کیف پولمقالات ارز دیجیتال

مقایسه و بررسی بهترین کیف پول های آوه برای سال ۲۰۲۲

فعالان حوزه ارزهای دیجیتال پس از پی‌بردن به ماهیت این رمزارز و آینده درخشانی که پیشرو دارد به سراغ سرمایه‌گذاری در این رمزارز می‌روند. پس از خرید آوه، برای نگه‌داری و ذخیره ارز دیجیتال آوه نیاز به یک والت معتبر دارید. کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی از توکن آوه پشتیبانی می‌کنند که بسته به نیاز هر فردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله از والکس، در ابتدا بررسی می‌کنیم که ارز دیجیتال آوه چیست؟، سپس بهترین کیف پول‌ های آوه را معرفی می‌کنیم. این والت‌ها در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران محبوبیت بسیار زیادی دارند.

معرفی ارز دیجیتال آوه و پیش بینی آینده

آوه با نماد اختصاری “Aave” یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی است که بر بستر اتریوم ساخته شده‌است. این ارز به‌تازگی توانسته رتبه خوبی را در بازار دیفای (Defi) از آن خود کند و از استخرهای وام‌دهی یا همان لندینگ پول نیز پشتیبانی می‌کند. با اینکه مدت‌زمان زیادی از آغاز فعالیت این شرکت بریتانیایی نمی‌گذرد با این حال آوه از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون وام را به متقاضیان اعطا کرده است.

نسخه اولیه پروتکل آوه در سال ۲۰۱۷ با نام “ETHLend” در بازار کریپتو منتشر شد. خالق این ارز استانی کولچوف (Stani Kulechov) است و چشم‌انداز او ایجاد یک پروتکل وام‌دهی همتا به همتا بود که در آن کاربران بتوانند مستقیماً ارزهای دیجیتال را با ارسال درخواست‌ها و پیشنهادات قرض دهند. در سال ۲۰۱۹ سازندگان آوه تصمیم گرفتند با تعویض ماهیت همتا به همتای پروژه با یک مدل قرارداد هوشمند و تغییر نام تجاری به “Aave” پروژه را بازسازی کنند.

معرفی بهترین کیف پول های آوه

گزینه‌های متعددی از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوناگون با قابلیت‌های جالب توجه برای کیف پول آوه  در دسترس است که شما می‌توانید با توجه به شرایط سرمایه‌گذاری خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

 کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

ارز آوه و کیف پول سخت افزاری لجر

یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای نگه‌داری ارز دیجیتال آوه، کیف پول سخت‌افزاری لجر است. کلیدهای خصوصی در این کیف پول آوه به‌صورت کاملاً امن و آفلاین نگه‌داری می‌شوند و نسبت به والت‌های نرم‌افزاری لایه‌های امنیتی بیشتری دارند. مدل‌های لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano x) مشهورترین محصولات این شرکت هستند که امنیت یکسانی را برای دارایی‌های دیجیتال تأمین می‌کنند. این کیف پول تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال معتبر و توکن‌های مبتنی بر اتریوم و ایاس پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

ترزور یکی از والت‌های سخت‌افزاری محبوب است که به‌عنوان کیف پول AAVE نیز از آن استفاده می‌شود. دفتر مرکزی این والت در کشور چک قرار دارد و مانند شرکت لجر، کیف پول‌های سخت‌افزاری با امنیت بالا را می‌سازد اما نسبت به آن مقبولیت و فروش کمتری را دارد. کیف پول ترزور وان (Trezor One) جدیدترین محصول این شرکت است و قیمت آن حدود ۵۹ دلار است. این والت سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی را به‌صورت امن و آفلاین نگه‌داری می‌کند و در صورت رعایت برخی نکات توسط کاربر، امکان هک شدن آن تقریباً غیرممکن است.

 کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت برای ارز آوه

کیف پول موبایلی تراست والت بدون اغراق یکی از بهترین کیف پول های آوه و دیگر ارزهای دیجیتال است. این والت به دلیل کاربری بسیار راحت و آسانی که دارد برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. تراست والت به‌صورت رایگان برای کاربران اندروید و  ios در دسترس است و متعلق به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی بایننس است. این والت نرم‌افزاری کلیدهای خصوصی را روی دستگاه کاربر ذخیره می‌کنند و نه بایننس و نه هیچ فرد دیگری به جز مالک اصلی به دارایی‌ها دسترسی نخواهند داشت. از تراست والت به جز کیف پول آوه، برای ارزهای دیجیتال و توکن‌های بیشتری می‌توانید استفاده کنید. این والت با بیش از ۱۰ میلیون نصب و کسب امتیاز ۴.۶ در گوگل پلی، لقب محبوب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال را از آن خود کرده است.

کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic)

کیف پول اتمیک یکی والت چند پلتفرمی است که برای سیستم‌عامل‌های مبتنی بر موبایل (اندروید و iOS) و همچنین سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است. این کیف پول علاوه بر ارز دیجیتال آوه و توکن لند (LEND) از سایر توکن‌های ERC-20 و BEP2 نیز پشتیبانی می‌کند.  این کیف پول آوه همچنین با ارائه قابلیت اتمیک سوآپ (Atomic Swap) به‌عنوان یک صرافی داخلی، امکان تبادل ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند و به راحتی می‌توانید خرید آوه را در این والت انجام دهید. پیشرفت این تکنولوژی می‌تواند تحول بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند زیرا با استفاده از این قابلیت غیرمتمرکز دیگر نیازی به واسطه‌هایی مانند صرافی ارز دیجیتال نیست.

کیف پول تحت وب مای اتر والت (MyEtherWallet)

کیف پول تحت وب مای اتر والت برای ذخیره AAVE

کیف پول شناخته شده و قابل اعتماد مای اتر والت یکی دیگر از بهترین کیف پول های آوه است. با استفاده از این کیف پول می‌توانید تمام توکن‌های ERC-20 از جمله آوه را بدون نیاز به دانلود هرگونه نرم‌افزار روی شبکه بلاک چین اتریوم ذخیره کنید. این والت با ارائه یک راه‌حل مبتنی بر وب، به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این اجازه را می‌دهد که به‌راحتی و از جایی وارد سیستم شوند. 

با افزایش حملات سایبری و فیشینگ نگرانی کاربران در مورد امنیت این والت زیاد شده است. برای حل این مشکل شما می‌توانید از کیف پول مای اتر را به کیف پول سخت‌افزاری  مانند لجر یا ترزور ادغام کنید. این والت همچنین از عبارت بازیابی و یادآور برای محافظت از دارایی کاربران استفاده می‌کند.

کیف پول یو هودلر (YouHodler)

کیف پول نرم‌افزاری یو هودلر YouHodler مکانی برای ذخیره ارزهای دیجیتال برتر مانند آوه است که ساخت والت برای رمز ارزها به شکل رمزنگاری درختی (HD) انجام می‌شود.  این کیف پول دارای سیستم امنیت متوسطی است که علت اصلی آن اعتبارسنجی تراکنش‌ها به‌صورت غیرمتمرکز است. کاربران در این والت به کلید خصوصی خود دسترسی ندارند و برای افزایش امنیت، سیستم لاگین دومرحله‌ای برای کاربران فراهم شده‌است. با توجه به میزان امنیت و ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می‌کند توانسته است رتبه ۱۱۹ در میان ولت‌های نرم‌افزاری را کسب کند. این کیف پول آوه علاوه بر این ارز، در حال حاضر از ۵۳ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

کیف پول فورماتیک (Fortmatic)

والت فورماتیک برای نگهداری آوه

در سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، کیف پول فورماتیک یکی از هیجان‌انگیزترین والت‌ها شناخته می‌شود.  زیرا در مقایسه با کیف پول‌های عادی، تأکید بسیار بیشتری روی تجربه کاربری دارد و کار را برای افراد تازه‌کار امکان‌پذیر کرده است. این والت برای ذخیره ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم گزینه بسیار خوبی است و همچنین می‌توانید به‌عنوان کیف پول آوه نیز از آن استفاده کنید. برای ثبت‌نام در این والت از آدرس ایمیل و یا شماره موبایل می‌توانید استفاده کنید. ثبت‌نام در این والت نسبت به دیگر کیف پول های آوه به‌مراتب راحت‌تر است.

کیف پول نرم افزاری سیف پال (Safepal)

کیف پول سیف پال یکی از والت‌هایی است که در دنیای کریپتو سروصدای زیادی را بر پا کرده است. استفاده از این کیف پول آوه بسیار راحت است زیرا رابط کاربری آن خیلی ساده و جذاب است. چنانچه قصد استفاده از صرافی داخلی این کیف پول را دارید روشن‌کردن فیلترشکن را فراموش نکنید. این کیف پول به صرافی بایننس متصل شده‌‌است و از این طریق می‌توانید مبادلات ارزی خود را انجام دهید. این کیف پول از ابتدای کار خود تا به امروز توانسته است بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید از آن با خیالی آسوده استفاده کنید. رابط کاربری آسان، پشتیبانی از صرافی داخلی، امنیت مناسب و پشتیبانی از رمزارزهای مختلف از جمله قابلیت‌های این والت است.

کیف پول های آنلاین صرافی ها

انتخاب کیف پول صرافی‌ها برای نگه‌داری و ذخیره ارز دیجیتال برای طولانی‌مدت اصلاً توصیه نمی‌شود. از آنجایی که کیف پول صرافی‌ها یک ساختار متمرکز دارند به همین دلیل امکان هک شدن دارایی‌های دیجیتال وجود دارد. به همین دلیل نباید به صرافی‌ها برای ذخیره دارایی دیجیتال خود اعتماد کنیم. در این میان صرافی‌های معتبری مانند بایننس، کوکوین (Kucoin) و هوبی (Huobi) سابقه امنیتی درخشانی دارند و در صورت هک شدن، پشتیبانی خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. همچنین امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. با این وجود استفاده از این والت‌ها به‌عنوان کیف پول AAVE اصلاً انتخاب حرفه‌ای نیست.

کیف پول آوه ؛ انتخاب با شماست

در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول های آوه پرداختیم که در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از محبوبیت زیادی برخوردار است. همان‌طور که در این متن خواندید، کیف پول AAVE انواع مختلفی دارد و برای ذخیره  و نگه‌داری این ارز دیجیتال باید از امن‌ترین گزینه استفاده کنید. کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که از آوه پشتیبانی می‌کنند اما برای افزایش امنیت دارایی باید از بهترین والت‌های موجود در بازار استفاده کنید.

برای انتخاب بهترین کیف پول آوه در ابتدا باید نیازهای خود را در نظر بگیرید سپس امکانات و ویژگی‌های والت را بررسی کنید، در نهایت بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع سرمایه‌گذاری در این ارز آموزش‌های تحلیل فاندامنتال و تکنیکال را یاد بگیرید تا میزان ضررهای خود را به حداقل برسانید.

شما تا کنون از کدام یک از این والت‌ها استفاده کرده‌اید؟ پیشنهاد شما برای کیف پول آوه چیست؟

سؤالات متداول

بهترین کیف پول توکن آوه کدام است؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر و ترزور امنیت بالاتری را برای دارایی دیجیتالی کاربران فراهم می‌کنند و قطعاً بهترین انتخاب برای نگه‌داری از ارز دیجیتال آوه هستند.

چگونه کیف پول آوه مناسب انتخاب کنیم؟

هر کدام از کیف پول‌های دیجیتالی دارای مزایا و معایبی هستند. برای اینکه بتوانید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید باید تمام نقاط ضعف و قوت کیف پول را بررسی کنید و با توجه به نیاز خود بهترین والت را انتخاب کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا