مقالات ارز دیجیتال

بهترین لپتاپ برای تریدر ها کدام است؟ نکات مهم انتخاب لپ تاپ مناسب ترید

انسان برای انجام هر کاری نیاز به ابزار مناسب آن را دارد. فعالیت در بازارهای مالی نیز از این قاعده مستثنا نیست. بنابراین تریدرها برای انجام معاملات نیاز به ابزار ترید دارند. یکی از این ابزارها که بسیار ضروریست، لپ تاپ است که امکان دسترسی به دیتاهای مورد نیاز و انجام معاملات را در هر مکانی مهیا می‌کند. ولی وقتی صحبت از ترید به میان است، لپتاپ معامله‌گر باید دارای چه مشخصات و امکانات ویژه‌ای باشد؟ به همین دلیل در این مطلب به سراغ معرفی بهترین لپتاپ برای تریدر ها رفتیم تا گزینه‌های موجود در بازار ایران را معرفی و بررسی کنیم.

منظور از لپ تاپ مناسب ترید چیست؟

لپ تاپ‌های ترید، ابزاری هستند که به کاربران کمک می‌کنند به راحت‌ترین شیوه فعالیت‌های معاملاتی خود را انجام دهند. بنابراین داشتن صفحه نمایشی با کیفیت از مزیت‌های این لپ تاپ‌هاست. زیرا معامله‌گران ممکن است ساعت‌ها مجبور به استفاده و خیره شدن به صفحه نمایش شوند. هنگامی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای ترید هستید، اندازه و وزن آن را در نظر بگیرید. زیرا بدون شک هر معامله گر نیاز به جابجایی و حمل دستگاه خود را دارد، قطعا داشتن دستگاهی سبک، امتیازی ویژه است.

همچنین مشخصات سخت افزاری قوی از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت کنید. جدای از آن، وجود صفحه کلید ارگونومیک برای یک تریدر امری ضروری است.. در ادامه ۶ مورد از لپ تاپ های مناسب ترید در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم..

در کنار این مطلب می‌توانید مقاله بهترین کشور برای تریدرها را نیز مطالعه کنید.

معرفی ۸ لپ تاپ مناسب ترید

در اینجا قصد داریم به بررسی هشت مورد از بهترین لپتاپ برای تریدر ها بپردازیم که شامل گزینه‌های اقتصادی و گران‌قیمت است.

لپ تاپ Acer Aspire 5 Slim

بررسی لپ تاپ Acer Aspire 5 Slim

اولین گزینه از لیست بهترین لپتاپ برای تریدر ها، لپ تاپ Acer Aspire 5 Slim است. طراحی نازک، وزن کم، صفحه نمایش ۱۰۸۰p و کیفیت ساخت خوب، همگی از ویژگی‌های فوق‌العاده این لپ تاپ هستند. Aspire 5 از نظر ظاهری یک لپتاپ مقرون به صرفه با ظاهری شیک و زیباست. وزن ۱.۷ کیلوگرمی و ضخامت ۱۷ میلیمتری آن از از ویژگی های برجسته این لپ تاپ برای حمل و نقل است. برخلاف اکثر لپ تاپ‌های اقتصادی، بدنه Aspire 5 از آلومینیوم ساخته شده که ظاهری مدرن و براق به آن بخشیده است.

این دستگاه مجهز به پردازنده دو هسته‌ای AMD Ryzen 3 3200U و گرافیک AMD Radeon Vega 3 است و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD در اختیار شما قرار می‌دهد. این لپتاپ دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی FHD با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰، پنل IPS و صفحه کلید با نور پس زمینه است.

همچنین با این لپتاپ گزینه‌های ارتباطی مختلفی مانند پورت HDMI، یک پورت USB 3.1 و دو پورت USB 2.0 را دریافت خواهید کرد. با وجود اینکه Aspire 5 در رده لپ تاپ‌های اقتصادی قرار می‌گیرد، اما در ایران قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان دارد.

مزایامعایب
صفحه نمایش IPS با نور پس زمینه LEDنبود پورت USB-C
وزن سبک و قابل حملباتری ضعیف نسبت به رقبا
گزینه های ارتباطی کاملقیمت بالا نسبت به امکانات
صفحه کلید دارای نور پس زمینهحافظه رم کم

لپ تاپ LG Gram 15Z995 Laptop

لپ تاپ LG Gram 15Z995

گزینه دوم بهترین لپتاپ برای تریدر ها از برند ال جی است. لپ تاپ LG Gram 15Z995 از پردازنده نسل دهم اینتل i5-10210U بهره می‌برد و گرافیک اینتل UHD آن گزینه‌ای مناسب برای کارهای نه چندان سنگین گرافیکی است. لپ تاپ ال جی عمر باتری قابل توجهی دارد و تقریباً تا ۱۷ ساعت را حتی با چندین تب و تماس‌های ویدیویی میتوانید با آن سپری کنید.

LG Gram یک لپ تاپ فوق العاده سبک و قابل حمل با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و وضوح فول اچ دی است که تنها ۱.۱ کیلوگرم وزن دارد و از وب‌کم و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. حافظه رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت SSD، این دستگاه را به انتخابی عالی برای افرادی که به دنبال یک لپ تاپ سبک وزن و قدرتمند هستند تبدیل کرده است. در حال حاضر این لپ تاپ در بازار ایران قیمتی در حدود ۳۵ میلیون تومان را دارد.

مزایامعایب
عمر باتری فوق العادهاسپیکرهای خوبی ندارد
پردازنده قدرتمندسال تولید ۲۰۲۰
فضای ذخیره سازی خوبنبود نمونه نو در ایران
فوق العاده سبکپردازنده گرافیکی نه چندان قدرتمند
صفحه نمایش IPS فول اچ دی 
صفحه کلید با نور پس زمینه و حسگر اثر انگشت 

لپ تاپ Dell XPS 15

Dell XPS 15

Dell XPS 15 به دلیل سرعت پردازش بالا و عملکرد قابل اعتماد، یکی از بهترین لپتاپ برای ترید است. این لپ تاپ از پردازنده قدرتمند اینتل Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. این لپ تاپ همچنین دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و دارای کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti است که آن را برای اجرای نرم افزارهای مالی پیچیده و چندین پلتفرم معاملاتی به طور همزمان ایده آل می‌کند.

علاوه بر این، Dell XPS 15 با فناوری InfinityEdge خود، نمایشگر خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد که تجربه تصویری واضح و فراگیر را برای تجزیه و تحلیل نمودارها و داده‌ها به معامله‌گران ارائه می‌دهد. همچنین این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی عریض‌تر است که مشاهده چندین پنجره را به صورت همزمان فراهم می‌کند. این امر در کنار ساختار سبک، نازک و طراحی ارگونومیک، این لپ تاپ را به یک انتخاب مناسب تبدیل می‌کند. این لپ تاپ در حال حاضر با قیمتی در حدود ۲۲ تا ۲۸ میلیون تومان در دسترس است.

مزایامعایب
طراحی ارگونومیک بزرگپورت های اتصال کم
ساختار نازک و سبکشارژدهی ضعیف
حافظه رم ۱۶ گیگابایت برای پردازش سریعتر
بدنه آلومینیومی بادوام
صفحه نمایش ۱۵.۶ FHD+ InfinityEdge

لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3 15

Lenovo IdeaPad 3

اگر قصد خرید یک کامپیوتر شخصی مقرون به صرفه را دارید Lenovo IdeaPad 3 15 بهترین انتخاب است. این لپتاپ دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی HD با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ و پردازنده AMD Ryzen 3 3250U به همراه گرافیک آنبورد Radeon Vega 3 است. لپتاپ لنوو دارای چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD است که در انجام فعالیت‌های روزانه عملکرد مناسبی را به جای می‌گذارد. عمر باتری Lenovo IdeaPad 3 قابل قبول است و صفحه کلید آن برای تایپ به اندازه کافی راحت است.

علاوه بر این لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3 15 دارای یک دوربین ۷۲۰p HD و شاتر حریم خصوصی دستی (محافظی فیزیکی برای پوشاندن دوربین وب کم) است. این کامپیوتر شخصی که جز بهترین لپتاپ ها برای تریدر هاست، در دو نمونه معمولی و گیمینگ عرضه شده است. از مزایای لپ تاپ‌های لنوو می‌توان به قیمت مناسب در کنار کانفیگ سخت‌افزاری خوب اشاره کرد. این دستگاه در حال حاضر با قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

مزایامعایب
صدای با کیفیت بالاباتری نیاز به بهبود دارد
شاتر فیزیکی وب کمصفحه نمایش با رزولوشن پایین
قیمت قابل قبولداغ کردن لپتاپ در حین استفاده مداوم

لپ تاپ MSI Summit E16 FLIP

MSI Summit E16 FLIP

MSI Summit E16 FLIP یکی دیگر از گزینه‌‌های عالی برای تریدرهای بازار بورس و ارز دیجیتال است. این لپ تاپ عملکرد قدرتمندی را با پردازنده Intel Core i7 و نمایشگر با وضوح بالا برای تجزیه و تحلیل دقیق بازار ارائه می‌دهد. در واقع صفحه نمایش ۱۶ اینچی آن با بیشتر لپ تاپ‌های لیست ما متفاوت است. این صفحه نمایش، لمسی است و می‌توانید آن را برگردانید تا به عنوان تبلت از آن استفاده کنید. این معنی است که ام‌اس‌آی از طراحی فوق‌العاده نازکی برخوردار است، اما باید در نظر داشته باشید که به هیچ وجه دستگاهی سبک وزن نیست.

علاوه بر این، این لپ‌تاپ دارای یک قلم MSI برای یادداشت برداری و طراحی روی صفحه نمایش است. این ویژگی خاص برای آن دسته از معامله‌گران مفید است که ترجیح می‌دهند نمودارها را مستقیماً در دستگاه خود حاشیه‌نویسی کنند. علاوه‌براین این دستگاه از حسگر اثر انگشت برای افزایش امنیت استفاده می‌کند. این لپ تاپ از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و دارای پردازنده Core i7-1195G7 است. در حال حاضر این لپ تاپ در بازار ایران با قیمتی معادل ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مزایامعایب
دارای تاچ پد دقیقوزن بالا
پردازنده قدرتمند و همه کاره Core i7شارژ دهی ضعیف‌تر نسبت به رقبا
صفحه نمایش لمسی
قلم MSI Stylus
صفحه نمایش لمسی ۱۶ اینچی QHD+

لپ تاپ Apple MacBook Pro

اپل، بهترین لپتاپ برای تریدر

همیشه وقتی صحبت از یک دستگاه باکیفیت و البته گران قیمت به میان باشد، نام کمپانی اپل هم به چشم می‌خورد. دستگاه مک‌بوک پرو ۱۴ با چیپ‌ست قدرتمند و عمر باتری شگفت انگیز خود عملکردی عالی را در زمان ترید و فعالیت‌های پردازشی ارائه می‌دهد. مک‌بوک پرو ۱۴، نازک‌ و با حاشیه‌های بسیار باریک‌ است که نگاه کردن به آن را برای هر فردی امری جذاب می‌کند.

این لپ تاپ به تراشه M1 اپل مجهز است که دارای ۸ هسته پردازشی با عملکردی سریع است. علاوه بر این با داشتن ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، کلیه فعالیت‌های روزانه شما را بدون مشکل اجرا می‌کند. یکی از بهترین ویژگی‌های مک‌بوک عمر باتری آن است. با مک‌بوک پرو تا ۲۰ ساعت عمر باتری خواهید داشت. اسکنر اثر انگشت این لپ تاپ روی دکمه پاور تعبیه شده و امنیت این دستگاه را بالاتر  برده است. مک بوک پرو در ایران قیمتی در حدود ۸۰ میلیون تومان دارد. اما علی رغم قیمت بالا، به خاطر عملکرد خوب و کیفیت ساخت بینظیرش در لیست بهترین لپتاپ برای تریدر ها قرار می‌گیرد.

مزایامعایب
بدنه زیبا و جمع و جوربسیار ظریف و آسیب پذیر
وجود Touch ID و اسپیکرهای استریوقیمت بسیار بالا
صفحه نمایش باکیفیت Retinaمحدودیت دسترسی به نرم افزارها
CPU و GPU قدرتمند 

لپ تاپ ASUS ZenBook Duo 14 UX482

بررسی Asus ZenBook Duo 14

لپ تاپ Asus ZenBook Duo 14 UX482، یک لپ تاپ همه‌کاره است که دارای پردازنده Core i7-1165G7 اینتل با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD است.  این لپتاپ دارای صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی فول اچ دی با ۳۰۰ نیت روشنایی است که در کنار یک صفحه نمایش ۱۲.۶ اینچی دوم، تجربه کاربری جدیدی را به کاربر ارائه می‌دهد. زن‌بوک در این لپ تاپ از کارت گرافیک مجزا NVIDIA GeForce MX450 بهره می‌برد. عمر باتری ZenBook قابل قبول است و در هنگام استفاده از صفحه نمایشگر دوم و اتصال به اینترنت، ۸ ساعت روشن است.

لپ تاپ Asus ZenBook UX482 در ایران قیمتی بین ۶۴ تا ۹۸ میلیون تومان دارد و یکی از دستگاه‌های خوب با کارایی عالی در لیست بهترین لپتاپ برای تریدر ها است.

مزایامعایب
صفحه نمایش لمسی فول اچ دیقیمت بسیار بالا
صفحه نمایش دوم ۱۲.۶ اینچیباتری نیاز به بهبود دارد
مجهز به کارت گرافیک مجزا 
رم بالا و فضای ذخیره سازی خوب 
پیشنهاد مطالعه بیشتر: بهترین تبلت برای ترید

لپ تاپ hp pavilion 15 laptop

بررسی لپ تاپ HP Pavilion 15

آخرین گزینه برای انتخاب بهترین لپتاپ برای تریدر ها، لپتاپ HP Pavilion 15 است. این لپ تاپ دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مناسب بوده که آن را برای ترید روزانه به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند. پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل Core i7 مجهز به چهار هسته و ۱۲ مگابایت حافظه کش، در کنار رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 آن، مجموعه‌ای عالی را تشکیل می‌دهد.

طراحی زیبا، سخت‌افزار به روز شده، رم بالا، سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو و گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe، کاربران را قانع می‌کند که این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی را خریداری کنند. همچنین حاشیه باریک و طراحی جمع و جور  آن، این لپتاپ را به گزینه‌ای عالی برای سفر و استفاده روزمره تبدیل کرده است. باتری HP Pavilion 15 می‌تواند تا ۸ ساعت این دستگاه را روشن نگه دارد. این لپ تاپ در ایران در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد که با وجود سخت‌افزار خوب خود، گزینه‌ای مناسب است.

مزایامعایب
پردازنده قدرتمند اینتل نسل یازدهمعدم وجود صفحه کلید با نور پس زمینه
رم بالاباتری ضعیف نسبت به رقبا
گرافیک و فضای ذخیره سازی چشمگیروزن بالا
قیمتی مناسب نسبت به کاراییگرم شدن دستگاه

ویژگی‌های لپ تاپ مناسب ترید کردن

در این قسمت نکاتی که باید قبل از خرید لپتاپ برای انجام معاملات بازارهای مالی در نظر بگیرید را به طور مختصر توضیح داده‌ایم:

پردازنده و RAM

اگر می‌خواهید وارد بازارهای معاملاتی شوید، به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارید. لپ تاپ‌هایی با پردازنده Core i5 به بالا را در نظر داشته باشید. علاوه‌براین احتمالا به حداقل رم ۸ گیگابایت نیاز پیدا خواهید کرد. البته این موراد شامل لپ تاپ‌های مقرون به صرفه می‌شوند. ممکن است به دنبال ۱۶ گیگابایت رم باشید، ولی باید بدانید که با افزایش مقدار رم، قیمت لپ‌تاپ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

شارژدهی

به دلیل احتمال جابجایی و یا سفر، لپ تاپ‌هایی با عمر باتری بالا را مدنظر قرار دهید. از آنجایی که فعالیت در بازارهای مالی نیاز به رصد مرتب قیمت‌ها و نمودارهای تحلیلی دارد؛ باید لپ تاپی انتخاب کنید که شارژدهی بالایی داشته باشد. ممکن است یک روز به برق دسترسی نداشته باشید، بنابراین لپ تاپ با عمر باتری بالا می‌تواند خیال شما را از دسترسی به نمودارها و بازار راحت کند.

وزن و قابلیت حمل

وقتی در بازارهای مالی مشغول به فعالیت هستید، باید در هر کجا و هر زمانی آماده باشید. بنابراین قبل از خرید، وزن لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهید تا از سبکی آن مطمئن شوید. طراحی و ساخت لپ تاپ نیز مهم است. لپ تاپ باید پردازنده‌ و کارت گرافیک را در فضای کوچکی قرار داده باشد تا وزن آن کاهش یافته و حمل و نقل آن آسان شود. لپ‌تاپ‌هایی مانند مک‌بوک دقیقا همان لپ‌ تاپ‌های سبک و قدرتمندی هستند که هر تریدری به آن نیاز دارد.

صفحه نمایش

وقتی بیشتر اوقات روز را مشغول ترید هستید، خیره شدن به صفحه نمایشگر لپ تاپ امری عذاب آور خواهد بود. بنابراین صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید قبل از خرید بهترین لپتاپ برای ترید به آن توجه کنید. حداقل ۱۳.۳ اینچ با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ را در نظر داشته باشید؛ اما پیشنهاد ما صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS یا OLED است.

در ادامه طی جدولی حداقل کانفیگ لپ تاپ برای ترید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ردیفحداقل کانفیگ
RAMحداقل ۸ گیگا بایت – مناسب ۱۶ گیگا بایت
پردازندهاینتل Core i5 یا Core i7
کارت گرافیکانویدیا، ZOTAC یا AMD با ۲ گیگابایت حافظه – اگر مانیتور دیگری به لپ تاپ متصل می‌کنید از گزینه‌های ۴ گیگا بایتی استفاده کنید.
صفحه نمایشحداقل ۱۳.۳ اینچ با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰
پیشنهاد مطالعه بیشتر: بهترین مانیتور ها برای ترید

بهترین لپ تاپ برای تریدرها از نظر شما چیست؟

مدل لپ تاپپردازندهحافظه رمگرافیکنمایشگرشارژدهی
Acer Aspire 5 SlimAMD Ryzen 3۴ گیگابایتAMD Vega 3FHDضعیف
LG Gram 15Z995i5-10210U۸ گیگابایتINTEL UHDFHDخوب
Lenovo IdeaPad 3AMD Ryzen 3۴ گاگا بایتAMD Vega 3HDمتوسط
Apple MacBook ProM1۱۶ گیگابایتM1 ۲Kخوب
ASUS ZenBook UX482Core i7-1165G7۱۶ گیگابایتNVIDIA MX450FHDمتوسط
hp pavilion 15Core i7 1165G7۱۶ گیگابایتINTEL Iris XeFHDمتوسط
MSI Summit E16 FLIPCore i7-1195G7۱۶ گیگابایتNVIDIA GeForce RTX 3050+QHDمتوسط
Dell XPS 15Core i7۱۶ گیگابایتNVIDIA GeForce GTX 1650 TiFHD+ InfinityEdgeضعیف

در این مطلب سعی کردیم ۸ مورد از بهترین لپتاپ‌‌ برای تریدر ها را معرفی کنیم. دلیل ارائه این راهنما اهمیت استفاده از لپ تاپ مناسب ترید است.  شما برای انتخاب بهترین لپتاپ برای ترید باید تمام شاخصه‌های مهم را در نظر بگیرید و لپ تاپی مناسب خودتان و انتظاراتتان را انتخاب کنید. شما از چه لپ تاپی برای ترید استفاده میکنید. پیشنهاد شما به تریدرها برای خرید لپ تاپ چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا