تر از قبل شده و تقریباً برای به دست آوردن هر بیت کوین، ۵۲ ماه زمان لازم است.

وام دادن با کریپتو

فرآیند سهام‌داری کریپتو شبیه به قفل کردن دارایی‌های شما در بانک و کسب سود است – مشابه گواهی سپرده (CD). شما دارایی‌های رمزنگاری خود را در ازای دریافت پاداش یا بهره از پلتفرمی که دارایی‌ها را در آن قرار داده‌اید، «قفل می‌کنید». در این روش، شما به عنوان یک سرمایه‌گذار، دارایی‌های خود را به صورت وام در شبکه قرار داده و پس از مدتی بهره آن را دریافت می‌کنید.

بسیاری از صرافی‌ها و پلتفرم‌ها، با گزینه‌های متمرکز و غیرمتمرکز، سپرده‌گذاری را ارائه می‌دهند. حتی می‌توانید از برخی کیف پول‌های سخت‌افزاری، ارز دیجیتال را به اشتراک بگذارید. کم ریسک‌ترین گزینه بین رمزارزها، استیک استیبل کوین است. وقتی استیبل کوین‌ها را استیک می‌کنید، بیشتر ریسک‌های مرتبط با نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال را از بین می‌برید.

استراتژی هولد کردن

این روش در مورد نحوه کسب درآمد با ارز دیجیتال بدون شک بهترین گزینه برای مبتدیان است. هودل (HODLing) به فرآیند خرید یک ارز دیجیتال و نگه داشتن توکن‌های شما در طولانی مدت اشاره دارد. این هیچ تفاوتی با خرید سهام و نگه داشتن سهام برای چندین سال ندارد.

برای انجام این کار، لازم نیست نگران نوسانات کوتاه مدت قیمت باشید – به خصوص هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال قوی و معتبر مانند بیت کوین و اتریوم. به عنوان مثال، در ماه می ۲۰۲۱، قیمت اتریوم به ازای هر توکن، ۴۳۰۰ دلار بود. تنها یک ماه بعد، قیمت اتریوم به ۲۱۰۰ دلار کاهش یافت.

شرکت در ایر دراپ

ایر دراپ (Airdrops): یک استراتژی بازاریابی است که توسط برخی از شرکت‌های فعال در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال به کار گرفته می‌شود. این استراتژی اهدافی نظیر افزایش آگاهی کاربران، جذب سرمایه‌گذاران جدید و تشویق جامعه به شرکت در فعالیت‌های مشخص شده را دنبال می‌کند.

در طول ایر دراپ، شرکت در ازای انجام فعالیت‌ها و رعایت قواعد خاصی، اقدام به اهدای ارز دیجیتال رایگان به کاربران خود می‌کند. ممکن است در برخی ایر دراپ‌ها، تنها وارد کردن آدرس کیف پول و برخی اطلاعات هویتی اولیه کافی باشد؛ اما برخی شرکت‌ها برای اهدای بیت کوین درخواست‌های بیشتری از کاربران دارند. به عنوان مثال ممکن است یک شرکت از شما درخواست اثبات وجود یک کوین یا توکن خاص در کیف پول و سبد سرمایه‌تان را داشته باشد.

همچنین ممکن است برخی شرکت‌ها در قبال ارائه ارز دیجیتال، درخواست‌هایی نظیر شرکت در یک نظرسنجی، انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی یا فعالیت‌های دیگری از این قبیل را داشته باشند. شرکت در ایردراپ نیازمند سرعت عمل بالایی است؛ چرا که در اغلب موارد، این رویدادها در مقیاس بسیار محدودی برگزار می‌شوند. همچنین برای اطلاع از زمان و شرایط این روش کسب درآمد بیت کوین بهتر است در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور یافته و صفحات مشهور مرتبط با ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.

وب‌سایت‌های تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی و دریافت درآمد بیت کوین

همان طور که از اسمشان پیداست، این وب‌سایت‌ها در ازای بازدید کردن از سایت‌های مشخص و یا دیدن تبلیغات مشخصی به کاربران بیت کوین می‌دهند. وب‌سایت‌های بسیار زیادی از این دست وجود دارند که “Ads۴BTC” از مشهورترین و محبوب‌ترین این وب‌سایت‌ها است. این وب‌سایت به کاربران امکان انتخاب میان تبلیغات ۱۰،۵ و ۲۰ ثانیه‌ای را می‌دهد. بر همین اساس مقادیر بیت کوین دریافتی متفاوت خواهد بود. اگر در این وب‌سایت در تمام طول روز تبلیغات ۲۰ ثانیه‌ای برای شما پخش شود، در پایان چیزی کم‌تر از ۱۰ دلار خواهید داشت.

خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین همان ترید است که از طریق پلتفرم‌های ارز دیجیتال مانند binance یا والکس صورت می‌گیرد. شما با کمی آموزش و توسط ابزارهایی که این واسطه‌ها برای شما فراهم می‌کنند، می‌توانید به صورت آنلاین به معامله بیت کوین بپردازید؛ در حالی که روی مبل نشیمن خانه‌تان لم داده‌اید!

برای کسب درآمد با خرید و فروش بیت کوین تنها به ایجاد یک حساب کاربری در یکی از سایت‌های خرید و فروش بیت کوین مانند والکس نیاز دارید. ما در مقاله آشنایی با بیت کوین این رمزارز محبوب را به صورت اختصاصی برررسی کرده‌ایم.

فاسِت‌های بیت کوین

فاست بیت کوین

فاست (Facuets): نوعی وب‌سایت است که مقدار کمی بیت کوین به کاربرانش می‌دهد. صاحبان این گونه وب‌سایت‌ها از طریق قرار دادن تبلیغات روی وب‌سایت درآمد کسب می‌کنند و به افرادی که از تبلیغات دیدن می‌کنند یا به تکمیل مطالعات کمک می‌کنند، بیت کوین می‌پردازند.

این صنعت ۵۰٪ از ترافیک سایت‌های مرتبط با بیت کوین را تشکیل می‌دهد. این‌گونه وب‌سایت‌ها درصدی از بیت کوین پرداختی به بازدیدکنندگانی که شما به سایت دعوت می‌کنید را به شما پرداخت می‌کنند.

این پدیده منجر به استفاده کاربران از «فاستْ چرخان‌ها» (Bitcoin faucet rotators) شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که در مدت کوتاه وارد تعداد زیادی فاست شوند و البته خودشان بابت آوردن شما به فاست‌های مختلف، از آن‌ها (فاست‌ها) پورسانت دریافت می‌کنند.

استفاده از فاست‌ها هم مانند استفاده از سایت‌های تبلیغات کلیکی یک راه حل منطقی‌ برای به دست آوردن ارز دیجیتال نیست. حتی با استفاده از بهترین فاست چرخان‌ها، کاربران نمی‌توانند بیش از ۲-۱ دلار در روز به دست آورند. اگرچه ۲ روش ذکر شده در بالا، آسان‌ترین روش‌های کسب درآمد از بیت کوین هستند، اما زمان‌برترین (نسبت به مقدار بیت کوینی که به دست می‌آورید) روش موجود نیز هستند.

خرده‌کاری ارز دیجیتال

در ابتدا به سراغ تعریف کلی از خرده‌کاری ارز دیجیتال می‌رویم. خرده‌کاری (Micro Jobs) ارز دیجیتال عبارت‌اند از وظایف کوچکی که در ازای دریافت مقدار کمی ارز دیجیتال (مانند بیت‌ کوین یا اتریوم) انجام می‌شوند. وب‌سایت‌هایی مانند Coinworker ارائه دهنده‌ی چنین وظایفی هستند. این وظایف برای نمونه می‌تواند تست یک “plugin”  برای سنجش سازگاری آن با مرورگرتان یا حتی باز نشر یک پست در توییتر باشد.

پولی که از این روش به دست می‌آید، ناچیز است اما در مقایسه با مقداری که از فاست‌ها و سایت‌های تبلیغات کلیلکی به دست می‌آید، کمی بیشتر است.

نویسندگی درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

اگر درباره بیت کوین آگاهی دارید یا به کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتالی علاقه‌مند هستید، با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتان در این موضوع، می‌توانید بیت کوین به دست آورید. مقدار درآمدی که به دست می‌آورید، بسته به میزان تخصصتان در این حوزه متفاوت است.

به دست آوردن درآمد قابل قبول با دانش کافی درباره بیت کوین، تتر، بیت کوین کش و سایر رمزارزها رابطه تنگاتنگی دارد. تعداد روبه‌رشدی از وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری هستند که به نویسندگان اختصاصی نیاز دارند تا درباره بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی مطلب بنویسند.

نویسندگان خوب از ۳۰ دلار تا ۱۰۰ دلار به ازای ۱۰۰۰ کلمه دریافت می‌کنند. همچنین نویسندگان خودشان مشخص می‌کنند که دستمزدشان را به صورت بیت کوین و یا به صورت وجه نقد دریافت کنند. وب‌سایت‌هایی مانند Coinality، برای شروع نوشتن درباره بیت کوین مناسب است. 

استخراج ابری

استخراج ابری به عنوان راهی برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از قدرت رایانش ابری اجاره‌ای بدون نیاز به نصب یا اجرای مستقیم نرم‌افزار یا سخت‌افزار مرتبط ایجاد شده است. افراد می‌توانند از راه دور با افتتاح حساب و پرداخت حداقل هزینه در استخراج ارز دیجیتال شرکت کنند. بنابراین، شرکت‌های استخراج ابری، استخراج را برای گروه بزرگ‌تری از مردم در دسترس‌تر و سودآورتر کرده‌اند.

بازی‌های کریپتویی را فراموش نکنید

 بازار بازی‌های کریپتو برای کسب درآمد اکنون میلیاردها دلار ارزش دارد! تنوع و انواع عناوین زیادی در این فضا وجود دارد، البته یکی از بهترین بازی‌های رمزنگاری که می‌توان به آن بازی کرد، بازی Decentraland است.

بازی Decentraland

به زبان ساده، Decentraland یک متاورس ارائه می‌دهد که به بازیکنان از سراسر جهان امکان می‌دهد یک آواتار مجازی ایجاد کنند، با افراد دیگر چت کنند، و مهمتر از همه شما فرصت خرید زمین مجازی را دارید. هنگامی که یک قطعه زمین را خریداری کردید و پروژه املاک و مستغلات خود را ساختید، سپس به شکل یک NFT منحصر به فرد نشان داده می‌شود.

تغییر قاعده بازی

حوزه کریپتوکارنسی در حال حاضر یکی از سودآورترین حوزه‌ها برای سرمایه‌گذاری است. رمزارزها همه روزه در حال پیشرفت هستند و در سال‌های پیش رو نگاه جامعه اقتصادی به روش‌های خرید و فروش و سرمایه‌گذاری را تغییر می‌دهند. در این مقاله با ۶ روش کسب درآمد بیت کوین آشنا شدیم. اگر موارد دیگری به ذهنتان خطور کرد، حتماً در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

بهترین روش کسب درآمد از بیت کوین کدام است؟ 

خرید و فروش و یا هولد کردن بیت کوین، یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از بیت کوین است.

آیا بیت کوین رایگان وجود دارد؟

در حال حاضر تنها روش کسب رایگان بیت کوین، شرکت در یک ایر دراپ است. با این حال به دلیل ارزش بالای این کوین، اغلب شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از کوین‌ها و توکن‌های ارزان‌تری برای ایر دراپ استفاده کنند.

آیا استخراج بیت کوین به صرفه است؟ 

با توجه به سختی شبکه بیت کوین، هزینه‌های بالای مصرف برق و نیاز به سیستم‌های قدرتمند محاسباتی، در حال حاضر استخراج بیت کوین به صرفه نیست.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مینا
مینا
2 ماه قبل

دوستان حوزه ارزهای دیجیتال شاخه های خیلی زیادی داره و اول آموزش بعدا سرمایه گذاری 
کنید و همیشه با سرمایه مازاد و غیر اصلی خودتون کار کنید و سیو سود و مدیریت سرمایه 
رو فراموش نکنید تا توی بازار های مال متضرر نشوید

TalA
TalA
1 سال قبل

مطلب کاملی بود

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  TalA

سپاسگذاریم از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا