اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

حمایت بیت کوین راه را برای رشد آوه، آربیتروم و میکر هموار کرده است

قیمت بیت کوین به محدوده قبلی خود بازگشته است. این اتفاق احتمالاً فرصت‌هایی را برای افزایش قیمت UNI ،ARB ،AAVE و MKR ایجاد می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین پس از پیروزی حقوقی شرکت ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در تاریخ ۱۳ جولای تلاش کرد که از روند جانبی خسته‌کننده‌ خود جدا شود و به قیمت‌های بالاتری دست یابد، اما این انگیزه دوام چندانی نداشت. فروشندگان در تاریخ ۱۴ جولای قیمت را به بازه قبلی خود بازگرداندند و نشان دادند که هنوز در سطوح بالاتر فعالیت دارند. با این حال، نکته مثبت اینجاست که گاوها قیمت را در بالای سطح ۳۰ هزار دلار نگه داشته‌اند.

انتظار می رود ناظران بازار از نزدیک روند بررسی درخواست‌های مختلف برای ایجاد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین را دنبال کنند که یکی از برجسته‌ترین آنها برای شرکت BlackRock است. جالب است بدانید که طبق گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas) و جیمز سیفارت (James Seyffart) از بخش اطلاعات بلومبرگ، تاکنون تنها یکی از ۵۵۰ درخواست ETF شرکت BlackRock رد شده است.

هر چند قیمت بیت کوین درحال تثبیت است و به محرک‌های بیشتری برای رشد نیاز دارد، اما چندین آلت‌ کوین شاهد خرید خوبی بوده‌اند. این امر باعث شده که تسلط بیت کوین در بازار به زیر ۵۰٪ کاهش یابد و نشانگر این است که تمرکز معامله‌گران در کوتاه‌مدت به آلت‌کوین‌ها منتقل شده است.

نمای کلی ارزها

آیا بیت کوین می‌تواند در کوتاه‌مدت حرکت روندداری را آغاز کند یا اینکه همچنان در بازه‌ قیمتی فعلی خود نوسان خواهد داشت؟ آلت‌ کوین‌هایی که در نمودارها وضعیت خوبی دارند و قوی به نظر می‌رسند کدام‌اند؟ بیایید نمودار پنج ارز برتری که ممکن است معامله‌گران در روزهای آینده آنها را زیر نظر داشته باشند بررسی کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۳ جولای بالای ۳۱ هزار دلار بسته شد، اما کمی بعد متوجه شدیم که این یک تله گاوی بوده است، چرا که خرس‌ها در تاریخ ۱۴ جولای قیمت را به زیر این محدوده بازگرداندند. این امر نشان می‌دهد که فروشندگان از منطقه ۳۱ هزار تا ۳۲،۴۰۰ دلار شدیداً دفاع می‌کنند.

چارت بیت کوین ۱ روزه

عملکرد قیمت در چند روز گذشته، یک واگرایی نزولی در شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) شکل داده که نشان‌دهنده ضعف مومنتوم صعودی است. خرس‌ها قصد دارند برای کسب برتری در بازار، قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۰،۱۸۷ دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود در نرخ ۲۸،۶۳۱ دلار سقوط کند.

طبق تحلیل بیت کوین، اگر گاوها می‌خواهند جلوی این افت قیمت را بگیرند، باید به سرعت قیمت را بالا ببرند و آن را در بالای سطح ۳۱ هزار دلار حفظ کنند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به سمت ۳۲،۴۰۰ دلار حرکت کند. شکست و بسته شدن قیمت در بالای این مقاومت، مسیر را برای حرکت به سمت ۴۰ هزار دلار در صورت عدم وجود مقاومت قابل توجهی در این بین باز می‌کند.

چارت بیت کوین ۴ ساعته

جفت ارز BTC/USDT در نمودار ۴ ساعته در زیر میانگین‌های متحرک خود قرار گرفته، که نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است. اگر خرس‌ها می‌خواهند آغازگر یک اصلاح عمیق باشند، باید قیمت را به زیر ۲۹،۵۰۰ دلار کاهش دهند و آن را در این منطقه حفظ کنند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا ۲۷،۵۰۰ دلار هم سقوط کند.

در صورتی که گاوها می‌خواهند حرکتی به سمت بالا داشته باشند، باید قیمت را در بالای سطح ۳۱ هزار دلار حفظ کنند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به سمت ۳۲،۴۰۰ دلار حرکت کند. اگر قیمت از این سطح ریجکت شود اما از ۳۱ هزار دلار پایین‌تر نرود، نشان می‌دهد که گاوها این سطح را به حمایت تبدیل کرده‌اند. در این صورت، بیت کوین ممکن است یک رالی تا ۴۰ هزار دلار داشته باشد.

تحلیل قیمت یونی سواپ

یونی سواپ (Uniswap) در طول پولبک‌های خود در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۵/۴۱ دلار حمایت شده، که نشان‌دهنده احساسات مثبت معامله‌گران خرید آنها در کف قیمت است.

چارت یونی ۱ روزه

تحلیل یونی سواپ نشان می‌دهد که گاوها سعی دارند در این ریزش قیمت خرید کنند و قیمت را به بالاتر از مقاومت سطح ۶/۱۶ دلار انتقال دهند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز UNI/USDT ممکن است به سمت ۶/۵۰ دلار حرکت کند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما اگر گاوها زیاد عقب‌نشینی نکنند، این جفت ارز می‌تواند ۶/۷۰ دلار را هم ببیند.

سطح حمایت مهمی که باید در حرکت نزولی به آن توجه داشته باشیم، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. شکست و بسته شدن قیمت در زیر این سطح نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره وارد بازی شده‌اند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۵ دلار و سپس حمایت مهم خود در سطح ۴/۷۲ دلار سقوط کند.

چارت یونی ۴ ساعته

اصلاح قیمت در چارت ۴ ساعته به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسیده است. این اولین حمایت مهمی است که باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر قیمت این سطح را از دست ندهد، یونی سواپ ممکن است مقاومت سربار خود در سطح ۶/۱۷ دلار را دوباره تست کند. در صورتی که قیمت بالای این سطح قرار بگیرد، این جفت ارز ممکن است به سمت خط مقاومت کانال صعودی خود حرکت کند.

اما از سوی دیگر، در صورتی که قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود را از دست بدهد، متوجه می‌شویم که معامله‌گران کوتاه‌مدت احتمالاً سود خود را برداشت کرده‌اند. این امر می‌تواند قیمت را به سمت خط حمایت کانال خود بکشاند. در صورتی که این سطح هم شکسته شود، جفت ارز UNI/USDT ممکن است تا ۵/۰۸ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت آربیتروم

آربیتروم (ARB) در تاریخ ۱۵ جولای الگوی مثلث متقارن خود را شکست و قیمت در بالای آن بسته شد، که نشان می‌دهد گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده‌اند.

چارت آربیتروم ۱ روزه

صعودی شدن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۱/۱۶ دلار و ورود RSI به نزدیکی ناحیه اشباع خرید، نشان می‌دهد که کم هزینه‌ترین مسیر برای حرکت رو به بالاست. در سطح ۱/۳۶ دلار شاهد یک مقاومت جانبی هستیم، اما اگر قیمت این سطح را از پیش رو بردارد، جفت ارز ARB/USDT ممکن است به سمت ۱/۵۰ دلار حرکت کند. این سطح می‌تواند باز هم چالشی برای گاوها باشد، اما اگر آن را شکست دهند، رالی قیمت ممکن است تا ۱/۷۰ دلار هم ادامه پیدا کند.

در خصوص تحلیل آربیتروم می‌توان گفت، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط حمایت مثلث سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این امر می‌تواند تعداد زیادی از گاوها را در تله بیندازد و به سقوط شارپی تا سطح ۰/۹۰ دلار منجر شود.

چارت آربیتروم ۴ ساعته

در نمودار ۴ ساعته، گاوها با موفقیت سطح شکست الگوی مثلث متقارن را تست کرده‌اند، که نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر خریداران را به خود جلب کرده‌ است. گاوها سعی می‌کنند با تلاش برای رسیدن به سطح ۱/۳۶ دلار قدرت خود را در بازار تثبیت کنند. اگر موفق به انجام این کار شوند، قیمت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا سطح ۱/۳۶ دلار به پایین کاهش پیدا کند، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا این جفت ارز را به داخل مثلث بکشانند. اگر موفق شوند، متوجه می‌شویم که شکست اخیر احتمالاً یک تله گاوی بوده باشد. در این صورت، این جفت ارز ممکن است به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و در ادامه به خط حمایت مثلث سقوط کند.

تحلیل قیمت آوه

آوه (Aave) در تاریخ ۳ جولای الگوی کانال نزولی خود را شکست و قیمت در بالای خط مقاومت آن بسته شد. گاوها با موفقیت دو بار در تاریخ‌های ۶ جولای و سپس ۱۰ جولای به این سطح شکست پولبک زدند. این امر نشان می‌دهد که گاوها این مقاومت را به حمایت تبدیل کرده‌اند.

چارت آوه یک روزه

حرکت صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۷۲ دلار و حرکت RSI در منطقه مثبت نشانگر این است که گاوها کنترل را بدست گرفته‌اند. اگر قیمت از سطح کنونی بالاتر برود و یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود را دوباره تست کند، احتمال رالی قیمت تا بالاتر از ۸۴/۵۰ دلار وجود دارد. در این صورت، جفت ارز AAVE/USDT ممکن است تا ۹۵ دلار حرکت کند.

در طرف مقابل، اگر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را از دست بدهد و قیمت زیر آن بسته شود، نشان می‌دهد که گاوها ممکن است قدرت خود را از دست داده باشند. در این صورت، خرس‌ها دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را به داخل کانال نزولی برگردانند.

چارت آوه ۴ ساعته

در نمودار ۴ ساعته، مشاهده می‌شود که گاوها قیمت را به بالاتر از مقاومت سربار ۸۴/۵۰ دلاری هدایت کرده‌اند، اما نتوانستند این شکست را حفظ کنند. خرس‌ها در سطوح بالاتر دارایی‌های خود را فروختند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه انتقال دادند.

هر دوی میانگین‌های متحرک مسطح شده‌اند و RSI در نزدیکی ناحیه میانی قرار دارد، این یعنی بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شده است.

در تحلیل آوه می‌توان گفت، اگر قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود بسته شود، ممکن است اهرم قدرت به نفع خرس‌ها حرکت کند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند تا ۶۸ دلار کاهش داشته باشد. اگر گاوها قیمت را در بالای سطح ۸۴/۵۰ دلار حفظ کنند، برتری را در بازار به دست می‌آورند.

تحلیل قیمت میکر

میکر (Maker) در تاریخ ۲ جولای خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکست در تاریخ ۱۴ جولای با موفقیت به این سطح پولبک زد. بازگشت قیمت از این حمایت، نشان‌دهنده تقاضای بالا در سطوح پایین‌تر است.

چارت میکر ۱ روزه

مثبت شدن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۸۷۸ دلار و حرکت RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها کنترل را بدست گرفته‌اند. خریداران سعی می‌کنند حرکت صعودی را از سر بگیرند، اما ممکن است با مقاومت شدیدی در نزدیکی ۱۱۰۰ دلار روبرو شوند. اگر گاوها این مانع را از پیش رو بردارند، جفت ارز MKR/USDT ممکن است تا ۱۲۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر سطح ۱۰۸۰ دلار برگردد، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان در رالی‌ها به فروش مشغول‌اند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود سقوط کند. شکست این سطح نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال تلاش برای بازگشت به میدان هستند.

چارت میکر ۴ ساعته

نمودار ۴ ساعته میکر نشان می‌دهد که گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت هدایت کرده‌اند، و می‌تواند نشانگر پایان یافتن اصلاح کوتاه‌مدت باشد. قیمت ممکن است دوباره به سمت این مقاومت بازگرد. این مقاومت سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشته باشیم.

یک پولبک قدرتمند به این سطح نشان می‌دهد که گاوها مقاومت را به حمایت تبدیل کرده‌اند. این موضوع احتمال شکست ۱۰۸۰ دلار را افزایش خواهد داد.

اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک خود سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این امر می‌تواند جفت ارز MKR/USDT را تا ۸۳۱ دلار کاهش دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا