اخبار ارزهای دیجیتال

علت برداشت سنگین ۳ میلیارد دلاری از صرافی بایننس چه بود؟

چانگ پنگ ژائو اتفاقات اخیر را «عادی» در بایننس خواند

به گفته شرکت تحلیل داده نانسن (Nansen)، کاربران بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان طی روز سه‌شنبه، ۲۲ آذر نزدیک به ۳ میلیارد دلار سرمایه از حساب‌های خود در این صرافی برداشت کردند.

به گزارش والکس و به نقل از CNN، انتشار خبر بررسی پرونده صرافی بایننس توسط وزارت دادگستری ایالات متحده عامل مهمی در این برداشت گسترده بوده است. این تحقیق در خصوص بررسی نقض احتمالی قوانین پولشویی توسط صرافی بایننس در سال ۲۰۱۸ صورت گرفته است.

اندرو ثورمن (Andrew Thurman)، مدیر بخش محتوای نانسن، میزان خالص برداشتی در روز سه‌شنبه را حدود ۳ میلیارد دلار برآورد کرد. به گفته ثورمن، یکی از دلایل مهم خروج این حجم از سرمایه، خارج شدن یکی از بزرگترین بازارسازهای دنیای کریپتو از صرافی بایننس بوده است.

جامپ کریپتو (Jump Crypto)، یکی از بزرگترین بازارسازهای دنیای ارزهای دیجیتال و زیرمجموعه شرکت جامپ تریدینگ (Jump Trading) است. این بازارساز طی هفته‌های اخیر، مبالغ هنگفتی از صرافی بایننس برداشت کرده است و واریزی نداشته است. این خبر سبب آشفتگی کاربران خرد و نهادی شده است.

به گفته نانسن، این بیشترین میزان برداشت از صرافی بایننس از ماه ژوئن تاکنون بوده است. میزان برداشت خالص از عصر سه‌شنبه به نرخ ۷۰ میلیون دلار کاهش یافت.

این اتفاق را می‌توان امتداد زمستان طولانی کریپتو به حساب آورد؛ زمستانی که در بهار گذشته با سقوط شبکه ترا آغاز شد و با ورشکستگی صندوق ۳AC، انحلال صرافی FTX و دستگیری سم بنکمن فراید تکمیل شد.

در سوی مقابل، بایننس بر عادی بودن همه‌چیز تاکید کرد. سخنگوی این صرافی اعلام کرد که این شرکت به اصول امنیتی و تبعیت از قوانین متعهد و پایبند است.

چانگ پنگ ژائو (CZ)، مدیر صرافی بایننس، در این خصوص گفت:

ما پیش از این نیز مشابه این وضعیت را دیده‌ایم. برخی روزها خالص برداشت داریم و برخی روزها خالص واریزی. این روزی عادی برای ماست.

سی‌زی در ادامه افزود که به نظر او وقوع چنین اتفاقاتی و تحت آزمون قرار گرفتن صرافی‌ها پدیده خوبی است. او صحبت‌هایش را با این نکته به پایان برد:

دارایی کاربران در بایننس نظیر به نظیر و یک به یک نگهداری می‌شوند و ساختار سرمایه بایننس به نحوی است که قرض و دیونی ندارد.

بی‌شک در صورت وقوع مشکلی از جنس صرافی FTX در بزرگترین صرافی رمزارز دنیا می‌تواند تبعاتی سنگین و گسترده برای تمامی بخش‌های این صنعت داشته باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا