مقالات ارز دیجیتال

چه شرکت هایی روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند؟

تا چند سال قبل، سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال به وسیله شرکت‌های بزرگ امری غیر عادی به نظر می‌رسید؛ زیرا بسیاری از مردم اعتقاد داشتند نوسان این دارایی‌ها بیش از حد استاندارد است و هرگز توسط شرکت های بزرگ پذیرفته نمی‌شوند. سرانجام این طرز تفکر تغییر کرد و شرکت‌های بزرگ تصمیم به خرید Bitcoin گرفتند. در حال حاضر بزرگترین سرمایه گذاران بیت کوین شرکت‌هایی نظیر تسلا، مایکرواستراتژی و … هستند که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید بیت کوین چیست؟

MicroStrategy

مایکرواستراتژی پلتفرمی است که در زمینه تجزیه و تحلیل تجاری فعالیت می‌کند و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران بیت کوین شناخته می‌شود. این شرکت بخش اعظمی از دارایی‌های خود را روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده است. علاقه مدیران این شرکت به Bitcoin آنقدر زیاد است که در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ علی رغم رکود بازار به خریدهای خود ادامه دادند.

در حال حاضر مایکرواستراتژی، سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری و نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه را تولید می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۱۲۹.۶۶۶ عدد بیت کوین داشته که در اثر سقوط قیمت‌ها ضرر هنگفتی را متحمل شده است. با این حال مجموع ارزش دارایی‌های آن‌ها بیش از ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل این شرکت یکی از افرادی است که اعتقاد زیادی به Bitcoin دارد. طبق اطلاعاتی که خودش منتشر کرده، در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار عدد بیت کوین در سبد دارایی‌های او وجود دارد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه گذاران بیت کوین در این بازار فعالیت می‌کند. می‌توان این شخص را نهنگ ارز دیجیتال دانست که تصمیماتش روی بازار تاثیر گذار است.

Galaxy Digital Holding

 طبق گزارشات منتشر شده در سایت Bitcointreasuring، این شرکت در حال حاضر بزرگترین هولدر سازمانی و از سرمایه گذاران بیت کوین به حساب می‌آید. گلکسی دیجیتال هلدینگ در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار عدد بیت کوین در سبد دارایی‌های خود دارد. مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) از ابتدای تاسیس این شرکت با شرکت‌های بزرگ حوزه کریپتو نظیر بلاک فای و بلاک وان همکاری می‌کرد.

او اعتقاد داشت که پاندمی کرونا می‌تواند علاقه مردم به این دارایی دیجیتال را بیشتر کند و از آن مقطع زمانی، با نام لحظه بیت کوین یاد کرد.

Voyager Digital

در ادامه بررسی شرکت های سرمایه گذار بیت کوین به سراغ کارگزاری وویجر می‌رویم که در زمینه ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاران خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار عدد بیت کوین دارد. اصلی‌ترین هدف این مجموعه تبدیل شدن به شرکتی بزرگ است که خدمات چند منظوره در زمینه دارایی‌های دیجیتال را به کاربران ارائه می‌کند.

سقوط ارز Bitcoin در سال ۲۰۲۲ موجب ورشکستگی این شرکت بزرگ شد.

Tesla

تسلا از سرمایه گذاران بیت کوین

تسلا شرکتی است که در سال ۲۰۲۰ خرید بیت کوین را آغاز کرد. به دلیل خرید سنگین شرکت در بازارهای ارز دیجیتال، پرونده‌ای در کمیسیون بورس اوراق بهادار علیه آن‌ها تشکیل شد که نشان می‌دهد تسلا بیش از ۱.۵ میلیارد دلار روی این دارایی سرمایه گذاری کرده است.

Marathon Digital Holdings

شرکت ماینینگ بیت کوین ماراتن دیجیتال در حال حاضر با ۱۰.۰۵۵عدد Bitcoin از اصلی‌ترین سرمایه گذاران بیت کوین است. این شرکت در ابتدا، فعالیت خود را به عنوان یک موسسه ثبت اختراع آغاز کرد؛ اما با تصمیم سهامداران اصلی، زمینه فعالیت خود را تغییر داد. Marathon Digital در حال حاضر یکی از بزرگترین پروژه های استخراج BTC در آمریکای شمالی است که کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کند.

Block

شرکتی که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیون دلار روی BTC سرمایه گذاری کرد و یکی از عوامل رونق گرفتن بازار سرمایه گذاری نهاد در آن سال بود. مدیرعامل این شرکت جک دورسی (Jack Dorsey)، یکی از سرسخت‌ترین طرفداران بیت کوین است که سرمایه گذاری‌های خود روی این ارز را ادامه می‌دهد. طبق برآورد انجام شده، این شرکت در حال حاضر بیش از ۸ هزار واحد از این دارایی را در اختیار دارد و به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه گذاران بیت کوین شناخته می‌شود.

HUT 8 Mining

یکی دیگر از بزرگترین سرمایه گذاران بیت کوین این شرکت است. شرکت کانادایی HUT 8 Mining در حال حاضر بیش از ۷ هزار واحد بیت کوین دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ در Nasdaq Global Select Market به ثبت رسیده است.

Riot Blockchain

شرکتی آمریکایی که طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۶ هزار بیت کوین در سبد دارایی های خود دارد. رایت بلاک چین یکی از شرکت‌های ثبت شده در بورس نزدک است که سهام آن در سال ۲۰۲۱ رشدی ۳۰ برابری را تجربه کرده است.

Coinbase Global

کوین بیس

کوین بیس یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های حال حاضر دنیا است که نام آن در سال ۲۰۲۱ در فهرست بورس نزدک به ثبت رسید. طبق ترازنامه منتشر شده این شرکت قبل از سقوط بزرگ، ۲۳۰ میلیون دلار BTC در پرتفوی خود داشته که در سال ۲۰۲۲ ارزش آن به ۹۸ میلیون دلار رسیده است.

BIT Group

یکی دیگر از بزرگترین سرمایه گذاران بیت کوین این شرکت است که به عنوان یک VC (شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر) شناخته می‌شود. در حال حاضر دارایی BTC این شرکت ۳.۴۹۷ واحد بیت کوین است.

دلیل علاقه شرکت های بزرگ به بیت کوین

بزرگترین سرمایه گذاران بیت کوین در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که در بالا به آن‌ها اشاره شد. اصلی‌ترین دلیل علاقه آن‌ها به این دارایی، سرمایه گذاری ۴۲۵ میلیون دلاری شرکت مایکرو استراتژی در سال ۲۰۲۰ روی BTC بود. با توجه به اینکه در سقوط اخیر هیچکدام از شرکت‌های دارایی خود را نفروخته‌اند، می‌توان گفت آینده روشنی در انتظار Bitcoin است و به احتمال فراوان قیمت این ارز، سقف‌های تاریخی قبلی را نیز فتح خواهد کرد. شما در این باره چطور فکر می‌کنید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا