NFT

معرفی بهترین پلتفرم ساخت nft برای شروع کار

حتما شما هم این‌روزها خیلی می‌شنوید که افراد زیادی با ساخت nft و فروش آن درآمدهای هنگفتی را به‌دست آورده‌اند و احتمالا رقم درآمد آن‌ها چیزی بوده که برای پیوستن به این بازار شما را قلقلک داده است؛ اما اگر نمی‌دانید که از کجا شروع کنید نگران نباشید! واقعیت این است که NFT یک مفهوم جدید بوده و همه ما در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض تازه‌کار هستیم. خوشبختانه شروع کار با توکن‌های غیرقابل تعویض چندان سخت نیست و برای این کار شما تنها به یک حساب در یکی از مارکت پلیس‌ها نیاز دارید و می‌توانید به‌راحتی فعالیت خود را آغاز کنید. اما پیش از آن شما باید از میان چندین پلتفرم ساخت توکن غیرمثلی، یکی را انتخاب کنید و قدری با ساز و کار آن آشنا شوید. در این مقاله از بلاگ والکس همراه ما باشید تا باهم به معرفی بهترین پلتفرم های ساخت nft بپردازیم.

آشنایی با مارکت‌های ان‌اف‌تی

NFTها جدیدترین کلاس دارایی‌های رمزنگاری شده هستند و بازارها امکان ایجاد و خرید و فروش آن‌ها را فراهم می‌کنند. همچنین هر یک از توکن‌های غیرقابل تعویض شناسه‌های منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را در نوع خود بی‌نظیر می‌کند. بدین ترتیب هر توکن متفاوت است و به یک دارایی جداگانه متصل می‌شود. آن می‌تواند یک نقاشی، یک تصویر یا حتی یک قطعه ملک در فضای متاورس باشد.

بنابراین می‌توانیم سایت های nft یا همان بازار را پلتفرم‌های آنلاینی معرفی کنیم که به کاربران امکان می‌دهند توکن‌های ان‌اف‌تی را ذخیره، ایجاد، خرید یا فروش کنند. برای ساده‌تر شدن موضوع می‌توانید این بازار را مشابه سایت آمازون بدانید که به جای وسیله، دارایی دیجیتال می‌فروشد.

اینجا می‌توان در میان هزاران توکن جستجو و در صورت تمایل آن‌ها را با قیمت ثابت یا از طریق حراج خریداری کرد. اگر با فضای ارزهای دیجیتال آشنا باشید، می‌دانید که تمامی آنها از جمله توکن‌های غیرقابل تعویض بر بستر شبکه‌ بلاکچین ساخته‌ شده‌اند و در این میان، اتریوم بزرگترین بلاکچینی است که علاوه بر ارزهای دیجیتال از این توکن‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. با توجه به این که هر شبکه ویژگی‌های خاص خود را دارد، پلتفرم ساخت NFT نیز ممکن است با توجه به شبکه خود ویژگی‌های متفاوتی مانند پشتیبانی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز داشته باشند.

بررسی بهترین پلتفرم های ساخت NFT

همانطور که پیش از این گفتیم، تعداد بسترهای ساخت ان اف تی هر روز در حال رشد است و قطعا انتخاب یکی از میان آن‌ها نیاز به بررسی زیادی دارد. البته از آنجا که انتظارات هر فرد متفاوت خواهد بود نمی‌توان یک وب‌سایت را به‌عنوان بهترین پلتفرم ساخت NFT معرفی کرد اما در ادامه به بررسی چند نمونه از محبوب‌ترین این انواع می‌پردازیم.

OpenSea

اوپن سی را باید قدیمی‌ترین بازار فعال بدانیم که کار خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. این پلتفرم طیف عظیمی از توکن‌ها را ارائه می‌دهد و میزبان بسیاری از پروژه های NFT محبوب در زمینه‌های هنر، موسیقی، عکاسی، کارت‌های تجاری و دنیای مجازی است. Opensea از دارایی‌هایی که بر بستر بلاکچین‌های اتریوم، پالیگان و Klatyn ساخته‌ شده‌اند پشتیبانی می‌کند و برای مبتدیان رابط بسیار کاربرپسندی دارد. در این پلتفرم شما تنها با راه‌اندازی یک حساب کاربری رایگان می‌توانید در دنیای توکن‌های غیرقابل تعویض چرخ بزنید و حتی ارز اختصاصی خود را نیز ایجاد کنید.

پلتفرم OpeanSea

صاحبان اثر همچنین باید معادل ۲/۵٪  اتر برای ساخت nft در opensea از هر تراکنش و کارمزد شبکه اتریوم را برای تکمیل سفارشات خود پرداخت کنند. در نهایت، کاربران هنگام خرید توکن می‌توانند از میان ۲۴ روش پرداخت مختلف با ارزهای دیجیتال مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنند.

پیشنهاد مطالعه:‌ هزینه ساخت NFT در Opensea

مزایا

  • دارای کمیسیون رقابتی.
  • کلکسیون متنوع.
  • دارای رویکرد پیشرفته برای امنیت.

معایب

  • تنها روش پرداختی ارز دیجیتال است.
  • برای ساخت حساب کاربری باید یک کیف پول دیجیتال را به Opensea متصل کنید.

Rarible

رَریبل احتمالا ساده‌ترین پلتفرم ساخت nft است. این بستر نیازی به تایید آثار هنری شما قبل از ایجاد توکن ندارد و شما مجبور نیستید مالکیت آن را اثبات کنید، بنابراین مبتدیان می‌توانند به راحتی این پلتفرم را امتحان کرده و آزمون و خطا کنند. Rarible بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده و به‌دنبال آن ان اف تی‌ها نیز با ارز دیجیتال اتریوم (ETH) خرید و فروش می‌شوند. همچنین تنها با داشتن یک کیف پول دیجیتال می‌توانید به راحتی آن را به پلتفرم متصل و فعالیت خود در این پلتفرم را آغاز کنید.

نکته مهم این است که در Rarible ارزش توکن‌ها به تقاضای آن بستگی دارد و تنها آثار مورد تقاضایی که سود زیادی به همراه دارند به فروش می‌رسند. این بستر همچنین به طور مداوم در حال ارتقاء بازار خود است و به‌عنوان یک بازیگر بزرگ در فضای وب ۳ فعالیت می‌کند.

مزایا

  • از Rarible می‌توان برای خرید، فروش و ایجاد ان اف تی استفاده کرد.
  • سازندگان می‌توانند قیمت فهرست‌های خود را تغییر دهند.
  • می‌تواند برای دسترسی به NFTهای OpenSea استفاده شود.
  • هنرمندان می‌توانند از طریق سیستم حق امتیاز کسب درآمد کنند.
  • این پلتفرم با کیف پول‌های کریپتو متعددی سازگار است.
  • مشتریان برای خرید با توکن‌های Rari پاداش می‌گیرند.

معایب

  • دسترسی به بازار پلتفرم بدون اتصال کیف پول ارز دیجیتال امکان‌پذیر نیست.
  • کارمزد تراکنش ۲/۵ درصدی روی همه تراکنش‌ها اعمال می‌شود.
  • تنها راه پرداختی در این پلتفرم ارز دیجیتال اتریوم است.

Binance

امکان ندارد که فعال بازار ارزهای دیجیتال باشید و اسم پلتفرم عظیم بایننس به گوشتان نخورده باشد. Binance در سال ۲۰۲۱ بازار NFT را نیز به مجموعه امکانات خود اضافه کرد. این پلتفرم از آثار هنری دیجیتال، کلکسیون‌ها و کارت‌های بازی نیز پشتیبانی می‌کند. بایننس نسبت به سایر بازارها هزینه بسیار کمتری، یعنی چیزی در حدود یک درصد از هر معامله را دریافت می‌کند و تراکنش‌ها نیز روی بلاکچین اختصاصی خود آن اجرا می‌شوند.

ساخت nft در بایننس

مزایا

  • نمایش انواع شاخص‌های فنی در پلت فرم نمودار پیشرفته.
  • پشتیبانی بیش از ۱۰۰ رمزارز پرداختی.
  • نرخ کارمزد خیلی پایین.
  • پذیرش ارزهای فیات ‌به عنوان سپرده.
  • تخفیف اضافی برای کاربران BNB.

معایب

  • پاسخ دهی سوالات کاربران و پشتیبانی قدری با تاخیر انجام می‌شود.

AXIE Market place

AXIE market در حقیقت بازار بومی برای بازی axie infnity است. یک بازی متاورس محبوب که از طریق آن بازیکنان می‌توانند توکن کسب کرده و ان اف تی جمع کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند توکن‌های جمع‌آوری شده را خرید و فروش و مبادله کنند. این پلتفرم ساخت nft در حقیقت قدری با سایر پلتفرم‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم تفاوت دارد؛ زیرا فقط دارایی‌های دیجیتال Axie Infinity را ارائه می‌دهد.

این دارایی‌ها موجودات کارتونی به نام Axie هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و هر کدام یک ان اف تی است. جالب این که در سال ۲۰۲۱، یک توکن از این بستر به قیمت حدود ۱.۵ میلیون پوند به یک کلکسیونر فروخته شد.

Axie market

Axie یک بازار کم هزینه برای سرمایه‌گذاران نیز به‌شمار می‌رود؛ هنگامی که یک NFT در این مارکت پلیس فروخته می‌شود، فروشنده باید هزینه‌ای معادل ۴.۲۵% بپردازد. با این حال، خریدار نیازی به پرداخت هزینه پلتفرم ندارد. همچنین بخشی از کارمزد به سازنده پلتفرم پرداخت می‌شود و مابقی به توسعه بازار اختصاص می‌یابد.

مزایا

  • امکان کسب  درآمد با بازی کردن.
  • نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن موجود است.
  • یکی از جذاب‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های آنلاین.
  • کسب مقادیر قابل توجهی ارز دیجیتال.

معایب

  • برای انجام بازی به سه AXE نیاز است.
  • Axie infinity و Ethereum تنها ارزهای دیجیتال پذیرفته شده این پلتفرم هستند.
  • نیاز به کارمزد برای فروش.

NFT Lunchpad

لانچ پد ان اف تی یک بازار معتبر است که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و از آن زمان به هزاران کاربر امکان خرید و فروش و ساخت انواع دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد. این پلتفرم همچنین تراکنش‌های سریع و شبکه‌ای امن را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این موارد، با زنجیره هوشمند بایننس و شبکه پالیگان یکپارچه شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن غیر مثلی خود را در فرمت‌های مختلف از جمله MP4 ضرب کنند و سود بیشتری به‌دست آورند.

lunchpad بهترین پلتفرم ساخت nft

در این پلتفرم کاربران همچنین می‌توانند قیمتی که ان‌اف‌تی به فروش می‌رسد را انتخاب کنند و کنترل کاملی بر روند فروش خواهند داشت. در مجموع علیرغم اینکه فقط یک سال از عمر لانچ پد می‌گذرد، این بازار توانسته در همین مدت کم خود را به عنوان یکی از بهترین بازارهای NFT معرفی کند.

مزایا

  • امکان مزایده توکن‌ها.
  • سازگاری با چندین کیف پول.
  • اجرای تراکنش‌ها بدون کارمزد.
  • رابط کاربری ساده.

معایب

  • پلتفرم همه ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روش پرداختی قبول نمی‌کند.

پلتفرم های ساخت NFT؛ کدام یک بهترین است؟

واقعیت این است که درست مانند انتخاب صرافی یا بلاکچین مناسب برای اجرای معاملات، این که کدام پلتفرم ساخت NFT بهترین است می‌تواند کاملا شخصی باشد. همانطور که در این مقاله خواندید، هر بازار ویژگی‌های خاصی را به دسته‌ای از سازندگان ارائه می‌دهد. برای نمونه بازار Axie بهترین مارکت برای علاقمندان به توکن‌های بازی است در حالی که Rarible را اغلب به‌عنوان برترین بازار برای آرتیست‌ها می‌دانند. بنابراین، تشخیص این که کدام گزینه می‌تواند برای شما مناسب‌ترین باشد کاملا به نیازهایتان بستگی دارد؛ اما بهتر است پیش از انتخاب بازار اطلاعات ضروری مانند شرایط خرید و فروش و کارمزدهای پلتفرم را به‌دقت بررسی کنید.

در پایان می‌توانید در جدول زیر بسترهای مختلف ساخت ان اف تی را مقایسه کنید.

 پلتفرمهزینه کارمزدامنیتروش پرداخترابط کاربری
Open Sea۲/۵ درصد هزینه تراکنش+کارمزد اتریوم فقط برای فروشبالاپشتیبانی از بیش از ۲۴ ارز دیجیتالساده
Rarible۲/۵ درصد روی تمامی تراکنش‌هابالااتریومساده
Binance حدود ۱ درصد از هر معاملهبالافیات و ارز دیجیتالمتوسط
Axie Market place معادل ۴.۲۵% هزینهخوبAXE و اتریومساده
NFT Lunchpad حدود ۱ درصدبالاارز دیجیتالساده

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
tradingplatforms
بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا