متاورس

معرفی و بررسی شرکت های خودروسازی فعال در متاورس

متاورس، محیط سه بعدی مجازی از دنیای واقعی را به ما نمایش می‌دهد. این دنیا قابلیت انجام تمامی کارها را به کاربرانش به صورت مجازی می‌دهد. با گسترش علاقه افراد به دنیای متاورس و رانندگی در آن جا، بسیاری از شرکت‌های خودسازی دست به کار شدند و تجربه‌ای جدید برای کاربران خود خلق کردند.

آن‌ها نیز در میان دیگر شرکت های فعال در متاورس، تصمیم گرفتند تا به فناوری رانندگی در متاورس کمک کنند. بسیاری از شرکت های خودروسازی فعال در متاورس از برندهای معروف و نام آشنایی هستند که قطعا آن‌ها را می‌شناسید و در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی مختصر با متاورس

قبل از معرفی شرکت های خودروسازی فعال در متاورس، باید یک آشنایی مختصری نسبت به آن داشته باشید. برای اولین بار، مفهوم متاورس در یک رمان علمی تخیلی به نام “Avalanche” در سال ۱۹۹۲ بازگو شد. پس از آن، فیلم‌های «ماتریکس» و «بازیکن شماره یک» که در سال ۲۰۱۸ منتشر شدند، این دنیای مجازی را رسما به تصویر کشیدند.

متاورس یا همان فراتر از جهان، یک محیط سه بعدی از دنیای مجازی است. این دنیا از طریق فناوری “Web3” ایجاد شده است. این فناوری بر اساس بلاک چین بوده و یک فضای غیر متمرکز با اقتصاد مبتنی بر توکن‌های تنظیم شده در اینترنت را دارد. متاورس به شما امکان سفر به فضا و سفر به جهان را می‌دهد. همچنین، یک روش برای درآمدزایی نیز است.

در واقع، متاورس یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاک چین با قابلیت دسترسی به جهان‌های مجازی با دارایی‌های دیجیتالی است که در گذشته با نام «فضای سایبری» شناخته می‌شد. در این فضا شما امکان معاشرت با دیگران، تفریح، برگزاری جلسات کاری و … را دارید. در حال حاضر، متاورس دارای ۵۷۵۰۰ عضو فعال است و روزانه ۵۰۰۰۰ عضو جدید به این فضا اضافه می‌شود.

متاورس و ویژگی‌های آن

حضور خودروسازها در متاورس

در واقع شرکت های خودروسازی فعال در متاورس یکی از پروژه های متاورس هستند که بیشتر برای جنبه درآمدزایی از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها متاورس را یک فضای مناسب برای تبلیغ و بازاریابی نام تجاری شرکت خود می‌دانند و این نقطه ارتباط متاورس و صنعت خودروسازی است. برای اولین بار، مدیر شرکت “Germain Toyota” در فلوریدا، یک وسیله نقلیه در سرزمین “Sandbox” متاورس در “Roblox” را به فروش رساند. این اولین فروش وسیله نقلیه به دست سازندگان اتومبیل در متاورس بود.

هدف اصلی این شرکت های خودروسازی فعال در متاورس، کمک به غرق شدن افراد در دنیای فرا جهان است. آن‌ها قصد دارند شما را در معرض شکل متفاوتی از واقعیت قرار دهند. واقعیتی که در آن، هر کجا که می‌خواهید، بروید، سفر کنید و هر کسی که دوست دارید، باشید. شما برای انجام هر کاری در این دنیا، باید دارایی دیجیتال پرداخت کنید تا انجام آن برای شما ممکن شود.

معرفی و بررسی شرکت های خودروسازی فعال در متاورس

همان‌طور که اشاره کردیم، متاورس یک نسخه مجازی از دنیای واقعی ما است. پس، شنیدن نام بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در دنیای متاورس، تعجب آور نیست. بسیاری از آن‌ها علاقه زیادی در مشارکت با متاورس داشتند و به یکی از شرکت های خودروسازی فعال در متاورس تبدیل شدند. برخی از آن‌ها نیز امکان خرید ماشین در متاورس را نیز به وجود آوردند.

هیوندای (Hyundai)

شرکت خودروسازی هیوندای یکی از بزرگ‌ترین پیشگامان در سرمایه گذاری متاورس با مفهوم “MetaMobility” است. هدف Metamobility سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی است که امکان حرکات فیزیکی را از طریق روباتیک، ممکن می‌کند. در سال ۲۰۲۰، شرکت “Boston Dynamics”، “Hyundai Mobility Adventure” را خریداری و آن را برای ۴۳٫۲ کاربر در “Roblox” راه اندازی کرد. کاربرانی که در این فضا فعالیت می‌کنند، می‌توانند از برنامه آینده شرکت هیوندای و حتی خودروهای آزمایشی آن مطلع شوند.

هیوندای، شرکت خودروسازی در متاورس

مرسدس بنز (Mercedes-Benz)

شرکت مرسدس بنز یکی دیگر از شرکت های خودروسازی فعال در متاورس است. این شرکت برای توسعه فناوری بلاک چین و رواج تجمل در دنیای متاورس با بسیاری از برندهای “Aura Blockchain Consortium”، لویی ویتون (Louis Vuitton)، پرادا (Prada) و کارتیه (Cartier) شریک شده است.

تویوتا (Toyota)

شرکت خودروسازی تویوتا در متاورس یک فضای کاری برای کارمندانش ایجاد کرده تا امکان شرکت با آواتار خودشان در رویدادها و جلسات را به دست آورند.

نیسان (Nissan)

شرکت خودروسازی نیسان، از بازاریابی پیش از عرضه (Pre-release Marketing) استفاده کرد. این شرکت امکان آزمایش نیسان ساکورا (Nissan Sakura) که هنوز تولید نشده، در جزیره رانندگی نیسان ساکورا (Nissan Sakura Driving Island) را به وجود آورد. بسیاری دیگر از شرکت های خودروسازی فعال در متاورس نیز می‌توانند از این فناوری برای خودروهای تولید نشده خود، در مرحله آزمایش، استفاده کنند.

جگوار لندرور (Jaguar Land Rover)

شرکت جگوار لندرور امکان بازدید ۳۶۰ درجه را برای کاربران خود فراهم کرده است. در دنیای متاورس شما می‌توانید از خودرو “Velar” به صورت ۳۶۰ درجه بازدید کرده و بر روی هر نقطه از آن کلیک کنید تا ویژگی‌های بیشتری از آن را ببینید.

بی ام دبلیو (BMW)

در پلتفرم “BMW iVisualiser” این شرکت خودروسازی فعال در متاورس، مشتریان می‌توانند به همراه آواتار خود، یک وسیله نقلیه را به طور کامل پیکربندی کنند. همچنین، امکان دسترسی به برخی از تجربه‌های کوچک نیز مانند روشن کردن رادیو، روشن کردن چراغ و فعال کردن چراغ راهنما برای کاربران وجود دارد.

شرکت خودروسازی “BMW” در متاورس

“Acura”

آکورا یک فضا در سرزمین دیسنترالند (Decentraland) راه اندازی کرد. او از این فضا برای برگزاری یک نمایشگاه مجازی برای به نمایش درآوردن “Acura Integra” سال ۲۰۲۳ استفاده کرد. این شرکت تصمیمات مهمی در زمینه خرید زمین در منطقه “Fashion” دیسنترالند برای نمایشگاه خود گرفته است.

مزایای وجود نمایندگی شرکت‌های خودروسازی در متاورس

وجود نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خودروسازی در دنیای متاورس بسیار مهم است و مزایایی دارد. از این رو، تعداد شرکت های خودروسازی فعال در متاورس، روز به روز بیشتر می‌شود. برخی از مزایای وجود نمایندگی شرکت های خودروسازی فعال در متاورس عبارت‌اند از:

خرید مستقیم از خانه

بسیاری از افراد، نسبت به خرید وسایل نقلیه در خانه، احساس راحتی بیشتری دارند. از این رو، فروشندگان می‌توانند به کمک فناوری VR، این ارتباط و تعامل را با خریدار برقرار کرده و خودرو مورد نظر را به او بفروشند.

دسترسی برای خریدار بین کشوری

از آن جایی که دنیای متاورس موقعیت جغرافیایی واحدی ندارد، افراد در هر لوکیشنی می‌توانند به تمامی نقاط این دنیای مجازی سفر کرده و دسترسی پیدا کنند. پس، وجود نمایندگی بسیاری از شرکت های خودروسازی فعال در متاورس کمک می‌کند تا مشتریان در هر منطقه جغرافیایی که هستند، امکان خریدار از آن نمایندگی‌ها را داشته باشند.

نمایشگاه‌های مجازی

این نمایندگی‌ها در متاورس، به کاربران اجازه می‌دهند که طیف وسیعی از وسایل نقلیه را ببینند. همچنین، پس از انتخاب یک خودرو، آن‌ها می‌توانند تست رانندگی کوتاهی بر روی آن‌ها انجام دهند.

وجود نمایندگی شرکت‌های خودروسازی در متاورس

فناوری “VR/AR” در نمایندگی‌ها

معمولا افراد در خرید یک خودرو جدید، نیاز به تست رانندگی آن دارند. از این رو، ممکن است بسیاری، ترس نسبت به ناآگاهی از نوع رانندگی با آن خودروها داشته باشند. ولی در نمایندگی‌های متاورس، این ترس معنایی ندارد. چرا که فناوری “VR” یک شبیه سازی تست درایو دارد که به شما درک کاملی از نحوه رانندگی با آن خودرو به شما می‌دهد.

آموزش

بسیاری از شرکت های خودروسازی فعال در متاورس، انیمیشن‌هایی را به کمک تکنسین‌های “VR/AR” آماده کردند. در این انیمیشن‌ها، نحوه تعویض لاستیک، پر کردن مایعات و موارد دیگر مربوط به خودرو مورد نظر به شما آموزش داده می‌شود.

در کل، باید بگوییم که متاورس نمی‌تواند جایگزین کامل برای نمایندگی‌های فعلی این شرکت‌ها در دنیای واقعی باشد. بلکه، این نمایندگی‌های متاورس به بازاریابی برند کمک می‌کند و به برخی از مشتریانی که با نحوه خرید جدید، احساس راحتی می‌کنند، سرویس می‌دهد.

خرید آنلاین خودرو

طبق گزارش‌ها و آمارهای به دست آمده در سال ۲۰۱۷، مخصوصا در ایالات متحده، ۵۳ درصد از افراد، خرید آنلاین خودرو را ترجیح می‌دهند. این آمار پس از شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کرد. در نهایت، سال ۲۰۲۲، بسیاری از افراد اعلام کردند که خرید آنلاین خودرو را انتخاب می‌کنند. مدیران صنعت خودروسازی، پیش بینی می‌کنند تا سال ۲۰۳۰، بیشترین فروش خودرو به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

خرید خودرو در متاورس

از این رو، بسیاری از آن‌ها در صدد راه اندازی وب سایت‌های خرید آنلاین یا بهبود آن‌ها هستند. برخی دیگر از این شرکت‌ها نیز از متاورس کمک می‌گیرند. مانند شرکت های خودروسازی فعال در متاورس که معرفی کردیم. آن‌ها نمایندگی خود را در متاورس راه اندازی می‌کنند تا رضایت مشتری آنلاین خود را افزایش دهند. از طرفی، همچنان در نمایندگی‌های حضوری خود فعال هستند و پشتیبانی خدمات به مشتری حضوری خود را نیز حفظ می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا