اخبار متاورس

هواوی: زیرساخت مخابراتی فعلی پاسخگوی متاورس نیست

مدیر استراتژی منطقه خاورمیانه شرکت هواوی معتقد است که شبکه‌های فعلی در بخش نرخ انتقال و رندرینگ نیاز به پیشرفت دارند

شرکت مخابراتی چینی هواوی (Huawei) معتقد است که زیرساخت مخابراتی فعلی برای برآورده ساختن نیازهای متاورس کافی نیست.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، آبیناو پوروهیت (Abhinav Purohit)، مدیر بخش استراتژی ناحیه خاورمیانه شرکت هواوی طی چند پست بلاگ، پتانسیل متاورس و نقش شرکت‌های مخابراتی در این انقلاب را بررسی کرد.

پورهیت در توصیف اینکه متاورس چیست یا نحوه پیاده‌سازی آن چگونه خواهد بود، نوشت:

متاورس یک فضای مجازی مشترک اجتماعی است که به گروه‌های دور از یکدیگر این اجازه را می‌دهد تا تجربه‌هایی واقعی و با آگاهی محیطی داشته باشند که محتوای مجازی را به دنیای فیزیکی آن‌ها دخیل خواهد کرد.

او افزود که مفهوم متاورس باز به جنبش وب ۳.۰ گره خورده است؛ اقتصاد درون‌زای این جوامع مجازی مبتنی بر ارزهای مجازی و توکن‌های NFT خواهد بود.

او معتقد است که برای تحقق چنین چشم‌اندازی، نیاز است تا سرعت دانلود، کیفیت استریم، خصوصیات دستگاه‌های همراه و سخت‌افزار متاورس در کنار دیگر چیزها بهبود قابل ملاحظه‌ای بیابند.

پوروهیت می‌افزاید که راه‌اندازی متاورسی که بتواند شرکت‌کنندگان را در تجربه‌هایی جذاب غوطه‌ور سازد، نیازمند پیشرفت برخی از حوزه‌های فناوری است:

پیاده‌سازی چنین تجربه‌ای نیازمند نوآوری در حوزه‌هایی همچون ترکیب لحظه‌ای رندرینگ محلی و از راه دور، فشرده‌سازی ویدیو، محاسبات لبه‌ای و دید بین‌لایه‌ای است.

افزون بر این‌ها، او معتقد است مه باید تغییراتی در استاندارد‌های شبکه همراه و بهینه‌سازی شبکه صورت گیرد و تاخیر شبکه کاهش یابد.

او تاخیر شبکه، پهنای باند متقارن و کیفیت تجربه را معضلاتی اساسی می‌داند که مانع از پیشرفت متاورس‌ها شده‌اند. پروهیت رواج شبکه‌های نسل پنجم (۵G) را راه‌حلی برای بهبود تاخیر و پهنای باند شبکه‌ها می‌داند. همچنین اعتقاد دارد که با آمدن نسل ششم شبکه‌ها، وضعیت به شکل نمایی بهتر خواهد شد.

برای آن که دیدی از قابلیت‌های شبکه‌های ۵G داشته باشید، لازم به ذکر است که این شبکه‌ها قادر به انتقال داده با نرخ ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه هستند. به عنوان مقایسه، سرعت متوسط اینترنت خانوارهای آمریکایی در حدود ۱۱۹ مگابایت بر ثانیه است.

داده‌ها نشان می‌دهد که ۲۲۲ اپراتور در سطح ۸۹ کشور جهان تا کنون اقدام به توسعه و راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنج کرده‌اند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا