کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های آلیس؛ گزینه های امن برای ۲۰۲۲

ارز دیجیتال آلیس یکی از پروژه‌های جدید است که توانسته است در بازار بازی‌های بلاکچینی به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. به همین دلیل افراد زیادی به خرید و فروش این ارز دیجیتال روی آورده‌اند. اولین گام قبل از خرید ارز دیجیتال آلیس و سرمایه‌گذاری روی آن انتخاب یک کیف پول است.

کیف پول ارز دیجیتال کلیدی‌ترین ابزار در سرمایه گذاری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است. کیف پول ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند. به همین دلیل انتخاب یک کیف پول آلیس امن و معتبر برای اغلب افراد به یک چالش جدی تبدیل شده است.

در این مقاله قصد داریم علاوه‌بر پاسخ به اینکه ارز دیجیتال آلیس چیست؟ به معرفی تعدادی از کیف پول‌های ارز دیجیتال آلیس بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی کیف پول‌های آلیس

در حال حاضر کیف پول‌های زیادی هستند که از ارز آلیس پشتیبانی می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های آلیس می‌پردازیم. این ولت‌های آلیس هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که شما با توجه به استراتژی‌های مالی خود می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

کیف پول لجر (Ledger)

ولت لجر برای آلیس

یکی از انواع کیف پول‌های سخت افزاری که از آلیس پشتیبانی می‌کند، کیف پول لجر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول لجر این است که شما در کنار ارز دیجیتال آلیس می‌توانید از این کیف پول برای نگهداری ارزهای دیگر مانند بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌ها استفاده کنید.

از دیگر دلایل محبوبیت این کیف پول، امنیت بسیار بالای آن است. کیف پول سخت افزاری لجر دارای یک چیپ فناوری به نام Secure Elemnt است. Secure Elemnt یکی از تراشه‌های بسیار امن در حوزه فناوری است که کیف پول لجر را در مقابل انواع حملات هکرها ایمن می‌کند.

همچنین کیف پول لجر به نحوی طراحی شده است که فضای زیادی اشغال نکند. به همین دلیل حمل و نقل آن بسیار آسان است و به راحتی می‌توان یک جای امن برای آن اختصاص داد.

البته توجه داشته باشید که کیف پول لجر را باید از سایت‌های معتبر خریداری کنید. زیرا ممکن است که کیف پول دستکاری شده باشد و توسط فروشنده بدافزار روی آن نصب شده باشد تا به دارایی شما دسترسی داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که قیمت کیف پول لجر نسبت به سایر مدل‌های کیف پول گران‌تر است. اما اگر جزو افرادی هستید که قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید بهترین کیف پول آلیس برای حفاظت از دارایی دیجیتال شما کیف پول سخت افزاری است.

کیف پول تروزر (Trezor)

کیف پول تروزر برای آلیس

یکی دیگر از انواع کیف پول که از آن می‌توانید به عنوان کیف پول آلیس استفاده کنید می‌توان به کیف پول تروزر اشاره کرد. این کیف پول برای اولین بار در اوت سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و بعد از مدت کوتاهی، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول تروزر می‌توان به این مورد اشاره کرد که بالاترین حد امنیت و حفاظت را ارائه می‌دهد و امکان هک آن نزدیک به صفر است. زیرا کلیدهای خصوصی در کنترل کاربر هستند و کل کیف پول نیز توسط یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای پشتیبانی می‌شود. تنها در صورتی این کیف پول می‌تواند مورد هک قرار بگیرد که کاربر اطلاعات شخصی خود را در دسترس دیگران قرار دهد.

کیف پول تروزر دارای یک صفحه نمایش است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا آدرس گیرنده را تایید کند. به همین دلیل هکرها نمی‌توانند به صورت خودکار تراکنشی را بدون اطلاع کاربر تایید کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های این کیف پول چند ارزی بودن آن است. شما می‌توانید علاوه بر ارز دیجیتال آلیس ارزهای دیگری مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، تتر، ریپل، یونی سواپ و چین لینک اشاره کرد.

البته باید توجه داشته باشید که تروز هم مانند کیف پول سخت افزاری لجر رایگان نیست و برای خرید آن باید مبلغی را پرداخت کنید.

کیف پول تراست (Trust Wallet)

بهترین کیف پول آلیس

تراست ولت یک کیف پول‌ نرم افزاری محبوب است که از ارز دیجیتال آلیس هم پشتیبانی می‌کند. تراست ولت یک کیف پول چند ارزی است که وابسته به صرافی بایننس است و پلتفرم‌های موبایلی طراحی شده است. اغلب کاربران کیف پول‌های نرم افزاری نگران امنیت دارایی‌های خود هستند. زیرا کیف پول‌های نرم افزاری اغلب در معرض حملات هکرها قرار می‌گیرند. اما مهم‌ترین ویژگی‌ تراست ولت این است که اقدامات امنیتی بسیار زیادی را برای در امان ماندن از هرگونه هک و سرقت در نظر گرفته است.

در تراست ولت کلیدهای خصوصی در هیچ سروری ذخیره نمی‌شوند و فقط در موبایل کاربر ذخیره می‌شوند و هیچ کس به آن دسترسی ندارد، مگر این که کاربر خود در حفاظت از اطلاعات شخصی خود کوتاهی کرده باشد.

هر چند در زمان باز کردن اکانت، هیچ اطلاعت شخصی از کاربر دریافت نمی‌شود اما امکان بازیابی کیف پول و دارایی‌های آن برای کاربران در صورت گم شدن موبایل در نظر گرفته شده است.

تراست ولت نه تنها به عنوان کیف پول آلیس به شمار می‌رود بلکه برای ذخیره سایر رمزارزها مانند بیت کوین، ریپل، مونرو، استلار، دوج کوین، بیت کوین کش، دش، لایت کوین و بایننس کوین نیز یک گزینه مناسب است.

 کیف پول اتمیک (Atomic)

کیف پول اتمیک

یکی دیگر از ولت‌هایی که می‌تواند به عنوان کیف پول آلیس مورد استفاده قرار بگیرد، اتمیک ولت است. اتمیک مانند تراست ولت، یک کیف پول نرم افزاری است که در حال حاضر از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اتمیک ولت، سادگی آن است. طراحی این کیف پول به گونه‌ای است که حتی کاربران مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. البته در کنار این سادگی اتمیک ولت بسیار کاربردی است و امکانات بسیار زیادی را در دسترس کاربران خود قرار داده است. البته هر چند این کیف پول رایگان است اما برای استفاده از برخی امکانات آن باید کارمزد پرداخت کرد.

اتمیک ولت تا زمانی که خود اشتباه نکند از امنیت کافی برخوردار است و قابل هک نیست. رمز کیف پول فقط روی دستگاه کاربر و به صورت رمزگذاری شده ذخیره می‌شود و افراد دیگر نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اما باید کاربر از این موضوع اطمینان داشته باشد که دستگاه آلوده به بدافزار نیست. زیرا در صورتی که دستگاه آلوده باشد یا حتی کاربر به وای فای ناامن وصل شده باشد، این امکان وجود دارد که دارایی‌های کاربر مورد سرقت قرار بگیرد.

اتمیک ولت علاوه بر ارز دیجیتال آلیس از سایر رمزارزها مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، تتر، ایاس، استلار، کاردانو، ترون و … نیز پشتیبانی می‌کند.

چگونه یک کیف پول آلیس مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب کیف پول آلیس

کیف پول‌های ارز دیجیتال هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. شما برای اینکه بتوانید یک انتخاب آگاهانه داشته باشید باید تمام نقاط ضعف و قوت کیف پول را بررسی کنید و مطابق با نیاز خود یک کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید. توجه به موارد زیر می‌تواند به شما در انتخاب یک کیف پول آلیس مناسب کمک کند.

  • مدل کیف پول

کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان به سه دسته کیف پول نرم افزاری، کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی تقسیم‌بندی کرد. این که شما کدام نوع کیف پول را انتخاب کنید کاملا وابسته به نیازهای شما است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید در حجم بالایی سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید، بهترین گزینه برای شما کیف پول‌های سخت افزاری است. زیرا امنیت کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است.

  • رابط کاربری آسان

یکی دیگر از ویژگی‌های یک کیف پول آلیس حرفه‌ای، سهولت استفاده از آن است. ارسال، دریافت و نگهداری رمز ارزها در کیف پول، می‌تواند برای افراد مبتدی پیچیده باشد. هر چقدر رابط کاربری کیف پول ارز دیجیتال ساده‌تر باشد استفاده از آن هم راحت‌تر است.

  • برخورداری از امنیت بالا

مساله امنیت در حوزه کریپتوکارنسی همواره یک چالش بسیار مهم بوده است. یکی از فاکتورهای مهم برای حفظ دارایی ارز دیجیتال، انتخاب یک کیف پول امن است. به همین دلیل به دنبال کیف پولی باشید که از سابقه امنیتی خوبی برخوردار باشد. به عنوان مثال کیف پولی که بارها در معرض حملات مختلف قرار گرفته است و دارایی کاربران به سرقت رفته است، یک کیف پول امن نیست.

  • پشتیبانی از کوین‌های مختلف

قبل از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال شما باید به این سوال پاسخ دهید که آیا به دنبال کیف پولی هستید که از آن تنها برای ذخیره بیت کوین استفاده کنید یا به یک کیف پول چند رمزارزی نیاز دارید؟ اگر به دنبال این هستید که سبد معاملاتی خود را از کوین‌های مختلف تشکیل دهید باید به دنبال یک کیف پول چندرمزارزی باشید. 

امنیت کیف پول آلیس

امنیت ولت آلیس

در صورتی که شما از بهترین کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید اما در حفظ اطلاعات خود دقت کافی را نداشته باشید، تمام دارایی خود را به خطر انداخته‌اید. به همین دلیل در کنار انتخاب یک کیف پول آلیس امن، شما باید با انجام دادن برخی اقدامات، از این خطرات پیشگیری کنید. برخی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود انجام دهید عبارتند از:

  • از آخرین نسخه کیف پول استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب کیف پول‌های نرم افزاری باید به آن توجه کنید استفاده از آخرین نسخه کیف پول است. زیرا نسخه‌های جدید همواره نسبت به نسخه‌های قبلی کیف پول نرم افزاری بالاترین سطح امنیتی را ایجاد می‌کنند.

  • احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

احراز هویت دو عاملی یکی از اقدامات امنیتی بسیار مهم است که به محافظت از دارایی‌های شما در مقابل حملات سارقین کمک می‎کند. احراز هویت دو مرحله‌ای دو مرحله‌ای یک روش امنیتی و دو مرحله‌ای است که کاربر برای دسترسی به کیف پول خود، باید کدی که به تلفن همراه یا ایمیلش ارسال می‌شود را تایید کند. با کمک این فرآیند از هرگونه سوء استفاده‌های ممکن جلوگیری می‌شود.

  • از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

یکی دیگر از اقدامات امنیتی در راستای افزایش امنیت کیف پول آلیس، تهیه نسخه پشتیبان است تا در صورت از بین رفتن دسترسی به کیف پول، بتوان آن را بازیابی کرد.

بهترین کیف پول برای ذخیره سازی ارز دیجیتال آلیس

برای انتخاب بهترین کیف پول آلیس شما باید نیازهای خود را در نظر بگیرید. داشتن کیف پول امن مهم‌ترین گام در حفظ دارایی‌های ارز دیجیتال است. البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع خرید و فروش ارز دیجیتال آلیس آموزش های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال را فرا بگیرید زیرا به عنوان بهترین راهنمای معامله آلیس و سایر معاملات ارز دیجیتال به شمار می‌روند. فراموش نکنید که افراد زیادی به دلیل نداشتن دانش کافی در این حوزه، به جای کسب سود متحمل ضررهای مالی سنگین شده‌اند.

 سوالات متداول

برای افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال چه اقداماتی باید انجام داد؟

اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید- از آخرین نسخه کیپ پول استفاده کنید- از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید- احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

کدام کیف پول‌های سخت افزاری از ارز دیجیتال آلیس پشتیبانی می‌کنند؟

دو کیف پول سخت افزاری لجر و تروزر از ارز دیجیتال آلیس پشتیبانی می‌کنند. امنیت کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به مدل‌های دیگر کیف پول بیشتر است.

کدام کیف پول نرم افزاری از ارز دیجیتال آلیس پشتیبانی می‌کنند؟

دو کیف پول نرم افزاری تراست ولت و اتمیک از ارز دیجیتال آلیس پشتیبانی می‌کنند. امنیت این دو کیف پول نسبت به سایر کیف پول‌های نرم افزاری بیشتر است.

چگونه یک کیف پول آلیس مناسب انتخاب کنیم؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. شما برای اینکه بتوانید یک انتخاب آگاهانه داشته باشید باید تمام نقاط ضعف و قوت کیف پول را بررسی کنید و مطابق با نیاز خود یک کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

کدام یک از انواع کیف پول آلیس بالاترین سطح امنیت را تأمین می‌کند؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری امن‌تر هستند. البته باید توجه داشت که اگر کاربر در حفظ اطلاعات خود دقت کافی را نداشته باشد، تمام دارایی خود را به خطر انداخته‌ است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinmarketcap
من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا