سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده‌ ارز وان اینچ؛ پیش بینی فردای تک شاخ

در دنیای ارزهای دیجیتال، یکی از اصلی‌ترین اهداف، رسیدن به سود در کنار تجربه‌ی خریدی ایمن است. برای همین همیشه آینده‌ ارزهای دیجیتالی که به بازار کریپتو اضافه می‌شوند برای سرمایه‌گذاران این حوزه اهمیت فراوانی دارد. یکی از این ارزها، ارز وان اینچ است که می‌توان گفت روز به روز بر اهمیت آن در سرمایه گذاری افزوده می‌شود. در نتیجه افراد بیشتری نسبت به خرید وان اینچ اقدام می‌کنند. اگر برای شما هم اطلاعات بیشتر درباره‌ی آینده ارز وان اینچ اهمیت دارد، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟

قبل از اینکه بخواهید درباره آینده ارز وان اینچ بدانید، لازم است بدانید که ارز وان اینچ چیست؟ توکن وان اینچ یک توکن Erc20 مبتنی بر شبکه اتریوم است. راه‌اندازی وان اینچ در اوایل سال ۲۰۲۰ شکل گرفت، اما صرافی وان اینچ که این رمز ارز را به عنوان توکن اختصاصی خود ارائه می‌­دهد کار خود را در ابتدای سال ۲۰۱۹ آغاز کرد.

ایده اولیه­‌ی این رمز ارز در می ماه سال ۲۰۱۹ در ذهن دو بنیان‌گذار این پروژه سرگی کونز (Sergej Kunz) و آنتون بوکوو (Anton Bukov) شکل گرفت. این ایده به قدری برای این دو بنیان‌گذار مهم و جذاب بود که ظرف ۶۰ ساعت، نسخه‌ی اولیه و عملی شده‌ی آن در دسترس قرار داشت! هر چند نسخه اول این پروژه مشکلات بسیاری داشت اما بازهم در کنار نواقص اولیه برای عموم مردم یک پروتکل جذاب بود؛ زیرا باعث می‌­شد دغدغه اصلی مردم را برای خرید و فروش رمز ارزها از بین ببرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این ارزدیجیتال به مقاله ارز وان اینچ چیست؟ مراجعه کنید.

بنیانگذاران ارز وان اینچ

وضعیت رمز ارز وان اینچ در کوین مارکت کپ

وان اینچ در رده ­بندی وب سایت کوین مارکت کپ در حال حاضر در رده ۹۷ قرار گرفته است. تعداد کل توکن‌های وان اینچ به ۱.۵ میلیارد محدود شده و قرار است با برنامه‌­ای مشخص در طی چهار سال عرضه شود که آینده‌ی ارزهای مختلف از جمله آینده ارز وان اینچ را به تصویر می‌کشد. این برنامه به شکل زیر خواهد بود:

  • ۳۰٪ برای تامین امنیت و برقراری ثبات شبکه
  • ۲۲.۵٪ برای تیم سازنده و توسعه دهنده وان اینچ
  • ۲۱٪ برای توسعه اکوسیستم
  • ۱۹.۵٪ برای سرمایه­ گذاران و سهامداران پروژه
  • ۵٪ برای مشاوران پروژه
  • ۲٪ برای تامین نقدینگی پروژه یونی سوآپ

علت محبوبیت و درخشان بودن آینده ارز وان اینچ

همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد این رمز ارز از بدو ورود به دنیای کریپتو مورد استقبال مردم قرار گرفت که در این بخش قصد داریم علت محبوبیت و درخشان بودن آینده ارز وان اینچ را بررسی کنیم.

پروتکل وان اینچ پلتفرمی است که تمام صرافی‌های غیرمتمرکز را تجمیع می‌­کند و با استفاده از ربات آربیتراژ (Arbitrage) قیمت ارزی را که بخواهیم بخریم را برای ما بررسی کرده و پایین‌ترین قیمت خرید را ارائه می‌دهد. همین عمل، یعنی خرید با پایین‌ترین قیمت ممکن، باعث محبوبیت این رمز ارز  شده زیرا دیگر نیازی نیست زمانی که ما قصد خرید داریم قیمت را در تمام صرافی‌های غیر متمرکز مورد بررسی قرار دهیم. به بیان دیگر، هر زمان بخواهید ارز دیجیتال وان اینچ بخرید، از حداقل بودن قیمت اطمینان خواهید داشت.

از طرف دیگر، امنیت بالای این رمزارز، یکی دیگر از دلایلی است که آینده ارز وان اینچ را درخشان می‌کند. در بسیاری از صرافی‌های غیر متمرکزی که قصد خرید با قیمت پایین را داشته باشید، امنیت شبکه به‌قدری بالا نیست که بتوان به عنوان یک خریدار به آن صرافی اعتماد کرد؛ بنابراین، از آنجایی که ارز وان اینچ هم با ارائه‌ی پایین‌ترین نرخ ممکن، امنیت بالا را هم برای خرید فراهم می‌کند.

در عین حال آینده ارز وان اینچ به آینده صرافی‌های غیرمتمرکز بستگی دارد. علت این موضوع این است که صرافی‌های متمرکز، مانند بایننس، همواره در رده اول حجم معاملات بازار هستند و صرافی‌های غیرمتمرکز در قبال آن‌ها بسیار ناچیز هستند. اگر در آینده این صرافی‌ها به مشکل بخورند وان اینچ می‌تواند یک جایگزین مناسب برای خرید در صرافی های غیرمتمرکز با بهترین نرخ خرید باشد.

خرید ارز وان اینچ

نکته‌­ای که برای ما ایرانی‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، تحریم‌ها است. پلتفرم‌های متمرکز بزرگ با زیر نظر گرفتن تراکنش‌ها، به راحتی امکان تشخیص آی‌پی شخص خریدار را دارند. در مقابل، در پلتفرم‌­های غیر متمرکز به راحتی می‌­توان خرید خود را بدون نگرانی پیگیری تراکنش انجام داد.

نحوه خرید وان اینچ در صرافی های خارجی و ایرانی

همانطور که می‌دانید برای خرید و فروش ارز­های دیجیتال ابتدا باید در صرافی‌ها افتتاح حساب کرده و پس از آن احراز هویت خود را تکمیل کنید. رمز ارز وان اینچ هم مشابه با سایر ارزهای دیجیتال در بسیاری از صرافی‌­ها از جمله صرافی‌های معتبری همچون بایننس، کوکوین‌ و کوین بیس لیست شده است که همین موضوع اعتبار بیشتری به این پروژه می‌­بخشد. به‌طور کلی، لیست شدن در صرافی‌های معتبر نیازمند یک سری از فیلترها و فاکتورهای خاص است که وان اینچ توانسته با رعایت این نکات در تمامی صرافی‌های متمرکز معتبر رمزارز خود را لیست کند.

با توجه به آینده ارز وان اینچ، روز به روز به سرمایه‌گذاران ایرانی این ارز اضافه شده و بد نیست شما هم با یک صرافی ایمن ایرانی آشنا باشید. در صورتی‌که علاقه‌مند به خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های ایرانی هستید، تا بدون پرداخت ارز واسط مثل تتر، مستقیما با تومان معامله‌ی خود را انجام دهید، والکس یکی از بهترین پلتفرم‌های انتخابی است. شما با افتتاح حساب کاربری و تایید هویت خود و اطلاعات بانکی‌تان در این پلتفرم می‌توانید به سادگی چند کلیک و با واریز ریالی، هر ارز دیجیتالی که بخواهید، از جمله وان اینچ را بخرید.

به‌طور کلی اگر می‌خواهید خریدی مطمئن روی ارزهای دیجیتال انجام دهید، پیشنهاد می‌شود تحلیل فاندامنتال و وایت‌پیپر آن ارز را حتما مطالعه کنید. این دو سند به شما امکان این را می‌دهد تا حدودی آینده‌ ارز وان اینچ یا هر ارز دیگری که می‌خواهید معامله کنید را بهتر درک کنید.

آینده‌ ارز وان اینچ، آینده‌ای رو به رشد یا رو به زوال؟

آینده ارز وان اینچ به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. با اینکه گاهی نمودار رشد آن رو به پایین و گاهی رو به بالاست، چیزی از تعداد سرمایه‌گذاران این ارز کم نمی‌شود. یکی از فاکتورهایی که در آینده ارز وان اینچ تاثیر گذار است، میزان استفاده کاربران از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز خواهد بود. اگر بخواهیم صرافی‌های متمرکز که امروزه نقش اصلی را در خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند، نادیده بگیریم، وان اینچ می‌­تواند در بین صرافی­‌های غیرمتمرکز در رده اول قرار گیرد. این ارز توانسته بهترین امکانات یعنی کارمزد کم خرید و پایین‌ترین قیمت در بین رقبا را برای ما فراهم کند.

به‌طور معمول، زمانی‌که بخواهیم از صرافی‌های متمرکز مثل بایننس خرید کنیم، کمتر از یک درصد نگران کلاهبرداری صرافی در قبال سرمایه خود هستیم. این در‌ حالی است که اگر پای خرید از یک صرافی غیرمتمرکز در میان باشد، بعضا نیاز به ساعت‌ها تحقیق و پیگیری برای پیدا کردن بهترین و امن‌ترین صرافی خواهیم بود. با همه این تفاسیر و با روی کار آمدن صرافی واحدی همچون وان اینچ دیگر نیازی به تحقیق و خرید با استرس نیست. بنابراین هرگاه که نیاز به خرید از یک صرافی غیرمتمرکز داشتید صرافی وان اینچ می‌­تواند بهترین گزینه باشد. برای همین است که آینده‌ ارز وان اینچ، آینده‌ای درخشان و رو به رشد تخمین زده می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا