مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز پنکیک سواپ؛ پیش بینی قیمت ارز دیجیتال پنکیک سواپ

سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) با سرعتی غیرقابل تصور در حال رشد و پیشرفت هستند و به‌دنبال آن روز‌به‌روز پلتفرم‌های بیشتری برای کار با توکن‌ها و پلتفرم‌های دیفای ظهور می‌کنند. در این میان، پروژه PancakeSwap با رمزارز بومی خود یعنی Cake یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های حال حاضر دیفای به‌حساب می‌آید که با سرعت توسعه بی‌نظیر خود، بسیاری را شگفت‌زده کرده است. در حقیقت آینده ارز پنکیک سواپ یکی از مهم‌ترین بحث‌های داغ این روزها در بازار ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود که باعث شده معامله‌گران برای خرید آن کنجکاو شوند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم ارز پنکیک سواپ چیست؟ و چه آینده‌ای در انتظار آن خواهد بود.

پنکیک سواپ چیست چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه از آینده ارز پنکیک سواپ حرف بزنیم، بهتر است با چیستی و چگونگی کارکرد این ارز آشنا شوید. PancakeSwap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است که در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط گروهی از توسعه‌دهندگان ناشناس راه‌اندازی شد. صرافی پنکیک سواپ اگرچه عملکردی مشابه UniSwap در بلاک چین اتریوم دارد اما در اصل با ارائه ویژگی‌هایی مانند کارمزد کمتر و تراکنش‌های سریع‌تر، قصد دارد با دیگر پلفترم‌ها رقابت کند.

ارز دیجیتال پنکیک سواپ

کمی پس از راه‌اندازی صرافی پنکیک، ارز دیجیتال بومی آن با نماد CAKE نیز وارد بازار شد. ارز دیجیتال CAKE بیشتر با هدف تامین انرژی شبکه به وجود آمد و اکنون بر بستر زنجیره هوشمند Binance (زنجیره BNB) مستقر است و فعالیت می‌کند. البته علاوه بر تامین انرژی، CAKE کاربردهای دیگری مانند شرط‌‌بندی برای کسب جوایز، سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی برای دریافت پاداش و در نهایت خرید توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بلیط‌های بخت آزمایی، دارد. این کاربردها در کنار ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این ارز باعث می‌شود تا آینده‌ ارز پنکیک سواپ روشن‌تر از بسیاری از پیش‌بینی‌ها رقم بخورد.

آینده رمزارز پنکیک سواپ

 صرافی پنکیک سواپ با استفاده از فناوری بازارساز خودکار (AMM) خود، صدها میلیون دلار معامله شده در DEX را هر روز مدیریت می‌کند. این پلتفرم با مجموع ارزش قفل شده (TVL) بیش از سه میلیارد دلار، از همین حالا یک رقیب سرسخت و آینده‌دار برای برنامه‌های فعال در DeFi به‌شمار می‌رود.

فرمول استخرهای سیروپ و مزارع (yield farming) این پلتفرم همچنین از دیگر دلایلی است که خریداران بسیاری به دنبال دانستن در مورد نحوه خرید پنکیک سواپ می‌گردند و تمایل دارند تا سهمی در این پروژه وسوسه‌انگیز داشته باشند. پنکیک همچنین اخیرا آپدیتی را تحت عنوان نسخه دو خود ارائه کرده که پیشرفت‌های مهمی را برای آینده ارز پنکیک سواپ و پروژه آن به‌دنبال داشته است.

آینده قیمت پنکیک سواپ

در واقع از آنجا که نوآوری یک اصل مهم در بازارهای دیجیتال است پروژه‌هایی همانند پنکیک همواره در حال تغییر و به‌روزسانی هستند. برای نمونه، برخی از قابلیت‎های هیجان‌انگیزی که نسخه جدید پنکیک از آن‌ها پشتیبانی می‌کند شامل:

  • امکان ایجاد برنامه‌های ارجاعی (که کاربران می‌توانند درصدی از هزینه‌های آن را برای خود بردارند.)
  • امکان سوزاندن و بازخرید خودکار توکن‌ها (از کارمزد معاملات)
  • فعال شدن امکان دخالت و تصمیم‌گیری برای توکن‎های حکومتی

مهم‌تر از همه آن که پنکیک سواپ در حال عرضه چیزی است که با عنوان گزینه‌های باینری (binary options) شناخته می‌شود. این ویژگی قرار است تا نقش بازار پیش‌بینی پنکیک سواپ (PancakeSwap Prediction Market) را بازی کند و به کاربران اجازه دهد تا در مورد قیمت پنکیک سوآپ حدس و گمان خود را ثبت کنند.

نکته چشمگیر دیگری که باید اشاره کرد این است که درصدی از استخرهای جایزه در پلتفرم پنکیک برای خرید و سوزاندن ارز دیجیتال CAKE استفاده می‌شود. این مکانیسم در دراز مدت تورم را در پلتفرم پنکیک کاهش می‌دهد و به سود دارندگان ارز CAKE خواهد بود.

تاریخچه قیمتی ارز پنکیک سواپ

یکی از معیارهایی که معامله‌گران در پیش‌بینی قیمت و آینده ارزها استفاده می‌کنند، بررسی تاریخچه قیمتی آن ارز و رفتارهای پیشین آن در بازار است. البته باز هم باید بر این نکته تاکید داشته باشیم که عملکرد گذشته شاخص تضمینی برای نتایج آینده ارز نیست اما می‌تواند اطلاعات مفیدی را در مورد آینده ارز پنکیک سواپ ارائه کند.

همانطور که گفتیم پنکیک در سپتامبر ۲۰۲۰ وارد بازار شد و در شروع معاملات خود ارزشی معادل ۱/۳۷ دلار داشت. اما دقیقا در همان روز سقوطی سهمگین را تجربه و روز را با ۱/۱۲ دلار تمام کرد. روند رکود برای پنکیک سواپ همچنان ادامه یافت تا جایی که در اوایل اکتبر، CAKE در محدوده ۰/۴۰ تا ۰/۵۰ دلار در حال معامله بود. در نهایت پس از نوسانات بسیار پنکیک توانست در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ به ۱ دلار برسد.

پنکیک سواپ

اگر به‌یاد داشته باشید ژانویه ۲۰۲۱ روزهای رونق بازار ارزهای دیجیتال بود و پنکیک نیز روزهای خوشی را تجربه کرد و ارزش آن چندین برابر شد. این ارز در آوریل به بالاترین قیمت خود از آغاز، یعنی ۴۴/۱۸ دلار رسید. پس از رسیدن به سقف تاریخی، حرکت پنکیک سواپ شکل نزولی به خود گرفت و با ادامه روند در پاییز و زمستان در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ با ارزشی حدود ۱۱.۳۵ معامله می‌شد.

عملکرد ارز پنیک سواپ در سال ۲۰۲۲

ارز CAKE همچنان در بازیابی قیمت خود ناتوان بود تا این که در نهایت پس از یک عملکرد ناامیدکننده در ژانویه و فوریه، صرافی پنکیک به‌طور عمومی اعلام کرد Pancake Swap در ۱۵ مارس ۲۰۲۲ دچار رخنه امنیتی شده است. این صرافی همچنین از کاربران خود خواست تا زمانی که آن‌ها سایت را به‌طور کامل پاکسازی نکرده‌اند وارد کیف‌ پول‌ های پنکیک سواپ خود نشوند. هک و ورود افراد ناشناس به صرافی‌های سواپ در آن زمان سرمایه‌گذاران بسیاری را نگران آینده ارز پنکیک سواپ و دارایی‌های خود کرد اما تیم سواپ اطمینان داد که سپرهای امنیتی را ارتقا می‌دهد تا دیگر چنین مشکلی تکرار نشود.

علیرغم انتشار نقشه راه سه ماهه دوم PancakeSwap که امکانات تجاری جدید برای جامعه پنکیک و سایر پیشرفت‌های مهم در اکوسیستم را برنامه‌ریزی کرده بود، ارزش توکن بار دیگر کاهش یافت و ماه آوریل را با ۷/۲۶ دلار بست. روزهای بد برای پنکیک سواپ ادامه داشت و با ضربه آخر در ماه مه و ژوئن، کرش فلاش‌ها (Crash Flash) باعث سقوط بیشتر توکن شد.

۲۰۲۲ به طور کلی سال خوبی برای هیچکدام از ارزهای دیجیتال نبود و حتی بیت کوین، با ارزش‌ترین ارز بازار، نیز برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰ به زیر قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد. با سقوط وحشتناک ارزهای دیجیتال ارزش کل بازار کریپتو به زیر مرز ۱ تریلیون دلار رسید و تقریبا تمام ارزهای دیجیتال نیز به‌دنبال آن سقوط آزاد کردند.

در زمان نگارش مقاله و در روزهایی که بیت کوین در حوالی ۱۶هزار دلار معامله می‌شود، CAKE نیز در حوالی ۴ دلار نوسان می‌کند که جزو پایین‌ترین ارزش‌های ثبت شده آن در ۱۶ ماه گذشته است. با همه این‌ها، ما همچنان نمی‌توانیم با اطمینان در مورد آینده رمزارز پنکیک سواپ و رشد یا صعود آن نظر دهیم اما می‌توانیم بگوییم بخش اعظمی از رکود و قیمت پایین این ارز به‌دلیل شرایط حاکم بر بازار ارزها رخ داده است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال پنکیک سواپ

کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال تاکنون نظرات ضد و نقیضی در مورد آینده ارز پنکیک سواپ ارائه کرده‌اند.  اگرچه کوین CAKE بر اساس رفتارهای سال گذشته عملکرد پایدار و فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده، برخی همچنان معتقدند که هنوز زمان زیادی تا رشد صعودی این ارز باقی مانده است. از طرفی اما گروه‌های دیگر نظر متفاوتی دارند و معتقدند پنکیک سواپ همین روزها می‌تواند روند صعودی خود را آغاز کند.

حال برای این که دید روشن‌تری از آینده رمزارز پنکیک سواپ داشته باشید و بتوانید تصمیم نهایی را در مورد سرمایه‌گذاری بر این ارز بگیرید، باید پیش‌بینی و نظر وبسایت‌های مشهور را در مورد آینده ارز پنکیک سواپ را بخوانید. در ادامه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال پنکیک سواپ را از نظر سه سایت برتر بررسی می‌کنیم.

پنکیک سواپ در سایت‌ های برتر

TradingBeasts

سایت Trading beasts پیش‌بینی می‌کند در سپتامبر ۲۰۲۲ پنکیک به حداکثر قیمت حدود ۵/۳۰ دلار خواهد رسید. تحلیل‌گران این سایت همچنین معتقدند که ارز CAKE در آگوست ۲۰۲۳ به میانگین قیمت ۴/۷۳ دلار و در آگوست ۲۰۲۴ به ۶/۱۶ دلار خواهد رسید. بنابراین پیش‌بینی Trading beasts برای آینده ارز پنکیک سواپ به‌طور کلی مثبت و صعودی است.

CryptoNewsZ

پیش‌بینی کریپتو نیوز در مورد قیمت آینده ارز پنکیک سواپ قدری مبهم است. طبق تحلیل این سایت، در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، پنکیک افزایش قیمتی خواهد داشت که آن را به نقطه بالاتری به ۱۱/۵۰ دلار می‌رساند اما ممکن است تا اکتبر ۲۰۲۲ در فاز اصلاحی خود بماند. میانگین قیمت این رمز ارز در دو سال آینده ۱۰/۸۰ دلار و حداکثر قیمت آن ۱۱/۵۰ دلار خواهد بود.

PricePrediction.net

برخلاف اکثر سایت‌ها که یک روند صعودی ملایم و همراه با نوسانات بسیار را برای پنکیک سواپ پیش‌بینی کرده‌اند، سایت PricePrediction.net بیان می‌کند این ارز با رشد پیاپی خود در سال‌های آینده به قیمت ۱۰۲ در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. این تحلیل در مورد آینده ارز پنکیک سواپ اگرچه نسبت به سایر تحلیل‌ها قدری دور از منطق به نظر می‌رسد اما باید بدانید در بازار ارزهای دیجیتال هر چیزی ممکن است.

پنکیک سواپ؛ یک سرمایه گذاری شیرین

صرافی پنکیک سواپ اگرچه هنوز مسیر طولانی تا تبدیل شدن به تنها صرافی غیرمتمرکز (DEX) پیش‌رو دارد اما تاکنون قدم‌های محکم و خوبی در این راه برداشته است. همانطور که دنیای صرافی‌های غیرمتمرکز در حال رشد است روزبه‌روز ابزارها و برنامه‌های بیشتری به این جهان اضافه می‌شوند و رقابت میان آن‌ها نیز شدت می‌گیرد. در این میان Pancake Swap با وجود طراحی منحصربه‌فرد خود ممکن است به دلیل استفاده از زنجیره هوشمند بایننس، مورد پذیرش معامله‌گران قرار نگیرد.

از سوی دیگر امکاناتی نظیر کارمزد پایین، پشتیبانی از تعداد زیاد ارزها و ناشناس بودن می‌توانند احتمال موفقیت در آینده ارز پنکیک سواپ و صرافی آن را افزایش دهند. با این حال برای تصمیم‌گیری نهایی در سرمایه‌گذاری بهتر از هر دو جنبه این پلتفرم را در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آپدیت‌ها و تغییرات این ارز می‌توانید در خبرنامه والکس عضو شوید و همواره به‌روز بمانید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا