کیف پول

راهنمای کامل ساخت کیف پول کاغذی ترون

پس از خرید ترون، بهترین مکان برای نگهداری این ارز کجاست؟ به لحاظ امنیتی کیف پول کاغذی ترون یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت رمزارز بومی این بلاکچین، یعنی  “TRX” محسوب می‌شود. ما در این مطلب می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم و همچنین نحوه ساخت کیف پول کاغذی ترون را به شما آموزش دهیم.

مختصری درباره ترون

بلاکچین محبوب ترون در سال ۲۰۱۷ توسط «جاستین سان (Justin Sun)» راه‌اندازی شد. توکن بومی این بلاکچین نیز با همین نام نامیده می‌شود و با نماد TRX نمایش داده می‌شود. بلاکچین ترون بخش زیادی از شهرت خود را مدیون تراکنش‌های سریع و کارمزد بسیار پایین است.

جاستین سان خالق بلاکچین ترون

ترون یک بلاکچین متمرکز است و بستری را برای قرارداد هوشمند و اپلیکیشن‌های متمرکز فراهم می‌کند. از دیگر مزایای این بلاکچین، می‌توان به اشتراک گذاشتن بدون هزینه و بدون سانسور محتوای دیجیتال اشاره کرد. به همین دلیل این بلاکچین در میان توسعه دهندگان و سرمایه‌گذاران از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای نگه‌داری ارز ترون مانند سایر رمز ارزها بهتر است از کیف پول دیجیتالی استفاده کنید. انتخاب کیف پول مناسب اهمیت زیادی دارد، چنانچه مشکلی امنیتی در کیف پول به وجود آید، ممکن است سرمایه شما به‌سادگی توسط یک هکر به سرقت برود.

در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون کیف پول در سراسر دنیا از ارز ترون پشتیبانی می‌کنند. به لطف فعالیت این کیف پول‌ها، ترون توانسته است به یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌های درحال‌رشد تبدیل شود. پس از خرید ترون از یک صرافی معتبر، انتخاب‌های زیادی برای ذخیره و نگه‌داری از این رمزارز داریم که کیف پول کاغذی ترون یکی از آنها است.

معیارهای مهم در انتخاب کیف پول ترون

اگر به دنبال یک کیف پول با امنیت بالا و سریع برای ارز دیجیتال ترون خود هستید، بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که ویژگی‌هایی که در ادامه گفته می‌شود را داشته باشد.

سازگاری با ترون: در ابتدا باید مطمئن شویم که کیف پول از ارز ترون پشتیبانی می‌کند.

کلیدهای خصوصی: باید اطمینان حاصل کنید که کیف پول انتخاب شده، کلید خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر نتوانید کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید، دارایی شما در خطر قرار می‌گیرد.

کاربری آسان: برخی از کیف پول‌ها کاربری بسیار پیچیده‌ای دارند و بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که کاربری راحتی داشته باشد و شما را گمراه نکند.

ویژگی‌های امنیتی: پین‌های امنیتی و کلمه عبور را بررسی کنید و حتماً از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. این ویژگی‌های امنیتی برای امنیت سرمایه شما پراهمیت هستند.

توسعه و پشتیبانی: بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که تیم پشتیبانی قوی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانید با آنها در میان بگذارید.

انواع کیف پول ترون

انواع ولت ارز دیجیتال

برای نگه‌داری از ارز ترون می‌توانید از کیف پول‌هایی که در سایت رسمی ترون معرفی شده‌اند استفاده کنید. در ادامه برخی از پرکاربردترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیف پول سخت‌افزاری ترون

کیف پول‌های سخت‌افزاری، یک دستگاه کوچک و شبیه فلش مموری هستند که امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را با ضریب امنیتی بالا فراهم می‌کند. این نوع ولت‌ها معمولاً به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کنند که نسبت به کیف پول‌های آنلاین بسیار امن‌تر هستند. محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ترون، کیف پول لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) است.

کیف پول‌های نرم‌افزاری و موبایلی ترون

این کیف پول‌ها معمولاً مولتی پلتفرم هستند و ممکن است تحت وب، نرم‌افزار دسکتاپ و یا یک اپلیکیشن موبایل باشند. کاربری آنها نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری آسان‌تر است و به‌راحتی با اتصال به اینترنت می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر میزان ارز ترون انتقالی شما کم باشد استفاده از این نوع کیف پول مانعی ندارد، چنانچه قصد خرید و یا انتقال مقادیر زیادی ترون را دارید این کیف پول‌ها پیشنهاد نمی‌شوند زیرا در معرض نواقص امنیتی زیادی قرار دارند و احتمال هک شدن آنها زیاد است. کیف پول‌ تراست والت (Wallet Trust)، اکسودوس (Wallet Exodus) و اتمیک (Wallet Atomic) از ارز ترون پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول کاغذی ترون

به‌طورکلی کیف پول کاغذی یک سازوکار آفلاین برای ذخیره ارز دیجیتال است. سازوکار این نوع ولت‌ها شامل نوشتن یا چاپ کردن آدرس‌های TRX و کلید خصوصی شما بر روی کاغذ و نگهداری آن در یک مکان امن است. ساخت کیف پول کاغذی ترون بسیار ساده است  و به‌جرئت می‌توان گفت این نوع والت بهترین گزینه برای ذخیره ترون محسوب می‌شود.

چرا کیف پول کاغذی ترون را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر ساخت کیف پول کاغذی ترون، امن‌ترین راه برای ذخیره این ارز دیجیتال است. البته هیچ‌چیز جای کیف پول‌های سخت‌افزاری را نمی‌گیرد ولی قیمت آنها بسیار بالا است و همه افراد نمی‌توانند آن را تهیه کنند. کیف پول کاغذی به‌صورت آفلاین از ارز دیجیتال ترون نگه‌داری می‌کند، اگر امنیت رمزارزها برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، غیر از کیف پول کاغذی راه دیگری ندارید.

زمانی که شما از این کیف پول استفاده می‌کنید کلید خصوصی و عمومی شما روی یک‌تکه کاغذ چاپ می‌شود. مراحل نصب کیف پول کاغذی ترون به‌صورت آفلاین انجام می‌شود، بنابراین کلید خصوصی شما هیچ‌وقت هک نمی‌شود. حتی با گذر زمان و پیشرفت روش‌های هک کردن، دغدغه‌ای بابت آشکار شدن کیف پول ترون ندارید. پس از ساخت کیف پول کاغذی ترون و تهیه چند نسخه کپی، یک نسخه پرینت شده هم بگیرید و در جایی امن نگه‌داری کنید. در این صورت امکان هک و دزدیدن شدن ارزهای دیجیتال شما به صفر می‌رسد.

مراحل ساخت کیف پول کاغذی

ترون اسکن (tronscan) و  والت جنراتور (WalletGenerator.net) از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ساخت کیف پول کاغذی ترون هستند. در این مطلب از والکس قصد داریم ساخت کیف پول کاغذی ترون با پلتفرم (WalletGenerator) را آموزش دهیم. از این پلتفرم می‌توانید برای ساخت کیف پول کاغذی بیت‌ کوین نیز استفاده کنید. قبل از هر کاری بهتر است اطمینان حاصل کنید که بدافزارهای مخرب روی سیستم شما وجود نداشته باشد.

  1. ابتدا وارد سایت (WalletGenerator.net) شوید. موس خود را تکان دهید تا کاراکترها تولید شود. پس از آنکه شمارنده صفر شود، کیف پول شما ایجاد شده است.
سایت والت جنراتور

۲. صفحه ایجاد شده را چاپ کنید و یا آن را در یک پوشه امن کپی کنید.

چاپ کیف پول کاغذی ترون

چگونه از کیف پول کاغذی ترون استفاده کنیم؟

برای استفاده از این نوع کیف پول، کلید خصوصی خود را در یک کیف پول دلخواه وارد کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از کیف پول ترون اسکن (tronscan.org) استفاده کنید.

  1. برای این کار وارد سایت شوید و مطابق تصویر گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.
سایت رسمی tronscan.org

۲. در صفحه جدید ابتدا گزینه Import Wallet را انتخاب کنید سپس در پایین صفحه Private Key انتخاب کنید و در انتها روی گزینه import کلیک کنید.

انجام مراحل وارد کردن کلید خصوصی

۳. کمی صبر کنید تا به صفحه جدید منتقل شوید. چنانچه در سمت راست قسمت بالایی صفحه قسمتی از  آدرس کیف پول خود را مشاهده کردید، یعنی کیف پول با موفقیت در دسترس قرار گرفته است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اتمام مراحل ثبت نام در پلتفرم tronscan

کیف پول کاغذی ترون، بهترین انتخاب

ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین در سایت هم به همین ترتیب است. ترون یکی از ارزهای دیجیتال محبوب بازار کریپتو است که در حال حاضر (می ۲۰۲۰) جزو ۲۰ رمزارز برتر است. این ارز با داشتن ویژگی اثبات سهام توانسته است سرمایه‌گذاران بسیاری را برای مشارکت در این شبکه به خود جذب کند. پیش از انجام هرگونه فعالیتی در شبکه ترون به یک کیف پول ایمن احتیاج دارید که قابلیت مدیریت ترون را داشته باشد.

 کیف پول کاغذی ترون یکی از امن‌ترین والت‌هایی است که به دلیل سهولت استفاده از انواع دیگر، کمتر موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد. استفاده از آنها ممکن است به‌اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری سریع نباشد ولی به یاد داشته باشید که برای انتخاب یک کیف پول، امنیت در اولویت قرار دارد. برخی از صرافی‌ها دارای کیف پول هستند. صرافی والکس نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر کاربر دارای یک کیف پول اختصاصی است.

استفاده از کیف پول ارز دیجیتال ضروری است؟

به‌طورکلی صرافی‌ها محل مناسبی برای ذخیره رمزارز نیستند و بهتر است برای بالابردن امنیت دارایی‌های خود قبل از هر اقدامی یک کیف پول معتبر و مناسب را در نظر بگیرید.

چگونه ارز ترون را به کیف پول ارسال کنیم؟

سرمایه خود را به صرافی انتقال دهید و هر مقدار که می‌خواهید ارز ترون خریداری کنید. آدرس ترون کیف پول خود را کپی کنید. ترون‌های خود را با استفاده از آدرس ترون کیف پول که کپی کرده‌اید انتقال دهید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا