کیف پولمقالات ارز دیجیتال

راهنمای بررسی و انتخاب بهترین کیف پول پولکادات در سال ۲۰۲۳

در دنیای امروزی سرمایه‌گذاران متعددی به ارزهای دیجیتال و روش‌های نوین سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند. با گسترش این بازار دیجیتالی، ارزهای مختلفی تولید شدند و معاملات فراوانی در بستر بلاکچین‌ها صورت گرفت. در میان این ارزهای نوپا، ارز دیجیتال بومی DOT از شبکه پولکادات، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و توانسته است در مدت زمانی کوتاه در لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر قرار گیرد. اما پولکادات چیست؟ و چگونه می‌توان ارز بومی این شبکه را نگهداری یا منتقل کرد؟ بهترین کیف پول پولکادات چیست؟

بلاکچین پولکادات انقلابی جدید در حوزه ارز دیجیتال و web۳ است که محدودیت‌ها و مشکلات بلاکچین‌های نسل‌های قبل را ندارد. پولکادات انقلاب خود را با عرضه ارز بومی خود در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. برای سرمایه‌گذاری در این ارز ابتدا باید با مفهوم و راهنمای خرید پولکادات آشنا شوید؛ سپس بهترین کیف پول DOT را انتخاب کنید.

ماهیت ارز پولکادات و راهنمای خرید آن

شبکه پولکادات یک بلاکچین غیرمتمرکز نسل سوم بوده که برخلاف نسل‌های قبلی خود، امکان ارتباط میان بلاک چین‌های دیگر را فراهم می‌کند. هدف اصلی طراحی این شبکه، ایجاد راه حلی برای برطرف کردن مشکلات رمزارزهای نسل اول و دوم مانند مقیاس‌پذیری و انزوا است. پولکادات و ارز بومی آن توانایی برقراری قراردادهای هوشمند و افزایش میزان تراکنش در ثانیه را دارند.

خریدارانی که مشتاق خرید ارز این شبکه و سرمایه‌گذاری برای آینده هستند؛ ابتدا باید راهنمای خرید پولکادات را به دقت مطالعه کنند. توجه به قیمت پولکادات، انتخاب بهترین کیف پول پولکادات، تنها بخشی از اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری در این شبکه هستند. البته گروهی از افراد در شناسایی پولکادات و پولکا استارتر دچار سردرگمی می‌شوند. این افراد می‌توانند با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت پولکادات و پولکا استارتر، گامی موثر در این زمینه بردارند.

تفاوت پولکادات و پولکا استارتر

پولکا استارتر یک صرافی غیرمتمرکز است که بر بستر بلاک چین پولکادات ساخته شده است. این در حالی است که پولکادات یک بلاک چین برای اتصال ارزهای ناهمگن به حساب می‌آید. برای درک بهتر این دو مفهموم از شما دعوت می‌کنیم مقاله‌ای که به ارتباط و تفاوت پولکادات و پولکا استارتر می‌پردازد را مطالعه کنید. 

آشنایی با پولکادات و پولکا استارتر

بهترین کیف پول پولکادات

لازمه یک سرمایه‌گذاری موفق و پایدار، اطمینان از امنیت دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال خریداری شده است. یکی از راه‌های بهره‌مند شدن از این امنیت، انتخاب بهترین کیف پول و آگاهی از قیمت پولکادات محسوب می‌شود. با گسترش روزافزون بازار این شبکه و ارز بومی و آینده روشن آن، باعث شده است که تعداد زیادی از افراد به سرمایه‌گذاری در این شبکه روی بیاورند. این افراد با خرید ارز DOT از مرز محدودیت‌های رمزارزهای گذشته عبور می‌کنند. یکی از ابزارهای ضروری این سرمایه‌گذاران، کیف پول DOT است. در ادامه به بررسی بهترین کیف پول‌ های پولکادات پرداخته شده تا بتوانید برای دارایی‌های خود، امن‌ترین روش نگهداری را انتخاب کنید.

پولکاولت (Polkawallet)

اولین والت از میان بهترین کیف پول پولکادات، Polkawallet است. این کیف پول از چندین ارز دیجیتال مختلف مانند پولکادات، Kusama، Acala و ارزهای دیگری پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این کیف پول کاربران می‌توانند میزان دارایی‌های خود را مشاهده کنند. علاوه بر این برای انتقال این ارزهای دیجیتال نیاز به QR-code ندارند.

همان طور که از نام آن مشخص است؛ Polkawallet کیف پول اختصاصی ارز بومی شبکه پولکادات بوده و شرایط آسانی را برای خریداران DOT فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به امضای آفلاین اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث افزایش سطح امنیت و نگهداری حساب کاربران و دارایی‌های آن‌ها می‌شود. با استفاده از امضا آفلاین می‌توانید با ایزوله کردن کیف پول، قراردادهای خود را امضا و تایید کنید.

اکسودوس (Exodus Wallet)

اکسودوس امروزه به عنوان بهترین کیف پول پولکادات شناخته می‌شود و انتخابی عالی برای خریداران ارز DOT است. این کیف پول به دلیل رابط کاربر آسان، تجربه دلپذیری را برای کاربران خود فراهم می‌کند. کیف پول اکسودوس قابلیت پشتیبانی طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال مختلف را دارد و شما می‌توانید ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، Litecoin و Dash را در آن ذخیره کنید.

کیف پول اسکودوس پولکادات

از دیگر امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد این کیف پول می‌توان به چندکاره بودن و قابلیت انتقال ارزهای دیجیتال اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به صورت مستقیم از کیف پول، ارز دیجیتال خرید و فروش کنید. همچنین اکسودوس از معدود کیف پول‌هایی است که از نسخه تلفن همراه نیز پشتیبانی می‌کند.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

اگر به دنبال بهترین کیف پول پولکادات فیزیکی یا سرد هستید ledger Nano S انتخابی مناسب برای شما محسوب می‌شود. لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول‌ های پولکادات سخت‌افزاری در بازار بوده که به تازگی محبوبیت زیادی را در میان خریداران کسب کرده است. با استفاده از این دستگاه فیزیکی می‌توانید ارزهای دیجیتالی خود مانند DOT را ذخیره و نگهداری کنید. ذخیره شدن دارایی‌ها در بستری آفلاین از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول‌ها به شمار می‌رود. در نتیجه امنیت آن بیشتر از کیف پول‌های آنلاین برآورد می‌شود.

لجر نانو اس طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این در میان کیف پول‌های سخت افزاری دیگر، گزینه‌ای به صرفه‌تر و اقتصادی است. اگر در انتخاب کیف پول DOT به دنبال امن‌ترین راه می‌گردید لجر نانو اس گزینه‌ای مناسب برای شما است.

سیف پل (SafePal Wallet)

از بهترین کیف پول پولکادات که اخیرا به بازار آماده است؛ می‌توان به SafePal Wallet اشاره کرد. این کیف پول تنها دارای نسخه تلفن همراه بوده و ارزهای مختلفی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و DOT را پشتیبانی می‌کند. از مهم‌ترین مزیت‌های این کیف پول می‌توان به سطح امنیتی بالا، تایید و مرحله‌ای (۲FA) و سرعت فوق العاده اشاره کرد. علاوه بر این سیف پل دارای یک ویژگی ضدسرقت بوده که به شما در نگهداری از دارایی‌ها کمک می‌کند.

اتمیک ولت (Atomic Wallet)

از بهترین کیف پول پولکادات در بستر دسکتاپ می‌توان به Atomic Wallet اشاره کرد. این کیف پول قابلیت پشتیبانی از بازه‌ی گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و ارز DOT را دارد. Atomic Wallet از نوع کیف پول‌های HD هستند. این به معنای آن است که در هر معامله، اتمیک والت آدرس جدیدی ایجاد می‌کند. این ویژگی تاثیر زیادی در ارتقا سطح امنیتی این کیف پول دارد.

همچنین اتمیک والت از تبادلات و معامله‌های میان زنجیره‌ای نیز پپشتیبانی می‌کند. با استفاده از این کیف شما می‌توانید به صورت مستقیم ارز مورد نظر را خریداری کرده و از کیف پول مبادله کنید. علاوه بر این می‌توانید از مزیت‌های منحصر به فرد صرافی تعبیه شده در این کیف پول بهره‌مند شوید.

اگر به دنبال بهترین کیف پول پولکادات نسخه دکستاپ هستید؛ Atomic Wallet انتخابی منحصر به فرد برای شما است.

Crypto.com

Crypto.com از دیگر سرویس‌های مدیریت دارایی‌های ارز دیجیتال بوده که خدماتی مانند خرید و فروش، معامله و ذخیره این ارزها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن کیف پول تلفن همراه، خدماتی مانند کیف پول سخت افزاری نیز ارائه می‌دهد و در بیش از ۸۰ کشور قابل دسترس است. 

کریپتو دات کام والت پولکادات

نسخه دسکتاپ این کیف پول، از بلاکچین‌های متنوعی مانند BSC، ERC-20، Arbitrum و AVAXC پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از ۲۵۰ کریپتوکارنسی
  • ارائه خدمات مختلفی مانند شبکه‌های غیرمتمرکز، بازار NFT و کارت اعتباری کریپتو
  • قابلیت انتخاب مبلغ بر اساس حجم معاملات

تراست ولت (Trust Wallet)

ویژگی‌های منحصر به فرد تراست والت، آن را به بهترین کیف پول پولکادات تبدیل کرده است. با Trust Wallet کاربران به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)  و بستر گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، دسترسی دارند. همچنین این کیف پول توسط یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیای کریپتوکارنسی، بایننس (Binance)، پشتیبانی می‌شود.

کیف پول پولکادات؛ تراست ولت

تراست والت قابلیت ذخیره، خرید و فروش ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، پولکادات، ریپل، استلار، لایت کوین و تعداد بی‌شمار دیگری را نیز دارد. همچنین توکن‌های مانند ERC20، ERC721 و BEP2 نیز توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شوند. از ویژگی‌های دیگر تراست والت می‌توان به مرورگر وب ۳ آن اشاره کرد.

الیپال تایتان (Ellipal Titan)

کیف پول Ellipal Titan نمونه موفق دیگری از کیف پول‌های سخت افزاری در دنیای کریپتوکارنسی است. این کیف پول انتخابی مناسب برای خرید و فروش، انتقال و نگهداری ارزهای مختلف مانند ارز بومی DOT به شمار می‌رود. الیپال تایتان دارای ابعادی همانند تلفن‌های همراه کوچک است و یک صفحه لمسی رنگی نیز دارد. این سخت افزار به صورت مستقیم به اپلیکیشن الیپال نسخه IOS و اندروید متصل می‌شود.

این کیف پول از سیستم امنیتی air-gapped برای قطع هر گونه ارتباطات خارجی مانند بلوتوث و وای فای استفاده می‌کند. این کیف پول تنها با استفاده از کدهای QR تولید شده توسط خود اپلیکیشن الیپیال، قابلیت اتصال به آن را دارد. تمام معاملات انجام شده در این کیف پول دارای امضا هستند.

در صورت وجود هرگونه اقدام مخرب و تلاش برای سرقت اطلاعات و دارایی‌ها این کیف پول به واسطه سیستم خودتخریبی، تمام اطلاعات را از بین خواهد برد. اما نگرانی بابت از بین رفتن همیشگی این اطلاعات وجود ندارد و صاحبان الیپال تایتان می‌توانند با استفاده از روش‌های موجود، اطلاعات و دارایی‌های خود را بازیابی کنند. بنابراین الیپیال تایتان بهترین کیف پول پولکادات محسوب می‌شود.

کوین‌بیس (Coinbase)

از دیگر گزینه‌های موجود برای کیف پول DOT می‌توان به کوین بیس اشاره کرد. با استفاده از این کیف پول می‌توانید به خرید و فروش، انتقال و نگهداری ارزهای دیجیتال خود بپردازید. Coinbase در بیش از ۱۰۰ کشور پشتیبانی می‌شود و جامعه آماری کاربران آن بالای ۵۰ میلیون نفر است. این کیف پول این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تمام دارایی‌های ارزی و NFT خود را در آن ذخیره کنید. از دیگر مزیت‌های این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال مانند BTC، ETH،DOT و LTC
  • بهره‌مندی از امکاناتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای
  • پشتیبانی از بلاک چین‌ های متنوع مانند BNB، Binance Smart Chain، Gnosis Chain و Arbitrum
  • رایگان
  • دارای نسخه‌های اندروید و IOS
  • بیمه بودن دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران

در نتیجه اگر به دنبال بیمه شدن دارایی‌های خود هستید؛ Coinbase بهترین کیف پول پولکادات برای شما محسوب می‌شود.

کیف پول کوین بیس پولکادات

ترزور مدل تی (Trezor Model T)

کیف پول Trezor یک نمونه سخت افزاری بوده که امکانات مختلفی مانند سیستم امنیتی داخلی، فراهم می‌کند. این کیف پول سخت‌افزاری از ارزهای دیجیتال، رمزها و دیگر دارایی‌های شما در برابر سودجویان و هکرها محافظت خواهد کرد. Trezor با اپلیکیشن بومی خود فعالیت می‌کند. ارزهای بومی DOT با استفاده از این اپلیکیشن قابلیت جابه‌جایی نیز دارند.

کیف پول Trezor Model T به دلیل مزیت‌های فراوان خود به عنوان بهترین کیف پول پولکادات شناخته می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این کیف پول سرد می‌توان به پشتیبانی بیش از ۱۸۰۰ ارز، تکنولوژی بکاپ (SLIP۳۹)، گواهی‌نامه RoHA و کابل ارتباطی USB-C اشاره کرد. همچنین کیف پول Trezor از سطح‌های امنیتی مختلفی مانند U2F و PIN setup پشتیبانی می‌کند.

انتخاب بهترین کیف پول پولکادات، اقدامی ضروری برای سرمایه‌گذاری ایمن

همان‌طور که مطالعه کردید یکی از گام‌های موثر در خرید ارز پولکادات، استفاده از کیف‌های مختلف برای نگهداری و بالابردن امنیت معاملات و دارایی‌ها است. در دنیای کریپتوکارنسی فعلی کیف پول‌های فراوانی ارائه شده‌اند. تعداد بالای این کیف پول‌ها باعث سردرگمی برخی از سرمایه‌گذاران می‌شود. بهره‌مندی از یک کیف پول با ویژگی‌های منحصر به فرد اقدامی ضروری برای سرمایه‌گذاری‌های موفق و بلند مدت است؛ بنابراین برای انتخاب بهترین کیف پول پولکادات باید به تمامی ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها توجه کنید. سپس با توجه به نیاز و بستر فعالیت خود، بهترین را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

آیا کیف پول‌های سخت افزاری نیز از ارز پولکادات پشتیبانی می‌کنند؟

در حال حاضر، تعداد فراوانی از کیف پول‌های سخت افزاری از این ارز پشتیبانی می‌کنند. از این کیف پول‌های می‌توان به لجر نانو اس، الیپال تایتان و کیف پول Trezor Model T اشاره کرد.

چه عواملی در انتخاب بهترین کیف پول پولکادات تاثیر می‌گذارند؟

در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، عوامل متنوعی تاثیرگذار است. از این موارد می‌توان به ارزهای قابل دسترس، سیستم‌های امنیتی تعبیه شده، سخت افزاری یا نرم افزاری بودن کیف پول و پلاکچین‌هایی که پشتیبانی می‌کند؛ اشاره کرد.

بهترین کیف پول پولکادات برای تلفن همراه کدام است؟

کیف پول‌های متنوعی برای نسخه اندروید و IOS طراحی شده است. اما از گزینه‌های محبوب‌تر می‌توان به اکسودوس، SafePal Wallet و Coinbase اشاره کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا