اخبار آلت کوین هااخبار اتریوماخبار بیت کوین

بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار باقی مانده؛ ریپل همچنان می‌تازد

پیروزی جزئی ریپل در دادگاه هفته گذشته، با روشن کردن یک مسئله نظارتی نگران‌کننده، قیمت سهام کوین بیس (Coinbase) را افزایش داد. به گفته یک تحلیلگر، این شرکت هنوز باید حجم معاملات قبلی خود را به دست آورد، اما به نظر می‌رسد به سمت روزهای بهتری حرکت می‌کند.

چارت بیت کوین

به گزارش والکس و به نقل از coindesk، با شروع روز کاری در شرق آسیا، قیمت بیت کوین ۱٪ کاهش یافت و به ۲۹،۸۵۶ دلار رسید، در حالی که اتر نیز با ۱٪ کاهش قیمت به سطح ۱۸۹۶ دلاری خود بازگشته است. اگرچه بسیاری از بخش‌های بازار آلت‌ کوین‌ها روز خود را با افت قیمت شروع کردند، اما ریپل (XRP) به مسیر صعودی خود ادامه داده و با ۵٪ افزایش قیمت به ۰/۷۷ دلار رسیده است.

جیک بویل، مدیر بخش بازاریابی و فروش در صرافی کریپتویی Caleb & Brown مستقر در استرالیا در مصاحبه خود با CoinDesk TV، گفت که حرکات فعلی بیت کوین نشان می‌دهند بازار در یک محدوده گیر افتاده است. بیت کوین در حدود ۳۰ هزار دلار فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کند، اما بویل گفته تا زمانی که رویدادهای کلیدی خاصی رخ ندهند، انتظار هیچ حرکت بزرگی را نداریم.

قیمت‌ها

استلار، سولانا و آپتیمیزم به دنبال اخبار ریپل در هفته گذشته، هر کدام به دلایل مختلف، شاهد رشد شدیدی بودند.

بویل گفت:

استلار به طور منظمی با XRP مرتبط است… آپتیمیزم چیز جدیدی را ارائه می‌دهد، بازار گاوی شدیدی را تجربه نکرده و قیمت آن نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود ۹۹٪ کاهش پیدا نکرده است.

در حال حاضر، بویل به اتریوم علاقه‌مند شده، زیرا “شاهد افزایش قدرت خرید در مقابل بیت کوین بوده است”. او گفت:

اتریوم مستعد ارتقا و ایجاد تغییراتی در جامعه است.

به گفته بویل، اتر به اخبار و بروزرسانی‌ها حساسیت بیشتری نشان می‌دهد، در حالی که وضعیت بیت کوین نسبتاً ثابت می‌ماند.

بیت کوین فقط بیت کوین است.

برندگان و بازندگان

کوین بیس در مسیر رشد؟

بر اساس حکمی که هفته گذشته در دادگاه فدرال برای پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار صادر شد، پیروزی نسبی ریپل به احتمال زیاد با شفاف‌سازی جنبه‌ای نابسامان از مقررات رمزارزی، به کوین‌ بیس کمک خواهد کرد برخی ارزها را مجدداً در پلتفرم خود لیست کند. جان تودارو (John Todaro)، تحلیلگر تحقیقاتی ارشد شرکت معاملاتی Needham در روز سه‌شنبه در برنامه “First Mover” شبکه CoinDesk TV این اظهار نظر را کرده است.

تودارو به این نکته اشاره کرد که ناظران صنعت می‌ترسیدند تصمیمی به نفع SEC، باعث شود کوین‌ بیس برخی ارزها را از پلتفرم خود حذف کند که این موضوع ممکن است باعث از دست رفتن بیش از یک سوم درآمد این شرکت می‌شود. تودارو گفت:

این امر برخی از نگرانی‌ها درباره اینکه کوین‌ بیس ممکن است مجبور به حذف بسیاری از رمزارزها از پلتفرم خود شود را برطرف می‌کند. این در کسب و کار صرافی کوین بیس به خصوص از نظر سودآوری بسیار تاثیرگذار است، زیرا بیشتر درآمد آنها از همین بخش است.

او همچنین افزود که این رأی “شفافیت بیشتری را به سرمایه‌گذاران نهادی می‌دهد”.

اکنون می‌توانید به بررسی بنیادی‌تر کوین‌ بیس بپردازید، در حالی که قیمت سهام آن نهایتاً براساس نگرانی‌های نظارتی یا اخبار نظارتی مثبت حرکت می‌کند.

در روز سه‌شنبه گذشته، دادگاه فدرال آمریکا در حکم خود به این نکته اشاره کرد که توکن XRP ریپل، اگر از طریق یک صرافی یا به صورت برنامه‌‌ریزی شده به فروش رسیده باشد، نباید آن را به عنوان یک اوراق بهادار در نظر بگیریم. در یک گزارش تحقیقاتی که روز بعد آن منتشر شد، تودارو و یک تحلیلگر دیگر به نام دانیل لهمان (Daniel Lehmann) نوشتند که این تصمیم می‌تواند با تأیید این موضوع که فروش توکن‌ها از طریق صرافی‌ها، حداقل در مورد XRP، قانون اوراق بهادار را نقض نمی‌کند، باعث افزایش ارزش سهام کوین‌ بیس شود.

این تحلیلگران گفتند:

این نتیجه باید فشار نظارتی بر روی این سهام را نسبتاً کاهش دهد.

بروکری یک رتبه خرید برای سهام کوین بیس ارائه داده و هدف قیمت خود را از ۷۰ دلار به ۱۲۰ دلار برای آن رسانده است. سهام کوین‌ بیس در پایان روز با ۰/۹٪ کاهش در حدود ۱۰۴/۵۹ دلار بسته شد، اما از پنج‌شنبه گذشته تاکنون بیش از ۲۳٪ رشد داشته است.

کوین‌ بیس با مشکلات نظارتی خود، از جمله شکایت SEC از این شرکت در ماه گذشته به اتهام نقض قانون اوراق بهادار دست و پنجه نرم می‌کند و همچنین هنوز با پیامدهای یک بازار خرسی طولانی‌مدت مقابله می‌کند که سرمایه‌گذاران را ترسانده است.

تودارو در مصاحبه “First Mover” پیش‌بینی کرده بود که حجم معاملات کوین‌ بیس در سه ماهه دوم سال (منتهی به ۳۰ ژوئن) باید از زمان شروع معاملات عمومی سهام این شرکت در سال ۲۰۲۱، ضعیف‌ترین سه ماهه دوم باشد. اما او گفت که این حجم در ماه جولای “بهتر می‌شود” و سرمایه‌گذاران باید پیش از قیمت‌گذاری، مشکلات سهام کوین‌ بیس در سه دوم قبلی را در نظر بگیرند. او گفت:

مردم باید به آینده نگاه کنند، به عواملی مانند هاوینگ (halving) بیت‌ کوین در سال آینده، “که اغلب با افزایش قیمت رمزارزها همراه است، درخواست‌های ETF و دیدگاهی مثبت‌تر درباره مسائل نظارتی.

او این صرافی را به “تنها بزرگسالی که در سطح مبادلاتی باقی مانده تشبیه کرد.”

سر خط خبرهای تاثیرگذار امروز

بیت‌ کوین پس از انتشار آمار شاخص خرده‌فروشی آمریکا همچنان زیر ۳۰ هزار دلار تحت فشار قرار دارد: رالی روز چهارشنبه به سمت بالاترین سطح ۱۳ ماه گذشته در قیمت ۳۱،۸۰۰ دلار، حالا به طور کامل نیز منتفی شده است.

فروش عمومی توکن Arkham پس از عرضه اولیه در لانچ پد بایننس با قیمت ۰/۰۵ دلار، با قیمت ۰/۷۵ دلار آغاز شد: کاربران در مجموع ۲/۴ میلیارد دلار سرمایه در این لانچ پد قفل کرده بودند تا شانس بیشتری برای دریافت تخصیص کامل این توکن داشته باشند.

Celsius Estate (Celsius Property Group) با هولدرهای سری B خود درباره درآمدهای حاصل از فروش GK8 به توافق رسید: شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، پلتفرم خودامانی (self-custody) جی‌کی۸ را در قالب دعوی ورشکستگی سلسیوس در ماه دسامبر خریداری کرد.

با آرام شدن بازار بیت‌ کوین، پوزیشن‌های لانگ با اهرم صعودی بالا لیکویید شدند: براساس داده‌های کوین‌گلس (CoinGlass)، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶/۳۸ میلیون دلار از پوزیشن‌های فیوچرز لیکویید شدند که ۸۵/۶۸ میلیون دلار از آن برای پوزیشن‌های لانگ بوده است.

توکن‌های جامعه Reddit پس از تغییر قوانین افزایش قیمت پیدا کردند: یکی از ناظران بازار در توضیح این رالی قیمتی گفت که Reddit اخیراً شرایط خدمات خود را تغییر داده، به طوری که اکنون به صراحت اجازه داد و ستد امتیازات اجتماعی توکن شده در این پلتفرم را می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا