بلاکچین

معرفی بایننس بریج و نحوه استفاده از آن

انتقال ارزها بین بلاک چین‌ های مختلف فرآیندی است که همه کاربران به‌دنبال آن هستند. در حال حاضر هیچ ارتباطی بین شبکه‌های بلاک چین فراهم نیست و همه آن‌ها به صورت جداگانه در حال ارائه خدمات به کاربران خود هستند. بایننس بریج این قابلیت را فراهم کرده است که امکان تراکنش ارزها بین شبکه‌های مختلف بلاک چین را فراهم شود. به کمک سرویس Binance Bridge می‌توانید ارزها را بر بستر اتریوم و ترون به شبکه بایننس و بایننس اسمارت چین منتقل کرده یا برعکس آن را انجام دهید. حالا باید به‌طور دقیق‌تر بررسی کرد بایننس بریج چیست و چگونه کار می‌کند؟ مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات آن چیست؟ در این مقاله از بلاگ والکس به‌طور کامل Binance Bridge را بررسی خواهیم کرد.

بایننس بریج چیست؟

بایننس بریج (‌Binance Bridge) یک پل ارتباطی میان شبکه‌های بلاک چین است. انی پل از تمام توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 و TRC-20 هستند پشتیبانی می‌کند. به کمک این پروژه همه افراد می‌توانند توکن‌های انتخابی خود را به نسخه‌های رپد شده (Wrapped Token) یا متصل شده (Pegged Token) روی شبکه یا BEP20 تبدیل کنند. در واقع همه افراد می‌توانند دارایی‌های خود را به یک ارز تحت پوشش بلاک چین بایننس تبدیل کرده و از آن به‌راحتی در اپلیکیشن‌های غیر متمرکز شبکه استفاده کنند.

بلاک چین‌های قدیمی انعطاف‌پذیری زیادی ندارند؛ بنابراین شما نمی‌توانید تعامل خوبی با آن‌ها برقرار کنید. به‌عنوان مثال اگر شما یک تراکنش بیت کوین داشته باشید، بلاک چین اتریوم قادر به ثبت تراکنش شما و درک این که چه چیزی را منتقل کرده‌اید نیست. اما بایننس بریج اینگونه نیست، چرا که به لطف این شبکه هوشمند می‌توانید یک پل ارتباطی میان بلاک چین‌ها برقرار و مشکلات بلاک چین‌های قدیمی را به‌طور کامل برطرف کنید. به‌عبارت ساده‌تر شما با استفاده از Binance Bridge می‌توانید توکن‌های سایر شبکه‌ها را به بلاک چین BNB انتقال دهید و از مزایای سایر بلاک چین‌ها استفاده نمایید.

نکته: با استفاده از پروژه بایننس بریج می‌توانید تنها با چند کلیک ساده به نقدینگی زنجیره‌ای در بلاک چین دسترسی داشته باشید.

پل بایننس چگونه کار می کند؟

نحوه عملکرد پروژه بریج کاملا ساده است و هیچ گونه پیچیدگی در آن مشاهده نمی‌شود. در واقع این پروژه با این هدف طراحی شده است که ارتباط میان بلاک چین‌ها را آسان‌تر کند. با استفاده از این سرویس می‌توانید دارایی‌های رمزنگاری شده خود را بین بلاک چین BNB و سایر بلاکچین‌ ها مبادله کنید. به‌عنوان مثال فرض کنید که قصد انتقال تتر با فرمت ERC-20 به شبکه بایننس را دارید. Binance Bridge شرایط لازم برای انتقال شما را فراهم می‌کند چون از تمام تراکنش‌ها با فرمت ERC-20 پشتیبانی می‌کند. پس شما می‌توانید به‌راحتی فرآیند انتقال را انجام دهید.

پل بایننس و ارتباط با ارزهای دیگر

در حال حاضر این پروژه از تراکنش‌های با فرمت ERC-20 و TRC-20 پشتیبانی می‌کند. فرمت ERC-20 یک استاندارد تعیین‌شده برای بلاک چین اتریوم است و محبوبیت بسیار زیادی دارد. اما فرمت TRC-20 متعلق به شبکه ترون است و به دلیل کارمزد پایینی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمت BEP2 متعلق به BNB Beacon Chain و فرمت BEP-20 متعلق به شبکه BNB Smart Chain است.

یکی از جذاب‌ترین خدماتی که می‌توان به کمک بایننس انجام داد، تغییر شبکه کاردانو از BEP۲ به ADA است. دقت داشته باشید که برای انجام فرآیند انتقال توکن‌ها کافی است پارامترهای مورد نظر را تنظیم کنید. این فرآیند در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و پیچیدگی چندان خاصی ندارد. البته زمان انجام فرآیند به بلاک چینی که قصد انتقال توکن آن را دارید بستگی دارد. این فرآیند باید توسط بلاک چین بومی تایید شود و زمان انجام آن باتوجه به شلوغی بلاک چین و نحوه عملکرد آن متفاوت است.

نکته: پلتفرم Binance Bridge هیچ کارمزد یا هزینه‌ای بابت انتقال بین شبکه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند؛ بنابراین هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید مربوط به کارمزد انتقال تراکنش از بلاک چین بومی است.

کاربرد بایننس بریج چیست؟

Binance Bridge یک پل بلاکچین است که تعامل و ارتباط بین بلاکچین‌‌ها را آسان‌تر می‌کند. این شبکه ویژگی‌ها و کاربرد فراوانی دارد؛ به‌همین دلیل محبوبیت زیادی بین کاربران فعال در حوزه رمز ارزها و بلاک چین پیدا کرده است. شناخت این کاربردها به شما کمک می‌کند که محبوبیت بایننس بریج را بهتر درک کنید. به‌طور کلی مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربرد پل عبارت‌اند از:

Peg-in و Peg-out

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای قابلیت Peg یا تبدیل است. ویژگی Peg In به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید توکن‌های مربوط به یک بلاک چین بومی را به توکن‌های شبکه BNB تبدیل کنید. این در حالی است که به کمک ویژگی Peg Out می‌توانید توکن‌های شبکه BNB را به توکن‌های یک بلاک چین بومی تبدیل و برعکس فرایند قبل را انجام دهید. در واقع ساز و کار پل بایننس بر اساس این دو ویژگی استوار است و به کاربران این امکان را می‌دهد که تعامل بهتری با بلاک چین BNB برقرار کنند.

عدم دریافت کارمزد تراکنش

شما به کمک این پلتفرم می‌توانید تراکنش‌های خود را بدون پرداخت صفر دلار کارمزد انجام دهید. این ویژگی خیال شما را از بابت پرداخت هزینه‌های اضافی راحت می‌کند. تنها هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید کارمزد تراکنش شبکه بومی است و هیچ گونه ارتباطی با بایننس بریج ندارد.

ویژگی‌های بایننس بریج

پشتیبانی از ۶۰ ارز دیجیتال مختلف

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای Binance Bridge پشتیبانی آن از ۶۰ ارز دیجیتال مختلف است. این ارزها محبوبیت زیادی بین کاربران دارند و بیشتر از سایر ارزها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعدادی از ارزهایی که توسط این پروژه پشتیبانی می‌شوند عبارت‌اند از:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • لایت کوین (LTC)
  • ریپل (XRP)
  • لینک (LINK)
  • اتم (ATOM)
  • پولکادات (DOT)
  • تزوس (XTZ)
  • ارز ONT

تایید فرآیند مبادله

شما می‌توانید مبادلات انجام شده را نیز تایید کنید. برای این کار کافی است به تاریخچه مبادلات مراجعه کنید و آن‌ها را تایید کنید.

سازگاری و انعطاف پذیری بالا

یکی دیگر از ویژگی‌ها و کاربردهای پل بایننس سازگاری و انعطاف پذیری بالای آن است. این ویژگی سبب می‌شود که بلاک چین‌‌های مختلف بتوانند با این پلتفرم همکاری کرده و فرآیند انتقال به‌راحتی انجام شود.

آموزش تصویری استفاده از بایننس بریج

پس از این که متوجه شدیم Binance Bridge چیست و چه کاربردی دارد، نوبت به استفاده از آن می‌رسد. قبل از این که از خدمات Binance Bridge استفاده کنید، لازم است یک کیف پول غیر متمرکز همچون کیف پول شبکه بایننس یا کیف پول متامسک داشته باشید. سپس می‌توانید به‌راحتی فرآیند سواپ کردن ارزها بین بلاکچین مختلف را انجام دهید. در ادامه برای استفاده از بایننس بریج مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- وارد سایت اصلی بایننس شوید.

ورود به سایت بایننس

۲- از قسمت خدمات روی گزینه Bridge کلیک کنید.

انتخاب گزینه بریج

۳- گزینه connect to wallet را انتخاب کنید.

اتصال کیف پول در بایننس

در این قسمت باید یکی از کیف پول‌های موجود (متامسک یا کیف پول بایننس) را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که از کیف پول متامسک استفاده کنید؛ علاوه‌بر امنیت بالا، کار با آن بسیار ساده است.

نکته: اگر از قبل حساب کاربری برای کیف پول ایجاد کرده‌اید، کافی است آن را به بایننس متصل کنید. در غیر این صورت باید یک کیف پول جدید بسازید.

۴- انتخاب کنید که قصد استفاده از کدام شبکه بلاک چین را دارید.

انتخاب شبکه بلاکچین

شما می‌توانید از بین شبکه بلاک چین بایننس و بایننس اسمارت چین یکی را انتخاب کنید.

۵- اکنون می‌توانید از خدمات Binance Bridge استفاده کنید.

استفاده از بایننس بریج

ابتدا لازم است تعیین کنید که قصد انتقال ارز از یک شبکه بومی به شبکه بلاک چین بایننس (peg in) یا قصد انتقال ارز از داخل شبکه به یک بلاک چین بومی دیگر (peg out) را دارید. سپس باید از قسمت asset ارز دلخواه را انتخاب کنید. ما برای مثال ارز تتر بر بستر بلاک چین اتریوم را انتخاب می‌کنیم.

۶- اکنون باید مقدار ارزی که قصد انتقالش را دارید انتخاب کنید.

انتقال ارز با پل بایننس

پس از انتخاب مقدار مورد نظر، کافی است روی گزینه next کلیک کنید.

۷- فرآیند انتقال را تایید کنید

تایید فرایند انتقال

جزئیات انتقال (آدرس، مقدار، کارمزد و مقدار دریافتی) را چک کنید و اگر مورد تایید بود باید تیک گزینه تایید را بزنید و سپس روی گزینه confirm کلیک کنید.

با بایننس بریج به سوی آینده حرکت کنید

در این مقاله بررسی کردیم که بایننس بریج چیست و چه کاربردی دارد. این پلتفرم قدرتمند شرایط لازم برای تعامل بهتر و سریع‌تر بلاک چین‌ها را فراهم کرده است. به کمک Binance Bridge می‌توانید ارزهای مختلف را به شبکه BNB منتقل کنید یا برعکس. در واقع پل بایننس با آسان‌تر کردن فرآیند انتقال ارزها، پشتیبانی از ۶۰ ارز مختلف، عدم دریافت کارمزد برای تراکنش و انعطاف‌پذیری بالا قصد دارد یک رابطه محکم و پایدار بین شبکه‌های بلاک چین فراهم کند. پس با استفاده از بریج BNB می‌توانید به سوی آینده حرکت کنید و از خدمات بی‌نظیر آن استفاده نمایید. شما آینده تکنولوژی‌های مورد استفاده بایننس را چگونه می‌بینید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سحر
سحر
2 ماه قبل

سلام فانتوم bep2 چطور تبدیل کنم داخل ولت سواپ نداره

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  سحر

سلام
کیف پول بایننس چین والت رو امتحان کنید. عبارات بازیابیتون رو داخل این کیف پول ایمپورت کنید و بعد تست کنید.

سعید بادران
سعید بادران
8 ماه قبل

سلام ممنونم از مطلب خوبتون من اتریوم رو به جای اینکه با erc20 بفرستم اشتباهی با bep20 فرستادم به کیف پول متامسکم ولی الان رفته داخل شبکه بایننس به شکل weth نشسته میشه کمکم کنید برگردونمش به بستر خود اتریوم ممنون میشم کمکم کنید

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  سعید بادران

سلام
وقت شما بخیر
لطفا کلید خصوصی شبکه اسمارت چین در متامسک خود را استخراج کرده و مجددا آن را به عنوان کیف پول اتریوم ایمپورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا