اخبار ارزهای دیجیتال

بایننس از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، اعلام کرده که ادغام شبکه لایتنینگ (Lightning)، یک لایه مقیاس‌پذیر برای بیت کوین را در بستر خود به پایان رسانده است. از این پس کاربران می‌توانند با استفاده از این شبکه، واریز و برداشت بیت کوین را انجام دهند و از کارمزدهای کمتری بهره‌مند شوند.

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin، بایننس اخیراً اعلام کرده که فرآیند ادغام یک لایه مقیاس‌پذیر برای بیت کوین به نام شبکه لایتنینگ را در بستر خود به پایان رسانده است. این صرافی در تاریخ ۱۷ جولای، درباره این قابلیت‌ جدید اطلاع‌رسانی کرد و توضیح داد که کاربران از این پس می‌توانند از این گزینه برای واریز و برداشت بیت کوین از بایننس استفاده کنند.

شبکه لایتنینگ به کاربران این امکان را می‌دهد تا سرعت ارسال تراکنش‌های خود را به صرافی و از آن افزایش دهند، زیرا تراکنش‌ها در این شبکه همانند زمانی که از بیت کوین در لایه اصلی آنها استفاده می‌شود، زمان انتظار ندارند. همچنین، کارمزدهای تراکنش‌های شبکه لایتنینگ نسبت به تراکنش‌های مبتنی بر لایه ۱ ارزان‌تر هستند. این تفاوت به ویژه در زمان‌هایی که لایه اصلی بیت کوین شلوغ است و تراکنش‌های زیادی در صف انتظار قرار دارند، بسیار مشهود است.

در بحث واریز، این صرافی تراکنش‌های از ۰/۰۰۰۰۱ بیت کوین (۳۰ سنت) تا ۰/۰۵ بیت کوین (۱۵۱۰ دلار) را قبول می‌کند. برای برداشت بیت کوین، بایننس کارمزدی به مبلغ ۰/۰۰۰۰۰۲ بیت کوین یا کمتر از ده سنت را برای هر تراکنش دریافت خواهد کرد.

توییت بایننس

سفری با شبکه لایتنینگ

در ماه می، زمانی که بایننس در دوره‌ شلوغی شبکه به دلیل ظهور پروتکلی مبتنی بر بیت کوین با نام اوردینال (Ordinal) مجبور به توقف برداشت‌های بیت کوین از پلتفرم خود شد، اعلام کرد که در تلاش است تا قابلیت‌های شبکه لایتنینگ را به بستر خود اضافه کند. پروتکل اوردینال به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات خود را در بلاک چین بیت کوین ثبت کنند.

بایننس در این باره اظهار کرد:

برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در آینده، کارمزدهای ما تعدیل شده است. ما فعالیت‌های آنچین را همچنان زیر نظر خواهیم داشت تا در صورت لزوم تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنیم. تیم ما همچنین در حال کار بر روی فعال‌سازی بخش برداشت با شبکه لایتنینگ بیت کوین است که در چنین شرایطی کمک‌کننده خواهد بود.

در ماه ژوئن، پس از اینکه برخی از کاربران متوجه افزوده شدن گره‌های لایتنینگ به بایننس شدند، این صرافی تأیید کرد که هنوز در حال کار بر روی ادغام شبکه لایتنینگ است. ضمناً، بایننس تاکید کرد که “هنوز باید کارهای فنی بیشتری صورت گیرند”، اما به کاربران خود تضمین داد هنگامی که این ادغام به پایان برسد، بروزرسانی‌های لازم را ارائه می‌دهد.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، پیش از این اظهار کرده بود که پیاده‌سازی شبکه لایتنینگ به دلیل تولید مبتنی بر نیاز صورت حساب‌های لایتنینگ، که با آدرس‌های از پیش‌ تولید شده متفاوت است، از آنچه که به نظر می‌رسد “پیچیده‌تر” خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
news.bitcoin
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا