مقالات ارز دیجیتال

بررسی بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری روی آن

از آن جایی که این روزها ارزهای دیجیتال جایگاه مهمی در زندگی مردم پیدا کرده‌اند، افراد بیشتری هم به دنبال سرمایه گذاری و کسب درآمد از آن می‌روند. ولی قبل از هر چیز، باید با خطرات و ضررهای دنیای ارزهای دیجیتال آشنا باشید تا بتوانید از آنها به طور سودمندی استفاده کنید.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال مقررات خاصی دارد که این مقررات بستگی به کشور شما دارد. زیرا، هر کشور قانون ارزهای دیجیتال خودش را دارد. پس اگر به دنبال کسب درآمد از این راه هستید، باید با بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال آشنا شوید و در این کشورها وارد این بازار شوید.

انتخاب کشور مناسب برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

قوانین مالیاتی بر روی ارزهای دیجیتال در هر کشوری متفاوت بوده و این روزها به سرعت تغییر می‌کند. پس شما قبل از انتخاب کشور، باید نسبت به قوانین مالیاتی آن در زمینه ارزهای دیجیتال آگاه شوید. مالیات سود کسب شده توسط شما به عنوان تریدر، نسبت به کشوری که در آن خرید و فروش می‌کنید متفاوت خواهد بود. در واقع شما باید به دنبال بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال باشید.

به‌عنوان‌مثال، ایالات متحده تا به امروز یکی از کشورهای مبهم در زمینه قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال بوده است. البته، این موضوع مربوط به قبل از تأیید ارزهای دیجیتال توسط “IRS” به عنوان یک دارایی دیجیتال قابل تبدیل است. طبق این تأییدیه، تراکنش‌های ارز دیجیتال از اصل معاملات دارایی قدیمی پیروی می‌کنند.

قوانین مالیاتی کشورها برای ارز دیجیتال

در کشور آلمان، مالیات روی ارزهای دیجیتال به نحوه استفاده شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر شما بیت کوین را خریداری کرده‌اید و قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید، این نوع استفاده شامل مالیات نمی‌شود. ولی اگر از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری برای پرداخت هزینه‌های خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که شامل مالیات می‌شود.

همین‌طور که متوجه شده‌اید، هر کشوری قوانین مالیاتی متفاوتی درباره ارزهای دیجیتال دارند. پس شما قبل از انتخاب بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال، باید به قوانین مالیاتی آن کشور مسلط شوید. چرا که ممکن است، این عدم آگاهی باعث شود که در آینده مالیات خیلی بیشتری را پرداخت کنید.

بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

در بین تمامی کشورهای پذیرنده بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، کشورهای زیادی برای شروع ترید مناسب هستند. ولی برخی از این کشورها، گزینه‌های خیلی بهتری هستند و نکات بسیار مثبتی برای پیشرفت در زمینه ارزهای دیجیتال دارند. در واقع، این کشورها دوستدار ارزهای دیجیتال هستند و قوانین مالیاتی مناسبی برای سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال دارند.

جزایر ویرجین بریتانیا (BVI)

جزایر ویرجین بریتانیا یکی از چندین کشور دوستدار ارزهای دیجیتال است. این کشور تمامی زیر ساخت‌های لازم برای حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای ارزهای دیجیتال را دارد. همچنین، سیستم حقوقی و عدم دریافت مالیات از تریدرهای ارز دیجیتال، یکی دیگر از نکات مثبت این کشور است. پس می‌توان گفت از بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال است و بهترین قانون مالیاتی ارز دیجیتال را دارد.

سیشل (Seychelles)

سیشل یکی از کشورهای کم جمعیت در قاره آفریقا است که به عنوان یک کشور دوستدار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. این کشور سطح بالایی از حریم خصوصی را به صاحبان کسب و کار در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. همچنین، شرایط مالیاتی و سیستم حقوقی بسیار خوبی دارد. صرافی بایننس (Binance) و “BitMEX” دو صرافی ارز دیجیتال مستقر در کشور سیشل هستند.

سوئیس

کشور سوئیس یکی از بهترین کشور برای سرمایه گذاری رمزارزها است و به شدت از کسب و کارهای مرتبط با بلاک چین حمایت می‌کند. فقط چند نمونه از پروژه‌های ارز دیجیتال مورد حمایت کشور سوئیس، Solana -Tezos- Dfinity- Polkadot هستند.

از نظر قوانین مالیاتی نیز، کشور سوئیس هیچ‌گونه مالیاتی را برای سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال در نظر نگرفته است. به‌عنوان‌مثال، شما اگر هم که سال‌ها مقداری بیت کوین را در حساب بانکی خود سرمایه گذاری کنید، باز هم شامل مالیات نمی‌شود.

سنت وینسنت و گرنادین (SVG)

این کشور یکی از جزایر کوچک دریای کارائیب است که این روزها به مقصد بسیاری از صاحبان مشاغل ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. از این رو، می‌توان گفت که سنت وینسنت و گرنادین یکی از بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال و بهترین کشور برای سرمایه گذاری رمز ارزها است.

بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در آن

از آن جایی که در این کشور هیچ قانونی درباره ارزهای دیجیتال تصویب نشده، فعالیت در این زمینه بسیار ساده می‌شود. معاف از مالیات بودن، استانداردهای پایین حسابداری و محرمانه بودن از ویژگی‌های اصلی کسب و کار ارزهای دیجیتال در این کشور است.

سنگاپور

به طور کلی، کشور سنگاپور به دلیل اقتصاد با ثبات و محیط تجاری دوستانه‌ای که دارد، برای بسیاری از مشاغل مناسب است. ولی از آن جایی که خود دولت کشور سنگاپور در چندین پروژه بلاک چین سرمایه گذاری کرد، شرایط بهتری برای فعالیت در این زمینه فراهم شد.

از دیگر دلایلی که کشور سنگاپور را به یکی از بهترین کشورها برای ترید ارز دیجیتال تبدیل کرده، زیر ساخت‌های توسعه یافته، ضریب نفوذ بالای اینترنت، دسترسی راحت به بازارهای جهانی و عدم دریافت مالیات است.

مالت

مالت اولین کشور دوستدار ارز دیجیتال

مالت از جمله اولین کشورهایی بود که ورود ارزهای دیجیتال را به کشور خودش تأیید کرد. از این رو، برای بهبود کسب و کارها در زمینه ارزهای دیجیتال اقدامات مهمی را به عمل آورد. از ویژگی‌های کشور مالت برای شروع کسب و کار ارزهای دیجیتال می‌توان به صدور مجوز آسان و معافیت از مالیات اشاره کرد.

کشورهایی که ارزهای دیجیتال را تأیید نکردند!

برخی کشورها به دلیل قوانین سفت و سخت که درباره ارزهای دیجیتال دارند، آنها را تأیید نکرده و استفاده و سرمایه گذاری در آن را ممنوع کردند. برخی از این کشورها مانند الجزایر، بنگلادش، چین، مصر، کلمبیا، اندونزی، غنا و بولیوی هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۵

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
7 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر، بهترین *** شکن برایه تریدرهایی که در ایران ترید میکنند چیست؟

علی اکبر خیرابادی
علی اکبر خیرابادی
1 ماه قبل

سلام میشود فهمید که رمز ارز وجوه خود را درچه بازاری بکار میگیرد

ر رواقی
ر رواقی
29 روز قبل

سلام
برای اطلاع از نحوه تخصیص سرمایه یک پروژه رمزارز، باید وایت پیپر آن را مطالعه کنید.

کیان بصیری
کیان بصیری
1 سال قبل

با سلام آیا درکشور امریکا باید از وی پی ان ثابت استفاده کرد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  کیان بصیری

سلام و عرض ادب
وی پی ان ها ابزاری برای تغییر آی پی کاربران هستند. اصولا در کشورهایی که با محدودیت ها و تحریمهای مختلف دست و پنجه نرم میکنند، استفاده از وی پی ان بسیار مرسوم است. با این وجود اگر فردی در آمریکا قصد استفاده از پلتفرمی را داشته باشد که در این کشور پشتیبانی و سرویس‌دهی نمیشود، باید از وی پی ان (با آی پی ثابت) استفاده کند.

علی وجدانی
علی وجدانی
1 سال قبل

کامل و جامع بود ❤?

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی وجدانی

سلام و عرض ادب
ممنون بابت وقتی که گذاشتید و مقاله بهترین کشورها برای استخراج یا سرمایه گذاری ارز دیجیتال را مطالعه کردید. همچنین ما در آینده مقالات بیشتری با این موضوعات را منتشر میکنیم.
بی صبرانه منتظر نظرات شما در خصوص سایر مقالات بلاگ هم هستیم.

دکمه بازگشت به بالا