اخبار متاورس

عرضه بازی روی هدست‌های واقعیت مجازی اپل؛ ماجرای پامپ توکن ویکتوریا وی آر (VR) چیست؟

توکن ویکتوریا وی آر (Victoria VR) از دیروز به دنبال اخباری مبنی بر اینکه توسعه‌دهندگان انتظار دارند یک بازی متاورسی روی هدست‌های واقعیت مجازی جدید اپل راه‌اندازی شود، ۷۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. 

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، بازی پیش‌رو نوید گرافیک و گیم‌پلی خیره‌کننده‌ای را می‌دهد و از قابلیت‌های فراوان Apple Vision Pro در کنار قدرت فناوری Web3 بهره می‌برد. این یک نقطه اتصال بین اپل، رویای متاورس زاکربرگ و دنیای رمزارزها است. 

این بازی به عنوان اولین MMORPG مبتنی بر بلاکچین در واقعیت مجازی با گرافیکی واقعی ساخته شده است. ام‌ام‌اوآرپی‌جی در واقع بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین و چندنفره‌ای هستند که جهانی عظیم، جذاب، پیچیده و بی‌پایان را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهند. در این مدل بازی‌ها، گاهی هزاران بازیکن به طور همزمان در حال پیشروی هستند. توسعه‌دهندگان بازی ذکر شده، می‌خواهند چیزی بیش از یک بازی معمولی طراحی کنند و مفهوم واقعیت مجازی را کاملا به بازیکن نمایش دهند. این بازی یک توکن همنام دارد و خریداران امیدوارند با عرضه و رشد این بازی، قیمت توکن ویکتوریا وی آر نیز صعودی شود. 

بنابراین، توکنومیک بازی حول محور توکن VR است و تراکنش‌ها، پاداش‌ها و تعامل کاربران براساس آن شکل می‌گیرد. ارزش VR از ۰.۰۰۶ دلار در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) صعودی بوده است و حالا در حدود ۰.۰۳۶ دلار معامله می‌شود. در ۳ ماه اخیر توکن ویکتوریا بیش از ۴۰۰ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

منبع:‌Decrypt

علی‌رغم این افزایش، توکن VR هنوز با اوج تاریخی قیمت خود بین دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) و ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰)، زمانی که به ۰.۶ دلار رسید، فاصله دارد.

منبع:‌Decrypt

البته، اپل با رمزارزها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای رابطه چندان خوبی نداشته و محتوای دارای توکن را در سایر برنامه‌ها ممنوع کرده است تا درآمد هنگفت اپ استور خود را حفظ کند. فیلیپ شومیکر (Phillip Shoemaker) که نقش مهمی در شکل‌دهی دستورالعمل‌های اپ استور با استیو جابز داشت، شک و تردید اپل را خلاصه کرد و به Decrypt گفت که اپل از روز اول با کریپتو مشکل داشت. 

با توجه به این چشم انداز، باید دید که آیا Victoria VR می‌تواند همانطور که در حال حاضر تصور می‌شود راه اندازی شود یا خیر. ویکتوریا وی آر اقتصاد درون برنامه‌ای خود را برای پاداش مشارکت فعال و مشارکت در متاورس طراحی کرد، جایی که نیمی از درآمد حاصل از فروش دارایی‌های درون بازی بین سهام‌داران و کاربران فعال متاورس توزیع می‌شود. این رویکرد، کاربران را تشویق می‌کند تا نه تنها با پلتفرم درگیر شوند، بلکه به رشد آن نیز کمک کنند. با مشارکت فعال، کاربران می‌توانند توکن‌ها را به دست آورند و به سمت یک اقتصاد خودپایدار حرکت کنند که در آن هر اقدام و تعامل پتانسیل پاداش را دارد. 

Victoria VR تلاشی در جهت استفاده از Vision Pro اپل برای ادغام Web3 و متاورس با یکدیگر است. اما آیا این بازی می تواند مسیر جدیدی را برای زنده ماندن و پذیرش انبوه رمزارزها ایجاد کند؟ هنوز برای پاسخ به این سوال بسیار زود است. زمانی که بازی در بهار امسال عرضه شود، همه چیز مشخص خواهد شد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا