ترید

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال دش

بازار کریپتوکارنسی، بازاری انعطاف پذیر و متنوع است. فعالیت در این بازار در کنار تمام ریسک‌ها و هیجاناتی که دارد به نوبه خود سودآور و مفید خواهد بود. دش یکی از همان دارایی‌های دیجیتالی است که افراد زیادی به خرید و فروش آن در بازار علاقه دارند. لذا نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش در صرافی‌های مختلف جزو مباحث داغ این بازار است.

برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد می‌کنیم مقاله ارز دش چیست؟ در بلاگ والکس را مطالعه نمایید.

ارز دیجیتال دش شباهت زیادی به بیت کوین دارد. اما در موارد خاصی مثل مدیریت تراکنش‌ها، روش استخراج، سرعت و … متفاوت عمل می‌کند. سه ویژگی مهم این دارایی دیجیتال شامل مواردی مثل تراکنش‌های خصوصی، حاکمیت غیرمتمرکز و تراکنش‌های فوری می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که دش نوعی پول الکترونیکی غیرمتمرکز است. تمام این موارد باعث می‌شود تا افراد فعال در دنیای رمز ارزها علاقه‌مند به یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش باشند. این مقاله به عنوان راهنمای معامله رمزارز dash در صرافی‌های مختلف، نحوه خرید و فروش این کوین را بررسی می‌کند.

ارز دیجیتال دش

ارز دیجیتال دش یکی از کوین‌های متن باز و غیرمتمرکز دنیای کریپتو است که به صورت مستقل فعالیت می‌کند. این ارز دیجیتال و شبکه ارائه دهنده آن مبتنی بر فناوری بلاکچین راه‌اندازی شده‌ است. هدف اصلی دش ایجاد رمز ارز همتا به همتای غیر قابل رهگیری است و به طور مستقل در دسته ارزهای دیجیتال خصوصی یا پرایوت تقسیم‌بندی می‌شود.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش جزو موضوعاتی است که خیلی از معامله‌گران بازار کریپتو نسبت به آن علاقه نشان داده‌اند. زیرا این دارایی مانند بیت کوین برای پرداخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تفاوت که سرعت بالا و حفظ حریم شخصی کاربران را نیز چاشنی کار خود کرده است. ارز دیجیتال دش جزو رمز ارزهایی است که تا کنون چندین بار تغییر نام داده است. برای اولین‌بار با نام XCoin در تاریخ ۱۸ ژانویه سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و ۱۰ روز بعد در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۴ به DarkCoin تغییر نام داد. سرانجام در ۲۵ مارس سال بعد، یعنی سال ۲۰۱۵ با نام DashCoin فعالیت خود را ادامه داد. این عبارت ترکیبی از دو واژه Digital و Cash است.

توکن دش

صرافی‌هایی برای خرید و فروش ارز دیجیتال دش

برای یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش باید ابتدا با صرافی‌ها و کیف پول ارز دیجیتال DASH آشنایی داشته باشید. این دارایی دیجیتال جزو محبوب‌ترین، باارزش‌ترین و پرطرفدارترین رمز ارزهای بازار کریپتو است. به همین دلیل است که صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز زیادی از آن پشتیبانی می‌کنند. برای اینکه بتوانید به یک تریدر حرفه‌ای در این بازار تبدیل شوید، باید نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش در بهترین و شناخته شده‌ترین صرافی‌های بازار رمزارزها را بدانید. چند نمونه از این صرافی‌ها به تفکیک شامل این موارد هستند:

  • Binance
  • ShapeShift
  • HitBtc
  • KuCoin
  • Bitfinex
  • Coinbase Exchange
  • Kraken

قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر چیزی حدود ۴۸ دلار است و در جایگاه ۶۹ فهرست رمزارزها در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) قرار دارد. آینده دش با توجه به جایگاه کنونی آن، حجم معاملات، تعداد تراکنش‌ها و … آینده‌ای روشن و امیدوارکننده خواهد بود. شما با یاد گرفتن نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش می‌توانید وارد بازار سرمایه‌گذاری این دارایی دیجیتال شوید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. به همین منظور در ادامه به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال دش در چندین صرافی مهم خواهیم پرداخت.

KuCoin

یکی از صرافی‌های مورد علاقه تریدرهای ایرانی، صرافی کوکوین (KuCoin) است چرا که احراز هویت برای کاربران در این صرافی اجباری نیست. تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که شامل ایران شده است، باعث شده تا ثبت نام و فعالیت در صرافی‌هایی که احراز هویت جزو مراحل اصلی ورود به آن است، کمی سخت و پیچیده باشد. به همین دلیل است که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش در صرافی کوکوین نسبتا ساده است. البته فراموش نکنید که کاربران ایرانی برای استفاده از صرافی‌های خارجی ملزم به استفاده از نرم افزارهای تغییر IP یا VPN هستند.

صرافی کوکوین

برای شروع باید در این سایت ثبت‌نام کنید. سپس وارد صفحه کاربری خود شوید و گزینه Markets را که در منوی بالای صفحه وجود دارد انتخاب کنید. در این مرحله باید جفت ارز معاملاتی خود را مشخص کنید. برای مثال اگر قصد خرید DASH را دارید، باید نماد اختصاری آن در سمت راست قرار بگیرد. در این صورت ارزی که قصد تعویض و معامله آن را دارید باید در سمت چپ قرار بگیرد.

پس از انتخاب جفت ارز معاملاتی، باید نوع سفارش موردنظر خود را مشخص کنید که احتمالا یکی از سه حالت زیر است:

  • Limit
  • Market
  • Spot Limit

در نهایت با انتخاب هر کدام از این موارد، می‌توانید با پر کردن فیلدهای مشخص شده سفارش خود را تکمیل کنید. بسیاری از افراد از این طریق مالک دش کوین می‌شوند. اما از طرف دیگر افرادی هستند که روش استخراج دش را برای مالکیت این دارایی انتخاب می‌کنند.

Binance

صرافی بایننس یکی از صرافی‌های محبوب و معروف بازار رمزارزها است. این صرافی جزو صرافی‌های پیچیده‌ای است که حتی ساده‌ترین معاملات ارزی نیز برای نهایی شدن باید از مراحل خاصی عبور کند. نکته مهم دیگری که درباره این صرافی باید بدانید، الزامی بودن احراز هویت در آن است. در این صورت ممکن است کار شما به عنوان یک کاربر ایرانی کمی سخت شود، اما هنوز امکان‌پذیر است.

برای اینکه نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش در صرافی بایننس را بیاموزید، ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید. پس از آن وارد صفحه کاربری خود شوید. حال گزینه Exchange را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. سپس از میان گزینه‌هایی که مقابلتان قرار گرفته است، روی Basic کلیک کنید.

صرافی بایننس

حالا به مرحله انتخاب جفت ارز معاملاتی موردنظر می‌رسید. در این قسمت اگر قصد خرید ارز دیجیتال دش را داشته باشید، عبارت DASH باید سمت راست قرار بگیرد. در این صورت ارز دیجیتال دیگری که قصد معامله و تعویض آن را دارید در سمت چپ قرار خواهد گرفت. این موضوع برای فروش دش کوین کاملا برعکس اجرا خواهد شد.

در مرحله بعد باید نوع سفارش خود را مشخص کنید تا خرید و فروش ارز دیجیتال دش به اتمام برسد. سفارش شما می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • استاپ لیمیت
  • مارکت
  • سفارش محدود

زمانی که نوع سفارش مورد نظر خود را تعیین کردید، باید فیلدهای مشخص شده را پر کنید و سپس با تأیید نهایی، معامله ارزی خود را به اتمام برسانید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش در صرافی والکس

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، خرید و فروش و معامله ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی، پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های زیادی دارد. این مسائل نیز تماما مربوط به تحریم‌هایی می‌شود که از سوی کشورهای دیگر شامل ایران شده است. لذا یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش در یک صرافی ایرانی باعث می‌شود تا معاملات ارزی خود را در شرایطی آسان‌تر و در محیطی امن‌تر انجام دهید.

برای اینکه بتوانید معاملات ارزی خود را در والکس انجام دهید، مانند هر صرافی دیگری، ابتدا باید در صرافی ثبت نام کنید. زمانی که حساب کاربری مخصوص خود را در اختیار داشتید، می‌توانید وارد صفحه اصلی حساب خود شوید.

احراز هویت در صرافی والکس

سپس در بخش معامله‌ها به دنبال گزینه خرید و فروش آنی بگردید و روی آن کلیک کنید.

انتخاب گزینه خرید و فروش آنی

اگر قصد خرید این دارایی دیجیتال را دارید، گزینه خرید را انتخاب کنید. صفحه جدیدی مقابل شما قرار می‌گیرد که باید نام دش کوین را از لیست رمزارزها پیدا کنید. برای این کار می‌توانید نام DASH را در قسمت جستجوی کوین سرچ کنید. حال باید فیلدهای مشخص شده را پر کنید. در قسمت پرداخت می‌کنم باید قیمت مقدار کوینی که قصد خریدن آن را دارید وارد کنید. این مقدار بر اساس تومان نوشته می‌شود و در نهایت از حساب شما کسر می‌شود. سپس برای تکمیل عملیات، روی گزینه خرید کلیک کنید.

خرید دش کوین در صرافی والکس

حال اگر قصد فروش رمز ارز دش را داشته باشید، باید بعد از انتخاب خرید و فروش آنی، گزینه فروش را انتخاب کنید. در سمت راست صفحه جدیدی که برای شما باز خواهد شد، لیستی از دارایی‌های شما نمایش داده می‌شود. شما باید DASH را از بین آن‌ها انتخاب کنید و سپس مقداری که قصد فروش آن را دارید مشخص کنید. در نهایت باید گزینه فروش را انتخاب کنید تا ارزش معادل آن برای شما واریز شود.

فروش دش کوین در صرافی والکس

دش، یک انتخاب مطمئن

یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دش برای هر فردی که به بازار کریپتو و کسب درآمد از این بازار علاقه‌مند است، می‌تواند مفید باشد. شناخت بازارهای معاملاتی، استراتژی‌های معاملاتی، کیف پول‌ها و صرافی‌های مناسب و تمام موارد این چنینی باعث می‌شود تا یک تریدر، موفق به انجام یک معامله ارزی پرسود شود. ارز دیجیتال دش که با قیمتی نزدیک به ۴۹ دلار در جایگاه ۶۹ رمزارزها قرار دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای این معاملات باشد.

عملیات خرید و فروش DASH COIN در ایران کمی سخت است. محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه ایران انجام شده است، منجر به وضع قوانینی شده که ما را از استفاده آسان از صرافی‌های خارجی منع می‌کند. لذا برای خرید و فروش دش کوین به طور مستقیم، بدون نگرانی و در شرایطی ایمن، می‌توانید از صرافی مطمئن و ایرانی والکس استفاده کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا