اخبار ارزهای دیجیتال

کاهش ۷۰ درصدی حجم معاملات بازار اسپات بایننس در سه ماهه دوم ۲۰۲۳

طبق نظر تحلیلگران سایت کایکو، در سه ماه گذشته، بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر بررسی‌های نظارتی و فروپاشی حوزه بانکی در ایالات متحده آسیب جدی دید. این موضوع در حجم معاملات صرافی‌های بایننس، کراکن، کوین بیس و OKX نیز مشهود است.

به گزارش والکس، تمام صرافی‌های متمرکز سطح اول ارزهای دیجیتال، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ با کاهش شدید حجم معاملات اسپات روبرو شدند. بایننس که به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال شناخته می‌شود، به طور قابل پیش‌بینی بیشترین آسیب را متحمل شد. در این بازه زمانی این صرافی ۷۰ درصد از حجم معاملات بازار اسپات خود را از دست داد. چنین محاسباتی توسط شرکت تحقیقات ارزهای دیجیتال Kaiko در گزارش فصلی بازار ارائه شده است.

معیارهای حجم معاملات اسپات به سطوحی سقوط کرد که از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ مشاهده نشده بود. علاوه بر بررسی‌های نظارتی اخیر، عملکرد ضعیف صرافی بایننس ممکن است بخاطر تصمیم این صرافی برای بازگرداندن کارمزد برای بسیاری از جفت‌های معاملاتی بیت‌ کوین (BTC) نیز باشد.

رقبای کلیدی بایننس مانند کراکن، کوین بیس و OKX، بیش از ۵۰ درصد از حجم معاملات اسپات خود را از دست داده‌اند. این گزارش می‌گوید همچنین حجم معاملات جفت‌های مبتنی بر یورو به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

در زمان انتشار خبر ارائه درخواست ETF اسپات بیت کوین توسط غول‌های مدیریت دارایی، فعالیت معاملاتی در محصولات مربوط به بیت کوین افزایش یافت. صندوق ProShares Bitcoin Strategy برای پنجمین بار در تاریخ خود ۵۰۰ میلیون دلار حجم معاملات روزانه را ثبت کرد.

علیرغم وجود امکان ایردراپ، توکن‌های لایه ۲ بدترین عملکرد را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ ثبت کردند. وضعیت برای سایر آلت‌کوین‌ها نیز به همین منوال است. با تلاش‌های SEC برای سرکوب آلت‌کوین‌های اصلی، معیارهای بهره باز (OI) تنها در پنج روز در اواسط ژوئن ۴۰ درصد کاهش یافت.

در کنار سایر آلت‌کوین‌ها، توکن‌های لایه یک، ۲۴ درصد از ارزش خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ از دست دادند. در عین حال، سبد سرمایه‌گذاری BTC+ETH، یکی از معدود دارایی‌هایی است که توانسته سه ماهه اول و دوم را با رشد مثبت به پایان برساند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا