اخبار آلت کوین ها

بیت‌ کوین در وضعیت رنج؛ کدام آلت کوین ها پیشرو هستند؟

تثبیت قیمت بیت‌ کوین، معامله‌گران آلت کوین‌ها را به اطمینان خوبی رسانده که توکن‌های DOGE ،MKR ،OP و XDC می‌توانند رشد خود را آغاز کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت‌ کوین طی چند روز گذشته در بازه باریکی گیر کرده است. اما نکته مثبت این است که این محدوده نزدیک به آخرین سقف قیمت در این مدت شکل گرفته است. این امر نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای خروج ندارند و منتظرند که مرحله بعدی حرکت صعودی بیت‌ کوین آغاز شود.

تثبیت قیمت باعث شده که دامیننس بیت‌ کوین در بازار از بیش از ۵۰٪ در تاریخ ۳۰ ژوئن به ۴۸٪ کاهش یابد. این یعنی معامله‌گران به تدریج روی آلت کوین‌های انتخابی که در حال آماده‌سازی خود برای حرکت رو به بالا هستند، متمرکز می‌شوند.

نمای کلی ارزها

با این حال، به نظر می‌رسد که ریکاوری آلت کوین‌ها تنها تا زمانی که بیت‌ کوین قدرت خود را نشان دهد ادامه خواهد داشت. اگر قیمت بیت‌ کوین به شدت کاهش پیدا کند، احتمال فروش در آلت کوین‌ها بالا می‌رود. در حالی که برخی از آلت کوین‌های انتخاب شده فرصت‌های معاملاتی خوبی را ایجاد کرده‌اند، اما تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال باید احتیاط کنند و رفتار قیمت بیت‌ کوین را به دقت زیر نظر داشته باشند.

باید به کدام سطوح حمایتی و مقاومتی مهم بیت‌ کوین توجه داشته باشیم؟ در این مطلب نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را بررسی خواهیم کرد که ممکن است که در آینده نزدیک حرکتی را آغاز کنند.

تحلیل قیمت بیت‌ کوین

گاوها در چند روز گذشته موفق شدند بیت‌ کوین (BTC) را در بالای میانگین ساده متحرک ۵۰ روزه در نرخ ۲۹،۳۷۷ دلار نگه دارند، اما متاسفانه نتوانستند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۲۹،۶۷۰ دلار هدایت کنند.

چارت یک روزه بیت کوین
چارت یک روزه بیت کوین

خرس‌ها با کاهش قیمت به زیر اولین حمایت مهم در ۲۸،۸۶۱ دلار، سعی در تقویت موقعیت خود دارند. اگر آنها به موفقیت برسند، این احتمال وحود دارد که جفت ارز BTC/USDT برای مدت بیشتری در محدوده قیمتی بین ۳۱ هزار دلار تا ۲۴،۸۰۰ دلار نوسان داشته باشد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه که به تدریج رو به پایین حرکت می‌کند و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی، به برتری خرس‌ها اشاره دارد.

این دیدگاه منفی با افزایش قیمت توسط گاوها به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باطل خواهد شد. این جفت ارز سپس می‌تواند به منطقه مقاومت سربار خود بین ۳۱ هزار دلار تا ۳۲،۴۰۰ دلار صعود کند. گاوها باید بر موانع پیش رو برای شروع یک روند صعودی جدید تا ۴۰ هزار دلار غلبه کنند.

چارت ۴ ساعته بیت کوین
چارت ۴ ساعته بیت کوین

در نمودار ۴ ساعته، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و اندبکاتور RSI در نزدیکی منطقه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. بیت کوین در محدوده بسیار باریکی بین ۲۸،۸۶۱ دلار و ۲۹،۶۹۰ دلار گیر کرده است.

در صورت شکست مقاومت سربار و بسته شدن قیمت در بالای آن،‌ متوجه می‌شویم که گاوها به برتری رسیده‌اند. در این حالت بیت کوین می‌تواند تا ۳۰،۵۰۰ دلار و در ادامه ۳۱،۵۰۰ دلار رشد کند.

در مقابل، اگر قیمت به سمت پایین برگردد و سطح ۲۸،۸۶۱ دلار را از دست بدهد، به این معنی است که خرس‌ها کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. این جفت ارز سپس ممکن است تا ۲۷،۵۰۰ دلار سقوط کند.

تحلیل دوج کوین

دوج کوین (DOGE) در بالای سطح ۰/۰۸ دلار با مقاومتی مواجه شده، اما نکته مثبت این است که گاوها هنوز چندان تسلیم نشده‌اند.

چارت یک روزه دوج
چارت یک روزه دوج

گاوها در تاریخ ۲۸ جولای در کف قیمت خرید کردند که نشان‌دهنده وجود احساسات مثبت بین معامله‌گران است و آنها همچنان در کف‌ها سبد خود را سنگین‌تر می‌کنند. اگر گاوها قیمت را به بالای سقف روزانه قیمت که در تاریخ ۲۵ جولای ثبت شده هدایت کنند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند با شتاب بیشتری به حرکت خود ادامه دهد. دوج کوین سپس می‌تواند به ۰/۱۰ دلار و در ادامه به ۰/۱۱ دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطوح کنونی به سمت پایین برگردد و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه روند نزولی خود را ادامه دهد، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها در رالی‌ها به فروش دارایی‌های خود می‌پردازند. در این حالت دوج کوین ممکن است به سطح شکست ۰/۰۷ دلاری خود سقوط کند.

چارت ۴ ساعته دوج
چارت ۴ ساعته دوج

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که این جفت ارز در یک روند صعودی قرار دارد. قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کرده بود، اما گاوها در کف خرید کردند و دوباره قیمت را به بالای ۰/۰۸ دلار رساندند. اگر گاوها مقاومت سربار را از پیش رو بردارند، دوج کوین ممکن است به روند صعودی خود را ادامه دهد.

حمایت مهمی که باید در حرکت نزولی به آن توجه داشته باشیم، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه است. فروشندگان اگر می‌خواهند دست بالا را در بازار داشته باشند باید قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. در این حالت این جفت ارز ممکن است به سطح شکست خود در سطح ۰/۰۷ دلار سقوط کند.

تحلیل میکر

میکر (Maker) در چند ماه گذشته در زیر ۱۲۰۰ دلار گیر کرده بود. گاوها در تاریخ ۲۹ جولای از این مانع سربار عبور کردند.

چارت یک روزه میکر
چارت یک روزه میکر

آنچه که معمولاً پس از شکست یک سطح مقاومت سربار مستحکم رخ می‌دهد، تغییر جهت حرکت قیمت به سمت پایین و تست دوباره سطح شکست است. در مورد میکر، قیمت ممکن است به سطح شکست خود در ۱۲۰۰ دلار سقوط کند. اگر قیمت از این سطح به شدت ریجکت شود و به بالا برگردد، به این معنی است که گاوها موفق شده‌اند سطح ۱۲۰۰ دلار را به یک حمایت برای خود تبدیل کنند. جفت ارز MKR/USDT در این صورت ممکن است یک روند صعودی جدید به سمت ۱۶۰۰ دلار و سپس ۱۹۰۰ دلار آغاز کند.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت را به سمت پایین حرکت دهند و زیر ۱۲۰۰ دلار نگه دارند، به این معنی است که شکست اخیر احتمالاً یک تله گاوی بوده است. این جفت ارز سپس ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در نرخ ۱۰۷۹ دلار سقوط کند. شکست و بسته شدن قیمت در زیر این سطح نشان‌دهنده این است که خرس‌ها دوباره کنترل بازار را به دست گرفته‌اند.

چارت ۴ ساعته میکر
چارت ۴ ساعته میکر

میانگین‌های متحرک صعودی و RSI بالای ۶۶ در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهند که این جفت ارز در یک روند صعودی قرار دارد. قیمت از سطح ۱۳۶۱ دلار به سمت پایین بازگشته، اما گاوها احتمالاً در کف و دوباره در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خرید خواهند کرد.

اگر این اتفاق رخ دهد، میکر دوباره برای شکست مقاومت سربار خود در ۱۳۶۱ دلار تلاش خواهد کرد، که در این صورت این جفت ارز می‌تواند تا ۱۶۰۰ دلار افزایش قیمت داشته باشد. از سوی دیگر، افول قیمت به زیر میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده این است که خرس‌ها کنترل را به دست گرفته‌اند و این جفت ارز ممکن است به سطح ۱۰۰۰ دلار سقوط کند.

تحلیل آپتیمیزم

پس از چندین روز روند نزولی، اواین نشانه‌های شروع یک حرکت صعودی در آپتیمیزم (OP) پدیدار شده است.

چارت یک روزه آپتیمیزم
چارت یک روزه آپتیمیزم

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۱/۴۶ دلار حرکت خود را به سمت بالا آغاز کرده و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا دارند. در سطح ۱/۶۶ دلار مقاومت کوچکی وجود دارد، اما اگر گاوها از این سطح عبور کنند، جفت ارز OP/USDT می‌تواند تا ۱/۸۸ دلار و سپس ۲ دلار افزایش قیمت داشته باشد.

در مقابل، اگر قیمت از ۱/۶۶ دلار تغییر جهت دهد و به سمت پایین حرکت کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌ها دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند. در این صورت، آپتیمیزم ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، که یک سطح مهم محسوب می‌شود و باید آن را زیر نظر بگیریم، کاهش داشته باشد. اگر این حمایت شکست بخورد، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود در ۱/۳۳ دلار سقوط کند.

چارت ۴ ساعته آپتیمیزم
چارت ۴ ساعته آپتیمیزم

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت مدتی در بازه ۱/۶۶ دلار تا ۱/۴۰ دلار گیر کرده است. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا افزایش یافته و RSI اندکی زیر منطقه اشباع خرید قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها کمی به برتری رسیده‌اند.

اگر گاوها قیمت را به بالای سطح ۱/۶۶ دلار هدایت کنند، این جفت ارز می‌تواند حرکت صعودی خود را از سر بگیرد. اولین هدف در حرکت صعودی ۱/۹۲ دلار است.

اگر قیمت از ۱/۶۶ به سمت پایین حرکت کند، نشان می‌دهد که آپتیمیزم ممکن است برای مدت بیشتری به حرکت رنج خود ادامه دهد. خرس‌ها برای کسب برتری، باید قیمت را به زیر ۱/۴۰ دلار کاهش دهند و در آنجا حفظ کنند. در این حالت ممکن است مسیر برای یک سقوط احتمالی به ۱/۱۵ دلار هموار شود.

تحلیل قیمت ایکس دی سی نتورک

ایکس دی سی نتورک (XDC) از ۰/۰۳ دلار در تاریخ ۱۱ جولای افزایش قیمت قابل توجهی به ۰/۰۶ دلار در تاریخ ۲۵ جولای داشته که نشان‌دهنده یک روند صعودی قدرتمند است.

چارت یک روزه ایکس دی سی
چارت یک روزه ایکس دی سی

قیمت ممکن است ابتدا به سطح بازگشت ۳۸/۲٪ فیبوناچی، یعنی در ۰/۰۵ دلار، و سپس به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۰۵ دلار اصلاح داشته باشد. این منطقه مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم زیرا بازگشت قدرتمند قیمت از آن نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران همچنان صعودی است.

اگر قیمت از این منطقه به سمت بالا برگردد، گاوها سعی خواهند کرد تا روند صعودی را ادامه دهند. شروع یک رالی به بالای سقف روزانه ۲۷ جولای می‌تواند درهایی را برای یک روند صعودی به سمت ۰/۱۰ دلار باز کند. این دیدگاه مثبت در صورت شکست و بسته شدن قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باطل خواهد شد.

چارت ۴ ساعته ایکس دی سی
چارت ۴ ساعته ایکس دی سی

در نمودار ۴ ساعته، گاوها در تلاش‌اند تا بازگشت قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را متوقف کنند. این یک نشانه مثبت است، اما مسطح شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن RSI در نزدیکی منطقه میانی، نشان می‌دهد که مومنتوم مثبت ممکن است تضعیف شود.

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت سربار ۰/۰۶ دلاری به سمت پایین حرکت کند و زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه تثبیت شود، نشان می‌دهد که باید منتظر یک اصلاح عمیق باشیم. جفت ارز XDC/USDT ممکن است سپس به سطح بازگشت ۵۰٪ فیبوناچی در نزدیکی ۰/۰۵ دلار کاهش پیدا کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا