ترید

معرفی بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ مخصوص کاربران ایرانی

اگر یک معامله‌گر مبتدی هستید یا قصد دارید که معاملات ارز دیجیتال یا هر بازار دیگری را یاد بگیرید، کپی تریدینگ یک شیوه خوب برای شما است. این شیوه به شما کمک می‌کند تا از الگو برداری از معامله‌گران حرفه‌ای، به مهارت و تجربه خوبی در معامله برسید. همچنین، اگر به بازار آشنا نیستید، این شیوه، شما را با بازار و اصطلاحات مربوط به آن آشنا می‌کند.

پلتفرم کپی تریدینگ یا برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، امکاناتی از جمله پورتفولیو کاربران دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به معاملات برخی از معامله‌گران حرفه‌ای دست پیدا کنید. زمانی که این معاملات را ببینید و آن‌ها را به طور دقیق بررسی کنید، می‌توانید یک نقشه راه بسیار دقیق داشته باشید.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) یک نوع سبک معاملاتی است که به کمک آن، معامله‌گران مبتدی، می‌توانند معاملات تریدرهای حرفه‌ای را برای خود کپی کنند.

در واقع، کپی تریدینگ همان کپی کردن کار یک تریدر دیگر به کمک پلتفرم کپی تریدینگ است. این کار نه تنها مشکلی ندارد، بلکه کار خوب و مثبتی است. با انجام این روش، شما به عنوان یک معامله گر مبتدی، با الگوهای معامله افراد حرفه‌ای آشنا می‌شوید و به مرور زمان، در این زمینه تجربه و مهارت کافی را به دست می‌آورید.

این موضوع دقیقا مانند یک کلاس درس است. اگر به دنبال نمره خوبی هستید، نباید یک مسیر نامشخص را پیش بگیرید. بهترین روش، الگو برداری درست از یک شاگرد درس‌خوان است. این دقیقا همان چیزی است که کپی تریدینگ در بازار معامله انجام می‌دهد. الگوهایی آماده در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن‌ها استفاده کرده و سود بگیرید. دلیل اصلی اینکه بسیاری از افراد از روش کپی تریدینگ استفاده می‌کنند، به دست آوردن سود و جلوگیری از اشتباهات پر ضرر است. البته، لازم است بدانید که شما بدون هیچ تجربه و مهارتی نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. باید یک درک حداقلی از تجزیه و تحلیل آن بازاری که در آن فعالیت می‌کنید، داشته باشید.

پلتفرم کپی تریدینگ

اگر دانایی و آشنایی اولیه با بازار مورد نظر خود را نداشته باشید، نمی‌توانید یک معامله‌گر حرفه‌ای در آن بازار را پیدا کنید. در پلتفرم‌های کپی تریدینگ، امکانات یا فیلترهایی وجود دارد که به شما در شناسایی یک معامله‌گر خوب کمک می‌کند. از این فیلترها باید به خوبی استفاده کرده و معامله‌گران بازار مورد نظر خود را بررسی کنید. در نهایت، پس از انتخاب یک معامله‌گر، می‌توانید الگوبرداری خود از معاملات آن را آغاز کنید. استفاده درست از پلتفرم کپی تریدینگ یک نوع مهارت است که در زمینه پیشرفت در بازارهای مالی به شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بلاکچین

معرفی بهترین پلتفرم کپی تریدینگ

کپی تریدینگ پلتفرم‌های مخصوص به خود را دارد که شما به کمک آن‌ها می‌توانید معامله افراد حرفه‌ای را ببینید، تحلیل کرده و سپس آن‌ها را کپی کنید. متاسفانه برخی از این پلتفرم‌های کپی تریدینگ برای کاربران ایرانی تحریم هستند و ما امکان استفاده از آن‌ها را نداریم. به همین دلیل، ما در ادامه این مقاله، چند نمونه پلتفرم کپی تریدینگ مناسب برای کاربران ایرانی را معرفی می‌کنیم و مورد بررسی قرار می‌دهیم. برخی از پلتفرم‌ها، صرافی ارز دیجیتال هستند و امکان مشاهده نحوه معامله و خرید بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری را به شما می‌دهند.

پلتفرم کپی تریدینگ eToro

پلتفرم eToro یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ است که خود را به عنوان یک پلتفرم ترید اجتماعی به جهانیان معرفی می‌کند. شرکت eToro برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و پس از آن، لقب بنیان‌گذار کپی تریدینگ را گرفت. این پلتفرم تقریبا یک پلتفرم کامل با رابط کاربری بسیار ساده برای معامله‌گران مبتدی است. در این پلتفرم تقریبا ۲۳۰۰ مدل از جمله ارزهای دیجیتال، فارکس، اوراق بهادار، CFD و… در اختیار معامله‌گران قرار دارد. همچنین، سرمایه گذاران مختلفی که در حوزه‌های متفاوت تخصص دارند، در این پلتفرم فعالیت می‌کنند.

پلتفرم کپی تریدینگ eToro

پلتفرم eToro، در بیش از ۱۴۰ کشور از جمله ایران در دسترس است. تقریبا از بیش از ۳۰ ارز دیجیتال و ۱۰۰ جفت معاملاتی نیز پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم برای انجام معاملات کپی تریدینگ، کارمزدی دریافت نمی‌کند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. پلتفرم eToro، در دو نسخه اندروید و IOS در دسترس است.

پلتفرم کپی تریدینگ BYDFI

پلتفرم Bydfi یکی دیگر از پلتفرم‌های کپی تریدینگ برای معاملات ارزهای دیجیتال است که یک صرافی ارز دیجیتال نیز دارد. شرکت مربوط به این پلتفرم در سنگاپور قرار دارد و محصولات مختلفی از جمله فارکس، معاملات ارز دیجیتال، کپی تریدینگ، معاملات نقدی و… را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم، محیط کاربر پسند، اهرمی تا ۱۲۵ برابر، کارمزد کم، معامله ارز دیجیتال و سپرده‌های فیات در کپی تریدینگ است.

این پلتفرم کپی تریدینگ در ۱۵۰ کشور از جمله ایران قابل دسترسی است. تقریبا پلتفرم Bydfi از ۴۳ نوع ارز دیجیتال و ۱۰۰ جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند. کارمزد کپی تریدینگ در این پلتفرم صفر است و هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود. این پلتفرم به عنوان پاداش برای کاربران جدید، ۲۵۰ تتر )۲۵۰ (USDT در نظر گرفته است که به محض ورود کاربر جدید، این پاداش به او تعلق می‌گیرد. پلتفرم Bydfi در نسخه اندروید و IOS ارائه می‌شود.

پلتفرم کپی تریدینگ BingX

شرکت پلتفرم BingX نیز مانند Bydfi در سنگاپور مستقر شده است و برای اولین بار، فعالیت خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. این پلتفرم یا در واقع، صرافی ارز دیجیتال، امکانات زیادی از جمله قراردادهای USDT، کپی تریدینگ، معاملات اسپات و… را دارد. شاید فکر کنید که بیشتر معامله‌گران مبتدی می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. اما اینطور نیست. پلتفرم BingX به طوری طراحی شده که بیشتر معامله‌گران حرفه‌ای امکان استفاده از آن را داشته باشند. همچنین، این پلتفرم یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ است که هر فردی با اطمینان خاطر می‌تواند از آن استفاده کند.

پلتفرم کپی تریدینگ BingX

پلتفرم BingX در ۱۰۰ کشور از جمله ایران قابل دسترسی است و در همان ابتدای عضویت، به کاربر ۱۰۰ دلار پاداش می‌دهد. همچنین، برای معامله گران مبتدی، یک حساب آزمایشی ایجاد می‌کند تا امکان آزمون و خطا داشته باشند. بیش از ۳۰ نوع ارز دیجیتال و ۱۰۰ جفت معاملاتی در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود. کارمزد معامله در اینجا برای معامله‌گران حرفه‌ای و مبتدی متفاوت است. معامله‌گران حرفه‌ای باید کارمزد بیشتری را پرداخت کنند. پلتفرم BingX نیز مانند دیگر پلتفرم‌های کپی تریدینگ، در نسخه اندروید و IOS ارائه می‌شود.

پلتفرم کپی تریدینگ PrimeXBT

این پلتفرم در سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را آغاز کرد و از این رو، یک پلتفرم معاملاتی نسبتا جدید محسوب می‌شود. امکانات مختلفی از جمله ارزهای دیجیتال، بازار فارکس، شاخص‌های سهام و… در پلتفرم PrimeXBT وجود دارد. البته، برنامه‌های بسیار مهم‌تری هم در آینده این پلتفرم وجود دارد که می‌تواند آن را به یکی از حرفه‌ای‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال یا پلتفرم کپی تریدینگ تبدیل کند. اگر بتوانید از امکانات موجود در این پلتفرم به‌خوبی استفاده کنید، معاملات خوب و پرسودی را به دست می‌آورید.

تقریبا بیش از ۱۵۰ کشور از جمله ایران، به این پلتفرم دسترسی دارند. بیش از ۱۰ ارز دیجیتال و ۳۰ جفت ارز دیجیتال در پلتفرم PrimeXBT پشتیبانی می‌شود. کارمزد این پلتفرم، برای معامله‌گران حرفه‌ای تقریبا بالا است؛ ولی در مقابل، رابط کاربری بسیار خوب و ساده‌ای برای معامله‌گران مبتدی دارد. برنامه پلتفرم PrimeXBT را می‌توانید در نسخه‌های اندروید و IOS دانلود کرده و استفاده کنید.

پلتفرم کپی تریدینگ، یک راه حل پر سود

پلتفرم‌هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، هر یک دارای ویژگی‌ها و مزیت‌هایی هستند که معاملات را برای معامله‌گران آسان می‌کنند ولی به طور کلی، فرایند کپی تریدینگ، چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ در این فرایند، معامله‌گران مبتدی امکان آشنایی با بازار و اصطلاحات آن را به دست می‌آورند و می‌توانند از حرکت معامله‌گران حرفه‌ای الگو گرفته و سبک‌های معاملاتی مختلفی را یاد بگیرند. همچنین، معامله‌گران حرفه‌ای که در این پلتفرم‌ها فعالیت می‌کنند، پاداشی مازاد به دست می‌آورند. 

معامله به شیوه کپی تریدینگ کاملا رایگان نیست ولی باز هم این موضوع به پلتفرم انتخابی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، پلتفرم eToro که معرفی کردیم، هیچ کارمزدی برای معاملات کپی تریدینگ دریافت نمی‌کند ولی دیگر پلتفرم‌هایی هم وجود دارند که درصدهای مختلفی کارمزد دریافت می‌کنند. در این پلتفرم‌های کپی تریدینگ، امکانات و فیلترهایی وجود دارد که شما بتوانید یک معامله‌گر حرفه‌ای را پیدا کرده و معاملات او را کپی کنید. استفاده از این پلتفرم‌ها به هر فردی کمک می‌کند تا مهارت و تجربه بالایی در بازار و معاملات به دست آورند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا