مقالات ارز دیجیتال

ماکسیمالیست بیت کوین کیست؟ با مفهوم بیت کوین ماکسیمالیسم آشنا شوید

شما هم جزو علاقه‌مندان به فناوری بلاکچین و دنیای ارز دیجیتال  هستید؟ پس حتما با کمی سرچ در گوگل پیرامون عبارت بیت کوین چیست به کلمات و اصطلاحات مختلفی برمی‌خورید. یکی از این اصطلاحات که کمتر در مورد آن صحبت شده ماکسیمالیست بیت کوین است. اگر علاقه دارید در مورد این اصطلاح بیشتر بدانید با ما در این مقاله از والکس همراه باشید. در ادامه به طور کامل چگونگی پیدایش این نگرش، شخصیت‌های مهم آن و نحوه تأثیرگذاری آن‌ها در توسعه بیت کوین را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. 

ماکسیمالیست بیت کوین کیست؟

قبل از هر چیز بهتر است کمی بیشتر در مورد واژه ماکسیمالیست صحبت کنیم و اطلاعاتمان را افزایش دهید. ماکسیمالیست در معنای لغوی به افرادی گفته می‌شود که به طور هیجانی و متعصبانه از اعتقادات خود پیروی می‌کنند و هر چیز که خلاف ایده و نظرات آن‌ها باشد را انکار کرد و با آن مخالفت می‌کنند. ماکسیمالیسم بیت کوین یا ماکسیمالیست بیت کوین نیز از این قاعده مستثنا نیستند. آن‌ها معتقدند که بیت کوین تنها ارز دیجیتال معتبر است و سایر دارایی‌های دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری ندارند. شاید بتوان گفت اصلی‌ترین دلیل که این افراد به آن استناد می‌کنند وایت پیپر بیت کوین و سهم بازار این رمز ارز است.

طرفداران متعصب بیت کوین

از نظر طرفداران دو آتیشه بیت کوین کسانی که روی سایر رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند ریسک بزرگی را می‌پذیرند. آن‌ها بر این اعتقادند که وایت پیپرهای منتشر شده برای سایر دارایی‌ها فاقد اعتبار است. یکی دیگر از دلایلی مهمی که ماکسیمالیست بیت کوین بیان می‌کند و حاضر به پذیرش سایر دارایی‌های دیجیتال نیست، تفاوت نگرش ساتوشی ناکاموتو با کسانی است که سایر دارایی‌های دیجیتال را پایه ریزی کرده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند اصل اول بیت کوین که غیر متمرکز بودن است توسط سایر دارایی‌ها نقض می‌شود. آن ها دو دلیل عمده برای این موضوع بیان می‌کنند.

  • برای جابه‌جایی و انتقال بسیاری از دارایی‌های دیجیتال جدید وجود شخص سوم برای تأیید اعتبار آن اجباری است.
  • ناشناس بودن سازندگان و عرضه‌کنندگان یک دارایی دیجیتال از اهمیت بالایی برای راه‌اندازی یک سیستم غیرمتمرکز برخوردار است.

اگر بخواهیم نظریه‌ای که توسط ماکسیمالیسم بیت کوین مطرح می‌شود را بپذیریم همین دو دلیل کافی است؛ زیرا بلاک چین بیت کوین تنها دارایی است که ویژگی مدنظر را داراست و می‌توان آن را غیرمتمرکز دانست. قبل از این که بخواهیم این دیدگاه را قبول یا رد کنیم بهتر است نظرات مخالف این دیدگاه را نیز بررسی کنیم. کسانی هستند که معتقدند این دیدگاه بسیار افراطی است و دلیل اصلی مخالفت ماکسیمالیست‌ها را ترس از ظهور یک دارایی جدید و ازبین‌رفتن قدرت بیت کوین می‌دانند. آن‌ها اعتقاد دارند بسیاری از دارایی‌های دیجیتال موجود در بازار از الگوریتم اثبات کار برای حذف دخالت یک مرجعیت خاص استفاده می‌کنند و نمی‌توان غیرمتمرکز بودن آن‌ها را زیر سوال برد.

آشنایی با سرشناس‌ترین ماکسیمالیست های بیت کوین

معروف‌ترین ماکسیمالیست‌های بیت کوین

اکنون که می‌دانید ماکسیمالیست بیت کوین کیست، بهتر است بگوییم که اصلی‌ترین اعتقاد آن‌ها این است که استخراج بیت کوین فقط ارزش صرف زمان و هزینه را دارد. بهتر است به سراغ معرفی تعدادی از سرشناس‌ترین افرادی برویم که از این دیدگاه پیروی می‌کنند.

سیف الدین آموس (Saifedean Ammous)

یکی از معروف‌ترین و سرشناس‌ترین افراد این فهرست Saifedean Ammous  است. او یکی از اساتید برجسته دانشگاه و نویسنده کتاب استاندارد بیت کوین است. دنبال‌کردن توییت‌ها و سخنرانی‌های این شخص نشان می‌دهد او یک از کسانی است که اعتقاد عجیبی به فلسفه خود یعنی ماکسیمالیست بیت کوین دارد.

تون ویز (Tone Vays)

نفر دوم فهرست ما تون ویز است. او یکی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کهنه‌کار بازارهای مالی جهان است. او در ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال یک ماکسیمالیست بیت کوین نبود؛ اما گذر زمان و تحقیقات گسترده‌ای که او در این زمینه انجام داد او را به یکی از سرسخت‌ترین طرفداران بیت کوین تبدیل کرد.

تریس میر (Trace mayer)

تریس میر را می‌توان قدیمی‌ترین و سرسخت‌ترین ماکسیمالیست بیت کوین دانست. زمانی که ارزش هر بیت کوین کمتر از یک دلار بود او جزو معدود نفراتی بود که به سایرین پیشنهاد می‌کرد این دارایی گران‌بها را خریداری کرده و به دید یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به آن نگاه کنند. اگر جزو طرفداران پروپاقرص بیت کوین هستید حتماً صفحه او در توییتر را دنبال کنید.

مکس کایزر (Max Keizer)

از قدیمی‌ترین فعالان وال‌استریت که در حال حاضر مجری یکی از پربازدیدترین برنامه‌های گزارش مالی است که از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. مکس زمانی فعالیت خود را شروع کرد که قیمت هر بیت کوین کمتر از ۳ دلار بود. البته بهتر است بدانید که مکس کایزر در سایر دارایی‌های دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری کرد؛ اما معتقد است که هیچ جایگزینی برای بیت کوین وجود ندارد.

جیمی سانگ (Jimmy Song)

آخرین نفر از فهرست پنج‌نفره شخصی به نام جیمی سانگ است. او را می‌توان یک ماکسیمالیست بیت کوین واقعی دانست. او اعتقاد دارد وقتی شما دارایی همانند بیت کوین را خریداری می‌کنید دیگر نیازی به خرید سایر دارایی‌های دیجیتال ندارید.

نقش ماکسیمالیست بیت کوین در توسعه جایگاه آن

بسیاری از کسانی که خود را ماکسیمالیست بیت کوین می‌دانند جزو افراد سرشناس و تأثیرگذار در بازارهای مالی هستند می‌توان گفت دیدگاه این افراد تأثیر بسزایی بر سرمایه‌گذاران تازه‌وارد و حتی آن‌هایی که سال‌ها است در این بازار فعال‌اند می‌گذارد. آن‌ها به طور دائم در مورد ارزنده بودن بیت کوین صحبت می‌کنند و اعتقاد دارند که هیچ دارایی دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود و بخش عمده سرمایه خود را روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. همه این موارد باعث می‌شود که نظرات بیشتری به سمت این دارایی جلب شود که این امر موجب افزایش ارزش آن می‌شود.

ماکسیمالیست‌ها؛ متعصبان بیت کوین

در این مقاله به تفصیل در مورد ماکسیمالیست بیت کوین صحبت کردیم. افراد سرشناسی که در این دسته قرار می‌گیرند را شناختید و نظرات آن‌ها در مورد بیت کوین را مورد بررسی قرار دادیم. در انتها تأثیر این افراد روی بازار ارزهای دیجیتال و دلایل آن را نیز بررسی کردیم. شما چقدر طرفدار بیت کوین هستید؟ به‌نظرتان این رمز ارز جایگاه خود را همیشه به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال حفظ می‌کند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
coindesk.com
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا