افراد مشهورمقالات ارز دیجیتال

بیوگرافی بیلی مارکوس خالق دوج کوین

بیلی مارکوس (MarkusBilly Markus) برنامه نویس و مهندس نرم افزار است که اولین بار Dogecoin را به عنوان یک شوخی و سرگرمی توسعه داد. او و شریکش جکسون پالمر (Jackson Palmer)، دوج کوین را به عنوان طنزی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال رشد ایجاد کردند. با این حال، محبوبیت Dogecoin به سرعت با کمک Reddit افزایش یافت. امروزه با اضافه شدن کاربران جدید روز به روز بر محبوبیت این کوین اضافه می‌شود.

متأسفانه، خالق Dogecoin با اقبال خوبی رو به رو نشد و داستان او پایان نسبتاً غم انگیزی داشت. شاید بد نباشد پیش از خرید doge کمی بیشتر درباره خالق آن بدانید. 

بیلی مارکس کیست و چرا گذشته او رازآلود است؟ 

بیلی مارکوس خالق دوج کوین در پورتلند واقع در ایالت اورگان متولد شد. او مردی محافظه کار است و جزئیات زیادی از خودش منتشر نمی کند. به همین دلیل، اطلاعات دقیقی از تاریخ تولد واقعی مارکوس در دست نیست. اما با توجه به سوابق تحصیلی وی می‌توان حدس زد در سال ۱۹۸۳ متولد شده است.

بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران Dogecoin در به اشتراک گذاشتن جزئیات خانواده خود چندان جدی نبوده  و معمولا حرفی از آنها به میان نمی‌آورد. شاید دلیل این مخفی کاری‌ها محافظت از خانواده‌اش در مقابل رسانه‌ها باشد. حتی تا به امروز کسی نمی‌داند که او خواهر و برادر دارد و یا تک فرزند است. 

با توجه به سابقه تحصیلی بیلی مارکوس، به احتمال زیاد دبیرستان را در زادگاهش به اتمام رسانده است. اما اطلاعی در مورد اینکه در کدام کالج تحصیل کرده در دسترس نیست. با توجه به شغلش، احتمال می‌دهند که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرده و مدرک مهندسی نرم افزار گرفته باشد.

بیلی در حساب کاربری خود در لینکدین به شوخی گفته است که بهترین مدرک Boi خود را از مدرسه آموزش توله سگ‌ها گرفته است! 

بیلی مارکوس در ابتدا به چه شغلی مشغول بود؟

شغل های بیلی مارکوس

بیلی مارکوس ابتدا در یک شرکت فناوری بین المللی به نام International Business Machines Corporation) IBM)کار می‌کرد. قبل از راه اندازی Dogecoin در این شرکت به عنوان مهندس نرم افزار استخدام شده بود.

جکسون پالمر اولین بار ایده Dogecoin را توسعه داد. او ابتدا در مورد آلتکوین‌هایی مانند BBQCoin، MagaCoin و AnonCoin که در سال ۲۰۱۳ به عنوان رقبای بیت کوین ظهور کرده بودند اطلاعاتی بدست آورد. سپس، جکسون به شوخی درباره نحوه سرمایه گذاری در Dogecoins توییت کرد. دوج کوین یک آلت کوین است که سیستم عامل آن مایکروسافت ویندوز، لینوکس،iOS  و اندروید است. این کوین برای مسخره کردن منشاء ارز در ابتدا ایجاد شد.

پالمر پاسخ‌های مثبتی گرفت و دامنه Dogecoin.com را خریداری کرد. او همچنین لوگوی روی کوین را با یک متن طنز فتوشاپ کرد. در این زمان بیلی مارکوس به طور تصادفی متوجه این کار شد و به پالمر پیوست. بیلی مارکوس پروتکل آن را با استفاده از فناوری رمزگذاری در الگوریتم طراحی کرد. 

اگرچه بنیانگذاران Dogecoin در ابتدا طرح اصلی نداشتند. اما از همان ابتدا تمرکز آنها بر ایجاد چیزی متفاوت از سایر کوین‌ها بود. هر دوی آنها در آرزوی ایجاد ارز رمزنگاری شده ای بودند که اقبالی گسترده‌تر و بیشتر از بیت کوین داشته باشد. سرانجام، آنها Dogecoin را در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ راه اندازی کردند. از آن زمان خرید doge در میان مردم رواج پیدا کرد.

پیشرفت سریع دوج کوین و عاقبت بیلی مارکوس

دوج کوین مارکوس که میم کوین نیز در نظر گرفته می‌شود، تصویر سگ شیبا اینو را دارد. دوج کوین خود را به عنوان یک ارز اینترنتی سرگرم کننده و دوستانه معرفی کرد که استفاده از آن آسان است. 

ارزش این کریپتوی جدید در عرض دو هفته پس از عرضه تقریباً ۳۰۰ درصد افزایش یافت. در طی دوران اوج خود در حباب ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷، دوباره ارزش آن سر به فلک کشید. ارزش بازار این کوین ۲۰.۷۰ میلیارد دلار است. علاوه بر این، ایلان ماسک، مولتی میلیاردر و مدیر عامل تسلا، از حامیان دوج کوین شده است. ایلان همچنین در این شرکت سرمایه گذاری کرده و دوج کوین را به عنوان پرداختی برای برخی کالاها پذیرفته است. 

توکن بومی دوج کوین، از ۵ ژانویه ۲۰۲۱ به ازای هر کوین بیس ۰.۱۷ دلار است. این ارزش به طور مداوم در بازار در حال افزایش است.

متأسفانه، بیلی پس از اینکه در سال ۲۰۱۵ با آزار و اذیت آنلاین جامعه کریپتو مواجه شد، پروژه دوج کوین را ترک کرد. او همچنین تمام دوج کوین‌های خود را فروخت. آن زمان با این مبلغ توانست یک هوندا سیویک خریداری کند. اما با این وجود ارزش خالص دارایی‌های بیلی مارکوس در طی این مشارکتش افزایش چشمگیری داشته است. 

راه‌های استخراج دوج کوین چیست؟

برای استخراج دوج کوین به تجهیزات نیاز دارید. بهترین تجهیزات برای استخراج این ارز ASIC است. استخراج انفرادی و استخراج در فضای ابری، هر دو راهی برای استخراج و کسب سود و درآمد از این کوین هستند. 

شغل و درآمد فعلی بیلی مارکوس

بررسی زندگی فعلی بیلی مارکوس

بیلی مارکوس به شغل مهندسی خود در IBM بازگشته است. او به توسعه برنامه‌ها و نرم افزارهای مختلف در آن شرکت کمک می‌کند. با توجه به تجربه او، حقوق مارکوس باید در آن شرکت بسیار بالا باشد.

جدای از آن، بیلی یک کلکسیونر NFT است و مجموعه گسترده‌ای از آواتارهای پیکسلی منحصر به فرد Doge دارد. آنها در OpenSea با حداقل هزینه ۱۲۵۹.۷۱ دلار در دسترس هستند. 

علاوه بر این، او dogecoin doodles را نیز ساخته است که در Rarible در دسترس قرار دارند. 

از این رو، ارزش خالص دارایی بیلی مارکوس باید رقم قابل توجهی از شغل مهندسی و فروش NFT و Dogecoin باشد.

آینده دوج کوین چگونه است؟

در حالی که هیچ‌کس نمی‌تواند از آینده دوج کوین مطمئن باشد، اما شریک شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال BlockTower Capital اعلام کرده که این کوین باعث جلب توجه افراد شده و سرمایه‌گذاران زیادی را به بازار‌های کریپتو آورده است. دوج کوین به طور خاص خرده‌فروشان را به سمت خود جذب کرده است.

اما واضح است که مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده، دوج کوین به شدت بی ثبات است. کسانی که متخصص رمز ارز‌ها هستند هشدار داده‌اند که دوج کوین حبابی در انتظار ترکیدن است. در حالی که این کوین در سال ۲۰۲۱ به طور کلی بیش از ۱۰۰۰۰ درصد افزایش داشته، اخیراً از بالاترین سطح خود، حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. اما در حالت کلی قضاوت در مورد ارزش واقعی این کوین سخت است.

حقایق سرگرم کننده در مورد بیلی مارکوس

حقایقی جالب از بیلی مارکس

بیلی در توییتر با نام شیب توشی ناکاموتو با ۹۶۹.۶ هزار دنبال کننده دارد. او در توییتر خود می‌گوید که چگونه دوج کوین باید باعث شادی، مهربانی و یادگیری شود. 

در این مطلب با بیلی مارکس کیست آشنا شدیم. اکنون می‌دانیم که بیلی مارکوس خالق مرموز دوج کوین بوده و امروزه به چه شغلی مشغول است. اگر به دنبال خرید این ارز و یا سایر ارز‌های دیجیتال هستید می‌توانید به سایت صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه نمایید.

سوالات متداول

آیا بیلی مارکوس مالک Dogecoin است؟

بله او در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ این کوین را معرفی کرد و به سرعت جامعه آنلاین خود را توسعه داد. در ۵ می ۲۰۲۱ به ارزش بازار بیش از ۸۵ میلیارد دلار رسید.

آیا بیلی مارکوس میلیاردر است؟

بیلی مارکوس خالق دوج کوین فقط آرزو می‌کند که مردم متوجه شوند که او دیگر بخشی از پروژه نیست و نمی‌تواند عرضه کوین را برای کمک به ثروتمند شدن آنها انجام دهد.

چه کسی پشت Dogecoin است؟

Dogecoin یک ارز دیجیتال منبع باز است که در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس آغاز شد. Dogecoin در ابتدا به عنوان یک شوخی بر اساس یک الگوی رفتاری محبوب با یک شیبا اینو (نژاد سگ ژاپنی) شروع شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ميثم تمار
ميثم تمار
8 ماه قبل

این فرد چقدر دوج دارد؟

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  ميثم تمار

سلام و عرض ادب
بیلی مارکوس در سال ۲۰۱۵ از پروژه دوج کوین کناره گیری کرد و به گفته خودش تمام دوج کوین‌های خود را فروخت. او در آن زمان با این مبلغ توانست یک خودرو هوندا سیویک خریداری کند!

دکمه بازگشت به بالا