مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز BNT؛ پیش بینی قیمت ارز دیجیتال بنکر (BNT)

اگر از کاربران قدیمی بازار هیجان‌انگیز ارزهای دیجیتال باشید، حتماً می‌دانید که پیش‌بینی آینده یک رمزارز چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد! استفاده از داده‌های تحلیل بنیادی (Fundamental)، نتایج نسبتاً دقیقی از آینده یک ارز دیجیتال به ما ارائه می‌کند. در این مقاله قصد داریم با کمک تحلیل پارامترهای بنیادی، به بررسی آینده ارز دیجیتال BNT بپردازیم. برای این کار، ابتدا به این سؤال پاسخ می‌دهیم که BNT چیست؟ سپس به پیش‌بینی تغییرات قیمتی در آینده این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. قطعاً پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال BNT کمک زیادی به سرمایه‌گذاران روی این رمزارز خواهد کرد؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال BNT

تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، نیازمند شناخت دقیق رمزارز موردنظر است؛ بنابراین جهت پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال BNT، ابتدا باید این شبکه و اهداف آن را به‌خوبی بشناسیم. شبکه بنکر (Bancor)، یک شبکه غیرمتمرکز و خلاقانه است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به شخص یا نهاد واسط، چندین جفت‌ارز را تبادل کنند. این پروتکل، استاندارد جدیدی برای رمزارزها محسوب می‌شود که منجر به ایجاد نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال به نام Smart Tokens شده است. رمزارز BNT مبتنی بر استاندارد ERC20 است. برخی از اهداف اولیه شبکه عبارت‌اند از:

  • انجام معاملات بدون نیاز به واسط
  • ریسک خیلی کم
  • نوسانات کمتر
  • نوسان قیمت قابل پیش‌بینی
  • نقدینگی مستمر

در بررسی آینده ارز دیجیتال BNT، خوب است بدانید که این شبکه بر اساس الگوریتم اثبات کار فعالیت می‌کند و به‌زودی قرار است به اثبات سهام منتقل شود. شبکه بنکر قصد دارد، فرایندهای تعیین قیمت خودکار و مکانیزم نقدینگی مستقل را برای توکن‌های روی بلاک چین‌هایی که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند، تسهیل کند.

بررسی فاندامنتال ارز دیجیتال بنکر

ارز دیجیتال بنکر (BNT)

قبل از پژوهش در آینده ارز دیجیتال بنکر، بهتر است با توکن بومی این شبکه آشنا شوید. ارز دیجیتال BNT از زمان معرفی، نوسانات زیادی داشته است. کمترین قیمت بنکر در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ با قیمت ۱/۴۴ دلار و بیشترین قیمت در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۱ به ارزش ۱۰/۷۲ به ثبت رسیده است. این ارز دارای عرضه حدود ۲۲۷ میلیون توکن است که تقریباً تمام آن‌ها در گردش محسوب می‌شوند.

از بین توکن‌های موجود، تنها ۸۲۲۷۴ میلیون توکن BNT برای ترید در دسترس هستند. نکته مهم دررابطه‌با توکن این است که قرار نیست تورم اضافی در این شبکه ایجاد شود، پیش‌بینی می‌شود این روند قیمتی ادامه داشته باشد. در حال حاضر، ارز دیجیتال بنکر با قیمت ۰/۳۸ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات روزانه، معادل ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و حجم بازار نیز بیش از ۷۵ میلیون دلار است.

وایت پیپر و رودمپ ارز دیجیتال BNT

وایت پیپر ارز دیجیتال بنکر در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. در این سپیدنامه، از BNT، به‌عنوان یک کلاس جدید دارایی غیرمتمرکز یاد شده است. نکته جالب دررابطه‌با Bancor این است علاوه بر اینکه از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، از تمام به‌روزرسانی‌های فعلی و آتی اتریوم، از جمله اشتراک‌گذاری برای پردازش تراکنش‌های موازی بهره‌مند خواهد شد. پروژه بنکر در اصل یک پروتکل است و هدف اصلی آن، استفاده از قراردادهای هوشمند برای پیاده‌سازی روش‌های جدید معاملاتی و پشتیبانی از کیف پول های BNT است.

با نگاهی به رودمپ (Roadmap) یا نقشه راه می‌توانیم تصویر آینده ارز دیجیتال BNT را با وضوح بیشتری ببینیم. با درنظرگرفتن رودمپ بنکر، می‌توان بر اساس داده‌های منتشر شده از این پروتکل، نقشه راه آن را به‌خوبی تشخیص داد. در رودمپ آمده است که به‌زودی، تمام اتریوم ذخیره شده بنیاد Bancor (بیش از ۲ میلیون دلار) برای هولدرهای ارز دیجیتال BNT ایر دراپ خواهد شد. یکی دیگر از تغییرات مثبت پروژه، خارج‌شدن ساپلای BNT از حالت ثابت است.

به‌طورکلی، این پروژه روی سه هدف ویژه نقدینگی بیشتر، توسعه‌دهندگان بیشتر در پروتکل و مدیریت بیشتر شبکه با استفاده از کاربران Bancor، تمرکز کرده است. البته ناگفته نماند که این شبکه برای رسیدن به این اهداف، یک سازمان مستقل غیرمتمرکز به نام Bancordao را بنیان نهاده است. این اهداف در به‌روزرسانی‌های آینده این پروتکل، در اولویت خواهند بود. 

آینده ارزدیجیتال BNT

تیم توسعه‌دهنده ارز BNT

قطعاً بخش زیادی از پیشرفت‌های شبکه بنکر، مرهون اقدامات تیم خلاق و جوان آن است. پروتکل Bancor در فوریه ۲۰۱۷ تأسیس شد. چهار نفر از متخصصین ارزهای دیجیتال که اصالت اسرائیلی دارند، با نام‌های Galia Benartzi، Guy Benartzy، Eyal Hertzog و Yehuda Levi، بنیان‌گذاران این پروتکل هستند. باگذشت زمان، اعضای تیم توسعه پیدا کردند و در حال حاضر دارای ۱۷ عضو فعال و باتجربه است.

ابتدا، شبکه بنکر در یک عرضه اولیه (ICO) به تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۷، بیش از ۱۵۳ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شد. افراد همچون Alexis Berthoud و Tim Drapers، دو نفر از شرکت‌کنندگان مطرح در این عرضه اولیه بودند. شبکه بنکر به طور ویژه، ایده‌ها و روش‌هایی برای مبارزه با هزینه‌های بالای گس در شبکه اتریوم ارائه کرده است. تیم اصلی بنکر، قراردادهای خود را در سال ۲۰۲۱، روی شبکه Arbitrum پایه‌گذاری کرد.

کامیونیتی و رقبای ارز دیجیتال بنکر

حضور ویژه بنکر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای مثل توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و تلگرام، آینده ارز دیجیتال BNT را تضمین کرده است. کامیونیتی این ارز بسیار قدرتمند و پویا است. اگر بخواهیم رقبای شبکه را نیز مورد بررسی قرار دهیم؛ نمی‌توانیم از دو پلتفرم غیرمتمرکز مالی معروف یعنی یونی سوآپ (UniSwap) و پنکیک سوآپ (pancakeSwap) به‌راحتی عبور کنیم. این دو پلتفرم مبادله مالی غیرمتمرکز، رقبای سرسختی برای پروتکل بنکر به شمار می‌روند.

یونی سوآپ

یونی سوآپ، یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز دیفای است که با کمک آن می‌توان به مبادله بیش از ۵ هزار توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 پرداخت. کاربران این پلتفرم می‌توانند به‌راحتی به مبادله توکن‌های بلاک چین اتریوم بپردازند، بدون آنکه نگران واسطه‌ها یا شرکت‌های مالک صرافی‌های متمرکز باشند.

پنکیک سوآپ

پنکیک سوآپ، رقیب جدی شبکه بنکر است که باید در بررسی آینده ارز دیجیتال BNT، مورد تحلیل واقع شود. این پلتفرم بر اساس یونی سوآپ و روی اسمارت چین بایننس شبیه‌سازی شده است. حجم معاملاتی این شبکه غیرمتمرکز، چندین میلیارد دلار است. خوب است بدانید که تراکنش‌ها در پنکیک سوآپ نسبت به بنکر و یونی سوآپ، سریع‌تر و ارزان‌تر هستند. به همین دلیل جزو محبوب‌ترین برنامه‌های دیفای BSC است.

نماد ارز دیجیتال بنکر

پیش بینی آینده ارز بنکر توسط کارشناسان بازار کریپتو

بسیاری از کاربران به دنبال آموزش نحوه خرید و فروش ارز BNT با تکیه بر تحلیل‌ها هستند. بر همین اساس، وب‌سایت‌های مختلفی به تحلیل و پیش‌بینی قیمت این رمزارز پرداخته‌اند. در ادامه به ارائه نتایج آینده‌پژوهی این مجموعه‌ها برای قیمت رمزارز در سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خواهیم پرداخت.

قیمت ارز دیجیتال بنکر در سال ۲۰۲۳

بر اساس داده‌های منتشر شده از TradingBeast، این شبکه بانکی قیمت بنکر را تا دسامبر ۲۰۲۳ به ارزش ۰/۲۰۶ دلار تخمین می‌زند. بر اساس پیش‌بینی PricePrediction.net نیز ارز دیجیتال بنکر روند کاهشی خواهد داشت و در این سال به ۰/۸۶۹ دلار خواهد رسید. در مقابل، WalletInvestor، پیش‌بینی می‌کند که بنکور رشد ویژه‌ای را تجربه کند و به قیمت ۰/۶۸ دلار برسد.

قیمت ارز دیجیتال بنکر در سال ۲۰۲۴

بسیاری از پیش‌بینی‌ها برای قیمت بنکر در سال ۲۰۲۴، منفی است. براین‌اساس، TradingBeast قیمت، ۰/۰۲۸ دلار، PricePrediction، قیمت ۰/۲۲ دلار و WalletInvestor، قیمت ۰/۵۹ دلار را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده‌اند.

قیمت ارز دیجیتال بنکر در سال ۲۰۲۵

پیش‌بینی‌ها برای بنکور در سال ۲۰۲۵، کمی خوش‌بینانه‌تر است. وب‌سایت WalletInvestor، قیمت توکن BNT را در سال ۲۰۲۵، معادل ۰/۲۸۷ دلار تخمین زده است. TradingBeast البته یک تخمین منفی زده است و قیمت بنکر را در سال ۲۰۲۵، معادل ۰/۰۲۸ دلار پیش‌بینی کرده است. اما PricePrediction، با نگاهی مثبت، معتقد است که قیمت BNT در این سال به ۰/۴۰۰ دلار خواهد رسید.

بررسی آینده ارز دیجیتال بنکر و سرمایه‌گذاری روی آن

با نگاه به پارامترهای فاندامنتال ارز دیجیتال بنکور، می‌توان فردای نسبتاً روشنی را برای آن متصور بود. هرچند آینده ارز دیجیتال BNT، بر اساس داده‌های منتشر شده چنگی به دل نمی‌زند؛ اما با نگاهی به کامیونیتی بسیار فعال و نیز اهداف آرمان‌خواهانه شبکه بنکر در رودمپ آن، هنوز می‌توان امیدوار بود. بسیاری از کاربران ارز دیجیتال بر این باورند که اگر شبکه بتواند در طی سال آینده به اهدافی که در چشم‌انداز خود مطرح کرده، برسد، قیمت آن دچار یک عطف مثبت خواهد شد. حال باید منتظر ماند و روند تغییرات و اخبار این پروتکل غیرمتمرکز را بادقت زیر نظر داشت. شما درباره این پروژه چطور فکر می‌کنید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا